Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

1 hour ago, 420man010 said:

Meteen verwijderen zou ik zeggen, anders kan je heel je kweek die plant in de gaten houden (en uiteindelijk mogelijk alsnog verwijderen) en mocht je 1 banaantje missen kan je al de lul zijn.

Maar dat vind ik dan 

Klopt geen risico nemen voordat ik met niks eindig..  ben al bang dat ie schade heeft aangericht

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, upheaval said:

Vind t heel spijtig deze plant presteerde t beste

Bij regulier zaad zijn de snelste planten vaak mannelijk. De snelste, grootste planten uit zaad vind ik daarom altijd een beetje verdacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, vakman said:

Weg met dat manwijf, of moet zijn dat je de rest vol met zaad wil...
Zonde van de tijd, moeite en stroom.

Heb m weggehaald  heb nu wel bij de andere 2 nog kleine vreemde plekje gevonden.

Maar de zaden die eruit zouden komen zouden dat dan vrouwelijke zaden zijn of allemaal hermas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op allebei de planten deze plek aangetroffen.

Voelt heeel erg vies dit!!

Zijn dit nu dan allemaal hermas?? Of komt dat door degene die weg is

20190217_135903.jpg

20190217_135826.jpg

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere zaden hebben ze je gegeven bij Greenhouse  :verrygood Als het waar is wat Greentje zegt zou ik die soort niet meer willen zetten, maar Greenhouse is ook niet echt je van het volgens mij.

Maar aan de andere kant, ze hebben wel ook te veel voeding gekregen wat weer kan leiden tot stress en daardoor herma. (heb zelf herma gehad met Nirvana girl scout cookies en opgezocht hoe dat onstaat).

Ziet er helaas naar uit dat dit kweekje nergens meer heen gaat man. :cry

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, 420man010 said:

Lekkere zaden hebben ze je gegeven bij Greenhouse  :verrygood Als het waar is wat Greentje zegt zou ik die soort niet meer willen zetten, maar Greenhouse is ook niet echt je van het volgens mij.

Maar aan de andere kant, ze hebben wel ook te veel voeding gekregen wat weer kan leiden tot stress en daardoor herma. (heb zelf herma gehad met Nirvana girl scout cookies en opgezocht hoe dat onstaat).

Ziet er helaas naar uit dat dit kweekje nergens meer heen gaat man. :cry

 

Ja klopt ben vanaf t begin met voeding geven enzo de fout in gegaan. Heb ook gelezen dat dat een oorzaak is voor deze ellende..

als ik nu opnieuw moet is dat met  3x white rhink en 1X white widow.. alleen beide van greenhouse:(

Dus als ik deze kweek voortzet dan eindig ik met planten vol zaad??

Maar is dat dan automatisch ook gefeminiseerd zaad of dat niet? 

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alle bananen plukt heb je geen last van zaad, maar of je ze allemaal op tijd ziet...
Zaad wat er in komt is dan Fem, ook weer herma-gevoelig dan. 
Leuk om de vogels mee te voeren dus ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pain in the ass man die herma's ga er even een jointje voor roken en even laten bezinken.. ik rook al enkele jaren alleen hasj en kan niet aan fatsoenlijke wiet komen in mijn omgeving

Dus moet ik even nadenken of nu opnieuw starten of redden wat er te redden valt maar dan stop ik die andere herma ook gewoon terug erbij en zien wat er gaat gebeuren, heb in principe niet zoveel te verliezen dan wat stroomkosten, tijd en water.. eerlijk gezegd ligt  dat me niet echt dwars

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmmm tja ik ga een ongevraagde mening geven, kijk maar wat je er mee doet ;) 

Heb een tijdje geleden Greenhouse gemaild over SSH, krijg een doodleuk antwoord dat het normaal is dat er indica en sativa phenos in zitten. Ene plant is na 9 weken de ander na 12 weken klaar. 

Lekkere selectie dus. 

Heb toen gekeken naar ervaringen van mensen die met Greenhouse zaden hebben gekweekt enzo, zelfde dingen komen terug. 

Ze hebben een geschiedenis met shantibaba, kun je genoeg over vinden als het je interesseert, maar ik zal er persoonlijk geen zaden bestellen gezien hoe er gewerkt wordt.

Dan heb je nog meneer Greenhouse, Arjan die zichzelf de "king of cannabis" noemt :rolleyes2:

Geef me dan maar de nuchtere sannie, die maakt goede soortjes en vraagt er geen achterlijke prijzen voor

De soortjes die je nu wilt gaan zetten kun je ook (zullen wel verschillen van GH) bij Nirvana halen, heb daar meer positieve dan negatieve ervaringen mee gehad.

