Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

4 hours ago, lostchild said:

Er zitten meerdere standen op, 28 staat voor 280 als ik het me goed herinner.

Handigste is om met de stand met 3 getallen op de display te werken.

Als ik het me goed herinner kun je tussen de standen schakelen door kort knopje ingedrukt te houden tot je ziet wat je wilt, of dat meteen 3 getallen is of een code mBar weet ik niet meer.

Heb je de kegel een dag laten weken in water?

Na inprikken vd meter duurt het ongeveer 24u voor je een waarde af kunt lezen.

Ok, hij is nu aan t weken. Dan plaats ik hem morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle kleintjes in het midden waar het meeste licht is en de rest aan de buitenkant. Nog even doorgroeien dames!

055787EA-6A68-46E0-AAA5-8FC4C8EE23FF.jpeg

6734BD6E-9B41-41BF-B382-9A17B1FF75A7.jpeg

7833E4CE-8485-4898-B51B-DC4230D9E63C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Fatamorgana said:

Ze knappen wel op, op hps foto's kun je eigenlijk weinig zien of ze nou groen of geel zijn.

Ja klopt, helaas maakt mijn tel in het donker niet echt mooie foto’s dus dan zie je nog niks.

Ze zijn wel groen in ieder geval, nou nog beslissen wanneer het op 12/12 gaat. Ik ben geneigd nog een paar dagen door te gaan.

Zijn mijn plantjes te groot? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou vandaag al lekker geschakeld hebben, met m'n 11 liters en planten van dit formaat schakelde ik zelf al gisteren, en ik zorg voor max 4-5 internodes per plant. Natuurlijk ligt het aan het soortje hoe lang het nog door blijft groeien, met mijn pheno weet ik precies hoeveel dagen ze nog doorgroeit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, pindarots123 said:

Ik zou vandaag al lekker geschakeld hebben, met m'n 11 liters en planten van dit formaat schakelde ik zelf al gisteren, en ik zorg voor max 4-5 internodes per plant. Natuurlijk ligt het aan het soortje hoe lang het nog door blijft groeien, met mijn pheno weet ik precies hoeveel dagen ze nog doorgroeit. 

Hmm.... Inderdaad, ik heb deze al een keer gedraaid, was precies dezelfde soort. Weet nou alleen niet meer precies hoe lang ze nog doorgingen, maar de meeste werden nog zo'n 100% groter. Vorige keer had ik 18 dagen voorgroei.

Ik heb nu 14 liters, maar denk dat ze morgen wel worden omgezet, jammer dan van die iets kleinere. Ze krijgen nu nog 12 uur vol zon in ieder geval en dan is het klaar.

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt nu ook 2 verschillende  invalshoeken. Ga je kijken naar de achterblijvers, of naar de gezondste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer natuurlijk iedereen evenveel liefde te geven, maar de gezondste zijn belangrijker uiteindelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die aan de zijkant zullen altijd voor blijven lopen op de middelste ukkies.

Verwijder die 4? (ik kan niet alles goed zien op de foto) ienie mienie uit het midden die je nog hebt staan en herschik de potten.

De grotere planten konden gisteren al op 12/12 en die kleintjes mogen nog wel een week op 18/6 staan, win je niks mee.

Tuurlijk is het niet leuk en wil je ze graag houden: zet ze dan in een soort van verdomhoekje en houdt er geen rekening mee en geef de winnaars hiervan alsnog een mooi plekje;)

 

 

 

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin dag 15

Dag 1 bloei

2C133CD0-E504-4C55-A2F0-383F7EFF1007.jpeg

Ik heb de klok op 12/12 gezet na 14 dagen groei. Ik ga zo de kleinste een passend plekje geven en dan de grotere rangschikken rond het midden om zo de grootste opbrengst te krijgen.

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal met lostchild eens en zou de slechtste verwijderen en door gaan met de betere.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen nu op maximaal vermogen.

9B232B34-813F-4810-B28A-1ACD4492F4AD.jpeg

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, maestro123 said:

tensiometer op cocos kan dat wel? dacht dat die alleen voor aarde waren

Ja, dat kan best kloppen. Ze doen het wel in kokos, maar weet niet of ik de waardes kan vertrouwen. Ik hou het even in de gaten en kom erop terug.

Is gewoon een kwestie van kijken, voelen en meten als de potten licht worden, dan zullen dat wel de goeie waardes zijn.

Heb ergens gelezen dat je ze wel degelijk kan gebruiken op verschillende substraten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je naar 12/12 geschakeld bent.

Dit gaat zeker wel mooi vol komen.

:dope:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit heel erg te twijfelen of ik er deze keer weer blad vanaf ga halen. Misschien moet ik ze gewoon hun gang laten gaan. Wellicht tijdens het dieven alleen wat overlappende bladeren weghalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het toch weer doen. Straks lekker "schwazzen" en we kijken wel wat er gebeurt, als het goed is groeit alles zo weer terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder zn ding. Ik vind de blaadjes het 'hart' van de plant, de fabriek van de aankomende toppen. Weghalen kan ik dan ook niet begrijpen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach her en der een onderste vertakking eraf zal geen kwaad doen, al hoe wel ik er ook geen fan van ben als je al zo weinig vlees in de kuip hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, JohnnyXL said:

als het goed is groeit alles zo weer terug.

Daarom begrijp ik nooit waar je al die moeite voor doet :P
Het geeft alleen een hoop stress, plus dat de kans op rot of bananen toeneemt...

Wat is de meerwaarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...