Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FoolOnTheHill

wietexperiment gedoemd te mislukken

Recommended Posts

beter lang haar dan kortzichtig zeiden de hippies hier vroeger en tis nog steeds zo .

medicinaal of waus moet niet boeien gewoon voor je zelluf groeien bloeien snoeien gewoon omdat er dan niemand met zn jatten aankomt met gif of geneeties geplamuurd spul .

zelluf en alles lekker op roken .:verrygood

of in de cake of vapen bonbons repen choclaai mag ook .

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, lostchild said:

 

JH voor laten schrijven als je weet dat een JH uit reguliere circuit je niks doet en dat dan ook zo ervaren.. erg valide argument..
Ik ben zelf ook geen fan van Bedocran, zie mijn topic chronische pijn. Mijn ervaring met de Bediol is echter allesbehalve een feit.

Ben jij medicus dat je kan duiden dat de JH medisch gezien niks voor je deed op gebied waarvoor het aan je werd voorgeschreven?  

Check vd lol een manix botanix wat er allemaal in je 'gezonde' bio aarde wietje zit en wat er in steenwol gekweekt zit.

Check dan eens waaraan medicatie, wil een arts dit voor mogen schrijven, dient te voldoen.

Daarom gaat Bedocran zo te werk (BMC verlangt het) en daarom ook zijn zij de enige ter wereld wiens wiet het predikaat medicinaal opgeplakt kan krijgen.

Overigens is het wereldwijde verbod pas sinds dhr. Anslinger zijn levenswerk vervulde en het op de lijst verboden middelen van de VN wist te krijgen.

CS test ook.. jaja op THC en CBD maar welke doet dat ook op gebied van verontreiniging met zware metalen en ziekteverwekkers via een lab en elke batch weer?

Mediwiet is al legaal: voorgeschreven door een BIG arts, door Bedocran geteeld volgens de norm en uitgeleverd aan BMC wie het dan weer via een apotheek bij de patient aanlevert en allemaal hebben ze een ontheffing van het opiumverbod op medische grond, knap staaltje he?

Ipv het af te branden mogen we er best trots op zijn dat Bedocran de hele wereld over gaat en binnen de geneeskunde voor cannabis een boel goeds kan doen wat voorheen onmogelijk was met vervuilde cannabis.

 

JH is bedrocans strain, doe nou niet alsof je gewoon uit een lijstje strains kunt kiezen alsof het een vervuilde schimmige criminele coffeeshop is :rolleyes: Dat medische is gewoon puur gelul klaar, er iets niets meer medisch aan jack herer tegenover powerplant of banana kush, sterker nog ik zou zelfs stellen dat ze jh gekozen hebben omdat het zon zacht soortje is en dus voor meerdere personen gebruikt kan worden, stel je voor dat ze herijuana zouden uitdelen :rofl

Jouw ervaring is geen feit? Mooi dat jij zo veel zelfreflectie hebt maar ik ben iets meer aso, en als MIJN, MEDICATIE, VOOR MIJ, NIET WERKT, DAN WIL, IKKE DUS, HET NIET :lol: Als patienten ervaringen onbelangrijk zijn voor de medische status van een product wie bepaalt het dan? ja het bmc ofzo? :rolleyes2:

Als we de vereisten in de wet aanpassen zodat het de mens dient ipv bedrijven is dat argument van de baan; de wet is nooit een richtlijn voor iemand anders een jurist.. iets met het opgeven van je vrijheid voor meer controle en het verliezen van beide... 

zoeen? 

image.jpg\

welke shop heeft dat nou niet??? 

Quote

How do we test?

With a number of different testing methods at our disposal including newly acquired HP Liquid Chromatography and Near Infra Red Spectroscopy we are able to determine cannabinoid & terpene content to a very high degree of accuracy.  Using the above methods we are also able to detect and measure heavy metal presence and common contaminants including herbicides and pesticides.