Daar heb ik ook bubblelicious (bubblegum) van gekweekt meerdere keren, gezien de fouten die ik destijds heb gemaakt kan ik stellen dat die aardig bulletproof is :innocent: 

En nee, ik word niet gesponsord :ph34r:

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou niet eerlijk zijn maar ga tóch  2x nadenken waar ik volgende keer ga bestellen.. vorige keer twijfelde ik al tussen Sannie en Greenhouse.

Misschien had ik onterecht Sannie geen kans gegeven

Nirvana lees ik ook alleen maar goeie ervaringen.

Tnx voor je tip en zal ik zeker wat mee doen.. de white rhino's blijven voorlopig in hun verpakking denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat het meevalt met de bananen, kan ook zijn dat op het einde alles vol zaad zit.
Aan jou de keuze.
Zit het vol zaad heb je er vrij weinig aan.

@420man010 ik vind de prijzen bij sannie ook al vrij hoog hoor :whistling

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zinnetje uit dat eerdere linkje https://www.alchimiaweb.com/blogen/marijuana-hermaphroditism/

Thai sativas, for example, usually reach a high percentage of hermaphrodite plants – or also by the technique used when producing seeds (GA3,…).

Ik houd er in ieder geval wel rekening mee voortaan en pak die seedfinder bij de hand. Geeft toch wel nuttige info over de breeders, wat ze geproduceerd hebben en hoeveel, de voorgeschiedenis van de strain (stamboom), ervaringen etc... https://en.seedfinder.eu/database/.

Vond dit filmpje ook wel interessant van sunny.  Soul gaat hier in op breeders, de logica , het produceren van reg en fem zaad en spreekt over herma's....

 

 

 

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman Beetje wel, maar bestel je meer dan 1 pakje zaad scheelt het weer wat, iets wat voor mij logischer/makkelijker is. Voor mensen die maximaal 5 plantjes doen is hij wel wat prijziger ja. Dan komt Nirvana qua prijzen wat beter uit de verf. Scheelt 1,2 euro per zaadje met Sannie dus valt ergens nog mee vind ik. Wil je iets van DNA of iets fatsoenlijks van Sensi, dat is echt duur. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is duur?

Mooie echte dames is me heel wat waard. Niet kijken naar de prijs maar wat je er voor krijgt.

Dit is schandalig van greenhouse moet echt niet kunnen. Jammer upheavel gewoon opnieuw beginnen en dit snel weer vergeten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen man. Ik zou niet opgeven. Ik denk dat iedere beginnende kweker wel zijn problemen heeft. Ik ben juist ook begonnen met mijn eerste kweek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Limbic said:

Wat is duur?

Mooie echte dames is me heel wat waard. Niet kijken naar de prijs maar wat je er voor krijgt.

Dit is schandalig van greenhouse moet echt niet kunnen. Jammer upheavel gewoon opnieuw beginnen en dit snel weer vergeten.

Zo denk ik ook het is spijtig maar prijs van de zaden kijk ik niet echt naar. Alleen verwacht ik dan wel van de nog duurdere zaden dat dit niet zal voorkomen.

Ik laat ze voorlopig wel staan en hopen dat t beperkt blijft allemaal voor de zekerheid ga ik nieuwe zaden bestellen. Ga kijken waar en beetje achtergrond bekijken zoals @greentjeonatrip zegt.

En niet zoals ik me heb laten verleiden door Greenhouse door hun mooie filmpjes op YouTube, wil hun natuurlijk niet afschilderen kan ook zijn dat ik gewoon pech heb door mijn vroege voeding enzo, maar niet geschoten is altijd mis ga hun toch een mailtje sturen met mijn fotos etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Fearghus said:

Balen man. Ik zou niet opgeven. Ik denk dat iedere beginnende kweker wel zijn problemen heeft. Ik ben juist ook begonnen met mijn eerste kweek

Nee laat me niet zomaar uit het veld zetten, omdat het me 1e Kweek is. Ik laat ik ze nog staan, tegen de tijd dat zaadjes binnen zijn en ontkiemd zijn we al weer gauw 2 weken verder.

Mochten deze t nog goed doen blijven ze mooi staan en schaf ik een kleine voorbloei tentje aan dan kan ik rustig tijd nemen met voorgroeien en leren scroggen.. mochten ze het niet goed doen kan ik ze nog verwijderen en de nieuwe onder de zon zetten:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Limbic said:

Wat is duur?

