Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackyH80

Eb en vloed met gleds 560 en rfx op smartpots

Recommended Posts

Net toch helaas bij 2 planten bij de hoogste toppen wat spint spinnewebjes gezien. Hmmm.. heb maar met de stofzuiger  wat opgezogen.  Is niks aan te doen als je bijna week 8 zit.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, wat vervelend nou. Die spintermannen verpesten het altijd. Gelukkig zelf geen problemen mee gehad, alleen rouwvliegjes deze keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, JohnnyXL said:

Heh, wat vervelend nou. Die spintermannen verpesten het altijd. Gelukkig zelf geen problemen mee gehad, alleen rouwvliegjes deze keer.

Ja valt opzich mee. Zitten maar gek genoeg op 2 of 3 planten. Helaas blijven die 3 dan wel kwa haardjes van de hoofdtop veel witter dan de anderen. De rest is eigenlijk al klaar voor de oogst alleen die niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag week 8 begonnen. Laatste week.

Ben ze  water aan het geven met 0,9 ec en  met enzymen.

Onderste foto is die met spint.

20190324_185820.jpg

20190324_185815.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dames zijn om! Nu heb ik de voeding van het vocht gemeten wat in de potten met rfx zit en deze was dik 3.0 ec!  Is dit normaal? En hoe moet ik dat wegspoelen? Of moet ik gewoon kijken dat ik een redelijke drain heb voor de ph en is de ec niet zo heel erg? Mijn planten zagen er de hele periode (op het begin na) heel goed uit,dus begrijp het eigenlijk niet. Het is niet dat ik nu heel veel verbrande punten had ofzo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is redelijk normaal lijkt me, teminste ik heb dat ook iedere ronde :P. Gewoon doorspoelen tot Ec 1.0 PH 5.5  en daarna inwateren met groeivoeding. 

Zo doe ik het dan maar denk dat iedereen het wel anders doet :p 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo alles is al droog na 5 dagen.

Ik kwam uit op 280gram.   Ene kant een tegenvaller, andere kant een prima resultaat voor alle begin problemen  en m'n eerste hydro kweek. 

Ik ben begonnen met 22 planten en geëindigd met 15.  1 rij (4stuks) heb ik na een week weggehaald omdat de footprint van de lamp te klein was ,1 plant was gesneuveld doordat er een ventilator op viel, 1 plant ging om onduidelijke reden dood en 1 plant stond te dicht bij een kacheltje (dat kacheltje heb ik daarna teruggestuurd omdat hij niet geschikt bleek).

Verder 2x per ongeluk veel te lang het licht aangelaten en nog wat andere domme fratsen. Maar volgende ronde ga ik knallen. Ik ga me wel zeer waarschijnlijk wel een andere lamp bestellen,  denk ook de spyder x2.

Nog bedankt voor alle tips en meningen etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackyH80,

Mooie toppen en goed bezaaid met trichomen, dit wordt een aangenaam rokertje :verrygood

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, heb er zelf niks van gerookt maar geloof dat het wel goeie was. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen zagen er wel oke uit, weer geleerd voor de volgende keer als je spint ziet het gelijk aanpakken.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb nu een nieuwe ronde staan en heb de stekken gelijk ondergedompeld in anti spintsspul. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3e week even herhalen, zou wel goed spul gebruiken vertimec enzo is vies spul en werkt amper

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Fatamorgana said:

3e week even herhalen, zou wel goed spul gebruiken vertimec enzo is vies spul en werkt amper

Ik heb het gedaan met pv natural plant wash. Daarnaast wil ik ze deze week preventief inspuiten met canna cure, en ben ook nog aan het denken om  wekelijks Rogis Garlic bij de voeding erbij te gooien. 

Dus ik ben voorbereid. Ik heb nu ook van een paar stekken die ik meer had drie moeders gezet, dus ik moet als een Terminator te werk gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij heeft dat nooit echt geholpen, scelta of floramite is een stuk effectiever en lv en temp goed houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat Rogis Garlic lees je wel vaak goede verhalen over he?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Fatamorgana said:

Heb wel knoflook spullen gebruikt werkt wel maar na twee is het weer terug.