Ik ben helemaal niet trots op een land dat een bedrijf (inc twijfelachtige historie en werkzaamheden) een monopolie geeft op een productie van verboden drug die dezelfde overheid bij de burger in beslag neemt omdat het gevaarlijk en verboden is :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarbij maak ik mij meer zorgen over de LUCHTkwaliteit dan die van de wiet, wiet roken is een keuze, om het een en ander in perspectief te zetten 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, lostchild said:

 

JH voor laten schrijven als je weet dat een JH uit reguliere circuit je niks doet en dat dan ook zo ervaren.. erg valide argument..
Ik ben zelf ook geen fan van Bedocran, zie mijn topic chronische pijn. Mijn ervaring met de Bediol is echter allesbehalve een feit.

Ben jij medicus dat je kan duiden dat de JH medisch gezien niks voor je deed op gebied waarvoor het aan je werd voorgeschreven?  

Check vd lol een manix botanix wat er allemaal in je 'gezonde' bio aarde wietje zit en wat er in steenwol gekweekt zit.

Check dan eens waaraan medicatie, wil een arts dit voor mogen schrijven, dient te voldoen.

Daarom gaat Bedocran zo te werk (BMC verlangt het) en daarom ook zijn zij de enige ter wereld wiens wiet het predikaat medicinaal opgeplakt kan krijgen.

Overigens is het wereldwijde verbod pas sinds dhr. Anslinger zijn levenswerk vervulde en het op de lijst verboden middelen van de VN wist te krijgen.

CS test ook.. jaja op THC en CBD maar welke doet dat ook op gebied van verontreiniging met zware metalen en ziekteverwekkers via een lab en elke batch weer?

Mediwiet is al legaal: voorgeschreven door een BIG arts, door Bedocran geteeld volgens de norm en uitgeleverd aan BMC wie het dan weer via een apotheek bij de patient aanlevert en allemaal hebben ze een ontheffing van het opiumverbod op medische grond, knap staaltje he?

Ipv het af te branden mogen we er best trots op zijn dat Bedocran de hele wereld over gaat en binnen de geneeskunde voor cannabis een boel goeds kan doen wat voorheen onmogelijk was met vervuilde cannabis.

 

Waar geneesmiddelen aan moeten voldoen hebben we gemerkt uit de laatste uitzending van Zembla.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/medicijnmacht-China

https://www.gelderlander.nl/gezond/nederlandse-patienten-kregen-kankermedicijnen-uit-afgekeurde-chinese-fabriek~a0387594/

 Gemiddelde BIG arts weet meestal ook nog van toeten noch blazen van medicinale wiet.

Meststoffen moeten hier aan richtlijnen voldoen, maar ondertussen raakt het water ook steeds meer vervuild met medicijn residuen, glyfosaat metabolieten of glyfosaat zelf, maar daar wordt nergens op getest.

 

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat Bedrocan een vergunning kreeg van de overheid, kweekte ze al Jack Herer voor Sensi Seeds voor het zaad dus totdat eind jaren 90 de wet ging veranderen & binnen geen legale zaadteelt meer plaats kon vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wiet van bedrocan is vrij bedroevend lijkt op muffe pp.

Toen ik nog blowde het wel gerookt na 1 joint alles weg gegeven leek nergens op, misschien medicinaal werkzaam maar om te roken niks aan.

Beter je eigen bio wiet kweken als je wat normale wiet wilt roken zowel normaal als medicinaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volkskrant.nl
 

Wietexperiment begint pas in 2021 – als dit kabinet klaar is uitgeregeerd


Uit de conceptuitwerking van het ‘experiment gesloten coffeeshopketen’ blijkt dat de start halverwege 2021 verwacht kan worden. De ministers Bruins voor Medische Zorg (VVD) en Grapperhaus van Justitie en Veiligheid (CDA) stuurden dit voorstel donderdag naar het parlement.

Het gaat om het experiment met toegelaten cannabisteelt en -verkoop, dat in de kabinetsformatie van 2017 is afgesproken. Het is de bedoeling om teelt en verkoop uit de criminaliteit te halen. Of dat werkt, zal tijdens het experiment, dat vier jaar gaat duren, worden gemeten en geëvalueerd.

De ministers verwachten dat de wet die het experiment mogelijk maakt en de uitwerking in besluiten op 1 januari 2020 van kracht kunnen worden. Daarna kunnen potentiële telers zich melden. Na een selectieprocedure kunnen de telers onder staatstoezicht wiet gaan kweken. 

