Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Shackzilla + Sugar Punch

Recommended Posts

1 hour ago, 420man010 said:

 die heb ik dus leeg geveegd 

Had hetzelfde idee vanmiddag :P
Werd schrapen/peuteren i.p.v vegen, een uurtje ongeveer :wacko:

Edited by vakman
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

large.965856631_foto_no_exif(1).jpg.b2f4aa9a6abc4cfa9660bf2977aaa843.jpg

Net nog wat gebogen hier en daar, licht ging uit en meteen de klok op 12/12 gezet.

De SZ in Promix had water nodig vandaag voor het eerst, de anderen zijn nog lang niet droog.

Vanavond nog ff wat planten verplaatsen en dan zien we weer wat het gaat worden over een week of 11-12

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou het net zeg het sta wel een beetje droog hoor ;)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wel updates in die 11-12 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Limbic said:

Nog wel updates in die 11-12 weken?

Jazeker, ik probeer elke week ongeveer wel een update te posten.

De SZ in Promix stond er vanmorgen trouwens weer fleurig bij :showoff:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ff een flinke dip, vandaar geen updates 

Maar niet uit het oog, uit het hart <_<

Temp is 20-26 graden, LV 50-55%

Geen idee of het door de beestjes komt, want ze zijn er nog wel alleen minder, maar ik vind dat de planten  erg weinig doen.

Eergisteren nog een halve liter water gegeven en nog niet droog, de kleinste in het midden gezet, niks groeit door.

Bloei zit er nu een beetje in, ik hoop dat ze toch nog ff door willen groeien. De lamp hangt op 62 cm boven de middelste plant, die op promix staat.

large.525730958_foto_no_exif(1).jpg.53eb1e138c931db011e9e99b1bf640b3.jpg

Ok het is met de lamp aan maar ik kan alleen maar zeggen dat ze een gezonde mooi donkergroene kleur hebben.

Maar zoals je ziet, het vult voor geen meter.

Vorige ronde had ik ook niet echt het idee dat ze in de bloei in een groeispurt kwamen. 

Kleur is goed dus ze krijgen genoeg stikstof, bladeren staan schuin omhoog een beetje dus vocht zit ook goed, meer mineralen enzo tot hun beschikking door de lavameel vergeleken met vorige ronde.

Week geleden nog bacto gekregen.

Misschien dat het aan de P en K ligt, waarvan er nu meer in zit. Alle planten hebben nu 3 halve tabs, geen verbrande puntjes of echt donkergroen. 

Zal morgen nog wel ff een foto zonder lamp neerpleuren 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zaadplanten zijn ze idd bizar klein. Te vroeg geschakeld dan? Als je baalt dat het niet vol is helpt dat natuurlijk ook niet mee met je dip maar het ziet er wel gezond uit.

Takken met draden wat uit elkaar trekken om het wat op te vullen?

Bedoel je extra P en K van de tabletten? Buffertabletten zorgen voor uitbundige groei dus dat zou het niet moeten zijn.

Vindt het heel vreemd, ik heb altijd juist het tegenovergestelde en werk ongeveer hetzelfde. Ik denk dat je temperatuur te laag ligt. Meet je de max en minimale temperatuur? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Limbic said:

Voor zaadplanten zijn ze idd bizar klein. Te vroeg geschakeld dan? Als je baalt dat het niet vol is helpt dat natuurlijk ook niet mee met je dip maar het ziet er wel gezond uit.

Takken met draden wat uit elkaar trekken om het wat op te vullen?

Bedoel je extra P en K van de tabletten? Buffertabletten zorgen voor uitbundige groei dus dat zou het niet moeten zijn.

Vindt het heel vreemd, ik heb altijd juist het tegenovergestelde en werk ongeveer hetzelfde. Ik denk dat je temperatuur te laag ligt. Meet je de max en minimale temperatuur? 

ja lager dan 20 graden komt het niet, vorige ronde was het buiten ook kouder dan dat het nu is. 26 graden met lamp aan.

Vivikali en beendermeel voor de P en K.

Ik zou bijna hele buffertabs er in gooien maar ik weet dat die dingen na 12 weken er toch bijna net zo groot weer uit komen.

Aan de N ligt het niet denk ik want ze zien er verder gezond uit, mooi groen. Is trouwens wel iets waar ik aan denk op zich, ik heb geen N toegevoegd behalve de tabs omdat ik vorige ronde met de aurora indica daar geen problemen mee had. 

Toen ik een paar jaar geleden nog met alga grow/bloom voedde gingen die zaadplanten juist heel hard. Misschien toch een beetje bijvoeden straks met bac bloei.

Vorige ronde deden ze het in ieder geval beter en hadden 4 dagen minder voorgroei, de lucht buitenshuis was kouder. En ze hadden nog meeldauw en zwavel op de bladeren ook. Met die lavameel zouden ze nog harder moeten gaan zelfs.

