Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Echep

Co2 aan water toevoegen

Recommended Posts

De moeite of zinloos? Chemie is mijn vakgebied niet.

Voor aquariumplanten doen ze co2 in het water. Als die planten boven water staan is dit echter niet nodig omdat ze dit dan uit de lucht kunnen halen. Maar zou het een bovengrondse plant beinvloeden indien je co2 toevoegt aan het water? Het verlaagt bovendien de ph, maar ik neem aan dat die ph evenzeer verhoogt zodra dat in je bloempot verdwijnt en zodus ook je co2 weg is voor het opgenomen kan worden? Co2 vrij in de lucht verspreiden zou ik echter nooit doen, maar dat is dan technisch en praktisch gezien beter dan in je water?

Edited by Echep
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Echep said:

 Co2 vrij in de lucht verspreiden zou ik echter nooit doen, maar dat is dan technisch en praktisch gezien beter dan in je water?

Tja, alle co2 word in de cannabis kweek door de lucht verspreid. Als iedereen het zo doet, wat denk jij dan beter te weten?
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niets beter te weten, ik vraag me af of dit effect zou hebben. Waarom wel, waarom niet?

Zo kan je bv tijdens de hydroteelt  de ph constant corrigeren met co2. Zet de auto ph correcter op bv 5,8 ph en die stelt automatisch het ventiel van je co2 in dat het water altijd 5,8 ph zal blijven.

Misschien is er toch enig voordeel mee te winnen?

Edit: maar dan krijg je misschien luchtige en geen compacte toppen? 

Edited by Echep
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoel is, ik heb geen idee. Ik heb nog nooit een kweek gezien met co2 correctie voor ph, maar ik weet dat het zuur maakt. Misschien kan het. Laat maar zien.
Ik ben geen wetenschapper of bioloog, maar met mijn beperkte basis kennis lijkt het me onzin om co2 via wortels te voeren. Dus als je met radikale ideeen aankomt, zul je wmb met radikale bewijzen moeten komen. Anders is het zinloos speculeren door twee onwetenden, jij en ik :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik poog echter niets te bewijzen. Vraag me af of het de moeite is een capsule daaraan te verspillen of het toch maar bij mijn aquaria blijf gebruiken.

als jij zegt dat dit niet door de wortels kan opgenomen worden geloof ik je. Misschien is er dan maar geen voordeel op de ph correctie na.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste jongens dit is BASISKENNIS  hier zijn tig topics van .

don sigaar was de laatste hier die het toepaste en speescees is er ooit mee begonnen .

het wiel is er al en op de maan zijn we ook al geweest .

en radicale ideeen zijn we hier niet van gediend en of het werkt is maar de vraag .

maar dat heb ik ook al met al die dure boosters en bloeistimulatora .

ik heb er hams wel es 1 in de gin tonic gegooid maar die erwten groeiden er niet van .

wel kreeg ze een zure uitdrukking der van .

ze moet maar gewoon de wcpapier methode handhaven en er mee  tussen die erwten  blijven wrijven  want tis met er reet wel gelukt die het me een batterij .

maar ik wil niet te veel radikalibereren hier .

test het anders uit zelluf die tabs kosten nix bij de vijverhandels .

er over praten is net als ik doe met sex woorden geen daden leve de republiek .

:specool

 

etc 

want dit is maar een kleine greep 

een hele kleine greep zelfs 

 

Edited by macerror
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkeej helder. Normaal gebruik ik eerst de zoekfunctie, nu dus niet gedaan.  Na het lezen ervan zie ik er de on/zin van in. En om je ph stabiel te houden met zo een corrector lijkt het me de moeite niet waard. Is vrij prijzig terwijl ph min je de kop niet kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 :verrygood likes zijn alweer op voor vandaag

nee  ph min maar vreet wel het eventuele  aanwezige bodemleven weg .

en als co2tabs te zuur zijn heb je ph + nodig 

en die phcorrector ken ik niet .

heb wel es testen gezien meet bepaalde voeding die de ph stabiel hield .

maar zelf doe ik eerst kraanwater 8.3 en dan geduurende de fases vd plant mengen met regenwater in steeds grotere hoeveelheden dan zakt de ph ook .

kan je zelf sturen ahw .

en verders koop ik nix meer aan voeding of boosters of andere veelbelovende shizzle want gewoon wat biokorrels tomatenmest wat geen verbranding kan geven zgn kouwe meststoffen doet het ook goed .

dan hoef ik geen shitzzle bij de growshop te halen of krijg ook geen indiscrete post thuis wat bij de buren word gedropt door haastige onverschillige pakketbezorgers die hier als  kangoeroes over de drempels stuiteren zo n haast hebben die lieden .

zitten  ze ook nog vaak 2 man sterk in zo n busje dan is het voor de keutel nog te duur man .

maar is lochies anders waren ze wel accountant geworden .

en cola is zonde .

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Echep said:

Co2 vrij in de lucht verspreiden zou ik echter nooit doen, maar dat is dan technisch en praktisch gezien beter dan in je water?

gewoon blijven ademen en lekker bewegen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel aquarianen gebruiken co2 ook om de ph van hun water te regelen. Er zijn speciale capsules voor opgevuld met co2. Er bestaan auto correctors die het ventiel van je capsules zelf regelen om de gewenste ph te bekrijgen. Als co2 niet door de wortel opgenomen kan worden is het dus vrij zinloos. Tenzij je geld teveel hebt en daarmee je water voor hydroteelten op ph wenst te houden zie ik geen ander nut :) Met tomatenmest kunt ge weinig als je op hydro teelt he. Dan is dat hydro a, hydro b, eventueel booster en ph.min. Wat echt wel nodig is, want je moet met voeding je EC bijsturen en hoe meer, voeding de plant opneemt te sneller de ph stijgt. Zo kan co2 nog voordelen in het water hebben, op aarde is dan weer een ander verhaal. Daar buffert de aarde veelal ph schommelingen in het water, op hydro heb je dat voordeel niet, daar gaat de ph constant omhoog zonder buffer.

Edited by Echep
Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hydro zeg je nu maar in de openingspost heb je het over bovengronds en bloempot dan krijg ik aardekweekassosiatie .

en noekepoekesap is ook voor aarde vandaar .

:specool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opmerkzaam van je :)

Ja maar ik zit met beide te prutsen haha. Zo een auto ph corrector met 2kg co2 kost overigens 500 euro. Wel een hele set die goed is voor 1000L water. Toch maar bij de ph min blijven haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een aquarium waar geen zuren en andere dingen in het water opgelost zijn anders dan wat poep vd vissen zal het vast werken mbt de pH regelen.

Of dat ook het geval is in water met de uitgebalanceerde voeding uit fles die wij gebruiken voor onze plantjes (vol met chelaten en regulatoren mbt pH) betwijfel ik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...