Als die procedure is afgerond, is nog zeker een jaar voorbereiding nodig. ‘De verwachting is dat de voorbereidingsfase ten minste een jaar in beslag zal nemen’, schrijven Bruins en Grapperhaus. De telers hebben die tijd nodig om de teelt te beginnen en voldoende voorraad op te bouwen.

Dat betekent dat het experiment in de praktijk op zijn vroegst halverwege 2021 zal aanvangen. Tenzij het kabinet eerder valt, worden op 17 maart 2021 verkiezingen voor de Tweede Kamer gehouden. Als het experiment tijdens de kabinetsformatie nog niet begonnen is, zou een nieuw kabinet het alsnog kunnen torpederen.

D66 is vanouds sterk voorstander van gereguleerde teelt en verkoop van wiet, samen met GroenLinks, PvdA en SP. Het CDA, de CU, PVV en SGP zijn fel tegenstander. De VVD weifelt. De belangrijke nieuwe politieke factor, Forum voor Democratie, is voor het legaliseren van softdrugs.

In de kabinetsformatie gingen CDA, CU en VVD akkoord met het D66-voorstel, omdat de Tweede Kamer net voor de verkiezingen een initiatiefwetsvoorstel van Vera Bergkamp (D66) had aangenomen. Volgens dat voorstel wordt de teelt en verkoop van hennep en hasj via een gesloten coffeeshopketen gedoogd. De Tweede Kamer ging met 77 tegen 72 stemmen akkoord. VVD, CDA, SGP, ChristenUnie en PVV waren collectief tegen. Deze partijen hebben in de Eerste Kamer geen meerderheid. Ook bestond de kans dat senatoren van vooral VVD en CDA niet volgens de partijlijn zouden stemmen. Door de afspraak in de kabinetsformatie is de behandeling van het voorstel in de Eerste Kamer stilgelegd.

Wietproef: de spelregels

Het kabinet wil maximaal tien henneptelers aanwijzen die gereguleerde wiet en hasj gaan leveren aan coffeeshops in maximaal tien gemeenten. Ze moeten minstens tien hennepvariëteiten kweken en aan strenge voorwaarden voldoen wat betreft de kwaliteit en veiligheid. Zo moeten ze de hennep naar de coffeeshops vervoeren in particuliere geld- en waardetransportwagens.

Een teler mag meerdere teeltlocaties hebben en hoeft niet per se gevestigd te zijn in een gemeente die meedoet aan het wietexperiment. Wel krijgen burgemeesters een belangrijke stem: als zij vinden dat de openbare orde en veiligheid door zo’n teeltlocatie onvoldoende is gewaarborgd, kunnen zij een negatief advies uitbrengen.

Als blijkt dat na een inhoudelijke en kwalitatieve beoordeling van de bedrijfsplannen meer dan tien telers in aanmerking komen voor het wietexperiment, zullen de ministers ‘een loting toepassen’. Het kabinet stelt geen eisen aan het THC- en CBD-gehalte, oftewel de werkzame stoffen van de cannabis. ‘We willen aansluiten op de bestaande praktijk’, aldus een woordvoerder van de minister. Bij een maximalisering van het THC-gehalte zou een zwarte markt kunnen ontstaan voor wiet met een hoger gehalte. Wel moet de wiet en hasj worden gecontroleerd in een laboratorium en moeten de gehaltes duidelijk op de verpakking staan.

Nu de spelregels bekend zijn, kunnen gemeenten zich na 23 april aanmelden voor het experiment. Het kabinet eist dat alle coffeeshops in zo’n gemeente meedoen en hun cannabis betrekken bij gereguleerde telers, mede om te voorkomen dat er twee handhavingsregimes in een gemeente ontstaan. Daarmee komt het kabinet niet tegemoet aan de wens van Amsterdam, dat slechts mee wil doen met een beperkt aantal coffeeshops.