Er moet iets met mn klimaat zijn alleen ik weet niet wat. Ik kijk daar elke dag naar als het licht aan gaat en na half uur weer. Kan er weinig aan doen verder.

Kijken of de bac bloei wat gaat doen, lepel melasse erbij en een schepje bacto. Misschien ben ik te voorzichtig met voeding geven.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ik zou wel oppassen met nog meer voeding er bij te gooien, ze lijken namelijk mooi op kleur te zijn,
en her en der die ik al wat verbranden puntjes.

Hoe heb je je ventilator staan, gaat die wel mooi over de planten heen?
Als een plant niet kan verdampen of niet snel genoeg, willen ze ook wel eens stoppen/minder hard groeien.

Gr, X

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit maar te wachten op die nacht foto :whistle:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim ik zal er een grotere neerzetten, wie weet. Moet daarbij wel zeggen dat de grootste links achter in het minst wind krijgt maar wel het grootst is.

@the-choca komt er aan straks

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ik zou eerder kijken voor een 2de kleine, zodat je diagonaal 2 fans hebt hangen, zo krijg je een beetje een "tornado"  effect,  zo komt de lucht gelijkmatiger dan 1 grote fan. Dan heb je namelijk kans dat de gene die er dichter op staat er last van krijgt.

Ik ben zelf zeer tevreden over deze fans: Klik weinig geluid en wattage is 5w. Enige nadeel is dat ze 2 standen hebben (aan en uit).

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je er achter komt wat het was of is. Gaat het verder nu wel goed? We zijn weer 2 weken verder ben wel benieuwd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook nieuwsgierig naar de vooruitgang.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/9/2019 at 5:54 AM, Limbic said:

Ik hoop dat je er achter komt wat het was of is. Gaat het verder nu wel goed? We zijn weer 2 weken verder ben wel benieuwd.

 

19 hours ago, Fearghus said:

Ook nieuwsgierig naar de vooruitgang.

Hey, ja sorry, ik vind deze kweek echt kut gaan en zal een dezer dagen wel wat fotos plaatsen. Ik weet het, heb beloofd wekelijks te updaten maar het ontbreekt me voornamelijk aan motivatie. Na deze kweek ook lekker ff een paar maandjes niks meer neerzetten.

Het is dat ik toevallig ff kijk op de site, maar ben laatste tijd een beetje raar en moet mn ritmes weer ff op gaan pakken <_<

Leuk dat je toch ff laat merken dat er belangstelling is, dat waardeer ik ;) 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

De moet niet opgeven @420man010. Iedereen heeft wel eens een kutronde.

Volgende keer beter!

Beetje raar? Niet goed in uw vel?

Grts en hopelijk vlug wat beter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Fearghus said:

De moet niet opgeven @420man010. Iedereen heeft wel eens een kutronde.

Volgende keer beter!

Beetje raar? Niet goed in uw vel?

Grts en hopelijk vlug wat beter.

Ja man, beetje veel veranderingen laatste tijd, uit met vriendin, binnenkort naar school enzo, scooter opknappen, broertje zn meisje gaat bevallen, dat soort dingen. Ben niet zo down meer, maar moet weer ff terug naar stabiliteit en rust, bedankt ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dipmomentje dus, alles op een rijtje zetten is zeker goed. Als je lekkerder in je vel zit gaat het growen een pak beter gaan ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ik miste je hier al, gelukkig dat het wat beter met je gaat!
 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

Zoals ik eerder zei, deze kweek gaat niet super.

Beetje eigen schuld ook, ben wel een paar x een dagje laat geweest met water geven enzo.

Maar goed, we zien wel waar t schip strandt. 

Zoals je kunt zien, er zijn planten die t prima doen, maar er zitten er een paar bij die weinig zin hebben

large.1922602267_foto_no_exif(1).jpg.384dc4cabaeb4a34dbf8a7c4c9cdc46e.jpg

Deze shackzilla bijvoorbeeld, zet best aan

large.259107656_foto_no_exif(2).jpg.e3d191dac52d50425deb7bc24ea4b478.jpg

En dit is ook shackzilla

large.2022443302_foto_no_exif(3).jpg.740315a0ba6ec9d9f61cef13f1b3798b.jpg

Deze sugar punch zit er een beetje tussenin

large.1092193247_foto_no_exif(4).jpg.ba3aecbe05a80f0a28014e9422275e9f.jpg

large.129741717_foto_no_exif(5).jpg.fd2c14f866d73e0081a29dbbbac492c6.jpg

LV is weer tussen de 55-60%, temp 20-27 graden op de warmere dagen nu, anders 26

Beestjes zie ik niet meer, maar de bladeren hebben best wat schade opgelopen.. overal die plekjes <_<

Die ventilator van Xaim ga ik nog bestellen.

Vanavond krijgen ze weer wat bacto en een klein beetje melasse.

Om de 2 waterbeurten geef ik ze een beetje bac bloei mee.

