Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wwmaker

Ronde 3 op naar de 1000gr

Recommended Posts

57 minutes ago, Wwmaker said:

Geef ze 500 ml per 2 dagen! Vind ze er goed uit zien naar mijn mening.

heb pompje met vat en zoals op de foto’s te zien is hebben ze allemaal eigen druppelaars! 

Dus vandaar die 10 liter!

mzzl

Ik vind ze er ook niet slecht uitzien, maar zulke kleine plantjes drinken volgens mij nog niet zoveel. Ik kan het mis hebben, maar lijkt mij dat je ze beter iets minder kan geven nog. Dan gaan de wortels lekker op zoek. Nu verzadig je misschien wel alleen maar de grond.

Iemand anders misschien die het beter weet? Ik ben ook maar een beginner wat dat betreft.

In ieder geval succes! Moeten wel flinke toppen worden wil je die 1000 gram halen. Ik zal voor je duimen. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen later, de dames groei als kool! 

Zit nu op 12 liter voor 18 plantjes! Dat is 666 ml per pot! Daar gaat wortel en enzymen bij!

Wil de dames weer graag toppen! Waarneer raden jullie dat aan, voor dat ik me 12/12 cyclus in ga?

Mijn plan was om zondag over te gaan naar 12/12. Wat is jullie iedee om de tijd gelijdelijk af te bouwen?

hier nog een paar foto’s

mzzl

9911D2C8-A93F-428B-AEF0-CEAFCF02EC72.jpeg

B3A972EF-6583-4F6B-8E1A-B9355BDDAA91.jpeg

6B6B6F81-B3C5-40DA-988B-322EB58AB2BC.jpeg

35D19342-FB49-4954-93AC-34F44C533595.jpeg

F9967CED-E569-4E19-B95C-5E986713D8E9.jpeg

DD2AF3DD-D7F5-4513-852C-6D237F720254.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet meer toppen op 12/12. Als je gaat toppen geef ze ook even de tijd bij te komen. Ligt een beetje aan het soortje hoe snel ze daar over heen groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog zijn ze in cm? Ik zou ze toppen, dan tijd geven om te herstellen en dan omzetten bij ongeveer 25 cm. Ik werk alleen met stekken dus misschien kan je ze eerder omzetten aangezien stekken minder lang doorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je lichturen afbouwt zal ze pas bij 14/10......13/11 iets in de gaten beginnen te krijgen. Wat johnny zegt zullen ze dan nog een flink stuk door groeien.

Een acute 12/12 Is het makkelijkst omdat ze meteen een seintje krijgen. Eerder gaan afbouwen kan, maar kost gewoon extra tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt erop dat je teveel water geeft, aan het blad te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Limbic said:

Niet meer toppen op 12/12. Als je gaat toppen geef ze ook even de tijd bij te komen. Ligt een beetje aan het soortje hoe snel ze daar over heen groeit.

Thanx voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Limbic said:

En als je lichturen afbouwt zal ze pas bij 14/10......13/11 iets in de gaten beginnen te krijgen. Wat johnny zegt zullen ze dan nog een flink stuk door groeien.

Een acute 12/12 Is het makkelijkst omdat ze meteen een seintje krijgen. Eerder gaan afbouwen kan, maar kost gewoon extra tijd.

Dan gaan we indd gewoon in een keer om! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vakman said:

Lijkt erop dat je teveel water geeft, aan het blad te zien.

Hoeveel water zou ik dan moeten geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, JohnnyXL said:

Hoe hoog zijn ze in cm? Ik zou ze toppen, dan tijd geven om te herstellen en dan omzetten bij ongeveer 25 cm. Ik werk alleen met stekken dus misschien kan je ze eerder omzetten aangezien stekken minder lang doorgroeien.

Ik zal vanavond eens even meten! Zit wel al op 5 nodes! 

Online woord gezecht dat je er minimaal 3 tot 4 nodig hebt voordat je moet gaan toppen!!

meschien dat ik het morgen wel al doe! En dan nog dag of 2 op 18/6 en dan om!

vorige ronde had ik vanaf moment verpotten nog 19 dagen groei en vond dat ze toen wel echt aan de hoge kant waren.

vandaar dat ik zondag eigenlijk om wil! Maar als dat maandag of dinsdag woord is dat ook geen ramp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

12 minutes ago, Wwmaker said:

Ik zal vanavond eens even meten! Zit wel al op 5 nodes! 