Als een grensgemeente wil meedoen, moet het ingezetenen-criterium (geen verkoop aan mensen die in het buitenland wonen) onverkort worden gehandhaafd. In de andere gemeenten mag de burgemeester zelf beslissen of het ‘i-criterium’ wordt toegepast.

In het wietexperiment mogen coffeeshops maximaal een weekomzet aan cannabis op voorraad hebben. Dat is veel groter dan de maximale voorraad volgens het huidige gedoogbeleid: 500 gram. Coffeeshops moeten een kluis hebben om de hennepvoorraad veilig op te bergen. Ook moeten coffeeshopmedewerkers een cursus volgen om blowende klanten voorlichting te geven en te waarschuwen voor de gezondheidsrisico’s.

Voor coffeeshops die meedoen, komt er een overgangsfase van een aantal weken van de huidige gedoogsituatie naar de experimenteerfase. ‘Het is namelijk niet realistisch voor coffeeshops om het assortiment in één nacht te moeten vervangen’, schrijven de ministers. ‘Daarnaast kan een overgangsfase ervoor zorgen dat klanten kunnen wennen aan het nieuwe aanbod.’

De Inspectie van Justitie en Veiligheid gaat toezicht houden op ‘de geslotenheid van de coffeeshopketen’ in de deelnemende gemeenten. Daarbij wordt bijvoorbeeld gecontroleerd of de achterdeur van de wietshops echt is gedecriminaliseerd en of de gereguleerde telers toch niet stiekem ook aan anderen verkopen. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit houdt toezicht op gewasbescherming en voedselveiligheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat nog wel een jaar of 10 duren voordat dit allemaal op de rit staat.

 

Dan nog iets...

En FvD - die aardig wat leden in de 1ste kamer krijgen - is op papier wel voor.

Maar de meeste leden hebben op hen gestemd omdat ze de klimaatplannen en het migratiebeleid graag anders willen zien.

Over die legalisatie hebben de meeste stemmers - en waarschijnlijk ook de meeste kandidaten - nog geen seconde nagedacht.

Maar als die 3-delige - en mantelpakken straks in de 1ste kamer zitten, stemmen ze gewoon mee (en dus waarschijnlijk tegen) met de VVD, CDA, Denk, PVV, SGP.

Ditzelfde geldt misschien voor nog wel meer partijen zoals 50+ en de kleine christelijke partijen. 

En uiteindelijk moet wetgeving altijd langs de 1ste kamer. Dus wordt nog afwachten wat er gaat gebeuren. Klaver had de wind mee, maar is nooit de man van het moment. Meer de man van net het moment missen. Pechtold was een gezicht, maar die nieuwe D66-pipo moet ik zelfs gaan googlen, omdat ik niet weet hoe hij ook al weer heet. En dat zijn vooral de mannen die dit door de 2de kamer moeten krijgen tzt. Zijn niet de meest solide karakters om aan je zijde te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig kunnen de broodkwekers weer rustig slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkskrant:

Lange aanloop wietexperiment komt CDA-minister Grapperhaus goed uit


Goedemiddag,

Het CDA had er buikpijn van: uitgerekend een christendemocratische minister moest het door de partij verafschuwde wietexperiment uitvoeren. Dankzij een jarenlange opstartfase weet de partij de hete D66-aardappel nu door te schuiven naar een volgend kabinet - als het experiment überhaupt doorgaat.

Hier zijn uw Dagkoersen. Deze politieke nieuwsbrief elke werkdag per e-mail ontvangen? Vink dan hier ‘Volkskrant politiek’ aan.

763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8  

NIEUWS VAN DE DAG
Legale wiet komt er misschien niet

‘Ik vind dit drie keer niks’, verzuchtte CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg begin dit jaar. Haar partij, een van de felste tegenstanders van drugsgebruik, moest vanwege coalitieafspraken akkoord gaan met een experiment met gelegaliseerde wietteelt. En dan was het ook haar CDA-minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) die het plan mede moest uitvoeren. ‘Ik vind het stuitend dat dit experiment het gebruik van drugs gaat normaliseren.’

