Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pumba

Complete kweekset noob 180 watt led

Recommended Posts

Hallo gegroet! Tijd voor een eerste binnenkweek! Omdat ik een totale leek ben heb ik mij een complete set aangeschaft. Het lijkt allemaal goed te werken. =) 

Nu weet ik door veel verslagen te lezen tijdens mijn buitenkweekjes dat bij een binnen kweek veel meer komt kijken. Maar ook dat je alles zelf in de hand hebt. Daarom wil ik mijn kweek delen zodat ik hopelijk meer kans heb op een mooie oogst. 

De tent is 80 x 80 x 160 en de lamp is een led spectra box van 180 watt met een groei en bloei stand. Enorm fel licht! Telkens wanneer ik in de tent bezig ben geweest lijkt elk ander licht groen voor enkele minuten. De filter is een prima klima van 160mh3. Niet erg veel vermogen denk ik. Hij maakt niet veel geluid dus dat is mooi meegenomen. 

De zaadjes zijn 4 x gefeminiseerde afghaan en zijn momenteel aan het ontkiemen. Voorlopig denk ik dat alles klaar is voor een goede start. Enkel nog wat aarde en misschien bloei voeding. Als jullie iets aan te merken hebben, graag! 

Er volgt snel meer ik ga alles hier posten! 

 

IMG_20190103_193750_031.thumb.jpg.188bd91c5b55df3127fd644870d4587f.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes!

Hangt je led niet te hoog?

400 hps is ca. 40 cm, 600 hps ca. 60 cm.

Aangezien de werkelijke wattage 180 watt is zou het toch ongeveer ca 18 tot 20 cm moeten zijn of geld die regel niet voor LED?

 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Fearghus said:

Veel succes!

Hangt je led niet te hoog?

400 hps is ca. 40 cm, 600 hps ca. 60 cm.

Aangezien de werkelijke wattage 180 watt is zou het toch ongeveer ca 18 tot 20 cm moeten zijn of geld die regel niet voor LED?

 

Ja, ga ik even veranderen! Een led lamp wordt wel iets minder warm

Ik ga 30 cm nemen ongeveer voor de veiligheid want de lamp zou een 250 hps moeten vervangen.  En bedankt! 

Edited by Pumba

Share this post


Link to post
Share on other sites

spektakelbox is toch zon dieptestraler? dus niet te vroeg te laag (of eerste week een spaarlamp/tl) immers de boel moet nog uitkomen, en haal een zonnebril voor discoleds voor je ogen!

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, HUFFnPUFF said:

spektakelbox is toch zon dieptestraler? dus niet te vroeg te laag (of eerste week een spaarlamp/tl) immers de boel moet nog uitkomen, en haal een zonnebril voor discoleds voor je ogen!

Spectrabox Pro 5 - 180 Watt De nieuwe 180W Spectrabox Pro 5 is voorzien van Ceramic 3W & 6W High Power LED's. Dual-beam lenzen zorgen voor zowel een goede lichtspreiding als een krachtige dieptestraling, optimaal voor het belichten in kweektenten en kweekkasten.

Het grote voordeel van vlak boven het gewas kunnen belichten is de enorme toename van de lichtkracht. De lichtintensiteit neemt namelijk kwadratisch toe met de afstand, dus wanneer de afstand wordt verkleint van 30cm naar 15cm, krijgen planten viermaal zoveel licht! Bij veel LED kweeklampen dient de afstand tussen lamp en gewas minimaal 25 cm te zijn voordat alle lichtkleuren van de afzonderlijke leds mixen en er dus een volledig lichtspectrum is.

Daar heeft @HUFFnPUFF een punt.

In dr specs staat idd niet minder dan 25 voor het spectrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, HUFFnPUFF said:

 

 

Edited by Pumba

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden zijn ontkiemd! Ik heb ze in kleine bekertjes met wat lossere aarde gedaan. Is het heel erg dat de bekertjes doorschijnend zijn? :/

De aarde heb ik voorbereid met kippenmest. Wanneer de planten het aankunnen ga ik ze hier zo snel mogelijk in overpotten. 

De tent is met de minder straffe groeistand 18 -19 graden warm wanneer hij dicht is. Is dit voldoende? Ik krijg hem voor nu niet warmer. 

Nu is het vooral hopen dat ze de weg vinden. Altijd een spannend moment! Ik heb er één extra voor de zekerheid ontkiemd. 

Maar afwachten dus! 

IMG_20190105_145704.thumb.jpg.b2c4cc866487d1cf79fdb23e4d27753e.jpg

IMG_20190105_182535.thumb.jpg.d19e09dff17093165100033d7e6a5269.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het geheel op een krukje of tafeltje zet staan het van de koude grond af, misschien dat je dan net tegen de 22 aan komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel de tent gaat niet lukken, maar de kleine potjes ga ik op een krukje zetten! Bedankt HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook niet dat @HUFFnPUFF bedoelde dat je een half cafe onder je tent moest zetten :rofl

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je niet op het begin alleen wit en blauw licht aanzetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou em op volle bak aktie zetten .

en ik mis nog een windwapperraarapparaat .

en zou zakken met de box tot 25 cm voor warmte .

en 4 x lichtsterkte .

