Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JohnnyXL

Hoe groot moet mijn afzuiger zijn?

Recommended Posts

Ik heb volgens mij een veel te grote afzuiger en filter. Ik wil deze misschien gaan vervangen over een tijdje en wil weten wat voor een ik nodig heb voor mijn ruimte.

De ruimte is 2m x 3.50m x 2.5m ruw gemeten en de filter 0.35m x 1m.

EB25C813-CCCF-4089-8A6A-FCEFF73BE248.jpeg

Er is nog flink wat ruimte voor verbetering vind ik zelf, maar het budget en mijn DIY skills waren niet altijd toereikend. Eerst maar geinvesteerd in goeie lampen. Misschien een opticlimate? Wel duur, maar is het de moeite?

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je filter zonder bocht op je box dit scheelt capaciteit, hoeveel kuub is je box? en draait die constant op z'n max?


Ik zou kijken voor een mooie controller die je temperatuur regelt dan.(box harder/zachter laten draaien aan de hand van ingestelde min/max temperatuur.)


Als je in de zomer maanden wil draaien met die 2 lampen en ook nog op de boost zal je zeker wel 2500m² nodig zijn zonder actieve inblaas.
(ik heb altijd graag ruime speling op me afzuiging.)

Edited by Xell

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Xell said:

Zet je filter zonder bocht op je box dit scheelt capaciteit, hoeveel kuub is je box? en draait die constant op z'n max?

Die box is 51cm x 51cm x 52cm = 135m3?

Hij draait eigenlijk altijd op 1. Zitten ook wat functies op die ik niet begrijp. Ik heb die box en controller in bruikleen. Heb ook 2 filters die allebei van mij zijn.

DC8A345B-769B-44CB-B696-187714391B14.jpeg

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze stand blijft hij op 1 staan, je moet hem op auto zetten en dan kun je de temperatuur bijstellen.

Zo gaat hij harder blazen als het warm is en zachter als het koeler is dan de ingestelde temperatuur.

Haze killer 2500m3 filter met 2500m3 box en een 1200 inblaas moet voldoende zijn, wellicht overkill in de winter.

2000 zou mooier zijn alleen dan kom je weer te zitten wat voor filter moet je erbij pakken die goed is.

Deze controller is meer voor grote hokken btw, een spc bv kun je veel fijner afstellen deze gaat alleen van 50% naar 100%.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de hand van je maten en als ik het goed zie 1x 250mm in   1x 315 uit heb je een 2500m2 softbox.
Of je moet 2 ingangen hebben waarvan een afgedopt dan heb je een grotere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...