Gelukkig bestaat voor ogenschijnlijk onoplosbare problemen in Den Haag nog altijd één probaat middel: uitstel. Uit de opzet die Grapperhaus en VVD-minister Bruins (Medische Zorg) vandaag naar de Tweede Kamer stuurden, blijkt dat het experiment onder overheidstoezicht pas op zijn vroegst halverwege 2021 zal beginnen. Inderdaad: dat is na de geplande Tweede Kamerverkiezingen in maart 2021, als het huidige kabinet al is uitgeregeerd. 

En dus zal het nog lang onzeker blijven of het experiment doorgaat. In de volgende kabinetsformatie kan het plan zomaar worden opgeschort of in de prullenmand verdwijnen. D66 zal dat willen voorkomen (de partij heeft nog niet gereageerd), maar hartstochtelijke medestanders voor een snellere uitvoering van het wietexperiment heeft de partij in de coalitie niet. De ChristenUnie is net als het CDA tegen legalisering, de VVD weifelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de trein van legalisatie niet meer te stoppen is. 

Maar wat de vorm wordt, daar zal nog wel veel aan veranderen. Denk dat het eerder zal gaan naar voor eigen gebruik beperkt kweken zonder overlast of gevaar te veroorzaken.

Hoe dat moet, weet ik ook niet. Maar meer in de geest van dat mensen thuis bier mogen brouwen.

Dus wat planten in de tuin, of in gekeurde kastjes die je bij Ikea of Praxis kunt kopen.

Maar feit is dat de politieke kaarten de afgelopen jaren al een paar keer goed geschud zijn.

Iedereen is een beetje in paniek: VVD raakt kiezers kwijt aan FvD, PvdA aan vanalles en nog wat (aan GroenLinks, Denk en Wilders o.a.) en iedereen moet weer opnieuw naar standpunten kijken. Dat gebeurt altijd in de politiek. Toen Janmaat vele jaren geleden zei "vol = vol" kwam hij dik in de problemen. Nu zegt vele politici dit.

9 minutes ago, FoolOnTheHill said:

Voorlopig kunnen de broodkwekers weer rustig slapen.

Veel broodkwekers kweken voor de buitenlandse markt.

Ik denk dat vooral de wat kleinere kwekers die wat bijzonders maken en dit aan CS's verkopen, opgelucht adem halen. En de shops, want die kunnen lekker doorgaan met zwart hun zakken vullen. Want je denkt toch niet dat die zitten te wachten op een transparant systeem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij dat ik mijn eigen medicijn kan kweken (mogen zou beter zijn). Ik wil niet weten wat er op sommige wietjes gespoten is. Daarom, ik weet wat ik toevoeg en wat ik doe met mijn dames. Een ex patiënt, kreeg mediwiet voorgeschreven en moest die dan gaan halen in de apotheek naar keuze, over de grens. Zij zei zelf, dat je het niet kon vergelijken met haar zelfgekweekte medicijn. Potentie, geur, presentatie,een pak minder als bij haar zelfkweekje. Dat is ook de enige getuigenis die ik over mediwiet heb.

Het is wel knap dat het kan, nog beter zou zijn onder betere grow voorwaarden, maar beter dan niets. Ik denk maar aan de modale vijftiger, die net heeft kennis gemaakt met de medicinale werking, maar zich niet in het illegale circuit wil begeven en schroom heeft om naar een koffieshop in Nederland te gaan. Want hier in smurfenland huppelen ze zoals gewoonlijk weer mijlen achter. Zelfs al zijn er steeds meer professoren onder andere in UZ Leuven die al achter medicinale behandeling staan voor bepaalde patiënte.

Desalniettemin, is legalisatie toch een stap vooruit, meer onderzoek, mensen gaan het na een tijd anders bekijken. Dat de grote jongens de business in handen willen nemen en houden. Dat is met alles zo, gewoon wat meer transparantie voor de thuiskweker, wettelijk omkaderd zou voor mij een grote vooruitgang zijn. Maar dat is hier voorlopig nog een utopie, maar ze zullen toch niet anders kunnen dan buigen en volgen. 