:verrygood

dit ga ik volgen :specool

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei stand gebruikt blauwer licht, maar het is moeilijk te zien op de foto's.

Ik heb de lamp verlaagd en de planten wat verhoogd! Op volle bak ga ik hem helaas nog niet kunnen zetten want de bloeistand gebruikt andere kleuren. In de lamp zelf zitten ook 2 ventilatoren die lucht uitblazen, ik dacht dat dit voldoende zou zijn. Maar nu ik het zo zie is een ventilator aanschaffen inderdaad geen slecht idee. 

De eerste kopjes zijn komen kijken! De temperatuur is nog steeds te laag, maar de luchtvochtigheid is uitstekend =p

IMG_20190106_140511.thumb.jpg.51f50a04de8e32ef22633ac5ae72b926.jpg

*update ik heb de verwarming zojuist gemaakt! Dus nu even spelen met de kamertemperatuur zodat ik rond de 22 graden zit =))! 

 

Edited by Pumba
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu die plastic bekers gewoon op de aarde in je potten zet staan ze wat hoger en meer in het licht, plus dat het niet zo snel omflikkert als nu...
En 11 graden is echt te koud.

:book: :book: :comp: :comp:

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

haloa

cq14 cq 14 over !!!!

BEKERS DER AF !!!!   BEKERS DER AF !!!!!!!

 

ROGER ?

:punk:

 

ps :"hoe kan die lv zo hoog zijn indoor ?

94 % klopt niet want dan loopt het dampwater langs de wanden naar beneden .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gisteren de bekers weggehaald en de zaden dan maar direct in de aarde gestopt. 4 van de 5 zaden hebben zich al ontpopt tot plantjes. Numero 5 is op de goede weg. 

Echter had ik niet verwacht dat ze allemaal boven gingen komen en nu heb ik een plantje over. Vind het moeilijk om hem zomaar weg te gooien. Maar zelf als ik hem in een kleinere pot doe gaat hij denk ik op langere termijn geen licht meer krijgen.

Als ik hem in een 5 liter pot steek en langs de zijkant zet, heeft hij dan een kans? 

Tot nu toe een vlotte start en goed begonnen is half gewonnen =)) 

IMG_20190107_183050.thumb.jpg.25fefc07e684764f79877cc42fd3549c.jpgIMG_20190107_182834.thumb.jpg.cf9c534703b0360c729fd36d51881d46.jpgIMG_20190107_182957.thumb.jpg.bf9043feeb0bd65076b4eb2c91c26c24.jpgIMG_20190107_183103.thumb.jpg.f71a8b0a513024203ae40b073306b4cf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm, was de potgrond uitverkocht?
Zakken gewoon helemaal vullen tot aan de rand is beter, meer wortelruimte. Droogt het ook minder snel uit ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ga de zak zeker nog bijvullen. Heb erop gerekend dat ze gaan strekken =p

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zijwaards planten en niet dieper, krijgt je wortelstelsel alleen maar minder diepe voetruimte van

rozenpotje ernaast heb je moedertje voor volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen later, lamp stond vanaf dinsdag op de volle 180 watt (bloei). Heeft de planten duidelijk deugd gedaan.

Ik ga dit denk ik een week behouden en dan omschakelen naar de groei stand en 18/6.

Gegroet 

IMG_20190109_175227_756.thumb.jpg.5a65270c9aab868e5ee786121a775fe5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je het niet gewoon opvullen en dan de plantjes erin?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, HUFFnPUFF said:

zou je het niet gewoon opvullen en dan de plantjes erin?

Dacht bij te vullen en hopen dat de wortels de aarde zouden vinden.

Maar dus beter om ze er even terug uit te halen, aarde bijvullen en terug in te planten?

Dan doe ik dat! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu zou je ze nog met een schepje in 1 keer op kunnen tillen en bijvullen?

je mist nu gewoon de helft aan aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet 

De grond is eindelijk bijgevuld! En ook de 5de plant heeft een nieuwe pot! 

De nieuwe, kleine blaadjes zijn wat hasjkleurig. Hopelijk is dat een goed teken en worden het echte afghanen! 

Nu groeien maar! 

Ps: weet er iemand hoe je deftig foto's maakt met led licht? In het echt is het allemaal zo veel mooier! =) 

IMG_20190111_175858_BURST002.thumb.jpg.7994ef8694220933a21bc3c0d8ab4f59.jpgIMG_20190111_173138.thumb.jpg.70dbd0e15ed4e542e0ec94eba575a5af.jpgIMG_20190111_175921.thumb.jpg.fdb4472dbe9357ae0d7238c3a2992d23.jpgIMG_20190111_174530.thumb.jpg.0c453a9f3f1e2018a7c2465a5af860e0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos met licht uit en tl aan of camera instellen op ander spectrum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...