Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

100x haze op Rfx-1 met biogenetic voeding

Recommended Posts

Na het bio verslag leek het mij ook wel leuk om een hydro verslag weer eens te maken.

De planten staan al in de bloei, om jullie de saaie blad foto's te besparen.

De biologische voeding die ik van biogenetic de laatste keer had gebruikt vielen wel goed in de smaak bij mij.

Dus ik dacht waarom niet ook de hydro proberen.

Zogezegd zo gedaan.

Er staan 100 haze stekken in 100 11 liter potten.

Ze staan nu zoon 4 week in bloei en ga de 5e in volgens mij.

Ben nooit zoon ster in de weken bij houden en ga vaak op gevoel af.

ik heb de volgende setup.

 

100x 11 liter met verhoogde bodem.

2500m3 afzuiger

1500m3 inblazer

2500m3 can filter

verhoogde vloer voor eb vloed met vijver folie

500 liter vat

bluelab ph meter en een hanna ec meter

puddle buddy vlakzuig pomp, met een 19mm slang

7x600 watt ELT

hammerslag kappen

 

Voeding:

Biogenetic 

A & B voeding

Root stimulator

Pk 13-14

Silicon si04 (silicium)

Mineral boost

Magnesium

Dit hele pakket is 100% mineraal, dus geen blubber bende in mijn vat

Hier onder zal ik even wat foto's neerzetten.

Ik heb even gekeken wat de maximale ec was waar ik tot kon gaan.

Maar de voeding was vrij sterk vond ik zelf.

De basis ec is zo rond de 0.35.

Rond de 3e week ben ik tot 1.4 gegaan maar zag dat de puntjes wat verbrande dus ben ik gezakt naar 1.1/1.2 nu.

Dit werkt tot nu toe prima, de ph in de eerste week groei en 2 weken bloei was 5.5, deze is nu verhoogd naar 5.6/5.7.

Gemiddeld zoon 0.8 boven de basis ec werkt voor mij het best op het moment.

Ik heb om de 2 week wat silicium op het blad gespoten dit lijkt wel goed te helpen.

De lampen hangen zoon 40 cm boven de plant en zie geen warmte stress ( de lampen kunnen niet verder omhoog meer)

Hier zie je nog wat vlekjes van op het blad op de foto maar dat poets je er zo af maar ik vind het wel goed zo.

Hier en daar een verkleurd blaadje onderin,maar dat kwam nog van de te hoge ec.

Genoeg gelul kijk hier onder maar even bij de foto's

 

 

20190209_154327.jpg

20190209_154550.jpg

20190209_154605.jpg

20190209_154303.jpg

20190209_154615.jpg

20190209_154232.jpg

20190209_154220.jpg

20190209_154239.jpg

20190209_154220.jpg

20190209_154355.jpg

 

Edited by Fatamorgana
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er alweer lekker wit uit :verrygood
Vanwaar de klauwblaadjes denk je?

Succes weer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk van de wat te hoge ec toen hebben zij iets teveel stikstof gehad vermoed ik.

De in blazer heeft hier ook wat een rol in gespeeld deze was los gegaan en recht op de blad gaan blazen, even met een tai rip vast gezet nu. 

Moet zeggen dat het op de foto wat erger lijkt dan in het echt, de kleur is ook wat lichter in het echt.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vol klappen die bende haha

Inderdaad op rfx, is meer dat het grote planten zijn geworden dan veel per lamp 7x600 met 100 planten valt wel mee.

Eerder wel eens kale plekken gehad en daardoor wat minder opbrengst gehad sindsdien zorgt ik dat alles goed vol zit.

Foto's zijn altijd lastig om een goed beeld van de werkelijkheid te geven.

Op de eerste 3 foto's zie je de planten het best, daarna zijn ze iets uitgerekt de foto's.

Er zit wat schommeling in de hoogte had er wat te weinig gekregen dus moest ik weer terug om extra halen.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rfx, me like, heb een paar vraagjes voor je, hoop dat je ze kunt beantwoorden:

1.maak jij altijd gebruik van exact dezelfde stek? En zo ja, snij je de stekken dan ook zelf? Is dit dan een befaamde 9-weken-haze-stek (normaliter duurt haze toch 12 weken, vorige kweek was je ook na 9 weken klaar)?