Online woord gezecht dat je er minimaal 3 tot 4 nodig hebt voordat je moet gaan toppen!!

meschien dat ik het morgen wel al doe! En dan nog dag of 2 op 18/6 en dan om!

vorige ronde had ik vanaf moment verpotten nog 19 dagen groei en vond dat ze toen wel echt aan de hoge kant waren.

vandaar dat ik zondag eigenlijk om wil! Maar als dat maandag of dinsdag woord is dat ook geen ramp!

In dat geval zou ik ze toppen zodra je de kans krijgt, even in de gaten houden en als je denkt dat ze hersteld zijn omzetten. Aantal dagen herstel hangt van de soort af. Denk dat je wel goed zit met 2 dagen herstel. Dus dat zou betekenen vandaag toppen en maandag omzetten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een lange tijd niks geplaatst zonder goeie reden! Doet er verder ook niet toe!

bedin nu aan week 5 van de bloei het leek allemaal weer goed te gaan echter verschijnen de eerste blad problemen!  Ik zal morgen een paar overzicht foto’s plaatsen van de huidige situatie! 

De nu toegevoegde foto’s zijn van vorige week! En de laatste foto is een van de bladeren!  Kan iemand mij vertellen wat er eventueel aan de hand kan zijn!

ik geef om de 2 dagen water

20l

80 ml bloei van plagron

20 ml green sensation

elke 2 water beurt sugar royale

temp licht aan 27/28

temp licht uit 21

ec waarde 1.2

en ph 6.4

ik zelf verwacht dat het eventueel aan de ph licht maar durf het niet zeker te zeggen!

hoor het graag.

gr

PS heb ze eind week 3 gedieft!

B40E05AF-D289-477A-AB1C-61AADFC9DBF7.jpeg

F7C54CAD-B0B2-4680-9109-563EF40CCA1F.jpeg

DF43F8F6-21E3-4EE4-AA79-30644D1809C7.jpeg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, HUFFnPUFF said:

cal of bedoel je dat niet?

Naja aan de ph waardoor de calcium niet goed kan woorden opgenomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zit je?????????????

 

PH is veel te hoog. Probeer deze op 5.6-5.8 te houden gedurende je hele kweek 

EC mag je opvoeren naar  1.6> 1.8> 2.0 en snel een beetje :D

 

Steek even een satestokje in de potten en kijk of onderin de potten het droog is.

Weeg eens 4 -6 potten en kijk naar het verschil in gewicht. Ik denk dat je ook een water probleem hebt

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op potgrond is 6.2-6.5 wel goed lijkt mij hoor, of zeg ik nou iets geks?

En de ec zal afhangen van je basis ec uit de kraan, bij mij blijft er niks vd planten over als ik zo hoog ga zitten.

Terwijl bij sommige de ec al 1.0 uit de kraan komt dan kan 1.8 bv wel weer.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd toen ik op grond kweekte begon ik op 6.0 met de groei naarmate bloei vorderde zat ik op 6.5    achteraf kwam ik erachter dat afzuren totaal niet hoefde op grond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu in week 7 de verkleuring is wel wat erger geworden maar doe het er nog maar even mee de laatste dagen/weken! 

Heb een PH meter voor de aarde gehaald en die geeft in elke pot aan dat ik een ph van 7 heb in de aarde.

kweek op light mix van de growshop heb echter geen iedee wat daar de ph waarde van is! Kan het te maken hebben met het niet afvuren van het water in de vorige weken!!

Dit zijn me waardes nu!

ph water 5.8

ph medium rond de 7

ec 1.9

lv min 26 max 40

temp min 21 max 29

gaf de laatste weken 30 l elke 2 dagen op de 18 x 18L potten!

 

1AB86CC8-E9EA-498E-AF32-71D1829AC0C8.jpeg

50E1A0DA-3692-4CBA-B425-9D3A0E3B995C.jpeg

F1675149-F098-47B3-A1AB-5F04DA1C5BB8.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het vrij normaal dat je rond deze tijd van de bloei verkleuringen krijgt.

Bij mijn is het richting het eind van de ronde soms net herfst met al die kleurtjes.

Ziet er i.i.g lekker uit en volgens mij ontwikkelen de toppen zich prima zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel een keer gewoon water geven roest kan duiden op een blokkade aangezien ze toch donker groen zijn kunnen ze dat wel hebben hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...