Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Speedfreaker

Eerste kweek kush met zelfgebouwde lampen

Recommended Posts

Dag 33 groei, wat staan de vrouwtjes er toch mooi bij na de guano,lavameel,koffieprut boost! Ik ben toch van plan om ze nog een week of 2 door te laten groeien en dan ga ik om naar 12/12! 

Heb de takken vandaag weer goed aan het rek kunnen binden.. kon helaas 2 dagen niet me tent in :o CV ketel was lek en er kwam iemand voor langs... goed verstopt en je zag de tent nergens meer :verrygood hierbij wat foto’s voor het binden en na het binden...  wat zeggen jullie ervan? Begint al ergens op te lijken toch?

Ook maar begonnen aan me eigen wormenhotel... wat een uitvinding is dat :tu

BFCE1389-60EC-4234-9628-4B71A69D28A1.jpeg

A21A6C5E-E026-4C2A-B090-6FAADB48D765.jpeg

346B042C-B1DF-4C2E-9CBE-3FB0C8B7110E.jpeg

B1AB9413-9652-4DBC-ADA2-6255F0A2AD2F.jpeg

02558F01-D621-48F9-B49F-FF1F30E28E9E.jpeg

89F55DFE-FDAA-4CEF-9083-3C574830A463.jpeg

617FFC13-FBF7-424B-8031-6EFE40D4BA10.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is het dan dag 38 en ik kon niet wachten dus heb de schakelaar maar omgezet naar 12/12! Toch meer als 5 weken in de groei fase gezeten nu op naar de bloei! Het is al een aardig netje vol dus ben benieuwd :rolleyes: hier wat foto's van de laatste dag groei! Me.test plant staat nu al 10 weken in groei maar die heeft best wat stress gehad... Dus hoop dat ze der eigen goed houd... 

397EC3BD-0039-4435-8B75-E959A8BF6588.jpeg

EE88A658-81E6-400E-97AE-114157C4B238.jpeg

51058D9D-F7F5-46BF-A486-8E5DFA4AC3E7.jpeg

D9CB3FFB-61AD-45EE-AA60-B09AF8BCCE87.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg, ik pas alleen maar lst toe omdat ik autoflowers staan heb. Maar ik heb nog 10 zaden gorilla glue liggen. Ideaal voor een scog. Dus zal wat mee gluren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 39 dag 1 bloei! Vandaag alle grote bladeren verwijdert zodat de toppen zometeen alle energie krijgen dit ga ik nog is een keer herhalen in week 3 van de bloei! Gister de lampen 24 uur aan laten staan en toen overgegaan op 12/12! Vandaag nog extra koffie en lavameel gegeven en nu laat ik ze even hun ding doen!

 

BBE1936F-2BA8-434C-8B73-3922AE5B715A.jpeg

58D41F67-D843-4271-96B8-F7BAE28D6656.jpeg

9CE140CA-64A1-4C69-945B-CF1E393D7EAB.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

koffie? 24 uur aan?

niet bang voor iets nieuws dus :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, HUFFnPUFF said:

koffie? 24 uur aan?

niet bang voor iets nieuws dus :lol:

Hahaha klopt :p Koffie voor de extra stikstof en 24 uur laten draaien omdat ik de lampen nu in de nacht heb aanstaan ipv. Uit

Ik kwam.net de tent in en de dames stonden er goed strak bij :verrygood

7615A237-C232-41DB-9EB4-3074A51CE51A.jpeg

46734182-EE3D-404A-96A6-C6BDF2D68CB1.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2019 at 7:47 PM, Limbic said:

De boel flink verzuurd ofzo bij die éne?

 

On 2/19/2019 at 7:40 PM, HUFFnPUFF said:

:huh:  :huh:  :huh:

 

On 2/19/2019 at 7:22 PM, vakman said:

Wat heb je ermee gedaan dan?
Doen ze normaal gesproken als je van bloei terug naar groei gaat.

Dag 41 dag 3 bloei! Het weghalen van de grote.bladeren lijkt goed te hebben gewerkt:wub:! Alle energie gaat nu naar de toppen toe! Wat is het toch een mooi proces maar wat duurt het lang :whistling

D766D429-7129-419A-8134-9FB00232837E.jpeg

88FBFBBF-FE60-4FC1-B48F-3CD13A4D60BC.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Speedfreaker je hebt dus ook zoveel geduld. :D

Als ik mijn eerste oogst heb, dan zal ik meer geduld hebben bij mijn tweede grow.