Net als medicijnen kun je niet een soort voorschrijven zonder de ervaring van de patiënt. Wat voor mij werkt, werkt misschien anders voor jou. Net als bepaalde medicijnen. Alleen heb ik dan liever dat ik op voorschrijft van de dokter zelf experimenteer met soorten en kijk wat mij het best past, ipv dat ze medicijnen op me testen om te kijken wat zal het beste resultaat hebben, en dan nog een pilletje erbij voor de neveneffecten, dan weer een pilletje voor de neveneffecten van het pilletje voor de neveneffecten, etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met legalisatie kunnen ze rustig gaan slapen.

20190320_222915.thumb.png.66274fb8a0857eeaf4cf602b22583175.png.610f6903af6a91f49fbfc5cb7ebc08ff.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, konopi said:

Ook met legalisatie kunnen ze rustig gaan slapen.

Wel met enige kanttekeningen.

Er heerst daar blijkbaar een grijs gebied waarin websites en winkeltjes vanalles verkopen zonder dat ze de juiste vergunningen hebben.

En ze verkopen hun wiet en aanverwante zaken voor 40% goedkoper dan degene die wel een vergunning hebben.

Tenminste, als ik het artikel goed begrepen heb.

 

Het plan hier in NL is volgens mij dat door de legalisatie ook de prijzen naar beneden zouden gaan.

Als de broodkwekers onder die prijzen moeten duiken, zullen velen het snel voor gezien houden. Nu zijn de winsten astronomisch in verhouding tot de risico's.

 

In de USA zijn de prijzen volgens mij al zo gekelderd dat het in sommige staten voor illegale kwekers niet meer rendabel zal zijn, zo lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige Staten in de VS die overblijven zijn Idaho, Nebraska, Georgia etc waar nog niks geregeld is mbt medicinaal of recreatief legalisatie.In legale Staten is het sterk afhankelijk in welke countie je zit, ook in Californië.Wat er wel gaande is, is het patenteren van variëteiten.

https://cannabissativainc.com/cannabis-sativa-inc-awarded-patent-ecuadorian-sativa-cannabis-plant/

In Mexico is het nu ook legaal, dus de cartels zullen in hun eigen land ook niks meer verdienen met de teelt van wiet, enige wat nog verdient is black tar heroïne.

In Canada mag je maar 4 planten hebben & er heerst nog steeds een tekort & wat er verkocht wordt, schijnt gewoon bagger te zijn.In Alberta is er maar één varieteit te koop.

Sprak van de week iemand die vloog vanuit de VS naar Edmonton Canada & daar in de buurt staat een heel groot kassencomplex (Nederlands fabrikaat) met wiet.Hij vertelde dat je de wiet in het vliegtuig kon ruiken.

Hoe het hier in Nederland verder gaat, is afwachten.Veel import tegenwoordig ook uit Spanje in de shops.

In Duitsland wordt tegenwoordig ieder postpakket onderzocht & zelfs bij het vinden van zaad krijg je huisbezoek van de polizei.Er zijn er al een aantal daardoor opgerold, dus geen zaden verzenden naar kennissen in Duitsland.

CBD olie heeft in de EU tegenwoordig een novel food status, dus grote kans bestaat dat het even van de markt verdwijnt.

Als er in Nederland uiteindelijk legalisatie is, dan zou je het kunnen vergelijken met de wijnmarkt, spotgoedkope flessen tot hele dure flessen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/11/2019 at 6:06 PM, FoolOnTheHill said:

Voorlopig kunnen de broodkwekers weer rustig slapen.

Wat is er mis met broodkwekers,mag je niks verdienen aan het risico wat je loopt?

Als er geen broodkwekers waren konden alle shops ook wel dicht.

Je kunt beter zeuren over mensen die de wiet bespuiten of troep erin flikkere of je hok leeg rippen xd

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Kees A said:

Nu zijn de winsten astronomisch in verhouding tot de risico's.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een gegeven, die winsten in verhouding tot de risico's.

Daarmee doe ik geen enkele uitspraak over broodkwekers. 

Voor mij is een broodkweker iemand die kweekt om een boterham - wel een hele dikke vaak, met kaviaar erop - te verdienen.

