Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Limbic

Stardawg & Sinmint Sorbet 

Recommended Posts

Welkom!

Ik heb besloten ze niet meer te snoeien en ze vanavond naar 12/12 om te schakelen.20190217_060454.thumb.jpg.7387e06eb4c5ff589b07f75c56888166.jpg

Het 3e armatuur nu ook aan, totaal 945 watt.

20190217_053020.jpg

20190217_053022.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk weer voor sorbet's :icecream: 
Staan er lekker bij, ben benieuwd!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een kwak licht zonder warmte..... De start is uitstekend zo te zien.:rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is zeker wel warmte al green. Heatsinks worden behoorlijk heet en warmte gaat rechtstreeks naar boven daarom is het op de vloer vaak te koud.

Met het 3e armatuur aan is het op de bodem nu 3-4 graden gestegen al was het buiten vandaag natuurlijk ook niet koud. Volgens mij is vakman vandaag zelfs nog een ijsje gaan eten.:icecool

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch iemand die het opvalt en het benoemd. Het is dit keer meer aanwezig als anders. Temperatuur hou ik tussen 20 en 27 graden. 

Buffertabletten en verse aarde zouden voor voldoende fosfor moeten zorgen en de ph vh water is 7 en zou verder biologisch gereguleerd moeten worden.

Ik had de afzuiging wel laag staan en ik maakte de toplaag 3x per dag vochtig. Ik denk nu dat het daar aan ligt. Door te hoge luchtvochtigheid een te lage verdampingsstroom. Heb vandaag afzuiger harder staan anders weet ik het ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak is paars stress of dat het te koud is en zoals al benoemd is kan fosfor zich moeilijker verplaatsen in de plant bij te lage temperatuur.

Het kan zijn dat je wortel temperatuur af koelt van steeds de top laag nat maken?

Ik geef zelf 1 x in de 2/3 dagen water als ze lichter worden op aarde werkt voor mij beter dan vaak water geven, maar kan voor ene ander anders zijn.

Je voeding lijkt wel oke alleen misschien iets meer fosfor toevoegen, lava meel wormenmest enzo bevat niet echt veel fosfor.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Limbic said:

Toch iemand die het opvalt en het benoemd.

Ik wilde niet zeuren ;) :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou je min/max temp onderin je substraat eens een paar daagjes moeten monitoren. Kan best zijn wat Fata zegt, dat je wortels teveel afkoelen. Ik denk eerder dat dit mogelijk gedurende de nacht gebeurt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn dat niet de typische 'verticale paarse strepen' die ontstaan als gevolg van licht stikstofgebrek, omdat de plantjes groeien onder een 'volle bak licht'.....en waarbij dat gebrek ook weer ophoudt wanneer de bloei wordt ingezet ?

Edit. De snelheid van de fotosynthese ligt dan heel erg hoog (vanwege die snelle groei onder dat volle licht), waardoor de behoefte aan stikstof hoger is dan er kan worden aangeleverd.

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, greentjeonatrip said:

Zijn dat niet de typische 'verticale paarse strepen' die ontstaan als gevolg van licht stikstofgebrek

Helpt een beetje stikstof ook tegen deze paarse strepen dan Greeny?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water op kamertemperatuur. Met de plantenspuit is het de bovenste paar mm bevochtigen. Ik ben het met je eens fatamorgana, 1x goed water geven zodat alles vochtig is en dan paar dagen wachten.

Ik verwacht dat de buffertabletten genoeg fosfor bevatten en de canna aarde is ook goed voorbemest.

49 minutes ago, vakman said:

Ik wilde niet zeuren 

Dacht ik al vakman.;) 

Ik meet de omgevingstemp op pothoogte en is met een heat tube niet lager als 20 graden Twiet.

37 minutes ago, greentjeonatrip said:

Zijn dat niet de typische 'verticale paarse strepen' die ontstaan als gevolg van licht stikstofgebrek, omdat de plantjes groeien onder een 'volle bak licht'.....en waarbij dat gebrek ook weer ophoudt wanneer de bloei wordt ingezet ?

Het zijn wel typische kleuren voor Stardawg en Sorbet alleen is dit wat overdreven. Als het klopt wat je zegt zou het verholpen kunnen worden met een bladspray behandeling. Ik zal eens kijken wat veel stikstof bevat en eens toepassen. Ik heb fish-mix maar dat wordt hem denk ik niet.:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook menselijke urine gebruiken, maar zorg er dan voor dat je het verdunt tot een verhouding van 10:1 (water: urine)

Oh ja.....ik hoef geen sample :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant heeft moeite met het direct opnemen van stikstof N uit de lucht, planten kunnen wel NO3 (nitraat) en NH4 (ammonium) opnemen. Dat wordt door bacterien uit rottend organisch materiaal of uitwerpselen "gehaald".

En nee; geen vis of pis. Ik kan heus wel íets anders vinden.  Volgens mij werkt een schone regen ook stikstofbevorderend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugar royal , npk 9-0-0. Ook bruikbaar als bladvoeding ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als je onderin bijverwarmt zal het niet aan je worteltemp liggen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij sugar royal staat er niet dat je het als bladvoeding kunt gebruiken maar proberen kan geen kwaad lijkt me.20190219_023730.thumb.jpg.9f032a60a0d069f23a59eae9f12309a3.jpg

Dit is de Sinmint dame die een royal sugar bladspray heeft gekregen. Kijken of het verschil gaat uitmaken. 

20190219_024719.jpg

20190219_024400.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zijn de voordelen van Sugar Royal
  • Voor de beste smaak en geur.
  • Verkort de cyclus.
  • Te gebruiken als wortel- en bladmeststof.
Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg niks gevonden met de zoekterm bladvoeding en op het flesje staat het ook niet. Met bladbemesting vind ik het wel.

Ik ben benieuwd, vanavond eens kijken of het geholpen heeft en een bladbemesting herhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1 - 12/12.

Veel rood en mooi groen. Voor de gein zojuist een bitterzout regendouche gegeven.

Ik heb geen wormenmest meegemend en ga die vanavond samen met wat bat guano topdressen. 

20190219_193433.jpg

20190219_193454.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...