Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

macerror

nieuwbouw kast ;voetafdruk 50 x 80 centimeters

Recommended Posts

hallo forumvrienden 

ik wil dit jaar eens beginnen met de bouw van een nieuwe kweekkast om in mijn dagelijkse behoefte van een X-aantal puurpijpjes wiet te kunnen voorzien .

voor de viering van  mn 39 jarig jubeleum van mn wietverslaving doe ik dit cadeau aan mezeluf  .

want shopwiet is me voor den keutel nog te duur en gaat mn hart kloppen en beuken dat de buren meester frank visser in wouden schakelen .

en de wiet gebakken in de de cake ging je van knarsetanden en liep je met een bebleode bek rond dat Dracula er een mietje bij was vergeleken ,zo veel glasgruis was toen gebruikenlijks .

en je kon er stuiterend van de shop mee naar huis niet  vanwege  de leipheid maar zoveel siliconekit spoot men er destijds overheen . 

en wat er aan gif niet overheen werd gespraytanned wil je niet weten  .          

mn longarts heeft geconstateerd dat er helemaal geen natuurlijk habbitat aan longmossen meer aanwezig zijn zoveel ddt .

dus vandaar eigen groenvoorziening .

alleen besluip me nu de vraag met een voetafdruk van 50 x 80 cm met 5 x tlc 23 watt strips is dan de ideale hoogte  ?

ik kan tot 160 eventueel .

en wat is de ideale potmaat maat bij deze voetafdruk ?

wat is de ideale afstand tussen de strips ? 

welk maateriaal is er op dit moment populair om de wanden mee te bekleden in te smeren of plakken ?

hoee kan ik wandverlies indammen ?

zit ik quwaa umollen wel in de ideale range ? 

ik heb nog een x-aantal vragen maar forumvrienden julie kunnen hier eerst een rustig mee aan de slag gaan .

ik wil ook niet te veel druk op de ketel zetten .

ik hoor het allemaal wel 

laters :punk:

 

IMG_0774 (4).JPG

IMG_0777 (3).JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja goedenavond wf helpdesk hoe kan ik u van dienst zijn

wilt u deze ex boom in het koude klimaat in de hobbiekamer zetten, en gaan we boven of onder zuigen :likken: en gaan alle 100 watten over de volle halve meter of komt er nog een kraamkamer bij enne hoeveel frikandellen wil je er minder om eten we moeten aan de buidel denken he :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou de afzuiging gewoon standaard boven in maar de inlaten komen zo hoog mogenlijks .

en alle 119 ,5 watts worden verdeeld over de 80 cm .

zo ver mogenlijks van de wanden af ter beperking wandsverliezen .

verder word de inlaten  en uitlaat in het achter paneel gemaakt uit gemak en gewoon omdat het kan .

de slang is rond honderdtien dus kan de kast op 10 cm van de muur blijven om dit te realiseren .

ik wil dan de  luchtinlaten in de bodemplaat zagen van desbetreffende plankier .

dit dan aan de voorkant dat de lucht wel circuleerd .

het schakelbord en de koolfilter komen boven op dee kast te liggen en worden weggewerkt dmv een niet van echt te onderscheiden houten rand .

en onder in de kast opslag en dergelijken .

ik ben er nog steeds in mn hoofd mee aan het uitdokteren wat te doen .

en er word geen briekvelletje minder gegeten alhier even als friet mexicanoos en hamburgers.

een kraamkamer ook niet want ik blijf voorlopig 12/12 perpen vandaar .

de radaren draaien .

:verrygood

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag pas een kast, daar gooide ze een zaadje in en toen gingen ze op vakantie. Bij thuiskomst 3 maanden later stond er een dikke wietboom in de kast :whistling


Moet je m alleen nog ff uit de kast laten komen...  :ph34r:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gaat dat he, puzzelen maar! Een lekkere rekensom zo..

Al lekker op weg!

Als je ze op de wand plakt heb je toch ook geen wandverliezen :P
Schuin omlaag gericht..

