Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bedankt, lijkt me een goeie en het zijn geen beestjes. Niet duur ook. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin dag 12

664120C1-4D1F-4E7E-AD6E-1D4AB636C38C.jpeg

Edited by JohnnyXL
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/17/2019 at 9:17 AM, Head Honcho said:

Oké waarom onzin? Ik zeg gewoon iets wat ik waarneem en wat me opgevallen is. En dat je een fles net koopt zegt natuurlijk niets over de productie datum. Vroeger kwam de PH vaak boven de 10 uit, nu niet meer... bij mij althans. Het natuurlijk ook aan andere dingen liggen het water zelf bijvoorbeeld op deze locatie. 

Onzin omdat jouw aanname nergens op slaat.


5jaar geleden deed rhizotonic nog precies het zelfde met mijn ph als wat het vandaag doet.

En als jij dan heel overtuigt gaat zeggen dat het niet meer zo is en dat je het dubbel gechecked hebt met twee geijkte meters terwijl dat dus helemaal niet waar is noem ik dat dus ONZIN.

Heel makkelijk newbies de fout inhelpen zo die dit lezen ohhh ik kieper er wel een beetje rhizotonic bij ohhh wacht is Head Honcho zei op wietforum dat rhizotonic de ph niet zo veel meer omhoog haalt dus ik hoef vast niet af te zuren.
Bamm ph 9 eerste weken gelijk de fout in.

En ik bedoel inderdaad met een recent gekochte fles dat de productie datum eind 2018 is.

@JohnnyXL

Ik gebruik deze werkt niet direct maar naar een aantal weken zie je niks meer.

En wat is je nacht temperatuur? het lijkt wel alsof ze het koud hebben, druk is een thermometer onder in je pot zodat je je wortel temperatuur kan zien.

Edited by Xell

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Xell said:

@JohnnyXL

Ik gebruik deze werkt niet direct maar naar een aantal weken zie je niks meer.

En wat is je nacht temperatuur? het lijkt wel alsof ze het koud hebben, druk is een thermometer onder in je pot zodat je je wortel temperatuur kan zien.

Ok, ook een goeie. Knoflook, wie had dat gedacht. Goed tegen die kleine bloedzuigertjes. :rofl

Nachttemperatuur is tussen de 16 en 18 graden geloof ik (mijn thermo/hygrometer is kapot, dus weet het niet precies. Heb al een nieuwe besteld).

Hoe kan je zien dat ze het koud hebben? Misschien geef ik ze te koud water.

Is dit een goeie thermometer? Ik heb nog niks om de grond temperatuur mee te meten.

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xell doe is rustig aan man kneusje. Wat loop je nou bijdehand te doen dan internetridder? Ik bepaal zelf wel wat ik hier neerzet en wat mijn ervaringen zijn. Als het niet bevalt moet je er wat aan komen doen met die grafkop van je.

@JohnnyXL sorry voor het vervuilen van je topic bro. Maar kan slecht tegen mensen die op internet telkens zo’n toon aanslaan, 1 x prima maar daarna begint het me de keel uit hangen.

Even on topic: de stekken zijn mooi aangeslagen en gegroeid, denk dat je wel mag gaan schakelen gezien die hoeveelheid planten, wanneer ga je dat doen? Gaat anders wel erg vol worden denk ik.

Het is overigens ieder zijn eigen verandwoordelijkheid om zijn PH na te meten en te corrigeren indien nodig. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Head Honcho said:

 Als het niet bevalt moet je er wat aan komen doen met die grafkop van je.

Ook goedemorgen...    :spliff:

Verhaal pot, ketel :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha @vakman daar heb je wel een beetje gelijk in. Xell heeft ook wel gelijk dat beginners het kunnen lezen en daarna niet meer zelf nadenken en of zelf gaan meten. Maar goed dat kan dan ook in een normale discussie worden gemeld en niet op zo’n toon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook samen een vredespijp @Head Honcho & @Xell  :vape:

Probleem opgelost :closed:        

:dope:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oops iemand is getriggerd achja de reactie zegt genoeg ik ga er verder niet op in, punt is heel duidelijk.

