Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mi Gente

Bladeren hangen lichtjes

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een Gorrila Glue Autoflower van Fastbuds binnen staan onder 220w Philips Tornado's. Nu zie ik overal dat de bladeren mooi omhoog gericht moeten staan. Dit doen ze bij mij dus niet. Ze hangen lichtjes naar benenden. Is dit een wateroverschot?

Verder staat hij er mooi bij, op de foto 18 dagen oud. (10-01-19 boven de grond gekomen).

Hoop dat jullie hiermee kunnen helpen!

 

20190128_234118.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,
- Inderdaad, het kan goed te maken hebben met water. Maar dit hoeft niet per se wateroverschot te zijn. Het kan ook een tekort aan water zijn. Bekijk daarom goed hoeveel wat je je plant geeft en bereken dit met behulp van je grondinhoud enzv. Is genoeg over te vinden. 

- Nog een oorzaak kan de rouwvarenmug zijn, maar aan je foto te zien is dat niet het geval. 

- Een jonge plant heeft vaker wat problemen. In deze fase is het nog geen ramp. Als het langer aanhoud (na 4 weken), moet je wel echt in actie komen voor een optimale bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor je reactie,

heb vandaag geen water gegeven en staat er nu al een stuk frisser bij.

Blijf dat toch moeilijk vinden om in te schatten hoeveel water ik nou moet geven.

Hoeveel ml kan ik het beste geven per waterbeurt? zit 50 liter grond in de bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 liter water bak

of echt 50 liter aan grond? (ik zie namelijk de randen dus is dat ding een meter diep? ;) )

liever te weinig water (gaan ze gewoon lelijk worden en wat verdorde blaadjes dan te veel want dan rot wegspoelen voeding stilstaan te koud geen zuurstof etcetc) kan altijd water erbij doen ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee 50 liter grond zit er in de bak.

Maar moet ik 500ml of 1l of nog meer geven per waterbeurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een blumat tensiometer kopen voor 30 euro. Nooit meer problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik slechte ervaringen mee .

:punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...