;)

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje Mac!! Binnenkant zo wit mogelijk verven, en armatuurtje van je strips maken zodat je in hoogte kan verstellen. Ook even proefdraaien met een hoge LV voordat je je plantjes erin zet. Kijken of er geen defensieve chroom verf is gebruikt en je voor apegapen ligt.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

drie reflectiedekens voor de auto met dubbelzijdig tape
5 dit soort bakken passen ook als je wilt scroggen https://assets.bakker.com/ProductPics/810x978/76365-00-BAKIOI_20160902091228.jpg
ALS je bovenaf wilt afzuigen zou ik het gaat in het plafon maken ipv achterwand, maaaar met 200 watt per meter zou ik gewoon beneden afzuigen, niet?
dan paar meter foam sluitstripsgebeuren
heb even zitten dokteren en hoogte ben je vrij is, maar eerlijk verdeeld over de ruimte moet je minimaal 15cm tussen spriet en lamp aanhouden ipv zijwaardse verliezen, hoe je het een en anders omhoog wil laten komen, au naturel of middels pletten en skrokken staat dan vrij, maar zou het binnen de 40cm houden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 alowa

in de donkere dagen na kerst hakken en zagen .

pijpje wiet pijpje bier , inspiratione alhier.

gewikt en gewogen en besloten de inlaten a la space kees zo hoog mogelijk .

volgens het principe inkomende lucht is kouwer dan de afgezogen lucht en vliegt niet rechtstreeks de afzuigert in maar valt als een baksteen naar beneden boven op de  kanopij heerlijke frisse verse lucht voor de dames .

mocht dit principe niet werken lijm ik er een paar stukjes hardboard over heen en boor de inlaten the old fashioned way op hoogte bovenkant aarde potplant .

ook de boel weer wezen witten helaas voor de zeurreflexiepieten is er nog niet uit testen gebleken dat zwart ook reflekteerd en gebleken verwijst niet naar kleur want michael jackson was een uit de hand gelopen gebleachedte anus .

of is dit rasistisch ?

als wandverlieswarrior is het zo ie zo al naar te moeten witten waar je geen reflexie wil .

elke lumen op de want geeft me stress in een kwadrant .

hoe  geloofwaardig ben je nog dan ?

de pot maat ben ik nog niet uit momenteel /

 

ik ga de strips op 1 hoogte houden want ik heb een secret houten randje ondekt .

en dan hoef ik geen aramatuur te maken en ik kan de strips al naar gelang wandverliesstress verder uit mekaar zetten of dichter weeyewel .

en hout is ook een veel warmer materiaal om mee te werken vandaar .

 

 

 

 

IMG_0786 (2).JPG

IMG_0789 (2).JPG

IMG_0790 (2).JPG

IMG_0801 (2).JPG

IMG_0792 (2).JPG

IMG_0794 (2).JPG

IMG_0784 (2).JPGhier zie je op de animatie de rand alwaar de strips op komen te liggen met 2 zijdige tape .

en ik heb hart op hart 15 cm in me hoof zoals huff n puff al berekend heeft .

war on the wandverliesmedestrijder thx .

 

ik wil boven de strips een aantal computervents plaatsen om de warmte te verspreiden en op die manier naar beneden te manoefreren .

dee kartelige inlaten worden nog geveild en ook van filterdoek voorzien .

zodat de rarevouwmuggen niet kunnen ontsnappen want het zijn de enige huisdieren die ik nog wil houden en je raakt er aan gehecht weeyewel .

ik hou van die beesten .

de bodemplaat is in hoogte verstelbaar en kan van 40 tot 160 centimeter variieren .

dus dat is ook wel chill heey .

om een lang verhaal kort te maken tot laters 

:verrygood

 

ps de afzuighoogte zal dmv een flexslang in hoogte verstelbaar zijn .

wil ik zeg maar bijvoorbeeld op 1,5 cm van de bodem afzuigen ?

geen enkel probleem .

zeg ik van ik wil bij wijze van spreken vandaag  op 80 cm afzuigen ?

kan ook .

want dat willen we in feite ook allemaal een lekkere afzuighoogte weeyewle je kent dat wel heey .

 

 

Edited by macerror
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit wat in de vallucht theorie :D
Interessant!!

 

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Sunbeam said:

Er zit wat in de vallucht theorie :D
Interessant!!

 

Waarom denk je dat ik die spiekgaatjes in mijn kast bovenin heb gemaakt ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, vakman said:

Waarom denk je dat ik die spiekgaatjes in mijn kast bovenin heb gemaakt ;)

geen idee :innocent:
Wat ik wel weet is dat ik laatst een kringetje blies naar het raam toe en daar stond een kiepraampje op een klein kiertje en dat ik het wolkje als een baksteen naar de grond zag gaan vlak voor het raam langs :wOOt
Zo tussen de citroenmelisse door die daar tegen het raam groeit.. ik dacht heeee dat is iets

 

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mac is via de bodem(gehele bodem) afzuigen niet beter dan aan 1 zijde op pothoogte, de planten recht voor de afzuigslang staan dan altijd net wat warmer/kouder dan de rest. 

