Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peterpangroen

6 pot RDWC 1st grow

Recommended Posts

Super enthousiast ga ik beginnen met mijn eerste rdwc 6 pot systeem grow. Ik heb zelf een hoop research gedaan hoe hiermee om te gaan en ik hoop ook dat er meerdere op dit platform zitten die hier ervaring mee hebben en mij gaandeweg tips/hulp kunnen bieden! 

Licht: HLG Quantumboard 600h (600W) 3000K LED

afzuiging: 340m3 buisfan

Tent: 1.20x1.20x2.00m

Voeding: General Hydroponics flora trio, Botanicare Hydroguard/silicablast/Cal-Mag, Great white, Humboldts Golden Tree, Advanced nutrients voodoo juice.

medium: Hydrokorrels, steenwolplugjes.

De potten heb ik vandaag helemaal ingepakt om de warmte-overdracht tegen te gaan:BA6474EF-21DB-4087-B97D-126A76F90535.thumb.jpg.61754f56d5dae6913b7c01d8cebfce37.jpgD3AB358E-C3C9-4F89-89E0-FF680E557225.thumb.jpg.ba1f5754d0a20702dcf1a937d0df94be.jpg27602F5D-2F8F-4F30-9CB0-376C21F646CE.thumb.jpg.052cd8f6372592e074f7789a8424d12f.jpg

Volgende week ga ik het systeem testen op lekkages, water flow en beluchting. Ik hoop dat alles in orde is en snel van start kan.

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk kunnen de zaadjes de propogator in, nu even afwachten tor ze hun kopje boven zullen steken :)

7AF7E272-BF81-4AF9-941A-246ACEADDCBE.jpg

95AEC163-DB4F-4C8C-9A49-72869C1C27A5.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, alkaline said:

Succes! 

Welk(e) soort(jes) is het geworden?

De critical van rqs. 

Thanks!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk, een rdwc kweek!

Zou niet direct weten hoe efficient deze leds zijn, maar is het niet een beetje een overkill met 600W op 1.44 m2?

Waarom heb je voor quantumboards gekozen? Is verre van een ideale verdeling lijkt me zo met 2 vierkanten op een vierkant oppervlak.

Veel succes iig! Ben erg benieuwd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/23/2019 at 8:59 PM, cannarie said:

leuk, een rdwc kweek!

Zou niet direct weten hoe efficient deze leds zijn, maar is het niet een beetje een overkill met 600W op 1.44 m2?

Waarom heb je voor quantumboards gekozen? Is verre van een ideale verdeling lijkt me zo met 2 vierkanten op een vierkant oppervlak.

Veel succes iig! Ben erg benieuwd

Ik heb par testresultaten gezien van ledgrowlightsdepot in dezelfde ruimte-oppervlakte waar deze quantum goeie resultaten geeft tot in de hoeken aan toe. 

Je hebt inderdaad een goed punt, ik had ook een frame kunnen maken met meer qb-132's die minder krachtig zijn en zodoende op het frame monteren voor betere oppervlakte belichting. Maar vond 't net iets te veel werk worden met bijkomstigheden. Misschien iets voor in de toekomst.

Ik heb er overigens wel een potentiometer op gemonteerd zodat ik hem kan dimmen van 600w naar ongeveer 70W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

COBs of led strips zitten beter verdeeld over de ruimte. Of anders inderdaad meer en dan minder zwaar belastte QB's.

Die boards kun je inderdaad wel weer makkelijker je verlichting mee maken.

Het punt is overigens niet dat je met je verlichting ook in de hoeken licht kan krijgen, maar hoe hoog je de lamp daarvoor moet hangen en hoeveel licht je daar dan door verliest op de wanden. Met minder lichtpunten moet de lamp verder omhoog voor de juiste uniformiteit en dan verlies je dus meer licht.  Met quantum boards is dat iets van 40% in een klein tentje en met strips/cobs rond de 20% (of lager als je er veel van hebt)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/27/2019 at 7:04 PM, Wietefras said:

COBs of led strips zitten beter verdeeld over de ruimte. Of anders inderdaad meer en dan minder zwaar belastte QB's.

Die boards kun je inderdaad wel weer makkelijker je verlichting mee maken.

Het punt is overigens niet dat je met je verlichting ook in de hoeken licht kan krijgen, maar hoe hoog je de lamp daarvoor moet hangen en hoeveel licht je daar dan door verliest op de wanden. Met minder lichtpunten moet de lamp verder omhoog voor de juiste uniformiteit en dan verlies je dus meer licht.  Met quantum boards is dat iets van 40% in een klein tentje en met strips/cobs rond de 20% (of lager als je er veel van hebt)

Klopt het je zeker een goed punt, iets voor in de toekomst wil ik toch zelf de boards op een frame gaan schroeven. 

Zoiets als dit..

 

IMG_0715.JPG

IMG_0716.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update, alle 8 zijn uitgekomen :D

nu wachten op setje bladeren voor ze in de rdwc jacuzzi kunnen bubbelen :) 

Ps. Systeem gecheckt op lekkage en aeration vd airstones en ziet er prima uit tot nu toe.

 

IMG_0671.JPG

Edited by Peterpangroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ja hoor ze staan lekker te bubbelen in dr jacuzzi's :jump:

ze hebben het prima naar hun zin en groeien echt met de dag. 

Heb ze het minimale aan voeding gegeven van de GHe trio.

hierbij wat foto's van de dametjes en wortelgroei

IMG_0917.JPG

IMG_0919.JPG

IMG_0999.JPG

IMG_1001.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer een tijdje verder en de dames gereed gemaakt voor mainlining.