Ziet er allemaal goed uit. Top!

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Fearghus said:

@Speedfreaker je hebt dus ook zoveel geduld. :D

Als ik mijn eerste oogst heb, dan zal ik meer geduld hebben bij mijn tweede grow.

Ziet er allemaal goed uit. Top!

Heb het toch nog best lang vol gehouden :ph34r: iets meer als.5 weken... Idd kan ook niet wachten tot de eerste oogst, nog iets meer als 7 weken geduld denk ik:dribble:maar ben benieuwd naar me.eerste kweek! Blijft toch spannend 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he. Denk dat het een typisch beginnersgedrag is. In die tent wonen ipv af en toe te gaan kijken. :rofl

Zeker met dat ik thuis ben voor twee weken. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Fearghus said:

Ja he. Denk dat het een typisch beginnersgedrag is. In die tent wonen ipv af en toe te gaan kijken. :rofl

Hahaha dat is helemaal waar, elke.avond zeker meer als 1,5 uur zit ik wel boven hoor :icecream: maar bij jou gaat ie ook wel lekker of niet dan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Speedfreaker said:

Hahaha dat is helemaal waar, elke.avond zeker meer als 1,5 uur zit ik wel boven hoor :icecream: maar bij jou gaat ie ook wel lekker of niet dan? 

Wat aan het sukkelen geweest met iets weinig water te geven en de hitte en de lv in het begin. Maar met vernevelaar en een tweede fan, uitlaat naar buiten is er al veel opgelost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Fearghus said:

Wat aan het sukkelen geweest met iets weinig water te geven en de hitte en de lv in het begin. Maar met vernevelaar en een tweede fan, uitlaat naar buiten is er al veel opgelost. 

Ja het blijft een lastig dingetje om alles goed te krijgen... Ik kijk niet echt naar hoeveel water ik geef... Heb 40 liter potten en geef ongeveer 1,5 liter in 2 dagen soms iets meer... Als het teveel.is loopt het er vanzelf uit B) alleen dan krijg je weer dat je lv te hoog is :rtfm: als.het eindresultaat maar lekker is 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Speedfreaker said:

Ja het blijft een lastig dingetje om alles goed te krijgen... Ik kijk niet echt naar hoeveel water ik geef... Heb 40 liter potten en geef ongeveer 1,5 liter in 2 dagen soms iets meer... Als het teveel.is loopt het er vanzelf uit B) alleen dan krijg je weer dat je lv te hoog is :rtfm: als.het eindresultaat maar lekker is 

Ik maakte de fout om ze te lang te behandelen als zaailingen en niet te veel water te geven. Door dat ik veel gaten heb bij gemaakt aan de zijkanten om dat airpot systeem na te bootsen. Droogt het vlugger uit en dan niet doorgieten tot het onder uitkwam. 

Nu geef ik tot het onder doorkomt en ga morgen al direct checken, want gaat een pak vlugger met die gaten. Je ziet wel de wortels tot aan de gaten komen overal. Maar volgende kweek nieuwe potten. Als ik er vind van 20 liter waarvan er 5 op 1m 2 passen. Maar dat denk ik niet. Dan worden het terug 18 L potten, maar dan zonder al die extra gaten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Fearghus said:

Ik maakte de fout om ze te lang te behandelen als zaailingen en niet te veel water te geven. Door dat ik veel gaten heb bij gemaakt aan de zijkanten om dat airpot systeem na te bootsen. Droogt het vlugger uit en dan niet doorgieten tot het onder uitkwam. 

Nu geef ik tot het onder doorkomt en ga morgen al direct checken, want gaat een pak vlugger met die gaten. Je ziet wel de wortels tot aan de gaten komen overal. Maar volgende kweek nieuwe potten. Als ik er vind van 20 liter waarvan er 5 op 1m 2 passen. Maar dat denk ik niet. Dan worden het terug 18 L potten, maar dan zonder al die extra gaten. 

Ja bij de volgende hou ik.het gewoon op.deze.40 liter potten alleen dan laat ik.ze.wat langer in de groei staan! Ik werk zelf met pll lampen en die hebben niet heel.veel.bereik kwa licht dus die moet ik er dicht ophouden... Misschien eens kijken naar iets wat ik zelf nog kan bouwen... 

