Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Super enthousiast ga ik beginnen met mijn eerste rdwc 6 pot systeem grow. Ik heb zelf een hoop research gedaan hoe hiermee om te gaan en ik hoop ook dat er meerdere op dit platform zitten die hier ervaring mee hebben en mij gaandeweg tips/hulp kunnen bieden! 

Licht: HLG Quantumboard 600h (600W) 3000K LED

afzuiging: 340m3 buisfan

Tent: 1.20x1.20x2.00m

Voeding: General Hydroponics flora trio, Botanicare Hydroguard/silicablast/Cal-Mag, Great white, Humboldts Golden Tree, Advanced nutrients voodoo juice.

medium: Hydrokorrels, steenwolplugjes.

De potten heb ik vandaag helemaal ingepakt om de warmte-overdracht tegen te gaan:BA6474EF-21DB-4087-B97D-126A76F90535.thumb.jpg.61754f56d5dae6913b7c01d8cebfce37.jpgD3AB358E-C3C9-4F89-89E0-FF680E557225.thumb.jpg.ba1f5754d0a20702dcf1a937d0df94be.jpg27602F5D-2F8F-4F30-9CB0-376C21F646CE.thumb.jpg.052cd8f6372592e074f7789a8424d12f.jpg

Volgende week ga ik het systeem testen op lekkages, water flow en beluchting. Ik hoop dat alles in orde is en snel van start kan.

• Like 4

Eindelijk kunnen de zaadjes de propogator in, nu even afwachten tor ze hun kopje boven zullen steken :)

7AF7E272-BF81-4AF9-941A-246ACEADDCBE.jpg

95AEC163-DB4F-4C8C-9A49-72869C1C27A5.jpg

• Like 2

Succes! 

Welk(e) soort(jes) is het geworden?

3 hours ago, alkaline said:

Succes! 

Welk(e) soort(jes) is het geworden?

De critical van rqs. 

Thanks!

• Like 1

leuk, een rdwc kweek!

Zou niet direct weten hoe efficient deze leds zijn, maar is het niet een beetje een overkill met 600W op 1.44 m2?

Waarom heb je voor quantumboards gekozen? Is verre van een ideale verdeling lijkt me zo met 2 vierkanten op een vierkant oppervlak.

Veel succes iig! Ben erg benieuwd

• Like 1

On 1/23/2019 at 8:59 PM, cannarie said:

leuk, een rdwc kweek!

Zou niet direct weten hoe efficient deze leds zijn, maar is het niet een beetje een overkill met 600W op 1.44 m2?

Waarom heb je voor quantumboards gekozen? Is verre van een ideale verdeling lijkt me zo met 2 vierkanten op een vierkant oppervlak.

Veel succes iig! Ben erg benieuwd

Ik heb par testresultaten gezien van ledgrowlightsdepot in dezelfde ruimte-oppervlakte waar deze quantum goeie resultaten geeft tot in de hoeken aan toe. 

Je hebt inderdaad een goed punt, ik had ook een frame kunnen maken met meer qb-132's die minder krachtig zijn en zodoende op het frame monteren voor betere oppervlakte belichting. Maar vond 't net iets te veel werk worden met bijkomstigheden. Misschien iets voor in de toekomst.

Ik heb er overigens wel een potentiometer op gemonteerd zodat ik hem kan dimmen van 600w naar ongeveer 70W.

COBs of led strips zitten beter verdeeld over de ruimte. Of anders inderdaad meer en dan minder zwaar belastte QB's.

Die boards kun je inderdaad wel weer makkelijker je verlichting mee maken.

Het punt is overigens niet dat je met je verlichting ook in de hoeken licht kan krijgen, maar hoe hoog je de lamp daarvoor moet hangen en hoeveel licht je daar dan door verliest op de wanden. Met minder lichtpunten moet de lamp verder omhoog voor de juiste uniformiteit en dan verlies je dus meer licht.  Met quantum boards is dat iets van 40% in een klein tentje en met strips/cobs rond de 20% (of lager als je er veel van hebt)

• Like 1

On 1/27/2019 at 7:04 PM, Wietefras said:

COBs of led strips zitten beter verdeeld over de ruimte. Of anders inderdaad meer en dan minder zwaar belastte QB's.

Die boards kun je inderdaad wel weer makkelijker je verlichting mee maken.

Het punt is overigens niet dat je met je verlichting ook in de hoeken licht kan krijgen, maar hoe hoog je de lamp daarvoor moet hangen en hoeveel licht je daar dan door verliest op de wanden. Met minder lichtpunten moet de lamp verder omhoog voor de juiste uniformiteit en dan verlies je dus meer licht.  Met quantum boards is dat iets van 40% in een klein tentje en met strips/cobs rond de 20% (of lager als je er veel van hebt)

Klopt het je zeker een goed punt, iets voor in de toekomst wil ik toch zelf de boards op een frame gaan schroeven. 

Zoiets als dit..

IMG_0715.JPG

IMG_0716.JPG

Kleine update, alle 8 zijn uitgekomen :D

nu wachten op setje bladeren voor ze in de rdwc jacuzzi kunnen bubbelen :) 

Ps. Systeem gecheckt op lekkage en aeration vd airstones en ziet er prima uit tot nu toe.

IMG_0671.JPG

Edited by Peterpangroen

En ja hoor ze staan lekker te bubbelen in dr jacuzzi's :jump:

ze hebben het prima naar hun zin en groeien echt met de dag. 

Heb ze het minimale aan voeding gegeven van de GHe trio.

hierbij wat foto's van de dametjes en wortelgroei

IMG_0917.JPG

IMG_0919.JPG

IMG_0999.JPG

IMG_1001.JPG

Korte update roots, hydroguard op volle sterkte toegevoegd aangezien water temp. boven de 20C uitkwam

IMG_1013.JPG

IMG_1009.JPG

• Like 1