2 dames gaan de "4way" mainlining volgen. Groei zit er lekker in zowel boven als onder in de root zone :)

hier wat before & after pics:

 

IMG_1337.JPG

IMG_1338.JPG

IMG_1342.JPG

IMG_1346.JPG

IMG_1349.JPG

IMG_1358.JPG

IMG_1359.JPG

IMG_1361.JPG

IMG_1363.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke A klasse  setup. Alleen t soortje niet echt mijn smaak:P. Maar smaken verschillen! Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pekingeend said:

Leuke A klasse  setup. Alleen t soortje niet echt mijn smaak:P. Maar smaken verschillen! Succes

Thanks, reden waarom dit soortje vrij makkelijk te kweken is en de korte bloeitijd. Aangezien t mijn eerste keer op rdwc is dit mss wel een goed idee is als begin soortje :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 hoofdstam per ongeluk gebroken maar lijkt gewoon goed verder te groeien, 1 dingetje is dat ik wortels in me circulatiepomp had en die stond goed vast.. is nu verholpen

Nog wat defoliation gedaan gister

IMG_1650.JPG

IMG_1651.JPG

IMG_1652.JPG

IMG_1654.JPG

IMG_1655.JPG

IMG_1656.JPG

IMG_1662.JPG

IMG_1667.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Peterpangroen said:

defoliation

Is een ander woord voor terug snoeien? Het lijken nu wel bonsai plantjes. Hoe lang blijf je dit doen?

Mooie opzet verder :verrygood erg spacey met al dat zilver en slangetjes.

Edited by Limbic
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Limbic said:

Is een ander woord voor terug snoeien? Het lijken nu wel bonsai plantjes. Hoe lang blijf je dit doen?

Mooie opzet verder :verrygood erg spacey met al dat zilver en slangetjes.

Ja sorry klopt idd terugsnoeien.. wil eerst de vorm van de planten goed maken en breed laten groeien en vervolgens de hoogte in en omschakelen. 

Thanks vond t ook een "Breaking Bad" hokkie :jump:

FDB9A3EC-5D0A-4FA7-8A26-DB2AC78AEAC2.jpg

745BB37A-8C67-4A75-87DA-B1F44178F47E.jpg

IMG_1681.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pantykous om de inlaat van je recirculatie pomp helpt tegen wortels die graag de pomp in willen groeien.

Waarom je zo kweekt als je doet als je een DWC opzet heb is me niet helemaal duidelijk.

Je verliest een heleboel tijd wat je in opbrengst niet terugverdient als je 'normaal' zou kweken met het voordeel van 3wk groei in 1 week tov een aarde kweek.
Deze manier kost je een kweek extra aan tijd over een jaar genomen, reken uit wat je wint hiermee en wat een extra kweek je oplevert:search:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, lostchild said:

Pantykous om de inlaat van je recirculatie pomp helpt tegen wortels die graag de pomp in willen groeien.

Waarom je zo kweekt als je doet als je een DWC opzet heb is me niet helemaal duidelijk.

Je verliest een heleboel tijd wat je in opbrengst niet terugverdient als je 'normaal' zou kweken met het voordeel van 3wk groei in 1 week tov een aarde kweek.
Deze manier kost je een kweek extra aan tijd over een jaar genomen, reken uit wat je wint hiermee en wat een extra kweek je oplevert:search:

Je hebt helemaal gelijk hierin! Dit is mijn 2e kweek.. eerste was op aarde en nu de 1e keer op rdwc. 

Ik ben meer aan het experimenteren en wilde zo graag deze manier van mainlining een keer proberen.

kweek jij ook op dwc?

Wat zou jij aanraden om te doen om deze verloren tijd tegen te gaan? 1 keer toppen en scroggen? Hoor graag tips en advies van je om hier efficiënteren mee om te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ook een beetje aan het dollen met "terug snoeien". Je hebt bladeren verwijdert die de plant laat groeien en die niet in de weg zaten. Zo duurt het langer omdat je stapjes terug maak en de plant minder fotosynthese maakt.

Grote bladeren gewoon laten zitten als ze geen groei scheuten bedekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Limbic said:

Ik was ook een beetje aan het dollen met "terug snoeien". Je hebt bladeren verwijdert die de plant laat groeien en die niet in de weg zaten. Zo duurt het langer omdat je stapjes terug maak en de plant minder fotosynthese maakt.

Grote bladeren gewoon laten zitten als ze geen groei scheuten bedekken.

Die bladeren die zo groot waren als me hand had ik het idee dat die overbodig zijn en teveel energie vragen.. en de rest van de bladeren groeien vrij rap tot weer volledige bladeren

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren vragen geen energy maar geven het juist. Daardoor groeit de plant.

Ik haal nóóit bladeren weg maar sommige doen het zodat het licht bij de onderste toppen kan komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Limbic said:

Bladeren vragen geen energy maar geven het juist. Daardoor groeit de plant.

Ik haal nóóit bladeren weg maar sommige doen het zodat het licht bij de onderste toppen kan komen.

Bedoelde meer de richting van de groei vd plant,  dat als er onder niks is dat die alles in de top groei zet. Heb dit namelijk bij een andere grow gezien 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogal controversieel. Het is als stekken nemen van feminized moeders. De één vindt het normaal de ander durft er niet aan te denken.

Ik zie de bladeren als het 'hart' vd plant en laat die altijd zitten. Andere verwijderen die en beide manieren werken en hebben voor en nadelen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...