Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackyH80

Eb en vloed met gleds 560 en rfx op smartpots

Recommended Posts

8 hours ago, vakman said:

Hangt je lamp niet veel te hoog?
Ze lijken te strekken.

LV nu 41%??  Dat is te laag voor je stekkies.
Geef ze ook wat bladspray, fishmix en zeewier bijv. :book:

nee m'n lamp hing niet te hoog, volgens de fabrikant (g-tools dus) moet hij bij de groei op maximaal 60cm hangen. De stekjes waren al van zichzelf heel lang.          Maar heb 'm gisteravond nog iets omhoog gehangen omdat ik dacht dat de plantjes led-stress hadden. Zeewier oftewel Led-protect hoef ik niet erbij doen omdat ik de voedingslijn van gpleds gebruik, daar zit de zeewier oftewel ledprotect al in.  

ja 41% is veel te laag, ben ook om de paar dagen met de plantenspuit de wanden in aan het spuiten en dan stijgt die weer ff 10% en daarna zakt het weer, weet niet goed wat ik daar aan moet doen. Is wachten totdat ik eindelijk kan gaan eb en vloeden.

In ieder geval slaan ze nu niet echt aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, lostchild said:

Geef de volgende keer als je weer stekken zet de 1e paar dagen een klein beetje water om het stek heen.

Helpt stukken als je nieuwe rfx of een ander steenwol medium hebt.

100ml is meer dan zat en op moment dat je ziet dat ze aanslaan stoppen.

 

 

klopt zo deed ik dat bij aarde ook altijd.   Ik denk ook dat ik volgende keer wat minder water geef aan de potten voordat ik de stekken zet. Ik heb nu gekeken, bij 3,5liter stroomt het onder uit de pot, ik denk dat ik de volgende keer 2,5liter geef en dan heb ik maar geen drain. Maar dan kan ik wel zoals je zegt (de eerste dagen) iedere dag een beetje water geven van boven naast de stek.  En nu zit ik maar te wachten totdat het onder in pot minder wordt voordat ik kan gaan eb en vloeden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ze blijven wel namen verzinnen moest led protect eerst even opzoeken maar is dus gewoon salicylzuur.

De organische vorm van een aspirientje, hps of led lijkt mij weinig uit te maken dat dit het noodzakelijk maakt, kan geen kwaad echter.

Denk dat het wel slim is dat jij nog wat dagen extra groei doet om je tentje mooi vol te krijgen.

Over je soort is nu nog weinig te zeggen, het lijkt wel een sativa dominant soort te zijn.

Kun jij nog wat meer info geven over welke voeding en hoe hoge ph en ec jij de planten geeft? 

De Lv wat omhoog doen lijkt mij ook verstandig, wat bladspray of aminozuren zal ze wel goed doen of wat silicium spuiten.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Fatamorgana said:

Haha ze blijven wel namen verzinnen moest led protect eerst even opzoeken maar is dus gewoon salicylzuur.

De organische vorm van een aspirientje, hps of led lijkt mij weinig uit te maken dat dit het noodzakelijk maakt, kan geen kwaad echter.

Denk dat het wel slim is dat jij nog wat dagen extra groei doet om je tentje mooi vol te krijgen.

Over je soort is nu nog weinig te zeggen, het lijkt wel een sativa dominant soort te zijn.

Kun jij nog wat meer info geven over welke voeding en hoe hoge ph en ec jij de planten geeft? 

De Lv wat omhoog doen lijkt mij ook verstandig, wat bladspray of aminozuren zal ze wel goed doen of wat silicium spuiten.

ik heb de potten ingewaterd met 1,2 ec en 5,85 ph.  Ik gebruik de voedingslijn van gpleds, dit is hydro a en b en roots voor nu .  Die zeggen bij de groei 1,2 ec., zodra de bloei begint moet ik over gaan naar 1,4.