@ johnny ik denk dat omdat ze gewoon een beetje mwehh staan ze staan nog niet in hun volle glorie, probeer de temperatuur is met lamp uit naar 22-23 graden te krijgen.
afzuiger staat nu wel gewoon aan met lamp uit?
Die thermostaat zal het vast wel doen probeer is in het midden van de nachtperiode je worteltemp te checken ik denk dat die van jou onder de 15 graden komt.

Edited by Xell
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel weer goed toch jongens? Die Ph waardes maken bij mij ook het beest in me los. :P

12 hours ago, Head Honcho said:

 

@JohnnyXL sorry voor het vervuilen van je topic bro. Maar kan slecht tegen mensen die op internet telkens zo’n toon aanslaan, 1 x prima maar daarna begint het me de keel uit hangen.

Even on topic: de stekken zijn mooi aangeslagen en gegroeid, denk dat je wel mag gaan schakelen gezien die hoeveelheid planten, wanneer ga je dat doen? Gaat anders wel erg vol worden denk ik.

Het is overigens ieder zijn eigen verandwoordelijkheid om zijn PH na te meten en te corrigeren indien nodig. 

 

Ik ga ze maandag schakelen, precies 2 weken groei. Gaat ook vol worden ja, maar ben van plan weer behoorlijk wat blad eraf te halen net als vorige keer. Viel me niet tegen.

4 hours ago, Xell said:


@ johnny ik denk dat omdat ze gewoon een beetje mwehh staan ze staan nog niet in hun volle glorie, probeer de temperatuur is met lamp uit naar 22-23 graden te krijgen.
afzuiger staat nu wel gewoon aan met lamp uit?
Die thermostaat zal het vast wel doen probeer is in het midden van de nachtperiode je worteltemp te checken ik denk dat die van jou onder de 15 graden komt.

Azuiger staat de hele dag aan ja. Ik heb een klein kacheltje, maar geen goeie plek om hem te zetten. Ik wacht wel ff tot die thermometer binnen is, dan kan ik de temperatur van het water en de wortels goed meten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien voortaan met het licht uit fotos maken dan zie je de echte kleur wat beter.

Dat rhizo de ph doet stijgen of misschien ook niet zou opzich weinig uitmaken als je de waarde bijstelt wat sws moet bij cocos en deze in de gaten houdt.

16 18 graden is vrij koud, probeer het rond de 20 te houden, merkte bij mij dat het veel scheelde in groei.

Verder mooie plantjes succes.

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zo water geven voor de laatste keer voor ik ze omzet. Ze hebben weer een beetje dorst als ik het goed zie. 60L vat aangemaakt met Ph 5.8 EC 1.6.

Is het een goed idee om ze 30 uur donker te geven alvorens over te stappen op 12/12 of beter gewoon 6 uur donker en dan 12/12?

@Xell Wortels zijn nu 18 graden en water is 22 graden met licht aan. Zal het dan aan de temperatuur bij de wortels liggen? Ik ga zo dat kacheltje ergens neerzetten, want de komende paar dagen wordt het heel koud.

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met stekken kun je net zo makkelijk 12/12 schakelen. Is dat lange donkerperiode niet enkel om zaadplanten  sneller in bloei te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Limbic said:

Met stekken kun je net zo makkelijk 12/12 schakelen. Is dat lange donkerperiode niet enkel om zaadplanten  sneller in bloei te krijgen?

Ik weet het niet precies. Is dat alleen bij zaadplanten ja? Want dan laat ik het gewoon zo en zet ik morgen/overmorgen de klok op 12/12. Had wel ergens iets gelezen over donkere periode voor de bloei dat goed was ergens voor, maar weet niet meer waar dat stond. 

