Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

9 minutes ago, HUFFnPUFF said:

regenwater is laag ph, 6 max

flushen? cocos aarde?

Aarde plagron lightmix, ja flushen om de overschot verwijderen of is t voldoende om gewoon tijdje enkel water te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, macerror said:

geef je wel eens van onder water dat ze ff lekker volzuigen ?

:likken:

Nee nog niet eerder gedaan.. nog niet in me opgekomen eigenlijk.

Dezelfde hoeveelheid als dat ik van boven geef?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Fearghus said:

Water geven zoals aan het zelfde ritme, maar dan wel water geven tot de grond verzadigd is. Een minuut of 5 wachten en dan nog eens bewateren, het vocht dat er uit komt zou donkerder moeten zijn. Normaal gezien ga je dan veel voeding wegspoelen. Correct me if i wrong ervaringsdeskundigen, van mij is het geen wat ik gelezen heb.

Dus eigenlijk aan uw waterschap niets veranderen alleen de hoeveelheid wordt meer. Nu weet ik wel niet als een flush genoeg is. Maar jij werkt met pc meter, dus ik denk wel dat je beetke kan afgaan wat er uit u flush komt.  Ffkes meten.

Soms loopt er water onder de pot uit.. heb die is een keer 2 weken geleden een ph test gegeven en kwam op ph 4.0, Stond er toen niet bij stil.. CORRECTIE dat is met phmeter die kapot was.. juist met strips gedaan en ph van t water dat eronder uitloopt is per pot verschillend van ph 6.0 tot ph 6.5

Ik ga ze denk ik morgen flushen als de lamp aan gaat

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 50 op 12/12  totaal 66 dagen groei + bloei

Haha nu snap ik het.. op aarde word niet geflusht! Dat zou dodelijk kunnen zijn als ik het goed begrijp.. Geef nu enkel water ph 6.5 en 1.5ml enzym op 3L water.. voorheen kregen ze 700ml per dame nu 1L per dame.

Kijken hoe t zo gaat

SmartSelect_20190320-134631_Gallery.jpg

SmartSelect_20190320-134651_Gallery.jpg

SmartSelect_20190320-134908_Gallery.jpg

SmartSelect_20190320-134509_Gallery.jpg

SmartSelect_20190320-134717_Gallery.jpg

SmartSelect_20190320-134841_Gallery.jpg

Edited by upheaval
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat versta jij onder flushen ?

De meeste mensen spoelen de laatste 10 dagen op grond.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste bloei verschijnselen 13 februarie .

moet 7 tot 9 weken zit je op minimaal 3 april dus of 17 april  .

ik zou geen gekke dingen meer doen .

beetje afbouwen pappe nathouwen .

:verrygood

13 februarie.jpg

zal wel een lekker leip wietje opleveren met deze genetica .

 

 

Edited by macerror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, El capitano said:

Wat versta jij onder flushen ?

De meeste mensen spoelen de laatste 10 dagen op grond.

Overbewateren, zodat de voedingstoffen uit de grond gespoeld worden.. dat dacht ik fzt daarmee bedoeld werd

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, macerror said:

eerste bloei verschijnselen 13 februarie .

moet 7 tot 9 weken zit je op minimaal 3 april dus of 17 april  .

ik zou geen gekke dingen meer doen .

beetje afbouwen pappe nathouwen .

:verrygood

13 februarie.jpg

zal wel een lekker leip wietje opleveren met deze genetica .

 

 

Haha lekker man jij hebt gelijk moet uitkijken nu ben er bijna..

Wat raad je me aan gewoon bloei voeding blijven geven maar dan lager gedoseerd?.. kan ik nog PK geven?

Ik hoop wel dat ik een lekker leip wietje te pakken heb.. die kleine getopte heeft de lekkerste geur en de meeste trichomen erop echt een stinkertje.. de andere 2 vallen mee nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan luister je toch niet ?

