Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peterpangroen

6 pot RDWC 1st grow

Recommended Posts

1 minute ago, Limbic said:

Nogal controversieel. Het is als stekken nemen van feminized moeders. De één vindt het normaal de ander durft er niet aan te denken.

Ik zie de bladeren als het 'hart' vd plant en laat die altijd zitten. Andere verwijderen die en beide manieren werken en hebben voor en nadelen. 

Ik zal er wat voorzichtiger mee omgaan en ben denk ik zelf idd wat te enthousiast geweest met het snoeien:rofl

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het wel interessant tot nu toe.

Ik had  een stuk gelezen van Nebula over een defoliation techniek, waarin er in een bepaald tijdsbestek systematisch blad werd verwijderd, ook fan leaves, om daarmee het groeipatroon te veranderen van de plant en de focus van de plant meer naar de toppen te laten gaan (en te houden), omdat de toppen onder invloed van licht en lucht graag de hoogte in willen voor de bevruchting.

Wat mij opviel was dat juist de grote fanleaves het moesten ontgelden en die werden zelfs nog in week 3 van 12/12 weggepakt. Volgens mij was de truc daar om de plant definitief het zetje te geven om zich ook enkel nog maar op die toppen te richten, omdat er simpelweg bijna geen bladeren meer zijn.

Ben het verder wel gewoon eens met Limbic, maar ik denk er sterk over om het in ieder geval eens te testen op eentje..... https://www.growweedeasy.com/nebulas-flowering-stage-defoliation-tutorial

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad. Het één moet het andere niet uitsluiten en ik zal meer open minded blijven. Het is dus niet enkel om licht door te laten dus. Blijft interessant!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, greentjeonatrip said:

Ik vond het wel interessant tot nu toe.

Ik had  een stuk gelezen van Nebula over een defoliation techniek, waarin er in een bepaald tijdsbestek systematisch blad werd verwijderd, ook fan leaves, om daarmee het groeipatroon te veranderen van de plant en de focus van de plant meer naar de toppen te laten gaan (en te houden), omdat de toppen onder invloed van licht en lucht graag de hoogte in willen voor de bevruchting.

Wat mij opviel was dat juist de grote fanleaves het moesten ontgelden en die werden zelfs nog in week 3 van 12/12 weggepakt. Volgens mij was de truc daar om de plant definitief het zetje te geven om zich ook enkel nog maar op die toppen te richten, omdat er simpelweg bijna geen bladeren meer zijn.

Ben het verder wel gewoon eens met Limbic, maar ik denk er sterk over om het in ieder geval eens te testen op eentje..... https://www.growweedeasy.com/nebulas-flowering-stage-defoliation-tutorial

Precies zoiets, maar ik ben ook maar in de experimenteerfase en vind het leuk om dit soort trainingen toe te passen en kijken hoe ze erop reageren :)

Het duurt me wel langer wat iemand al aangaf maar dat vind ik voor m'n eerste dwc grow niet heel erg. Wil er eerst mee leren omgaan voordat ik kan vlammen haha:evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad niet verwijderen.

Slaat de plant energie in op en daar beroof je haar nu van.

Ik ben ex DWC kweker, heb van 2004-2006 DWC gekweekt.

Leuk verzonnen dat defoliation maar hebben die gasten wel op zitten letten met biologie?

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er een voorstander van. Ik werk altijd met redelijk veel plantjes en als je dan alles laat zitten krijg je een tal van problemen die je kan verhelpen door wat blad weg te halen. Bij een eerdere kweek drastisch veel weggehaald om eens te testen en het viel me zeker niet tegen, dikke toppen (boven en onder), goeie luchtcirculatie en ook al verwijder je veel tot aan zeg week 3 bloei, dit groeit allemaal terug om alsnog een mooi bladerdek te krijgen. Het ligt gewoon aan je eigen strategie en manier van kweken of het nuttig is of niet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...