De lv omhoog krijgen is zeer lastig, en m'n afzuiger loopt al maar op 10%.   Spuit om de paar uur de wanden nat en dan is het er weer 65%. maar daalt daarna weer snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor stekken die al aangeslagen zijn (je krijgt ze toch al geworteld binnen?) is die LV heus niet van zo'n grote invloed en zéker niet het belangrijkste waar het bij jou allemaal fout gaat. 

1 zo'n prutslamp in een 120x120 is ook veel te weinig. Het ding produceert maar 360 watt aan kermisverlichting. Aanbevolen afstand 30-60 cm van het gewas, op 70cm blijft er van die 360 watt op dat oppervlak niks over voor die planten. Heel leuk die 'aanbevolen beschrijving van de fabrikant', maar er klopt allemaal geen reet van. Ik zou die lamp snel verkopen en opnieuw beginnen met een degelijke lamp, liefst zelfbouw, genoeg over te vinden hier op het forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, pindarots123 said:

Voor stekken die al aangeslagen zijn (je krijgt ze toch al geworteld binnen?) is die LV heus niet van zo'n grote invloed en zéker niet het belangrijkste waar het bij jou allemaal fout gaat. 

1 zo'n prutslamp in een 120x120 is ook veel te weinig. Het ding produceert maar 360 watt aan kermisverlichting. Aanbevolen afstand 30-60 cm van het gewas, op 70cm blijft er van die 360 watt op dat oppervlak niks over voor die planten. Heel leuk die 'aanbevolen beschrijving van de fabrikant', maar er klopt allemaal geen reet van. Ik zou die lamp snel verkopen en opnieuw beginnen met een degelijke lamp, liefst zelfbouw, genoeg over te vinden hier op het forum. 

de lamp zou voor deze tent groot genoeg moeten zijn ,hoe kom je erbij dat hij te klein zou zijn??? , staan ook verslagen hier van collega's die prima resultaten er mee gehaald hebben ,maar goed als ik m;n lamp nu niet verkoop ga jij dalijk weer roepen dat ik alle adviezen in de wind sla he of niet??  LV moet bij stekken altijd het beste boven de 65% zijn. Dat is toch zowat een feit! Is al 100jaar bekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke lijkt mij redelijke waardes je drain al eens bekeken dan?

Met nieuwe rfx wil deze weleens hoog uitvallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op dit moment heb ik geen drain, of bijna niet. potten zijn zwaar en het is wachten totdat de plantjes aanslaan. Zo dat ik eindelijk kan gaan vloeden. Het valt niet mee. Als je het mij vraagt hebben ze stress van het licht.  Oftewel  light bleach.  Zijn veel gebleekte bladeren, maar staan op zich wel redelijk omhoog. Ik wil ook iets gaan maken dat er betere drainage komt. Ik heb vier roosters besteld waar ik de planten op ga zetten voor betere drainage. Hoop dat het werkt, niet dat het met dit probleem iets te maken heeft ,maar een garland bak heeft bijvoorbeeld niet als een Deense bodem mooie drainage gleuven,daarentegen is die wel 13cm hoog, met roosters erin leggen hoop ik hier iets te verbeteren. 

Al met al jammer dat de planten niet aanslaan. Zal denk ik geduld moeten hebben. Alle verdere waardes zijn goed, zelfs de LV heb ik nu rond de 65%.  En heb ze op de 3e dag nog een beetje met 5,8ph en 1,3ec van boven bijgegeven, maar dat was ook niet nodig geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al hoewel ik nu zie dat light bleaching meestal bij de bovenste bladeren is zit het hier bij de onderste bladeren.   Op de één of andere manier slaan ze niet aan. Staan nu voor de 7e dag op 18/6.

20190127_185955.jpg

20190127_190016.jpg

20190127_190010.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al hoewel ik nu zie dat light bleaching meestal bij de bovenste bladeren is zit het hier bij de onderste bladeren.

