Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi mensen, zou wat hulp kunnen gebruiken:
zal eerst een kweekverslag neer zetten daarna mijn probleem.
 
Opzet:
Tent: 1x1x2 homebox
Lamp: dimlux 315 met 4K en 3K bulpen
Besturing: dimlux maxi controller
Afzuiging: prima klima met koolstoffilter
Afzuiging besturing: uniteck traploze fancontroller
 
Soort en pot:
Pot: air-pot 36lt
Strain: Amnesia van superstrains
 
Voeding en meten:
Voeding: plagron groei en bloei
Overige: ph plus en min van plagron
Potgrond: plagron lightmix
Meters: ph en ec van bluelab
Tevens: vochtmeter digitaal merkloos
 
manifold/mainlinen
 
Groei 18 uur licht/lamp op 100%
Bloei 12 uur licht/lamp op 100% en in de eindfase gaat die op boost
 
Tijdens de groei heb ik de plant gemainlined tot 16 colas, beter was geweest er 8 te maken maar wilde het gewoon een keer proberen.
In de bloeifase heb ik de EC waarde tot 0.8 en PH 6.5 gebruikt.
Heb de plant langzaam in bloei gezet van, dit houd in dat ik de uren in weken langzaam heb afgebouwd naar 17, 16,15,14,13 en toen 12 uur theoretisch de natuur nagebootst.
Alles ging prima.
Toen de bloeifase begon ben ik met de bloeivoeding begonnen en was al in 2 weken weer op 0.7 maar kreeg het vermoeden dat dit gewoon te snel en teveel was. Bij de nieuwe topjes begonnen ook de blaadjes bij de top om te krullen
Heb haar droog laten worden, daarna goed doorgespoeld met schoon ph water.
Toen heb ik haar dagelijks gemeten.
De EC waarde hier is 0.3.
Na 4 dagen heb ik haar 2.5 liter water gegeven met EC .04 en PH 6.5.
 
HET PROBLEEM:
Vind de bladeren veel te licht behalve bij de bloeiende toppen daar is de kleur mooi groen. Tevens lijkt het of er enkele blaadjes kapot aant gaan zijn.
Iets doe ik fout absoluut, het is mijn eerste kweek binnen normaal kweek ik alleen buiten.
Zal er fotos bij doen, elke tip is welkom.
 
Mvg Dar

DSC04180 (Kopie).JPG

DSC04181 (Kopie).JPG

DSC04182 (Kopie).JPG

DSC04183 (Kopie).JPG

DSC04184 (Kopie).JPG

DSC04185 (Kopie).JPG

Edited by Dariuszx

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, HUFFnPUFF said:

te weinig voeding/te veelw ater

Hoi huff, bedankt voor de reply

Wat is je advies, hoeveel ec en lt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat huf en puff zegt te weinig voeding en teveel water, kan ook wel weleens wat met de pH te maken hebben.

De ec kan wel naar 1.0 of meer.

Het aantal liters hangt er ook vanaf hoe warm en luchtvochtigheid.

Maar je kan de pot optillen als je merkt dat zij licht beginnen te worden dan kun je hem wel water geven.

Als het 27 graden is met een lv van 50% doe ik dit om de 2-3 dagen, en dan ongeveer 10-20% van de potformaat bv 11 liter pot 1-2 liter water.

Zelf al heel lang gestopt met minerale voeding op aarde, komt vaak hoofdpijn van als de waardes niet oké zijn.

Zou aanraden om organisch te gaan telen op aarde, dit is een stuk makkelijker en toleranter voor foutjes.

Pus je hoeft geen ph en ec metingen te doen.

Bloei voeding is ook pas voor in de 3e week en later meestal omdat de plant eerst nog groeit.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Fatamorgana said:

Wat huf en puff zegt te weinig voeding en teveel water, kan ook wel weleens wat met de pH te maken hebben.

De ec kan wel naar 1.0 of meer.

Het aantal liters hangt er ook vanaf hoe warm en luchtvochtigheid.

Maar je kan de pot optillen als je merkt dat zij licht beginnen te worden dan kun je hem wel water geven.

Als het 27 graden is met een lv van 50% doe ik dit om de 2-3 dagen, en dan ongeveer 10-20% van de potformaat bv 11 liter pot 1-2 liter water.

Zelf al heel lang gestopt met minerale voeding op aarde, komt vaak hoofdpijn van als de waardes niet oké zijn.

Zou aanraden om organisch te gaan telen op aarde, dit is een stuk makkelijker en toleranter voor foutjes.

Pus je hoeft geen ph en ec metingen te doen.

Bloei voeding is ook pas voor in de 3e week en later meestal omdat de plant eerst nog groeit.

Hey fatamorgana,

bedankt voor je reactie,

evt de PH deze zet ik buiten altijd op 6.5 moet dit aangepast worden naar 6.0?

dus ben iets te vroeg begonnen met de bloei voeding.

kan ik van 0.4 direct naar 1.0 of moet dit in stappen gedaan worden?

bedankt voor alle tips.

mvg

 

p.s. welke voeding adviseer je en hebben die een online schema indien nodig?

Edited by Dariuszx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ver ik weet werkt minerale voeding het best tussen de 6.3 en 6.5 op aarde.

