Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hyipcloud

5x bubblegum 1× critical 1e keer kweek en scrog

Recommended Posts

Aangezien ik mijn post in de verkeerde sectie had gezet gaan we hier maar verder.

Hey Hallo hier maar weer even een klein update over hoe ze er nou bij staan .
ze zijn aardig aan het groeien en volgens mij is het toppen gelukt bij allemaal.
verder is de temp 27/29 Als die aan staat en rond de 20 als die uit is .
LV is constant rond de 55% met de afzuiger op de helft.
Als voeding geef ik ze 30mg BG 10m WG1 en 5 ml zym in een 10l emmer.
ze krijgen elke dag 250ml 2 uur naar dat de lampen aan zijn.
verder wil ik ze gaan scroggen en had zelf al even een rekje gemaakt .
maar nou weet ik niet of mijn scrog voldoet want ik vind de vakjes zelf wel aardig klein 5cm×5cm.?
En waneer zou ik de onderste takjes kunnen diefen .?
pas als de scrog erop hangt en zeker weet dat die takjes het net niet gaan raken .?
of kan ik sws de onderste wel weghalen ?

dit was het eerst weer voorzover 

graag hoor ik jullie wijsheid hierover 

mvg 

20181230_081357.jpg

20181230_081402.jpg

20181230_081408.jpg

20181230_081415.jpg

20181230_081420.jpg

20181230_081425.jpg

20181230_081430.jpg

20181229_203036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er prima uit^_^

De vakjes 5x5 zijn prima hoor, gebruik zelf ook 5x5 als ik scrog, ik vind het alleen te veel werk:rolleyes: doe het zelf liever anders.

Dieven kan altijd inprincipe maar het beste is het te doen VOOR 3de week bloei. Hou er wel rekening mee ALS je ze dient, dat ze stress zullen ervaren en hierdoor minder hard of nier zullen groeien de 1e dag/2 dagen.

Mijn ervaring is dat 9 van de 10x de onderste 2 takjes niet boven komen. Het ligt er ook aan hoe hard je plant in de lengte zou gaan groeien. 

Ik gok dat jouw planten wel 3 á 4X zo groot zullen worden als ik de soortjes zo lees.

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen.

Kleine update 

Denk dat ik toch eerst mijn scrog maar even gaan aanpassen naar vakjes van 7.5cm want die 5 cm is me een beetje te klein.

En deze kweek doe ik eerst wel zonder scrog want anders is het een beetje teveel van het goede denk ik voor mijn 1e keer aangezien ik alles nog moet leren.

eerst maar even kijken hoe dit verder verloopt hopelijk zonder problemen.

Vandaag de klok om gezegd naar 12/12.

En een beetje minder voeding gegeven omdat het blad beetje te donker was.

En groei voeding blijf je nog 2 weken door geven toch.?

totdat ze bloei verschijnselen vertonen en dan over naar bloei voeding.?

Mvg 

20190102_090856.jpg

20190102_090903.jpg

20190102_090910.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je toppen ziet bloeivoeding geven maar wat voor aarde gebruik je? Hoe vaak geef je voeding? Misschien ook een goed idee om te vertellen wat je voedingslijn is etc, kunnen andere leden misschien weer wat mee om je te helpen. 

Zou kunnen dat je iets te veel voeding geeft ja, vooral als je je aan de hoeveelheden houdt die de fabrikant aanraadt, halve dosering is vaak al meer dan genoeg. Donkergroen glimmend blad is in principe een teken van overvoeding maar als je het kweekverslag van fatamorgana leest, kun je zien dat het niet altijd een probleem hoeft te zijn. Maar die zit volgens mij dan ook op het randje. Ikzelf heb ook eens een kweek zo donker en glanzend gehad, met omgekeerde kanos als blad. Werd huilen met de pet op, die kweek. Sindsdien ben ik zelf wat voorzichtiger geworden met de hoeveelheid en frequentie qua voeding. 

En overgestapt naar organisch :whistle:

Geef je eens een waterbeurt zonder voeding, dan weer een met. 

 

Ik vind ze er mooi bij staan in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt.

Ze staan op B'cuzz janeco light mix onder een 600w HPS 

Als voeding geef ik ze 30ml BG 10m WG1 en 5 ml zym in een 10l emmer. Naar 7 dagen maak ik weer nieuwe aan.

gebruik de hele voedingslijn van gout.

gout grondbasis , gout wortelgroei , gout bloeisimulator , gout topharder , gout zal , 

ze krijgen elke dag 250ml 3 uur naar dat de lampen aan zijn.

geef idd de hoeveelheid aangegeven op het schema.en zal nou de volgende 10l de helft van de dosis doen.

En dat watergeven met en dan weer zonder voedig was ik toevallig vamorgen al mee begonnen.

Hopelijk kunnen jullie hier iets meer mee. 

mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er gezond uit. Ik zou niet elke dag 250ml water geven maar bv 500ml en dan 1 of 2 dagen wachten. Ik hou de bovenlaag met plantenspuit vochtig dat is ook goed voor de lv. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo.
hier weer even een kleine update.
Het is dag 4 op 12/12.
en kon het toch niet laten om de scrog erboven te hangen.
maar wat een onhandig ding is het ook haha.
volgende keer maak ik mooi per pot een scrog zo dat ik ze ook nog kan verplaatsen want zo kan het geen kant op .
was er al voor gewaarschuwd maarja eigenwijs is ook wijs :mrgreen:

was ondertussen al een beetje begonnen met het opbinden van de takjes die door het netje kwamen.
hoop stiekem nog wel dat ze nog even een groei spurt maken zodat het netje mooi vol komt.
geef ze om de 1/2dagen 500ml met 3kwart van de dosis voedig.

