Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Head Honcho

Lemon Haze onder Fluence LED (new grow)

Recommended Posts

Thanks @Xaim heb nu twee spuit middelen besteld. Denk dat ik dat ga proberen ( plant vitality plus en bioquant deltam ) ga ze gewoon beiden gebruiken met paar dagen er tussen. Wacht even af wat all4plants zegt anders bestel ik die andere nog wel. Als dat niet help probeer ik ze gewoon te laten gaan en koop ik wel een andere tent voor de volgende ronde. Gelukkig heb ik nog wel genoeg wiet op voorraad om een kweekje te verkloten maar leuk is het niet natuurlijk. Kut beesten. Waar ze vandaan komen geen idee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Head Honcho,

Geloof mij, met die rovers roei je ze echt uit.
Geef 1x 20€ uit en na 2 weken nog eens.
Maar als je eerst ga spuiten, wacht dit wel af dan voor dat je nieuwe beestjes uitzet:innocent:

Je hoeft geen nieuwe tent te kopen, zonde van het geld.
Het eerste wat je kunt doen als je nieuwe planten introduceert zet je meteen die zakjes uit.
Alles wordt dan afgemaakt, en bij voedsel te kort gaan ze elkaar opeten, dus het lost zich vanzelf allemaal op.

Heb namelijk ook tripsen gehad.
De grond zou ik NIET hergebruiken.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er een goeie rit voor over hebben en die rovers persoonlijk op gaan halen bij de producent, niet bij een tussenhandelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

All4plant moet je zwz niks bestellen. Ik heb hele slechte ervaring met die gasten.

Ik heb paar keer ervaring gehad met rovers.

Als je roofmijten besteld neem dan de Californicus want die kunnen leven met lage LV. Alle andere mijten hebben dagelijks paar uur minimaal boven de 70% LV nodig om te kunnen overleven, dit is waarschijnlijk ook de reden dat al je mijten onderweg dood zijn gegaan.

Kijk op de site van "Koppert" naar leveranciers bij jou in de buurt.

Mijn tentje zat letterlijk vol met Spint, mijten besteld en na het vrij laten tussen de planten had ik in 1 a 2 weken nergens meer spint.

Succes !!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze ook van Koppert. Na 2 weken zijn er genoeg wakker en heb ik geen last meer van beestjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel weer tijd voor een update!

 Dag 28 op 12/12:

Beestjes zijn eindelijke onder controle ik heb met BAC Vitality Plus gespoten en volgende dag was 98% dood. Lopen nog enkele rond maar heb nieuwe rovers gekregen van de leverancier omdat ze allemaal dood waren bij aankomst. Die zet ik van de week uit. Dan moeten ze allemaal wel weg zijn. Planten gaan wel lekker ondanks dat ik niet kan scroggen en dieven.

 

FBFFC531-4F08-4069-AD4F-690C99568C06.png

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel tijd voor een update inderdaad! Druk geweest. Het gaat best goed na de omstandigheden met thrips. Gaat zeker geen kilo knaller worden maar 1 op 1 moet er wel inzitten deze ronde. Helaas gister wel twee toppen moeten afknippen ivm rot. Kan er ook nog wel bij deze ronde haha.

De dames zitten nu in de 8ste week dus moeten eigenlijk nog twee weken. Hopen dat ik niet meer rot tegen kom anders moeten ze al om. 

Volgende ronde ga ik trouwens upgraden... Ik ga door met een 240x120 tentje, de Fluence blijft natuurlijk samen met de Ray44. Aan de andere kant komt een HLG 550 V2 R-Spec replica te hangen. Deze is gewoon 1 op 1 dus met de top bin Samsung LM301B diodes en meanwell driver. Gelijk nieuwe filter besteld weer Phresh ruik nog steeds niets na 4 rondes maar dat wil ik graag zou houden. Het blijven wel 5 planten alleen nu in 60 liter smartpots i.p.v. 30 liter containers. 

F86F95F6-CA03-4072-8A53-6862B6D98CA7.png

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij las ik in andere topics dat men meestal niet tevreden was met quantum boards.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit is ergens gelezen dat men niet tevreden was met Fluence ;) 

Maar zullen best mensen zijn die het op één of andere manier verneuken en dan de lamp de schuld geven. Ik lees over het algemeen wel goede dingen over. We gaan het zien het is altijd beter als HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is de kritiek op deze boards doorgaans meer theoretisch van aard dan op basis van praktijkervaring.

Namelijk dat al het licht (in tegenstelling tot strips) vanaf een klein oppervlak komt, of anders gezegd de ruimte tussen de boards of van board naar wand groter is. Hierdoor heb je dus als uitgangspositie een slechtere lichtverdeling, wat je vervolgens weer op moet lossen door de lampen hoger te hangen, met (in het bijzonder in een "klein" tentje) een boel wandverlies tot gevolg.

Zou er dus zelf ook niet zo snel voor kiezen.

