Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

verspilde wortelruimte bij overpotten?

Recommended Posts

Is het zo dat wanneer ik mijn gestrekte plant wat dieper begraaf in een nieuwe, grotere pot, met de steel in de grond, dat de ruimte rond de steel ongebruikt blijft, aangezien de wortels met de zwaartekrachtverder naar onder groeien?

 

verspilde ruimte.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien naar vocht water dus niet van onder watergeven en de klimmen omhoog

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, HUFFnPUFF said:

ze groeien naar vocht water dus niet van onder watergeven en de klimmen omhoog

oke, is het echter niet zo dat de steel verandert in een wortel? en dat uit die wortel vervolgens zijwortels ontwikkelen? ik gebruik autopots, waarbij ik in het begin wel van boven water geef maar nadat de wortels zich wat hebben verspreid ik de tank kan aansluiten

8 hours ago, FoolOnTheHill said:

Nee.

oke

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder de plek waar de kiemlobjes hebben vastgezeten zit weefsel wat nog wortel kan worden.
Alles daarboven is niet handig om in de aarde te hebben.
Tot de kiem lobjes dus,als je het al wilt doen.

Ik zou het zelf gewoon zo laten,en niet dieper inplanten Bombastick.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Collie Weed said:

onder de plek waar de kiemlobjes hebben vastgezeten zit weefsel wat nog wortel kan worden.

Moet je voor de gein is een vochtig plastic zakkie op een willekeurige plek om de stam of een tak wikkelen en het vochtig houden, gaan gewoon wortels groeien hoor.
Anders waren ze ook een stuk lastiger te stekken ;) 

Edited by vakman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je de grond afdekt met plastic (iets wat Collie niet doet) dan wordt ook de toplaag voor wortelvorming door de plant benut.

Op steenwol heb ik planten tegen de druppelaar aan omhoog zien groeien. tegen de zwaartekracht en de waterstroom in!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman oh marcotteren bedoel je.

jaaaaaa kan ook.:P
Maar stekken rotten ook weg als ze niet goed gesneden zijn he?
of wortelen langzamer etc.

En het hangt misschien ook iets af van de regeneratieve eigenschappen van een soort?
Maar ik adviseer dit echt niet voor een plantje die al niet supergoed gaat,zoals in dit geval.
 

@FoolOnTheHill ik geloof niet in plastic fantastic,want.....
als die bovenlaag uit mest granulaat bestaat gaan de wortels verbranden als ze er direct doorheen groeien.

Het zal vast wel werken voor jou maar niet voor mij.
 



 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/28/2019 at 10:49 AM, Collie Weed said:

onder de plek waar de kiemlobjes hebben vastgezeten zit weefsel wat nog wortel kan worden.
Alles daarboven is niet handig om in de aarde te hebben.
Tot de kiem lobjes dus,als je het al wilt doen.

Ik zou het zelf gewoon zo laten,en niet dieper inplanten Bombastick.

zo ga ik het doen, dankjewel

19 hours ago, vakman said:

Moet je voor de gein is een vochtig plastic zakkie op een willekeurige plek om de stam of een tak wikkelen en het vochtig houden, gaan gewoon wortels groeien hoor.
Anders waren ze ook een stuk lastiger te stekken ;) 

interessant, thanks

17 hours ago, FoolOnTheHill said:

En als je de grond afdekt met plastic (iets wat Collie niet doet) dan wordt ook de toplaag voor wortelvorming door de plant benut.

Op steenwol heb ik planten tegen de druppelaar aan omhoog zien groeien. tegen de zwaartekracht en de waterstroom in!

een autopot waarbij het water en zuurstof dmv een AirDome van onder wordt toegedient, is dat wel handig om de pot mee af te dekken?

15 hours ago, Collie Weed said:

@vakman oh marcotteren bedoel je.

jaaaaaa kan ook.:P
Maar stekken rotten ook weg als ze niet goed gesneden zijn he?
of wortelen langzamer etc.

En het hangt misschien ook iets af van de regeneratieve eigenschappen van een soort?
Maar ik adviseer dit echt niet voor een plantje die al niet supergoed gaat,zoals in dit geval.
 

@FoolOnTheHill ik geloof niet in plastic fantastic,want.....
als die bovenlaag uit mest granulaat bestaat gaan de wortels verbranden als ze er direct doorheen groeien.

Het zal vast wel werken voor jou maar niet voor mij.
 



 

leuk dat je mijn progress volgt (via de andere topics) om te weten dat het plantje niet al te goed gaat, ik hoop dat het overpotten het plantje beter zal doen, ik ben niet al te blij met de Pokon zaai en stek grond, ze gaan het hopelijk beter doen in een 25L autopot, lightmix (60%) en perliet (40%) met biotabs, bacterien en schimmels. ik voorzie ze ook van zuurstof en water van onderin nadat de wortels goed zijn ingeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...