2.Begin jij je rondes altijd met nieuwe rfx of hergebruik je ook? Gebruik je in dat geval ook enzymen aan het einde? Want dat zag ik niet terug in je lijstje additieven. 

3.Vanaf wanneer begin je écht met eb/vloeden, laat je je leiden door wortels of gewoon vast punt in de kweek?

4.Hoelang laat je het water staan voordat je de pomp weer aan zet? En hergebruik je het teruggepompte water alsnog? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ja zijn vrijwel dezelfde stekken deze rouleert hier onder kennissen zeg maar haha.

2. Ik heb deze rfx vaak gebruikt, want deze heeft even stil gestaan maar is 6x gebruikt en werkt nog prima, af en toe even een doosje erbij.

3.ik geef water wanneer ze erin gaan dan wacht ik 3/4 dagen en dan geef ik van boven af water, meestal zoon 2 week van boven en dan van onder, dan zijn de wortels wel onderaan de pot.

4.Ik laat het water ongeveer een half uur tot een uur staan, paar centimeter boven de gaten van de pot, en ik her gebruikt het water 1x dan is er ongeveer 1/3 van t vat over en dit gooi ik weg(stel wel de pH bij natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je na iedere ronde de rfx wat los woelen onder in de pot? Of trek je oude plug/stek eruit en nieuwe erin?

merk zelf dat na rondje of 5 het toch niet meer zo luchtig is, beetje papperig. na deze ronde gooi ik de onderste 10-15cm weg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekt de wortels eruit en doe het opnieuw in de pot met wat verse rfx erbij dan weinig last daar van.

Blijft het luchtiger dan het erin te laten na mijn idee.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee deze ga ik volgen, de vorige volgde ik ook maar dan stilletjes maar er waren ook weinig opmerkingen ;)

Ik heb een keer zelfs grow slabs  door me RFX  gedaan eerste beetje versneden en dan schoon gespoeld ,  om het wat luchtiger te maken en volume te geven aan de potten  denk dat growcubes ook prima kunnen kost wel meer moeite maar bij gebrek aan tijd is het een prima oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes.

Zijn het vlekken van de sillicium die her en der op het blad zichtbaar zijn?

Waarom zit er zoveel strek tussen de nodes? Heb je enig idee hoe dat komt?

Als ik het geel wordende blad zo zie is calcium niet erg aanwezig in je voeding.

In voeding niet speciaal voor hydro zit altijd te weinig calcium en wat extra bijgeven zou kunnen helpen tegen het overschot aan N wat je nu in je planten terug ziet (smal blad en flinke strek tussen de nodes).

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had er silicium opgespoten je ziet dit alleen op de foto door de flitser.

Dit soort strekt altijd wel eigenlijk.

Valt wel mee hebben een keer te laat water gehad toen kon ik er niet bij dat erna paar blaadjes in onderin verkleurd niks ernstigs, beetje lastige plek.

Is geen calcium tekort zijn 3 blaadjes op t geheel onderin, zit geen roest of vervorming aan.

De meeste zien beren op de weg volgens mij. Voor de 5e week bloei vind ik ze mooi groen nog.

 

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over de strek tussen de nodes.

Vergelijk maar met je vorige topic;)

Roestgaten in oudere fanleaves een watergeef probleem?

Beren op de weg als er een opmerking anders dan: oh wat mooi en tof zeg, gemaakt wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, lostchild said:

Ik heb het over de strek tussen de nodes.

Vergelijk maar met je vorige topic;)

Roestgaten in oudere fanleaves een watergeef probleem?

Beren op de weg als er een opmerking anders dan: oh wat mooi en tof zeg, gemaakt wordt?

Waar zie je roest gaten dan?

Nee er zijn 3 gele bladeren van de paar 100 en je zegt t of er heel wat mankeert ofzo terwijl de planten nu in week 6 gaan en alles nog groen is ?

