Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BongAlong

Druppels hars, SAP

Recommended Posts

Ik heb dit weleens eerder gezien, maar dan in een top. Volgens internet noemen ze het SAP. 

Zijn er mensen die hier bekend mee zijn of weten waardoor het komt? 

Gebruikte voeding: Hypro a/b, pk 13/14, ca en Mg en topharder TH3 van gout...

denk dat het door de TH3 komt. Wie weet?!

7BD1A7DD-B865-453A-BD33-CCB7D8A27989.jpeg

85E60064-C3EC-4D97-8287-4AB412CD658E.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

suikers

 

Maple sap is xylem sap, containing some sugar in late winter. Phloem, or sieve-tube, sap is the fluid carrying sugar from leaves to other parts of the plant in the summer. 

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook wel eens gehad en ik kweekte biologisch met tabs. Het was een enkele en ik dacht toen dat er misschien lijm was gedruppeld van de gele vangplaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. 

De druppels hars zijn ook ontzettend zoet. Ooit is mij namelijk een keer verteld, dat de plant dat ‘goedje’ uitscheid omdat er dan een teveel aan suikers in de plant zitten.

Hij zei dat je altijd uit moest kijken met topboosters of thc verhogende producten, vooral bij planten die van zichzelf al veel thc aanmaken. 

Het is ook wel heel toevallig dat ik het nog nooit heb gehad en nu voor de eerste keer een echte ‘topbooster/topharder’ boven op mijn gewone voeding heb gebruikt en het fenomeen zich dan direct plaats vindt. Daarbij moet ik ook zeggen dat dit wel 1 van de meest thc rijke strains is die ik ooit heb gehad. 724E30DF-AD06-4106-A637-A7305C904787.thumb.jpeg.5e08b2947600d61eb7ac27860f237acb.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat zijn geen thc druppels hoor.

Ik gebruik altijd booster en ook wel op gout gekweekt maar dat nog nooit gehad.

Het heeft te maken dat je teveel voeding geeft en de worteldruk niet in orde is waardoor de plant stoffen gaat afzetten in de bladeren oftewel "guttatie"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Guttatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat bedoelde ik ook niet Fatamorgana. Het is niet dat ze thc druipt. Maae het is ook niet dat wat jij bedoelt. Guttatie heb ik weleens vaker gehad, maar dan in de groei, dat zag er net zo uit zoals omschreven in jou artikel. Dat zijn namelijk echt druppels water die je er zo afschud. Dit is echt stroperig hars. 

Deze ronde heb ik juist op een ‘less is more’ methode gekweekt. Dus minimale EC en echt geven kwa behoefte. Die paar gele bladpuntjes die je ziet, komen van de periode dat ik ze eventjes te droog hebben heb laten staan waardoor de EC wat op kan lopen. Dus ik denk ook niet dat die verklaring passend is. 

Edited by BongAlong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...