Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Behanger

Welke luchtbevochtiger meest geschikt voor hok?

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik zit momenteel te kijken naar een luchtbevochtiger met een beetje capaciteit (voor hokje van 8.5m2, 8x600W). Met drie simpele bevochtigers (verdampen 1 liter/uur)  komt LV% niet boven de 40% met toch al een flink bladerdek. Zonder bevochtiger zit de LV rond de 35%.
Online kwam ik twee typen luchtbevochtiger die een aardige capaciteit hebben;

  • Florentec UH-5000 bevochtiger (zit een digitale hygrostaat bij)
  • Cezio luchtbevochtiger (moet ik apart hygrostaat bijbestellen)

De cezio ben ik al vaker tegengekomen in een aantal topics hier. De Florentec lijkt een relatief nieuw model en wat voordeliger alleen heb ik er nog niks over kunnen teruglezen qua ervaringen etc. Iemand ervaringen met één van de twee?

Mvg,

Sjors

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand nog suggesties of goede ervaringen met één van deze bevochtigers? Of misschien een ander type?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cezio en hr is allemaal kut. Ik zou voor de he402 gaan en die op een buisventilator aansluiten en samen op een hygrostaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat late reactie van mijn kant, maar tnx voor je reactie @amnesia013.  De he402 is wel een stukje prijziger als de anderen zie ik. Heb nu Florentec draaiende waarbij hete lucht uit de armaturen wordt aangezogen en door de bevochtiger heen gaat (zodat de mist wat beter oplost). Vervolgens dan de vochtiger lucht  met luchtverdeelslang de ruimte in (kunststof buis met wat gaten erin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...