Heb net al aangegeven dat spoelen gewoon kraanwater is..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker geen PK meer geven, lijkt wel of je kleurendoof bent :P
Klein beetje bloei kun je nog geven, even kijken hoe ze er op reageren. Worden de vlekken en zo meteen erger, voor de rest van de tijd alleen water geven. Flushen is voor de hydrokwekers, dat werkt met aarde niet. Krijg je 1 grote modderboel en je verzuipt je plant.

Met de laatste week "spoelen" wordt gewoon alleen water geven bedoeld, gewoon normale hoeveelheden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, El capitano said:

Dan luister je toch niet ?

Heb net al aangegeven dat spoelen gewoon kraanwater is..

 

4 hours ago, El capitano said:

Wat versta jij onder flushen ?

De meeste mensen spoelen de laatste 10 dagen op grond.

1 hour ago, upheaval said:

Overbewateren, zodat de voedingstoffen uit de grond gespoeld worden.. dat dacht ik fzt daarmee bedoeld werd

Dit is wat ik me herinner. En ik dacht dat ermee bedoeld werd: te veel water geven, verzuipen dat dacht ik dat ze ermee bedoelden met flushen..  

Ondertussen weet ik dat flushen op aarde gewoon water geven is aan t einde zodat ze de overgebleven voedingstoffen benutten "correct me if I'm wrong". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, vakman said:

Zeker geen PK meer geven, lijkt wel of je kleurendoof bent :P
Klein beetje bloei kun je nog geven, even kijken hoe ze er op reageren. Worden de vlekken en zo meteen erger, voor de rest van de tijd alleen water geven. Flushen is voor de hydrokwekers, dat werkt met aarde niet. Krijg je 1 grote modderboel en je verzuipt je plant.

Met de laatste week "spoelen" wordt gewoon alleen water geven bedoeld, gewoon normale hoeveelheden.

Hahaha ja omdat ik van plan was te stoppen met voeding geven.. en dan te horen kreeg dat t te vroeg is om alleen water te geven, dacht dat normaal nu in deze week PK word gegeven, maar zal het zeker laten dan..

is maar goed dat ik vanochtend heb zitten googlen omdat verschillende kwekers zo verbaast vroegen wat ik bedoelde met flushen, dat ik ook dacht iets klopt niet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Fearghus said:

Ja idd, excuseer. Er staat spoelen ipv flushen. Het gene dat ik had neergeschreven blijft het zelfde alleen is het spoelen wat ik bedoelde. 

https://www.royalqueenseeds.nl/blog-hoe-en-wanneer-je-marijuana-planten-kunt-spoelen-n312

Haha ligt niet aan jou, ik dacht dat spoelen en flushen t zelfde waren.. is maar goed dat deze verwarring is ontstaan want anders had ik vanochtend mischien wel 3 liter water erin gekapt per plant en vrolijk de deur uit gewandeld en terug gekomen naar Hell:cry

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken het. Hier ook. Paar vrienden  zeiden,  bloom geven. Ik zei nope. Een keer gehad en meteen gele puntjes. Voor het zelfde geld, had ik geluisterd en ze overvoed. Dus ik wacht af.

Maar ziet er toch dik ok uit, hier leren we weer uit en next time al iets meer kennis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, upheaval said:

Haha ligt niet aan jou, ik dacht dat spoelen en flushen t zelfde waren.. is maar goed dat deze verwarring is ontstaan want anders had ik vanochtend mischien wel 3 liter water erin gekapt per plant en vrolijk de deur uit gewandeld en terug gekomen naar Hell:cry

Amai, idd. Is het zelfde dat ze zeggen dat je water moet geven tot er ongeveer 10% van het volume van de pot uitkomt. Mja, met de GG en de Taison gaat dat, als ik dat doe bij de andere gingen er toch een paar blaadjes hangen, en met  minder gaat het beter. Theorie en praktijk soms.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Fearghus said:

Ik ken het. Hier ook. Paar vrienden  zeiden,  bloom geven. Ik zei nope. Een keer gehad en meteen gele puntjes. Voor het zelfde geld, had ik geluisterd en ze overvoed. Dus ik wacht af.

