Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Niet omdat je teveel stekken hebt moet je perse 2 in een pot doen hoor haha.

Ik zou t gewoon bij 1 laten zoals andere hier ook zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, er was me wat opgevallen sommige stekjes hebben erg kleine gele puntjes op de blaadjes iemand een idee waarvan dit komt? 

Wel lijken ze bijna allemaal te groeien:rolleyes:Morgen haal ik de kleinste weg, en haal ik een stek uit de pot waar er 2 inzitten om te vervangen.

 

Gr richard

 

20190220_103602(0).jpg

20190220_103613.jpg

20190220_103634.jpg

20190220_103625.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlekjes:

die stekken hadden wat meer moeite om wortel te maken, toen ze gingen groeien haalden ze dus wat voer uit blad. ALs de wortels alsnog aanslaan doen ze dat niet meer.
Gele puntjes:
Overvoeding N. Je haze heeft niet veel N nodig. Iets minder "groei" voeding geven dan je gewent bent voorlopig. Als je geen N bijvoert, is je aarde iets overbemest. Gaat vanzelf weg als de plant meer N gaat gebruiken.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook eens aan de onderkant van de blaadjes kijken of er geen spint op zit

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de kleinsten direct onder de lampen zetten, die staan nu voornamelijk langs de randen. Hoe ziet je blad er uit zonder licht nu?

Denk dat je bevochtiger er uit kan ook, of iig een stuk lager als je dat al niet gedaan hebt, plantjes zijn nu wel aangeslagen. Met hoeveel water heb je ze ingewaterd trouwens? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, 420man010 said:

Zou de kleinsten direct onder de lampen zetten, die staan nu voornamelijk langs de randen. Hoe ziet je blad er uit zonder licht nu?

Denk dat je bevochtiger er uit kan ook, of iig een stuk lager als je dat al niet gedaan hebt, plantjes zijn nu wel aangeslagen. Met hoeveel water heb je ze ingewaterd trouwens? 

 

Hey,

Een gezonde donkergroene kleur nog. Komende maandag begin ik  langzamaan met Plagron terra grow mee te geven. Erg weinig water eigenlijk en dan van onder wel nog aardig wat zodat wortels meteen opzoek gaan naar water. Ben van plan ze komende dindsdag op 12/12 te zetten goed idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm het is haze, heb die zelf nooit meer groei meegegeven na een verziekte kweek. Haze heeft niet zo veel nodig in het begin, kraanwater en thats it. En eerste watergeefbeurt kun je beter van boven doen. Van onder kan later wel maar je kunt nu nooit weten tot hoe ver het water in de aarde is gezogen.

Waar geen water is kan niks groeien ;) dus ook geen wortels. Zelf pleur ik er 1/10 van de liters aarde aan water in ongeveer, de eerste keer. Kunnen ze wel een weekje of 3 mee vooruit ofzo. Heb ik ooit ergens eens gelezen maar vond iets minder dan dat weer beter, dus ik doe 1 liter op 11 liter bakken en 1.5 op 18 liter bakken. Beetje rond het plantje en dan steeds grotere cirkels er omheen. Dan zoeken die wortels ook overal

Ik zou voor ik ze op 12/12 zet eerst willen zien dat die kleinsten er zin in hebben gekregen want volgens mij is daar niet veel aan veranderd vergeleken met afgelopen woensdag, maar dat is mijn mening 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Heb wat foto's gemaakt .. ugh lichtstress maar was zelf ook benieuwd, blijkt het wel een kut foto te zijn.

Temp min 18.9° max 25.6° LV% 35 lampen uit 50%/60%

Morgen ben ik van plan ze op 12/12 te zetten. Zou ik de plantjes toppen heb geen idee, als het toch meer opbrengt waarom niet. Kan dat op de dag dat je hem op 12/12 zet? 

20190225_171204.jpg

Edited by Richardfrwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is deze afgelopen eigelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...