Mooie echte dames is me heel wat waard. Niet kijken naar de prijs maar wat je er voor krijgt.

Dit is schandalig van greenhouse moet echt niet kunnen. Jammer upheavel gewoon opnieuw beginnen en dit snel weer vergeten.

Snap dat een 1 kant wel, maar... die zaadjes die mij 2 euro kosten of gratis krijg, krijg ik net zo zulke mooie planten uit als die van 15e per stuk (dna :wacko:)

zou je ook 10 euro per tomatenzaadje betalen, want "daar kun je van leven/eten hoor" nee he B)

 

maar 3 hermannen op 3 planten oei 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie genetica, gratis en onbetaalbaar.:rolleyes:

Daar kunnen we heel lang over discussiëren welk zaadje jij krijgt en ik voor 20,- koop. Belangrijk is dat jij als kweker niet jezelf de schuld ga geven met bv. de voeding als je plots opgezadeld zit met herma's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, upheaval said:

ga hun toch een mailtje sturen met mijn fotos etc..

Ik heb eens een keer bij Sensi Seeds een herma gevoelige batch van Purple Bud gekregen. Heb daarna een correcte mail gestuurd en kreeg een standaard antwoord terug, dat het vaak een gevolg is van stress. Over de service kon ik niets verkeerd zeggen, wilde mij graag opnieuw de Purple  doen toekomen.....dacht het niet.......mocht daarna een willekeurige strain op mijn verzoek uitkiezen....

Denk wel dat het idd tweeledig is.  De genetica, kweekcondities die niet optimaal zijn, of beiden....

Er komen steeds meer zadenbanken/breeders bij  en ik geloof best dat daarmee ook het risico groter wordt dat zij onvoldoende aandacht besteden aan de 'stresstesten' bijvoorbeeld en er gemixt wordt, omdat het allemaal zo lekker 'klinkt' voor de consument....

Hier een vleugje karamel, daar nog wat ananas....ach wat....we gooien er ook nog wat aardbei en vanille bij....

Reden temeer om de breeder nóg beter na te gaan en de genetica, naast de kweekomstandigheden...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, 420man010 said:

hmmmmm tja ik ga een ongevraagde mening geven, kijk maar wat je er mee doet ;) 

Heb een tijdje geleden Greenhouse gemaild over SSH, krijg een doodleuk antwoord dat het normaal is dat er indica en sativa phenos in zitten. Ene plant is na 9 weken de ander na 12 weken klaar. 

Lekkere selectie dus. 

Heb toen gekeken naar ervaringen van mensen die met Greenhouse zaden hebben gekweekt enzo, zelfde dingen komen terug. 

Ze hebben een geschiedenis met shantibaba, kun je genoeg over vinden als het je interesseert, maar ik zal er persoonlijk geen zaden bestellen gezien hoe er gewerkt wordt.

Dan heb je nog meneer Greenhouse, Arjan die zichzelf de "king of cannabis" noemt :rolleyes2:

Geef me dan maar de nuchtere sannie, die maakt goede soortjes en vraagt er geen achterlijke prijzen voor

De soortjes die je nu wilt gaan zetten kun je ook (zullen wel verschillen van GH) bij Nirvana halen, heb daar meer positieve dan negatieve ervaringen mee gehad.

Daar heb ik ook bubblelicious (bubblegum) van gekweekt meerdere keren, gezien de fouten die ik destijds heb gemaakt kan ik stellen dat die aardig bulletproof is :innocent: 

En nee, ik word niet gesponsord :ph34r:

Ik heb ook zaadjes van de Greenhouse/Arjan gehad die gewoon niet wilden kiemen, omdat ze volgens mij stokoud waren. (Arjan's ultra haze 1)
 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Limbic said:

Goeie genetica, gratis en onbetaalbaar.:rolleyes:

Daar kunnen we heel lang over discussiëren welk zaadje jij krijgt en ik voor 20,- koop. Belangrijk is dat jij als kweker niet jezelf de schuld ga geven met bv. de voeding als je plots opgezadeld zit met herma's.

alsof de kweker geen factor is, ik zou niet bij de klantenservice van een zaakbank willen werken :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, HUFFnPUFF said:

alsof de kweker geen factor is, ik zou niet bij de klantenservice van een zaakbank willen werken :lol:

Zou misschien wel handig zijn als je daarnaast dezelfde hobby blijft uitoefenen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, HUFFnPUFF said:

ja, van al dat gestress ga je te veel van roken :rolleyes:

Gerelateerde afbeelding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...