Na 2 weken bedoel je? Maar je kunt Rogis Garlic  toch wekelijks toevoegen bij je water tot de laatste week? En las ergens dat je dan eigenlijk een paar kroppen sla erbij moet leggen in je ruimte waar de spint dan heen moet lokken als ze de dames niet meer lekker vinden omdat er in de bladeren de knoflook zit moeten ze ergens anders op kunnen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dan zijn ze er aan gewend, ja je kan het proberen

mijn ervaring is dat het even helpt en dan spint het liefst hoog in de plant gaat en denk ik niet apart naar een krop sla loopt.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 5 liter rogis garlic in 2 vaten geflikkert hielp geen kut behalve een tyfus stank..

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, El capitano said:

Ik heb 5 liter rogis garlic in 2 vaten geflikkert hielp geen kut behalve een tyfus stank..

Shoarmatent el capitano

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het erop gespoten dat hielp nog een beetje, door het water heen had bij mij ook geen effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb flinke klachten gekregen over mijn eindproduct.  Het waren sowieso veel kleine toppen ,dat probleem had ik al gezien maar de white widow zat vol met plakkerige thc. En nu zegt men dat hij niet knalde en niet lekker smaakte.

Iemand enig idee wat hier mis is gegaan?

Enige wat ik kan bedenken is dat er niet genoeg voeding is uitgespoeld ,al heb ik de laatste week met een hele lage ec gevoed. (0,8)

Andere wat ik  denk is dat er met het drogen vanalles fout is gegaan. Netjes hingen aan het plafond en redelijk dicht bij de koolstoffilter. En het was veel te snel droog, na 5 dagen ,kurkdroog. Maar je zag toch echt volgens mij de thc nog zitten na het drogen... 

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, maar waren het objectieve klachten?

Of van gasten die er geen verstand van hebben, of de prijzen willen drukken?

Of dat ze weten dat het onder led en niet van aarde afkomstig is, en dat ze dan niet meer in staat zijn om objectief te zijn? Want zo zit het menselijk brein nu eenmaal in elkaar. Het brein kan je goed voor de gek houden. Bij placebo medicijnen vaak met een positief resultaat bijvoorbeeld. Zogenaamde wijnkenners kiezen ook vaak champagne van de Aldi of Lidl tot zeer goed product. Maar dit doen ze alleen bij blindproeven. Als ze de flessen zien, dan niet meer. Dan komen steevast de duurdere merken als beste uit de bus. Idem bij bierkenners. Die kiezen bij blindproeven als lekkerste biertje vaak een merk waar ze op neerkijken of lacherig over doen.

Heb je in je kennissenkring geen rokers?

Hier op het forum zit genoeg beroepsrokers die graag jouw product zouden willen keuren :)

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Kees A said:

Geen idee, maar waren het objectieve klachten?

Of van gasten die er geen verstand van hebben, of de prijzen willen drukken?

Of dat ze weten dat het onder led en niet van aarde afkomstig is, en dat ze dan niet meer in staat zijn om objectief te zijn? Want zo zit het menselijk brein nu eenmaal in elkaar. Het brein kan je goed voor de gek houden. Bij placebo medicijnen vaak met een positief resultaat bijvoorbeeld.

Heb je in je kennisenkring geen rokers?

Hier op het forum zit genoeg beroepsrokers die graag jouw product zouden willen keuren :)

hmm diegene waar ik het aan verkocht heb is mijn beste vriend en hij verkoopt alles aan de oosterburen. Hij zegt die gast zeikt echt nooit maar hier was die helemaal net blij mee, smaakt niet, knalde niet en zag er niet uit. Dat laatste geloof ik wel omdat er veel kleine toppen in zaten maar voor de rest begrijp er niks van maar geloof het wel. Ik ken die osterbuur ook en is wel ok. Weet ook niet dat het op led draaide etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan ook komen doordat het er niet uitzag. Dat daardoor de 'test' onvoordelig uitpakte. 

Ik weet het ook niet.

Kunnen zoveel zaken van invloed zijn op smaak, kwaliteit of beleving. Maar daar weet ik gewoon te weinig van om daar ook maar in de verste verte iets zinnigs over te zeggen.

Succes met je zoektocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...