Maar ziet er toch dik ok uit, hier leren we weer uit en next time al iets meer kennis.

Ja ik had dat ook vriend van me die maakte me bang die dat hij ze maar 8 dagen liet groeien en dan  omschakelt naar 12/12. Toen hij bij mij kwam zien op dag 12 maakte hij me bang die gaat je tent uitgroeien, je heb veel te lang gewacht etc etc..  ik ineens omgeschakeld 12/12 hoogste plant is 70cm geworden groei is er volledig uit, best jammer had gemakkelijk 2 weken langer kunnen groeien en keertje toppen bij allemaal was t een stuk voller geweest..

Maar inderdaad goeie lessen geleerd..  nog vraagje: zou het probleem zijn om nieuwe zaadjes in deze tent te plaatsen de laatste 2 weken en zodra ik ga oogsten terugschakelen naar 18/6.. of is dat niet te doen? Ik heb in deze woning eigenlijk nog geen plaats over voor extra groeiruimte.. verhuis met 6 mnd ongeveer en dan heb ik een aparte kamer om te kweken voor nu gebeurt het naast mijn bed

15531093034374766676910442116838.jpg

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, dat dacht ik dus ook. Maar aangezien de tent overvol is, gaat me dat niet lukken. Nu mijn lamp staat op 18/6 Dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar ontkiemde zaadjes op 12/12 en dan switchen lijkt me lijp.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik zou wachten op antwoord van de connaisseurs. Maar vrees er een beetje voor.

Maar als je uw oogst heb kan je toch op het gemak starten? Kan je toch een tijd weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Fearghus said:

Lol, dat dacht ik dus ook. Maar aangezien de tent overvol is, gaat me dat niet lukken. Nu mijn lamp staat op 18/6 Dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar ontkiemde zaadjes op 12/12 en dan switchen lijkt me lijp.

Spijtig dacht misschien omdat ze dan toch nog niet in de bloei raken dat het misschien hooguit wat stress gaat geven de eerste dagen.. want heb gezien dat sommige buiten voorgroeien en en vervolgens binnen bloeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, upheaval said:

Spijtig dacht misschien omdat ze dan toch nog niet in de bloei raken dat het misschien hooguit wat stress gaat geven de eerste dagen.. want heb gezien dat sommige buiten voorgroeien en en vervolgens binnen bloeien..

Het omgekeerde heb ik al gehoord maar dat nog niet. Maar ja, juist daarmee, de ervaren growers gaan dat veel beter weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ondertussen beetje bondage toegepast op de getopte dame.. beetje de toppen gespreid, beetje laat maar goed voelde niet goed zo dicht op elkaar alles..

Kan geen kwaad toch?? niks gebogen of gekraakt enkel met spanbandjes opzijgetrokken

Ps

Kan er niks aan doen.. ben lekker high en krijg inspiratie toegefluisterd :icecool

15531108614283474163140580497720.jpg

15531109155135029520327138696901.jpg

15531109329172700237905476200377.jpg

15531109426094518908432662807734.jpg

15531109519258770982302896295087.jpg

Edited by upheaval
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"spoelen" doe je niet op organisch, als de plant klaar is neemt ze al minder en minder water op, als je dan 5 liter water gaat geven heb je eerder wortelrot dan schone wiet 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Fearghus said:

Meer licht voor de onderste toppen. :tu

Inderdaad vond ze zo dicht op elkaar en de getopte stuk die toppen zijn wat zwakjes die zaten tussen de bladeren die waren ingehaald door de zijtakken..  kijken of t wat zal uitmaken

 

1 hour ago, HUFFnPUFF said:

"spoelen" doe je niet op organisch, als de plant klaar is neemt ze al minder en minder water op, als je dan 5 liter water gaat geven heb je eerder wortelrot dan schone wiet 

Haha ja gelukkig heb ik t niet gedaan anders al me inspanningen misschien wel voor niks geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...