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is met stekken volgens mij niet nodig want ze lijken jong, oermoeder kan jaren oud zijn en reageren ze veel sneler op schakelen als een nieuwe zaadplant die eigenlijk na bv 2 maanden nog steeds niet de oude genen heeft van een week oude stek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze achterblijver wordt een succes verhaal!

Dag 1

A7E5ADD2-4237-4C22-BB7F-4CBDC0D24A9B.jpeg

Dag 4

289C2F7E-2533-4776-9288-CB36507637AC.jpeg

Dag 13

2213C4E9-F5EC-4E47-9C97-E0960ED12BB9.jpeg

Nogmaals bedankt voor je snelle en zeer effectieve tip! @Xaim

 

Edited by JohnnyXL
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan, die is mooi bijgetrokken :) 

Kijk het de komende 2/3 dagen aan voor je 12/12 gaat, als je merkt dat ze er zin in hebben en dus goed groeien.

Want de grootste planten zal het wel goed mee komen maar er staan nog genoeg ielige planten tussen die nog niet echt hard gaan, vergeleken met de grotere.

Heb ik in het verleden ook schijt aan gehad met ssh stekken en bleven het dunne plantjes met minder opbrengst. 

Zou sowieso ff selecteren, dus de grootste planten aan de buitenkant zetten en de kleinste binnen zodat die wat meer liefde van de zon krijgen.

Op die achterblijvers na raken de punten van je bladeren de randen van de bakken al van bovenaf gezien, naast dat er tussen je bakken geen ruimte zit. Moet wel vol gaan komen als de kleine ook een beetje mee gaan draaien.

En wat fata zei, niet onder de 20 graden laten komen, na 2 weken zouden ze al klaar moeten zijn voor de bloei

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat iets op die meter namelijk soil...

De zuigspanning van cocos is anders dan die van soil waardoor je op heel andere waarden moet acteren als je een Blumat op cocos gaat gebruiken.

Zo is op soil gewenst in de groei tussen de 80-120, op cocos is dat eerder 200-250.. proefondervindelijk met alle gevolgen van dien.

Niets iets om op af te gaan wat die meter je laat zien en altijd de pot optillen ter controle.

Grappige is dat je de Blumat meter ook steeds moet controleren op de buis: of die nog wel vol zit omdat de cocos in staat is een flinke slok water uit die buis te trekken en  je zo nog meer afwijkende waarden krijgt.

Niet gezonde stekken kan je beter niet op 12/12 zetten omdat je dan nog amper kunt corrigeren.

Edited by lostchild
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Bedankt, heel goed om te weten. Heb net de meter afgelezen en die gaf 28 aan. Ik zal wel weer te veel water hebben gegeven. :innocent: 

Ik ga de komende tijd goed op die waardes letten.

@420man010

Goed idee van je, ik ga vandaag wel een beetje schuiven, zodat de kleintjes in het midden staan. Hopen dat die dan wat sneller groeien inderdaad. 

Ik wil in principe maandag omzetten, maar kan ook iets langer wachten.

 

Edited by JohnnyXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten meerdere standen op, 28 staat voor 280 als ik het me goed herinner.

Handigste is om met de stand met 3 getallen op de display te werken.

Als ik het me goed herinner kun je tussen de standen schakelen door kort knopje ingedrukt te houden tot je ziet wat je wilt, of dat meteen 3 getallen is of een code mBar weet ik niet meer.

Heb je de kegel een dag laten weken in water?

Na inprikken vd meter duurt het ongeveer 24u voor je een waarde af kunt lezen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak merk ik op aarde of cocos hoe terughoudender ik ben met water geven hoe donker zij worden.

Ik zou voor het water geven wat potten optillen en kijken hoe zij aanvoelen ipv op je meter af te gaan, niet bepaald betrouwbaar zoals lc aan geeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die achterblijver is zeker mooi bij getrokken!
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...