Mooie ontdekking! En nu? Minder licht zodat de onderste bladeren weer groen worden?

Edited by Limbic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plantjes zijn nog bezig met het vormen van een wortelstelsel, je gaat vanzelf zien dat ze beter aan de groei geraken op een gegeven moment, het teken dat ze voldoende wortels hebben aangemaakt. Ik zou ze een paar keer een scheutje voedingswater geven van bovenaf, +/- 100 tot 150cc per plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Twiet said:

Die plantjes zijn nog bezig met het vormen van een wortelstelsel, je gaat vanzelf zien dat ze beter aan de groei geraken op een gegeven moment, het teken dat ze voldoende wortels hebben aangemaakt. Ik zou ze een paar keer een scheutje voedingswater geven van bovenaf, +/- 100 tot 150cc per plantje.

Oke, ja ga ik doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al hoewel ik nu zie dat light bleaching meestal bij de bovenste bladeren is zit het hier bij de onderste bladeren.   Op de één of andere manier slaan ze niet aan. Staan nu voor de 7e dag op 18/6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je PH is niet goed, kijk maar naar die paarse stelen/stammen en door een lockout kunnen ze geen voeding opnemen en krijg je tekorten. Dus de plant gaat vanuit onderuit de bladeren leegtrekken. Ik zou je PH meter even opnieuw ijken of een nieuwe kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Head Honcho said:

Je PH is niet goed, kijk maar naar die paarse stelen/stammen en door een lockout kunnen ze geen voeding opnemen en krijg je tekorten. Dus de plant gaat vanuit onderuit de bladeren leegtrekken. Ik zou je PH meter even opnieuw ijken of een nieuwe kopen.

Ik heb 'm gisteren opnieuw geijkt,klopte idd niet. Kan ik de  voeding met de goede waardes er nu  van boven nu gewoon overheen gooien of moet ik nu gaan spoelen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk verschil zat er in? Zou wel even spoelen met de juiste PH anders blijf je aan het kloten de aankomende week.

Of gewoon even nieuwe stekken halen, je was toch nog niet zo lang onderweg. Niet bepaald een goed begin natuurlijk en spoelen is altijd wel leuk maar ze staan dan toch ook weer iets te nat de aankomende dagen. Gezien de plantjes nog amper wortels hebben gaat dit nog meer stress opleveren. 

Edited by Head Honcho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met nieuwe rfx moet je wat lager gaan zitten in je pH dan je normaal doet.

Omdat deze vrij basis is van zichzelf, ik had dit in het begin v/d topic al wel genoemd.

Echter zou ik gewoon nieuwe erin zetten, dat zijn de kosten ook niet.

Spoel zelf met 5.2 tot de drain mij bevalt en ga dan over naar 5.5 tot 4e week bloei en dan 5.7.

Als het eenmaal een ronde gebruikt is blijft het stabieler en kun je sneller naar de 5.7, tenzij je alleen vloed doet.

Maar dit kan verschillen daarom is drain wel een leuke indicatie, vooral met nieuwe rfx.

De voeding net even opgezocht, maar klinkt wel beetje overdreven haha.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo net klaar met spoelen, zie de reacties nu pas, heb ze allemaal door gespoeld met ph 5,8.  Nu zie ik dat 5,2 wordt geadviseerd..hmmm...pfff.. ja heb zo 1,2,3 geen nieuwe stekken.  Dus probeer het nog ff. Heb wel gisteren zaden besteld (reguliere) ,en ga daarna een paar moeders zetten,want de stekken zijn hier in de buurt ook  niet geweldig.

De drain wat er uit kwam was trouwens ph7,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp alleen niet dat de ph/ec meter niet goed was, was een hele nieuwe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, JackyH80 said:

Begrijp alleen niet dat de ph/ec meter niet goed was, was een hele nieuwe. 