Dit zegt niets over zijn slechtheid of goedheid of morele waarden in mijn ogen. Naar wordt het pas als ze zonder moreel besef en scrupuleus over de gezondheid of veiligheid van anderen heenwalsen. En dan moet je gewoon stompen krijgen. Heel hard en heel lang.

Ik denk overigens dat inderdaad de broodkwekers blij zijn. Idem dito de CS-houders. Idem dito het kleine broodkwekertje. Idem dito de GS-houder. De roker nu misschien niet, totdat ie fabriekswiet krijgt of andere slappe zooi (dat is geen feit, maar ik heb nog nergens gehoord dat legalisatie ook per se tot kwaliteitsverbetering leidt, maar ik lees niet alles. Sterker nog, het boeit me niet genoeg om er in te duiken) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien je een koopwoning hebt zou ik gewoon een 120x240 tentje kopen met 2 lampen en dan 5 planten in grote potten

.Als je 2x per jaar oogst kun je lekker het hele jaar bio wiet zonder troep roken.

Tenminste zou ik doen als wat voor jezelf zou willen hebben.

Denk dat de regels er niet zo heel veel toe doen landelijk of dat deze snel gaan veranderen, woningstichtingen zijn vaak het probleem met thuis kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een tentje met 2 lampen erin ben je ook met een koophuis tegenwoordig al snel de sjaak.

Niet alleen 5 planten tellen, maar ook de profi opzet in de ogen van de bestuurders/OM.

En die kutburgemeesters die aanklager en rechter tegelijk zijn, zetten je ook met koophuis zomaar 3 maanden op straat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja winsten astronomisch is ook een beetje overdreven.Als sommige al door half Nederland moeten rijden om het uiteindelijk verkocht te krijgen, zegt al genoeg.Veel aanvoer tegenwoordig vanuit Spanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astronomisch in verhouding tot het risico dat je loopt. Ik zeg niet dat de winsten op zichzelf astronomisch hoog zijn. Al is er geen bedrijfstak in NL die z'n grote marge heeft.

We hebben het nog steeds over iets dat strafbaar is. Er zijn niet veel takken van sport waar je met zo weinig risico zoveel winst kan maken.

Al kweek je op jaarbasis maar 5 kilo en je verkoopt het voor € 15.000 tot 20.000 dan blijft er na aftrek van kosten nog redelijk veel over.

Ik denk niet dat er veel 'misdaden' zijn waar je evenveel pakt, hetzelfde weinige risico loopt en waar je - mits gepakt - wegkomt met een taakstraf en voorwaardelijk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt het is altijd meer dan de winst bij tomaten of paprika's kweken.Nou ja de shops moeten ook bevoorraad worden toch, anders geen verkoop.

Één deel is wel raar met het hele verbod op deze plant mbt het kweken, wanneer het wetenschappelijk bekeken wordt.Als ik de goeie tabak kweek, dan zit er nicotine in.Maak ik bier, dan zit er alcohol in & als hobby mag je dat gewoon 100 liter bier produceren of 100m2 tabak kweken, zolang je het niet verkoopt.Kweek ik paar wietplanten, dan zit er geen thc in, maar thc-zuur.Pas bij 110 C krijg je pas thc.Alleen de vrouwelijke bloemen is commercieel interessant, maar in gedroogde vorm geen thc, maar thc-zuur.Maak je er een joint van & steekt het aan, dan pas vorming van thc.De wet is zo krom als wat, maar wat wil je als die dateert vanaf 1925.

Ondertussen is het ook gelegaliseerd in Guam.

https://eu.guampdn.com/story/news/local/2019/04/03/guam-governor-press-conference-recreational-marijuana-bill/3359591002/

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag in Trouw:

De proef met legale wiethandel dreigt te stoppen, want er is te weinig animo

Edwin Kreulen
 

Komt het nog goed met de landelijke proef met een ‘legale achterdeur’ voor coffeeshops? Steeds meer gemeenten zeggen al voor de deadline van 10 juni dat ze zich niet zullen aanmelden voor het experiment. Eindhoven behoorde zes jaar terug tot de kopgroep van gemeenten die aandrongen op de wietproef omdat in de huidige situatie coffeeshops moeten inkopen bij illegale handelaren. Dat is een enorme stimulans voor de lokale criminaliteit.