Als je die verstelbare bodem nou aan de voor en achterkant wat smaller maakt( eventueel nog een sleuf of gaten in het midden) en je afzuigert midden onderin je kast maakt heb je over de gehele bodem afzuiging.

Afzuiger en filter onder de kast dan, uitblazen aan de achterzijde. Achterzijde(onder de bodem) is open neem ik aan? Desnoods de pootjes wat ophogen ;) 
Filter wisselen is kast even verschuiven...

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vakman maar dit bespaart weer minimaal 400 gaten boren ;) een sleuf zagen is misschien wel te doen

@mac probeer die pc fanaten eens ipv naar benee naar boven te blazen, dan wapperen ze alle warme lucht met een zacht briesje rond ipv gefixeerd zo 1 blad te verwarmen

@Sunbeam valstroomturboconvectieidee file.php?id=18055&sid=78f7015e4247079847

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowha

ik kan met in het  idee van vakman wel een beetje vinden .

maar de bodemplaat kleiner maken met sleuven is geen optie want dan word het een te slappe constructie.

die platen zit net als een deur een beetje karton en papier masjee aan de binnenkant .

maar ik kan er wel een rondachtig gat in creeren in de midden zodat de potten daar wat omheen worden gedrappeerd .

en ik heb er 3 van die platen bij dus als ik er 1 verpest is niet erg .

de rest van de kast word opslag van hardware hydrokorrels korrelvoeding aarde etc .

de filter en moederbord electra afzuigert komen op de kast te liggen uit zicht ontrokken dmv een houten rand van 25 hoog .

dan kunnen de stroomkabels door een inlaat getrokken  .

kan je der makkelijk bij ook de schakelklok om wat met de bloeitijd te klieren eventueel .

 

hier onder de situatie slang door plafond door bodemplaat gaat door het centrale gat lekker sucken 

IMG_0784.JPG

de slanglengte is dan wel wat langer maar heb capaciteit genoeg .

laters

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

das wel een hele omleiding, kom je ipv diemen opeens bij de zuidas uit, niet makkelijker zon extra exit aan de onderkant te maken?

voordeel van de omleiding is het recyclen van de warma afblaaslucht straks

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, macerror said:

 

IMG_0784.JPG

Das een flinke paardenpiemel die je daar getekend hebt Mac :P
Lekker een beetje de bocht om swaffelen :lol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kast.

Ben zelf ook bezig geweest met een kastje waar dan een een dubbele achterwand op zit. Zo kan ik door die achterand heen afzuigen van boven of beneden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik ga volgend jaar weer verder met de bouw en pimpelarij van de kast .

ga nu weg te gourmetten en flink aan de pimpelarij weeyewel .

zalig uiteinde 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte mac, hopelijk tot volgend jaar weer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx 

gelukkig nieuwjaar

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig nieuwjaar mensen .

kast in gebruik genomen .

moet nog verder afgebouwd en getweaked worden .

updates volgen soon .

laters

 

IMG_0869 (2).JPG

IMG_0870.JPG

IMG_0881.JPG

IMG_0882 (2).JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff tweaken vandaag morgen verder .

 

inkomende temp 18 graden 

temperatuur boven in de kast boven de lampjes 24 graden .

net omder de lampjes 26.8 graden .

wortel temps 22,8 graden 

temp op de bodem van de potten 20.2 graden 

temperatuur op de steen 28.7 klopt geen zak van deenk ik want tis chinese meuk meter .

 

de afzuiger staat op 70 %

morgen met meer vents bezig die boven in de kast komen en naar beneden gaan blazen .

dus ja tis allemaal gelukt eigenlijks met die kouwe vallucht .

 

 

IMG_0936 (2).JPG

IMG_0937 (2).JPG

IMG_0939 (2).JPG

IMG_0940 (2).JPG

IMG_0943 (2).JPG

IMG_0944 (2).JPG

IMG_0951 (2).JPG

morgen met een paar kleine lichtlekissjoetjes aan de gang .

Edited by macerror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, macerror said:

IMG_0937 (2).JPG

 

Heb je daar nou een microfoon liggen Mac, zing je ze iedere dag in slaap? :P

Leuk kassie zo, voor weinig :specool

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...