Een nieuwe meter bedoel ik natuurlijk 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, JackyH80 said:

Als je het mij vraagt hebben ze stress van het licht.  Oftewel  light bleach.  Zijn veel gebleekte bladeren, maar staan op zich wel redelijk omhoog. I

Light bleach lijkt me stug.

Jouw lampje is echt niet zo sterk. Is ook niet echt een hele goede kweeklamp, maar dat had iemand anders ook al gezegd.

Elke lamp die niet zou misstaan op de kermis zou je eigenlijk links moeten laten liggen.

 

Ik denk - denk, weet het niet zeker en heb ook je hele topic niet heel aandachtig gelezen - dat je wellicht heel misschien de boel verzopen hebt.

Je potten zijn zwaar, zeg je. Dat zou er op kunnen duiden.

Maar het is slechts een gok, want er zij zoveel redenen dat bladeren gelig kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou met je pH meter naar de grow gaan hun hem even laten ijken.

Dan je vat meten het op 5.2  en 1.0/1.2 zetten en er door heen spoelen tot het er onder uit begint te lopen.

En dan het laatste water opvangen en even kijken wat er dan uitkomt.

Dan heb je waardes die nog iets zeggen, in het begin is de pH altijd wel wat hoger dan normaal.

Daarom geef ik ook 5.2 in het begin om het in de pot lager te krijgen, dan is het in de pot bv 6.0 maar dat is is acceptabel in het begin.

Light bleaching is het niet, denk eerder een pH probleem.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Fatamorgana said:

Ik zou met je pH meter naar de grow gaan hun hem even laten ijken.

Dan je vat meten het op 5.2  en 1.0/1.2 zetten en er door heen spoelen tot het er onder uit begint te lopen.

En dan het laatste water opvangen en even kijken wat er dan uitkomt.

Dan heb je waardes die nog iets zeggen, in het begin is de pH altijd wel wat hoger dan normaal.

Daarom geef ik ook 5.2 in het begin om het in de pot lager te krijgen, dan is het in de pot bv 6.0 maar dat is is acceptabel in het begin.

Light bleaching is het niet, denk eerder een pH probleem.

Oke dank je fatamorgana, ik ga ermee  aan de slag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2019 at 11:08 AM, Fatamorgana said:

Ik zou met je pH meter naar de grow gaan hun hem even laten ijken.

Dan je vat meten het op 5.2  en 1.0/1.2 zetten en er door heen spoelen tot het er onder uit begint te lopen.

En dan het laatste water opvangen en even kijken wat er dan uitkomt.

Dan heb je waardes die nog iets zeggen, in het begin is de pH altijd wel wat hoger dan normaal.

Daarom geef ik ook 5.2 in het begin om het in de pot lager te krijgen, dan is het in de pot bv 6.0 maar dat is is acceptabel in het begin.

Light bleaching is het niet, denk eerder een pH probleem.

On 1/28/2019 at 12:02 PM, JackyH80 said:

 

Ik heb net gespoeld. De eerste keer heb ik er in iedere pot 3 liter met ph 5,17 ec 1,2  ingegooid. Toen kwam het er in ph7,44  en ec 0,8 weer uit!!!!  Daarna heb ik hetzelfde nog eens gedaan met ph 4,6 en toen kwam de laatste drain met 6,7 uit. Wordt er gek van. Heb nu weer tot morgen geen tijd meer. Ik weet niet of ik nog eens moet spoelen of het zo kan laten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen doe je ook niet met zo weinig vloeistof, spoelen is letterlijk overvloedig spoelen tot je liters drain hebt. Wat je nu doet is een beetje vocht erdoor laten lopen tot je wat drain hebt, natuurlijk is de PH en EC dan nog niet goed. En ik zou niet te laag insturen gewoon netjes 5.5 of iets lager maar niet met 4.6 om het te corrigeren.

Ik gaf al aan dat je beter opnieuw kon beginnen. Je planten gaan nu dagen lang te nat staat met die mini wortels. Geen lekker begin voor de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...