Trouwens wel leuk om te zien hoe je dat oppervlak (wat me niet ideaal lijkt) vol gaat krijgen met 5 planten straks

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp bestaat uit 4 quantum boards die wel een stukje uit elkaar gemonteerd zitten. Maar met Fluence of strips hebben je wel een (nog) betere verdeling uiteraard. De lamp  zelf is ook 60x60 volgens mij dus zal best wel goed komen met de lichtverdeling. 

Het vol krijgen van het oppervlakte moet denk ik wel lukken. Wel met scroggen natuurlijk. Ik denk dat ik ze laat verspringen en dan het lege gedeelte in ga begeleiden. Ik ga wel wel een aantal keer verpotten want kan ze natuurlijk mooi voorgroeien onder 1 lamp. Denk dat ik ga kiemen in van die 0,7 liter potjes daarna in 4 liters dit in het kleine 60x60 tentje. Daarna doe ik ze normaal in de 30 liters maar ga nu eerst verder in 11 liters en dan in de 60 liter smartpots. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je moet die quantum boards veel hoger hangen dan goed verdeelde led strip lampen. Dat levert extra wandverliezen. 

Zeker als ze een enkel quantum board in een 60x60 tent hangen dan zie je uit metingen dat daarmee makkelijk 50% van het licht verdwijnt op de wanden. Met vier in een 120x120 tent zal dat iets van 25% zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je bericht man, we gaan het wel zien. Er zullen altijd dingen beter en efficiënter zijn. Neemt niet weg dat je met quantum boards prima resultaten kan behalen waar HPS en blurple kwekers alleen maar van kunnen dromen. Het wordt alleen een beetje moeilijk meetbaar in mijn situatie omdat er ook een SpiderX in de tent hangt. Maar als het totaal tussen 1.2 en 1.5 gram per watt uitkomt ben ik al zeer tevreden met maar 5 plantjes op dit opervlakte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week toch omgehaald ivm rot. Toch 633 gram droog toch nog 1.26 gram per watt. Waren weer flinke toppen! Jammer van al het gezeur tijdens deze ronde. Binnenkort nieuw verslag met de nieuwe setup! 

8080D20B-5D87-4DAA-863C-1843D28A49D1.jpeg

Edited by Head Honcho
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

"gezeur" en "1,26 gram per Watt".

Volgende ronde nog beter! Succes.

Open een mooi nieuw topic en ik ga je wederom volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha @Kees A ja toch wel wat gezeik gehad. Rot en beestjes normaal nooit last van. En “maar” 1.26 gram per watt. Heb in deze setup toch 1.7 en 2.0 gram per watt gehaald dus dan is 1.2 wel een beetje karig :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, ziet er mooi uit en sowieso mooi resultaat p/w, ben benieuwd naar de volgende ronde :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja toch wel redelijk resultaat he. Ik ben ook benieuwd naar je volgende ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Head Honcho said:

 1.7 en 2.0 gram per watt 

Als je dit hebt gehaald, valt inderdaad alles tegen. :)

 

Was de kwaliteit van die 2 gr/W ook goed?

En heb je echt alles meegeteld, ook het kleinste stukje popcorn, of waren het allemaal echt mooie toppen en topjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was allemaal top, dat hele kleine grut gebruik ik sowieso niet. Als je goed dieft is het ook niet echt nodig. Zie onderstaande foto daar kwam bijna een kilo uit 980 gram om precies te zijn. Alles kneiter hard. Was afgelopen winter. Staat ook in dit verslag geloof ik.

8A68ECF0-8CA9-41B7-840C-3B854BFAD719.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaloers!

Ik ga je topic nog 's teruglezen.

Begin je je volgende kweek wel met een heel nieuw topic?

Zou fijn zijn, want dat is voor ons lezers wat overzichtelijker.

 

@Head Honcho Ik zag dat je Lemon Haze had staan.

Mag ik vragen waar je de zaadjes vandaan had?

Edited by Kees A
vraag toegevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/22/2019 at 5:02 PM, Head Honcho said:

Gister maar weer eens een vuilniszak vol blad verwijderd en gediefd 

 

 

7C0ECE1C-3A6C-46B8-908C-6E48A1A8EEA6.jpeg

 

Als ik naar je foto's kijk, lijkt het erop alsof je van de onderste helft van je planten alle zijtakjes van de zijtakken tot een bepaalde hoogte hebt weggehaald?

Zie ik dat goed?

Ik neem aan, maar kan het op de foto niet goed zijn, dat je de zijtakken niet helemaal kaal maakt, maar dat je aan de uiteinde wel wat laat zitten?

Het lijkt alsof je een imaginaire horizontale streep trekt halverwege je planten, en onder deze streep alle zijtakjes, blaadjes van de zijtakken verwijderd.

(ik heb echt geen kut verstand van dat dieven e.d., maar wie 2 gram per Watt haalt, is een 'deskundige', dus vandaar de vraag aan jou)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel heel benieuwd naar wat @Kees A hier vraagt.

Zou je ons anders een iets gedetailleerde versie van de manier waarop jij ontbladert / dieft kunnen uitleggen?

Ik heb het probeerde op te zoeken maar kan nergens echt vinden wat je precies doet.

En als mensen iets willen lezen is het wel iemand die 2 gram per watt van z'n planten aftrekt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...