Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SRH

Dimbare VSA?

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb me onlangs een lumatek 400w dimbare vsa aangeschaft.

Nu lijkt het mij wel leuk om de optie te hebben om te dimmen, maar moet ik hiervoor ook de lamp vervangen ? Heb ergens gelezen dat er ook dimbare hps lampen zijn? Zit zelf met een lumatek dual spectrum 400w bulb.

 Nu heb ik ook horen zeggen dat een 400w bulb meer lichtsterkte produceert als mijn vorige 250w bulb. Moet ik hiermee rekening houden als mijn 400w bulb gedimd staat op 250w? Bijvoorbeeld de hoogte van de lamp boven de plantjes. Moet ik deze dan zoals gewoonlijk op 25cm boven de planten hangen of mag het wat verder af staan ?

Nog een laatste puntje: de 10% boost... is dit veilig? moest er hierdoor de kans op ongelukken toenemen( kortsluiting, brand,...) dan zou ik die 10% liever achterwege willen laten :D

 

Alvast bedankt !!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, SRH said:

Beste leden,

Ik heb me onlangs een lumatek 400w dimbare vsa aangeschaft.

Nu lijkt het mij wel leuk om de optie te hebben om te dimmen, maar moet ik hiervoor ook de lamp vervangen ? Heb ergens gelezen dat er ook dimbare hps lampen zijn? Zit zelf met een lumatek dual spectrum 400w bulb.

 Nu heb ik ook horen zeggen dat een 400w bulb meer lichtsterkte produceert als mijn vorige 250w bulb. Moet ik hiermee rekening houden als mijn 400w bulb gedimd staat op 250w? Bijvoorbeeld de hoogte van de lamp boven de plantjes. Moet ik deze dan zoals gewoonlijk op 25cm boven de planten hangen of mag het wat verder af staan ?

Nog een laatste puntje: de 10% boost... is dit veilig? moest er hierdoor de kans op ongelukken toenemen( kortsluiting, brand,...) dan zou ik die 10% liever achterwege willen laten :D

 

Alvast bedankt !!

 

ik heb zelf een dimbare evsa van lumatek, 600W met een 600W dual spectrum lumatek lamp, ik gebruik de lamp momenteel op 250W en alles gaat prima, die dingen zijn voor elkaar gemaakt, de lamp en evsa, maak je geen zorgen over de 10% output boost, ik heb het geprobeerd en het gaat perfect allemaal, lumatek is goed spul hoor

zorg dat je goede bekabeling gebruikt voor het aansluiten, neem een kabel met draden van 1,5mm dan weet je dat dat goed gaat

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright thanks ! 

Ik neem aan dat er een bijhorende kabel bij wordt geleverd. ( Heb em nog niet ontvangen ) 

In ieder geval thanks voor de info ! ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/5/2019 at 10:42 PM, SRH said:

Allright thanks ! 

Ik neem aan dat er een bijhorende kabel bij wordt geleverd. ( Heb em nog niet ontvangen ) 

In ieder geval thanks voor de info ! ;)

Nee, de kabel vanuit de evsa naar de lampfitting moet je zelf knutselen,  even bestellen op allekabels.nl . 1,5mm en 3-aderig is belangrijk. Die moet je knutselen op een c14 stekker (vrouwelijk) 

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...