Maakt mij niet zoveel uit wat je zegt maar dan moet je commentaar wel kloppen toch.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg ik dat alle planten ergens last van hebben?

Dat was mbt de strek..

Roestgaten noem ik het,  sry zal de volgende keer goudkleurige beschadiging neerzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op zich wel, teveel ruimte in de internodes, roest bladeren,  verkleurde bladeren, te weinig calcium en te weinig calcium in de voeding? hoe weet je wat er in de voeding zit dan haha.

lekker sarcastisch weer, mja zal ook wel hoeft ook geen discussie te worden ieder zijn idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks wietbladeren haha ah valt wel mee hoor kan altijd meer.

Vrij druk gehad maar tijd voor een update.

Als eerst wat kleintjes neergezet het zijn northernlight en amnesia haze en niet op de foto staan nog gorilla glue en gelato 41 te groeien.

Zij staan op een zelf gebouwde eb en vloed tafel en staan op mapito ipv rfx.

Weer eens wat anders en wou eens kijken of het vocht vast houdt vermogen nou echt zoveel scheelt.

De temp is 25 overdag 20 nachts en een lv rond de 60 gemiddeld.

De 2e temperatuur is de wortel temperatuur van de planten.

Ze zijn vandaag getopt om ze wat voller te laten worden.

Zijn krijgen de zelfde voeding als de rest van biogenetic.

A+B en mineral boost en silicium.

Een ec van 1.2 met 0.35 als basis en een pH van 5.5.

De drain is vrij wel gelijk alleen de pH is iets hoger wat wel normaal is.

 

Weer even op het originele topic verder, de planten staan er goed bij ondanks de verbrande puntjes van t begin en wat klauw van het begin.

De volgende keer gewoon de waardes direct aanhouden die ik nu doe alleen wou even de max checken.

De tempratuur is 27 overdag en 20 nachts met een lv rond de 50.

Zij krijgen nu een pH van 5.6 en een ec van 1.2 , Dit is A+B met pk 13-14 en mineral boost met silicium si04.

De planten staan er op zich goed bij gezien de lampen er maar 40 cm vanaf hangen.

Achterin staan een aantal lange maar deze hebben geen last van de warmte.

Ik zou eigenlijk even de bladeren moeten schoonmaken van de week omdat er nog wat residu van bladvoeding op zitten dit zorgt voor de witte verkleuring.

 

20190216_124219.jpg

20190216_124154.jpg

20190216_124204.jpg

20190216_125814.jpg

20190216_142613.jpg

20190216_142622.jpg

20190216_142636.jpg

20190216_142705.jpg

20190216_142723.jpg

20190216_142850.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit, heb je die soortjes uit zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit

 

Post gemist, vraag verwijderd.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleintjes staan er lekker fris en fruitig bij :verrygood :wub:
Hoe gaat het met je roestgaten? :rofl ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zijn wel gezond vind ik zelf.

Haha moet ze nog zien te vinden,wel paar plantjes ietsje verkleurd viel me op dat zij vrij droog bleven vergeleken met de rest, deze maar wat voor boven gegeven trokken gelijk weer wat bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update zitten halverwege de 7e week.

Dag temp: 28.5 nacht temp 20

Ph 5.6 ec 1.2.

Biogenetic - A en B 1:500

En Pk 13-14, Mineral boost, Silicium si04 1:2000.

De puntjes zijn eigenlijk nog het zelfde sinds de 3e week hier wat te hoog gegaan.

Hier en daar nu een geel blad maar niks speciaals voor bijna week 7 moet ik zeggen.

Planten blijven mooi groen als je er vanuit gaat dat de lampen er 40 cm boven zitten.

1x in de 3 dagen eb en vloeden.

De toppen zijn mooi compact en beginnen nu uit te harden langzaam.

20190223_135340.jpg

20190223_135243.jpg

20190223_135158.jpg

20190223_135146.jpg

20190223_135138.jpg

20190223_135230.jpg

20190223_135304.jpg

20190223_135403.jpg

20190223_135601.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere zee van toppen man, ziet er lekker uit. Hoe gaat het met de zaailingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...