Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Limbic

Stardawg & Sinmint Sorbet 

Recommended Posts

Ziet er goed uit @Limbic, ze groeien goed:showoff:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, skunkmonster said:

een nieuw filtertje is nooit een verkeerd idee..

;)

Haha nee dat klopt skunkmonster, ik wissel altijd na 2 oogsten en er hangt net een nieuwe 333 in van can. Dat is een 350 m3 en werkte goed met 600w maar nu met 945w is een grotere gewenst met daarbij een nieuwe softbox. De inline filter heb ik nu alleen nog wachten tot de afzuiger binnen is.

11 hours ago, Fearghus said:

Wat een mooie groene oase. Knap werk!

Thx Fearghus. Het voelt als ik mn hoofd naar binnen steekt als een tropisch regenwoud.:lol:

9 hours ago, Xaim said:

Ziet er goed uit @Limbic, ze groeien goed

Bedankt Xaim. Ik zag bij jou ook dat ze al dicht bij het armatuur groeien. Bij mij zit er bij sommige <20cm afstand dat is best dichtbij met 105w maar ik zie nog geen stress tot nu toe. Ik wil wel snel van af de bodem gaan afzuigen zodat de warmte beter verdeelt word en ik meer vocht weg kan verplaatsen. Nu met die toppen in het dak en het broeierig klimaat daar boven is straks vragen om problemen. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic,

Klopt mijne zitten inderdaad ook vrij dicht er op, maar gelukkig zijn mijn lampen 55w per stuk dus kan er iets dichter op zitten.

Ik ken dat broeiklimaat wat je bedoeld, heb dat een beetje in de 80x80 tent. Maar dat komt puur door de verdamping van de plant en vochtige potten. Als ik een paar dagen na het water geven kijk is het al een stuk minder, vandaar dat ik einde van de bloei liever elke dag wat water geef dan 1 grote hoeveelheid in de paar dagen.

Wat ik gedaan heb met de 1m2 tent werkt het beste (voor mij). Dat is een clipfan aan het plafond hangen en dan schuin naar beneden tegen de zijwand aan laten blazen, zo komt de warme lucht van de led mooi naar beneden en blaast het in/onder het bladerdek. 

Met onder afzuigen heb ik juist dat broei effect,  want alle koude verse lucht valt naar beneden en de warme vochtige lucht blijft boven hangen. Ik heb ook een fan in de 80x80 hangen maar deze blaast er overheen, is nog niet helemaal perfect maar werkt al wat meer. Het bladerdek is zo dik in de 80x80 dat er maar weinig tussendoor kan. Soms moet je voor de vochtige lucht iets meer afzuigen, simpel maar effectief:innocent:

Heel verhaal, hoop dat je er misschien wat aan hebt. 

Gr, X

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Xaim said:

Als ik een paar dagen na het water geven kijk is het al een stuk minder, vandaar dat ik einde van de bloei liever elke dag wat water geef dan 1 grote hoeveelheid in de paar dagen.

Ik ben benieuwd of dat werkt elke dag 'bevochtigen'. Is het wortelstelsel niet gewend aan je watergift of geef je ze langs onderen water?

De warme lucht door het dikke bladerdek krijgen werkte niet bij mij met een fan. De hete lucht op de toppen vonden de dames in die hoek ook niet fijn. Met een inline filter ga ik proberen onder af te zuigen en als dat niks is hang ik de slang gewoon bovenin.  

Week 4 / dag 2820190320_002053.thumb.jpg.f8fd128c813d52481c9cb437ec31f5c1.jpg

3 foto's Stardawg, onderste 2 foto's Sinmint Sorbet.

20190320_002604.jpg

20190320_002612.jpg

20190320_002754.jpg

20190320_002841.jpg

20190320_002834.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic,

Ik heb geen idee of dat gaat werken, daar ben ik eigenlijk nog niet helemaal over uit. Vorige kweek is het wel goed gegaan met 1L per dag te geven, toch 499 van afgehaald.

Maar elke ronde is weer anders dus even afwachten wat ik ga doen, ook wat de LV is in de lucht buiten de tent op dat moment. 

Ik geef vanaf boven water, daarom ben ik er nog niet helemaal over uit wat nou het handigst is. Bij kleine potten (18/11L) vind ik zelf 1x per dag zelf geen probleem , maar 57L is toch iets meer grond :innocent:

Ik heb helemaal geen last van de "hete" lucht dat maar beneden komt. Bij mij werkt het (tot nu toe) prima. Planten zien er niet anders uit dam in de andere hoek, maar misschien wordt het bij jou veel warmer.

De planten zien er goed uit! Aan kristallen geen gebrek, mooie witte soorten . Lijkt veel potentie in te zitten :D vooral de onderste Sinmint Sorbet ziet er erg wit uit:P

wat zijn de ouders van Sinmint Sorbet? 

Gr, X 

 

 

Edited by Xaim
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die score hoef je niet veel te veranderen enkel nog perfectioneren alleen blijven we steeds andere dingen proberen.:lol:

Ik heb de temperatuur helemaal tegen het dak gemeten en is 28 graden dan zou op de bodem afzuigen kwa temperatuur beter moeten zijn. Het is alleen de vraag of ik de rv er ook mee kan laten zakken.

In de 1e post staan de soorten beschreven :book: vader is sinmint cookies en moeder is de sunset sherbet. 