Zou je misschien niet zeggen als je ziet hoe bleek de plant op de laatste foto is, maar dat is mijn eigen schuld :verrygood

Ik vind die verschillen een beetje groot eigenlijk, had daar vorige ronde geen last van.

Kan dus wel telkens dezelfde soort gebruiken om te leren, maar met zulke verschillen kan je er toch geen pijl op trekken.

En stekken is toch nog drama, dus als ik uit zaad kweek kan ik net zo goed weer wat anders proberen en niet blindstaren op de opbrengst.

Kan wel zelf stekken maken maar geen zin in om dat weer te leren en er ruimte voor te maken. 

Wel jammer als ik kijk naar hoe lekker die KF2 van xaim is/was.

Heb in t verleden wel geprobeerd stekken te maken maar werd zo krap hier en de ene keer sloegen 8 van de 10 aan en een andere x 3

Volgende ronde wil ik OG lemon haze er in, had er al interesse in maar macerror vindt het ook een lekker soortje dus tja :tu

Laters

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi, weer ff iets verder, ze beginnen nu lekker aan te dikken.

Het verbleken is niet erger geworden sinds ik wat beter op ben gaan letten, heb er wat meer zin in ook.

Ze drinken alleen een stukje minder dan vorige draai, ipv 10 liter per 2 dagen is het nu 3 dagen.

Ze moeten nog een week of 3-4 ongeveer, dat gaan ze wel halen.

Heb ook geen tripsen meer gezien :verrygood

large.2008957525_foto_no_exif(1).jpg.352b1bc8410984413d49e65553c6ef81.jpg

Sugar Punch top, wat een lekkere plant is dit, toch echt wel een van de betere

large.54877029_foto_no_exif(2).jpg.ee56b9d196eaa9ac39725eb9ce3d322d.jpg

De wat miezerige Shackzilla van vorige keer, het zet wel wat aan maar deze plant zal geen superopbrengst opleveren

large.32320312_foto_no_exif(3).jpg.a73945439db65ae8eca31b1824ec907c.jpg

De anderen doen het een stuk beter

large.1717742149_foto_no_exif(4).jpg.0d0823047b5707cbcdc61960fb54e01e.jpg

Morgen weer bacto en melasse er bij, de BAC bloeivoeding hoef ik ze niet meer te geven. De bladpuntjes vertellen me hier en daar dat het wel goed zit en met die extra halve tab moet het goed komen.

De kleur van de bladeren is stabiel gebleven afgelopen 2 weken ook, wat dat betreft ben ik tevreden over wat ik wilde proberen in deze ronde qua bodemsamenstelling en tabs.

Ik zal in mijn vorige verslag weer ff opzoeken wat vakman zei over melasse in de laatste weken.

Verder gaan dingen weer chill hier, zal weer vaker plaatjes dumpen, zijn de beste weken ook :icecream:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gister maar een beetje gaan snoeien (wel laat, ik weet het, jammer dan) 

Ook wat oude dorre bladeren verwijderd, ben verder tevreden over de kleur tot nu toe want ze moeten nog 3 weken ongeveer.

Zal alleen de Sugar Punch in de gaten gaan houden komende dagen aangezien die al na 8 weken klaar zou kunnen zijn.

Ik geef ze nu om de waterbeurt een beetje melasse mee, over een weekje weer bacto. Verder niks meer bijgevoerd.

Dit is een van de 2 Sugar Punch planten, klein en compact helaas, maar wat er aan zit ziet er lekker uit.

large.862232477_foto_no_exif(1).jpg.0ce6f5e8ed025086077322921178d6eb.jpg

Hier de wat kleinere Shackzillas, volgende update maak ik fotos van de grotere

Vond ze maar raar gegroeid, geen idee hoe ik t uit moet leggen. Gewoon alsof je een te dikke drol uit wilt persen maar het lukt maar niet.

large.1256725934_foto_no_exif(4).jpg.8ae69d45a8ab014f28ff788be909fcec.jpg

large.359095698_foto_no_exif(2).jpg.30da3f49509e316c4e97151b113211bb.jpg

Deze Sugar Punch doet het wél goed trouwens :P 

large.1691206747_foto_no_exif(5).jpg.79b22fb03f0f5d77118be50e41bb98f1.jpg

Close upje, dan zie je de kleur beter. Denk trouwens dat deze plant eerder klaar gaat zijn dan de rest, wat denken jullie?

large.1362105226_foto_no_exif(6).jpg.2f0ff052e54665af53ab5f15d81b35e2.jpg

Temperatuur is zoals die de hele kweek is geweest, LV is wel iets omhoog op de soms wat warmere dagen.

"Gelukkig" voor de planten zijn de komende weken wat koeltjes, ik zal iig weer goed opletten straks ivm toprot.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet verkeerd toch?

Snap alleen je hogere lv bij warm weer niet zo goed, want neem aan dat je rv bedoelt.

Warmte verlaagt je rv toch juist, plus je zuigt dan meer af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...