Dus hier zit je wel aardig goed mee, maar soms als je te snel water geeft dan denk je oh hij is 6.5 maar als je paar keer goed roert en 10 minuten wacht is hij bv ineens 5.5.

Ja de plant groeit vaak door tot week 3/4 afhankelijk van het soort.

Ik zou bv 0.6 doen keer erna 0.8 dan 1.0 en even aankijken wat de plant doen, omhoog kan altijd nog omlaag is lastiger in aarde.

Ik gebruik zelf geheel organische voeding tegenwoordig op aarde, geen ph en ec gedoe plus wat meer zelf regelend dan minerale voeding.

Hier heb ik verslag gemaakt ook op aarde, hier gebruikte is zelf biogenetic voeding deze is 100% organisch en biologisch.

Ook voegde ik wat lavameel er aan toe hier ben ik zeer te spreken over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Fatamorgana said:

Zo ver ik weet werkt minerale voeding het best tussen de 6.3 en 6.5 op aarde.

Dus hier zit je wel aardig goed mee, maar soms als je te snel water geeft dan denk je oh hij is 6.5 maar als je paar keer goed roert en 10 minuten wacht is hij bv ineens 5.5.

Ja de plant groeit vaak door tot week 3/4 afhankelijk van het soort.

Ik zou bv 0.6 doen keer erna 0.8 dan 1.0 en even aankijken wat de plant doen, omhoog kan altijd nog omlaag is lastiger in aarde.

Ik gebruik zelf geheel organische voeding tegenwoordig op aarde, geen ph en ec gedoe plus wat meer zelf regelend dan minerale voeding.

Hier heb ik verslag gemaakt ook op aarde, hier gebruikte is zelf biogenetic voeding deze is 100% organisch en biologisch.

Ook voegde ik wat lavameel er aan toe hier ben ik zeer te spreken over.

Hoi fatamorgana

 

1 hour ago, Fatamorgana said:

Zo ver ik weet werkt minerale voeding het best tussen de 6.3 en 6.5 op aarde.

Dus hier zit je wel aardig goed mee, maar soms als je te snel water geeft dan denk je oh hij is 6.5 maar als je paar keer goed roert en 10 minuten wacht is hij bv ineens 5.5.

Ja de plant groeit vaak door tot week 3/4 afhankelijk van het soort.

Ik zou bv 0.6 doen keer erna 0.8 dan 1.0 en even aankijken wat de plant doen, omhoog kan altijd nog omlaag is lastiger in aarde.

Ik gebruik zelf geheel organische voeding tegenwoordig op aarde, geen ph en ec gedoe plus wat meer zelf regelend dan minerale voeding.

Hier heb ik verslag gemaakt ook op aarde, hier gebruikte is zelf biogenetic voeding deze is 100% organisch en biologisch.

Ook voegde ik wat lavameel er aan toe hier ben ik zeer te spreken over.

Hoi fatamorgana,

bedankt voor de tips,

heb een klein pompje in de voedingstank dus dat is geen probleem.

ga vanavond water geven, met EC 0.6 en PH 6.5 zal haar rond de 3lt tot 3.5lt geven maar alles over de 2.5lt komt er onder uit.

de temp is gemiddeld rond de 24/25 graden en de luchtvochtigheid rond de 40%

de voeding die jij gebruikt ga ik me vanavond eens in verdiepen is tevens straks bruikbaar voor buiten.

mijn dank is groot, mvg

Edited by Dariuszx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een circulatie pompje is geen probleem alleen luchtpompen staan er bekend om dat zij je pH hard doen stijgen.

Als je grond droog is neemt deze niet zo goed op, dan kun je eerst een scheut geven bij allemaal en dan wat meer geven.

Wanneer ik het eruit zie lopen dan wacht ik heel even en dan stop ik, zou opletten dat je nu niet weer te nat gaat kweken want je grond ziet er aardig vochtig uit.

Heb je wel gekeken of je pot licht is en niet lood zwaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik naar die plant kijk kan die geen 2+ liter water verwerken, dus ik zou beginnen met een halve liter 20min wachten en weer halve liter

als ze uberhaupt al wilt drinken, dus even voelen zoals fata al zei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg heeft ze het niet gehaald, alle bladeren werden geel met bruine plekken.

jullie beiden bedankt voor de reply en tips.

ga nu een auto erin zetten en het opnieuw proberen.

@fatamorgana, is het mogelijk een max twee vragen te beantwoorden ivm die organische voeding, heb er best oren na en heb gekeken op hun website maar er zijn enkele vragen.

 

bedankt iedereen, mvg Dar

 

IMG_2399.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffertabletten lossen dit euvel wel op.
Je hebt je plant namelijk op light mix staan welke alleen toereikend is voor de groei.
Aangezien je al een tijdje bloei hebt,heeft je plant nu tekorten.
 

Tevens heb je een probleem in je waterhuishouding.
 

Minder water geven per beurt en een buffertablet of 2 kruimelen en op het oppervlak strooien.
 

Cannabis houd ervan om tussen de beurten in wat droger te worden in de grond,(niet uitgedroogd OF verzopen)
Vuistregel bij mij in huis is elke dag kijken en 1 keer in de 2/3 dagen water geven.
Hoe verder ze geworteld zijn hoe eerder ze droogtrekken,als ze pas geplant zijn kun je rustig 3 dagen toe zonder iets te geven meestal.

 

Suc-6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...