20190322_030944.jpg

20190322_030132.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic,

Inderdaad qua temperatuur kom je dan mooi uit, ik ben alleen benieuwd of je het juiste resultaat krijgt, maar dat is gewoon kwestie van testen :tu

Haha oeps! Totaal gemist :innocent: prachtige plant, mooi die paarse gloed aan de onderkant van het blad. De hoeveelheid wit is ook erg netjes en je zit pas op dag 30, dat gaat echt een krokant plantje worden :D

Gr, X 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:P

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze af en toe 0.3 ml voeding bij de 1.8 liter water die ik ze om de dag geef. Verder knalt het de tent uit!

Stardawg is wat mij betreft het (aller)lekkerst alleen word ze dit keer een klein beetje onder de voet gelopen door sinmint sorber die vanuit het midden de ruimte heeft toegeëigend. Ik kan met deze hoogte ook alleen maar foto's aan de voorkant nemen.

 

Dag 38

Stardawg

20190329_020552.jpg

20190329_021009.jpg

20190329_023344.jpg

20190329_023159.jpg

 

Sinmint Sorbet 

 

20190329_020652.jpg

20190329_023300.jpg

20190329_023326.jpg

20190329_023212.jpg

 

Edited by Limbic
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan weer prachtig te glimmen!!  Lekker kleurtje ook :icecream:
Bij de plant op de 4e foto LIJKT er iets geels tevoorschijn te komen, of gewoon bloeiharen??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt knakie en vakman.

Ik hoop het toch niet dat er een dick-pic tussen is gekomen. Ik zal vanavond eens checken maar ik vermoed en ga ervan uit dat het gezichtsbedrog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice. Beide super mooi. Die sinmint is wel heel mooi! Potent wietje lijkt me.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de sinmint kruising ook zien als Gelato maar dan van sincity en niet van cookie fam. 

Gelato = Sherbert x Thin Mint en de Sorbet = Sherbert x Sin Mint bijna hetzelfde.

Overzichtje dag 40

20190331_044419.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/19/2019 at 7:00 AM, Xaim said:

Met onder afzuigen heb ik juist dat broei effect,  want alle koude verse lucht valt naar beneden en de warme vochtige lucht blijft boven hangen. Ik heb ook een fan in de 80x80 hangen maar deze blaast er overheen, is nog niet helemaal perfect maar werkt al wat meer. Het bladerdek is zo dik in de 80x80 dat er maar weinig tussendoor kan. Soms moet je voor de vochtige lucht iets meer afzuigen, simpel maar effectie

Zojuist de inline op de bodem aangesloten. Temperatuur steeg alleen was er ook condens op de onderste toppen. Nu een extra opening gemaakt en de afzuiger harder gezet. Het is snachts nog koud, als het straks warmer wordt hang ik de afzuig slang boven.

Topje Sinmint Sorbet dag 42, nog +/-25 te gaan. 

20190402_021854.jpg

Edited by Limbic
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een kleurrijke mooie top! Ja, ben me al aan het afvragen hoe il de temperatuur ga op peil houden de volgende ronde. Als het rond de 20 graden is, gaat de tent vlug richting 28 graden. Wat moet dat dan niet zijn als het 25 graden is. Ga daar een oplossing moeten voor vinden.

Sowieso begint de buitenspeeltijd bijna. Maar zou graag iets in mijn tent zetten ook. Dan moet er wel een oplossing voor de temp komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet buiten en binnen tegelijk op locatie doen... gaat fout... even nadenken a.u.b

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had S5 haze in de zomer staan. Temperaturen van 37 graden of meer. Het maakte de dames niks uit en bloeiden prachtig af. Ik heb meer last van lage temperatuur als dat het te warm is maar nu met dit bos is vocht wel een issue.

Het is óf buiten óf binnen en niet zoals capitano al zegt allebei dat is vragen om problemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal buiten worden en zal jullie raad opvolgen. Lol beetje te enthousiast. 

Heb ik ook geen gedoe met temperatuur.

Thx voor de tip guys.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, El capitano said:

Niet buiten en binnen tegelijk op locatie doen... gaat fout... even nadenken a.u.b

Ik zit hier best safe. Geen inkijk. :D

Maar ja, snap het wel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @Limbic, lekker groen :D
Mooi die paarse gloed aan de randen van het blad.

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Xaim.

Ik denk toch dat je gelijk heb en ik beter in het dak lucht moet afzuigen. De temperatuur is nu wel in orde maar de luchtvochtigheid loopt nu wel op.

Ik dacht dat Wietefras ook op de bodem afzoog. Het is best een gedoe die overstap naar led alles is toch nét een beetje anders en de ruimte kan gewoon veel voller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had juist begrepen dat je juist vanaf onder moest afzuigen met led.

Had een naam ... de omgekeerde nogwat...

Misschien allebij afzuigen een idee ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic

Je kan wel van de bodem afzuigen alleen moet je wel zorgen voor genoeg circulatie in de tent, zodat de warmere lucht ook beneden komt. 

Als de luchtvochtigheid te hoog wordt moet je harder afzuigen, met de kans dat het wel wat koeler in de tent wordt met de lamp uit. Maar dat zou je kunnen oplossen met een cli-mate frequentieregelaar:innocent:

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...