Je kan aan het opnemen van het water zien of er genoeg inzit... Als.het blijft liggen is het teveel :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al doende leert men, als we maar idd een goei rokertje hebben. De volgende ronde is al iets meer ervaring en dingen die ik toch ga anders doen oa de potten en zaailingen beschermen in het begin onder halve fles en direct de vernevelaar aan. Lv was veel te laag on het begin en deze zomer terug buiten klussen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar zijn dan ineens veel meer toppen in de maak :verrygood 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 420man010 said:

En daar zijn dan ineens veel meer toppen in de maak :verrygood 

 

Ja dat begint eindelijk ergens op te lijken hè... duurt even maar dan heb je hopelijk ook wat ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren nu heb ik even een vraagje, ik heb nu totaal 8x 55 watt pl lampen hangen met VSA. 

Alleen wil ik voor de bloei toch overgaan op iets zwaarders.. wat raden jullie mij aan? Want 8x 55 watt is gelijk aan een hps lamp van ???

En het liefst heb ik niet teveel warmte in de tent omdat ik op zolder zit en er vaak genoeg een helikopter overvliegt of kan je daar nog iets aan doen? 

Graag hoor ik jullie advies 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PLL is diffuus licht en niet met HPS te vergelijken. Koop een HPS 400W met EVSA of nog beter een LED en zet die zelf in elkaar (ziet topics op WF mbt LED en zelf in elkaar zetten) maar dat is aan de dure kant.

Helicopters worden al eeuwen niet meer ingezet ter opsporing en met jouw wattage ga je ook de eventuele sneeuw op je dak niet doen smelten.

Gebruik koffieprut niet in potplanten, daarvoor is het iets te zout.

bron
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat lc zegt 440w aan pll is niet gelijk aan 440w hps waar mee je veel dieper reikt.

Pll id ideaal om mee voor te groeien en zeker in een kleine ruimte. Nu een hps hangen met hamerslag of adjust a wing kap is een flinke stap vooruit.

Met led kan je nog grotere oogsten mee draaien. Laatste ronde wat mn eerste met led was had ik 1.4gr de watt dat schiet lekker op. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, lostchild said:

PLL is diffuus licht en niet met HPS te vergelijken. Koop een HPS 400W met EVSA of nog beter een LED en zet die zelf in elkaar (ziet topics op WF mbt LED en zelf in elkaar zetten) maar dat is aan de dure kant.

Helicopters worden al eeuwen niet meer ingezet ter opsporing en met jouw wattage ga je ook de eventuele sneeuw op je dak niet doen smelten.

Gebruik koffieprut niet in potplanten, daarvoor is het iets te zout.

bron
 

 

 

2 hours ago, Limbic said:

Wat lc zegt 440w aan pll is niet gelijk aan 440w hps waar mee je veel dieper reikt.

Pll id ideaal om mee voor te groeien en zeker in een kleine ruimte. Nu een hps hangen met hamerslag of adjust a wing kap is een flinke stap vooruit.

Met led kan je nog grotere oogsten mee draaien. Laatste ronde wat mn eerste met led was had ik 1.4gr de watt dat schiet lekker op. 

Nou ben ik het internet even afgegaan en daar Ben ik deze tegengekomen! Deze ga ik morgen einde van de dag ophalen... wat zeggen jullie ervan?

ModelHPS Killer Day One 480W

Aantal Groei Modules 4 x High Cree COB cool white

Aantal Bloei Modules 4 x High Cree COB warm white

Single Led diodes 48 x 3W Werkelijk energieverbruik 480w Equivalent aan 600W HPS

Voeding220-240V – 50-60Hz

Starttijd<1 seconde Afmetingen 60 cm x 33 cm Netto gewicht8.9 kg 

Nominale levensduur 40.000 uur of 10 jaar

762BDDF2-8BFA-43F9-912A-E5FC01691AAB.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kan ik me andere lampen hier ook nog bij gebruiken? Of die alleen maar gebruiken voor de grow? Of nog een tentje bijhalen :whistling ik ben eigenlijk nog opzoek naar nieuwe zaden.. liefst een THC rijkvolle hebben jullie een aanrader voor mij? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hpsje werkt ook prima en kost bijna niets, denk dat je met deze led lamp niet al je plantern kwijt kan (te weinig opp) met hps kun je een brede kap erboven hangen

maareh... ze vliegen gewoon iedere dag met heli's rond, allemaal uitgerust met infrarood, daar heb je namelijk al helemaal geen toestemming van de ovj voor nodig

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

even oefenen met editen huffie <_<

een beetje led kost 250-600 euro

diy kun je het zo gek maken als je wilt, van 3$ 100w ebay chips tot adruno gestuurde afstandbestuurbare hoavercrafts :icecool

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...