Het kabinet heeft nog tot 10 juni de tijd om de voorwaarden aan te passen

 

Het probleem is alleen maar nijpender geworden, maar toch doet de Brabantse gemeente niet mee met het experiment dat het huidige kabinet in het regeerakkoord heeft staan. Volgens burgemeester John Jorritsma is de eis van het kabinet dat alle coffeeshops in een gemeente moeten meedoen, onwerkbaar. Hij vreest dat de kabinetsproef met maximaal tien gemeenten geen goed beeld oplevert en wijst erop dat coffeeshops niet willen meedoen omdat ze verplicht worden al hun materiaal bij dezelfde teler in te kopen.

“Toch is juist die eis aangepast”, zegt zijn collega Paul Depla van Breda, die wel heeft ingetekend. “Er zijn nu meerdere aanbieders mogelijk, niemand kan nog over ‘staatswiet’ spreken.” Aanvankelijk zou na de proef van vier jaar sowieso de illegale achterdeur weer terugkomen. “Nu is toegezegd dat wanneer de proef een succes wordt, er een overgangsperiode kan komen van anderhalf jaar totdat deze aanpak definitief wordt. Zo hoeven de coffeeshops niet tijdelijk terug naar de illegaliteit.”

Meer blauw nodig

Depla pleit er wel voor dat kabinet en parlement de voorwaarden nog verbeteren, bijvoorbeeld door budget vrij te maken voor agenten die op straat gaan controleren. “Want we moeten niet verwachten dat de illegale handelaars hun kip met de gouden eieren zomaar slachten. Het gevaar op straathandel en bijkomende overlast is aanwezig”, denkt de Bredase burgemeester.

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema wil ook niet meedoen zolang de eis blijft dat alle coffeeshops moeten meedoen. “Het kabinet heeft nog tot 10 juni de tijd om de voorwaarden aan te passen”, memoreert haar woordvoerder. Dan zou Amsterdam mogelijk toch meedoen. Den Haag zit op dezelfde lijn, net als Rotterdam, waar burgemeester Aboutaleb eigenlijk meer heil verwacht van nieuwe coffeeshops aan de rand van de stad die legale wiet verkopen. Utrecht moet nog een beslissing nemen.

Een lichtpuntje voor het kabinet is Maastricht, waar het college de verzamelde coffeeshops wist te bewegen tot aanmelding. Er was eerst fel verzet, maar de gemeente heeft beloofd redelijk te controleren en de ondernemers concluderen nu: “We zullen ergens moeten beginnen om tot legalisering te kunnen komen.”

Niet ideaal

Drugsspecialist en lector Edward van der Torre van de Politie-academie geeft de Limburgse coffeeshops op dat punt volmondig gelijk. “De proef is niet ideaal. Een grote gemeente moet alle coffeeshops meekrijgen. Dat is lastig want als er eentje uitvalt dan heb je als burgemeester een probleem. Voor een kleine gemeente kost het veel moeite om dit allemaal te regelen, die energie kun je voor de veiligheid van burgers beter inzetten. Maar de noodzaak om het probleem aan te pakken, is ondertussen alleen maar groter geworden.”

De illegale handel bepaalt het beleid en de bijbehorende criminaliteit groeit, zegt ook Van der Torre. “Om die aan te pakken, moet je naast de proef ook verbetering aanbrengen in de opsporing. Want een beetje crimineel die zijn gang kan gaan, gaat met liefde illegaal de concurrentie aan met de shops uit de proef.”

Ook Heerlen heeft zich aangemeld, een aanvankelijk enthousiaste gemeente als Zwijndrecht die al een variant kent met een gecontroleerde, niet commerciële coffeeshop, neemt binnenkort een besluit. Hetzelfde geldt voor Tilburg, een gemeente die extra interessant is omdat burgemeester Theo van de Weterings ook namens de Vereniging van Nederlandse Gemeenten het woord voert over het coffeeshopbeleid. “Wij nemen binnenkort een besluit over aanmelding”, is alles wat zijn woordvoerder kwijt wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...