Volgens mij staan ze er nou wel aardig bij.
het blad begint alweer wat lichter te worden aleen zit er wel aardig verschil kwa hoogte in 2.
terwijl ik alles hetzelfde heb gedaan en de potten ook steeds heb gedraaid voor het licht 

dit was het eerst weer.
alle tips&tricks zijn welkom.

mvg 

20190106_082219.jpg

20190106_082211.jpg

20190106_082205.jpg

20190106_082231.jpg

20190106_082225.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo best form leden 

Zijn nou alweer bijna 2 weken verder en het netje is toch opzich wel aardig gevuld .

Het is dag 20 op 12/12 en ik geef ze al 7 dagen bloei voeding mee om de dag 500ml water met voeding.

Verder gaat het allemaal zijn gang en heb ik niks te klagen dacht ik als first time grower.

MVG 

 

20190122_124431.jpg

20190122_124445.jpg

20190122_124436.jpg

20190122_124450.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zien er niet verkeerd uit, dat gaat goed. Maar je hebt wel veel licht op aarde schijnen nu, iets te kort laten groeien. 

Maar ach het is je eerste kweek, voorlopig staan je planten er mooi bij, mag je best trots op zijn :verrygood

Wat is de reden dat je voor scrog hebt gekozen trouwens? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjaa waarom scrog lijkt toch altijd mooier bij een ander haha.

En idd een weekje langer groei hadden ze wel kunnen hebben .

Maar mooie leer voor de volgende keer 

Bedankt voor de reactie 

Mvg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je flink aan het paffen als je de foto's neemt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik rook niet als ik de foto's neem.

Hoezo is er iets aan de hand wat ik niet weet.?

Of bedoel je dat de foto's zo licht zijn ?

Heb ook geen idee hoe dat kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er stof op je lens zit :innocent:

Gr. X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo mensen
Hier weer even een kleine update over hoe ze er nou bijstaan.
we zitten nou week 5 en een half echte bloei.
de pistels beginne langzaam steeds bruiner te worden en de toppen steeds dikker .
heb nog steeds wel een beetje last van paarse steeltjes maar het word niet erger gelukkig.
geef nou ook al ongeveer 2 weken green sensation mee + de normaale hoeveelheid voedig 
temp komt niet hoger dan 28.5 Als het aan is en 19.5 Als het uit is.
LV schommelt tussen de 33/40 met lamp aan.en tussen de 35/48 met lamp uit .

verder vraag ik me af waneer ik nou al met ontkiemen kan beginnen voor de volgende ronde.en hoelang ze in die potjes kunnen blijven zonder dat de wortels rootbound worden.

Ik denk zelf dat ik volgende week wel alvast kan beginnen want dan zit ik op 6.5 week bloei dan nog 2.5 week bloei erbij tellen en 1 week drogen.
kom ik uit op 3.5/4 weken dat moet wel te doen zijn toch.? Want de eerste 5 dagen ben je al verder voordat ze boven de grond is.

graag hoor ik hoe jullie hier over denken.

20190223_113724.jpg

20190223_113730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hyipcloud,

Ik zou ze gaan ontkiemen als je nog 4 weken moet,  zodat je ze na die 4 weken meteen neer zet en de bloei in kan gaan. 

Net wat je zelf zegt je bent al 5dagen kwijt aan ontkiemen,  en dan moeten ze nog 2 á 3 weken groeien.

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd. ziet er leuk uit.

Zelf vind ik het alleen lastig om grote opbrengsten te krijgen van zo een laag gewas.20 a 25 cm boven het net vol met toppen zelf een goeie hoogte vinden. Ik zit er meestal soms nog wel boven met een CM of 40

Share this post


Link to post
Share on other sites


we zitten nou week 7 bloei nog een paar weken te gaan .
en helaas heb ik wel wat bladschade gezien.
waarschijnlijk teveel voedig gegeven vorige week.
dan was de green sensation erbij toch een beetje teveel van het goede denk ik .
ze krijgen nou al 4 dagen gewoon water op de hoop dat het wat minder zou worden.
sommige bladeren beginnen ook wat geel te worden van onderaf zal vast komen omdat ze bijna tegen hun einde lopen ?

verder is zijn de temp en de lv Nog steeds hetzelfde 28 lamp aan en 19 lamp uit.
wel 1 of 2 koude nachten er bij gehad van 15.5 maar daar doe je niks aan.

Het einde is inzicht egyptian.gif
 

20190306_074435.jpg

20190306_074413.jpg

20190306_074429.jpg

20190306_074420.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoort er bij, herfst is in aantocht. Ikzelf heb ze veel bleker gehad <_< Ze worden lekker dik zo te zien en niet lang meer te gaan dus dat loopt wel los

Wat is die grijze waas op de bovenste helft van je fotos? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat die waas komt omdat de lamp net uit was en nog een beetje gloeit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...