Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

upheaval

Kweektent + inrichting. Mening??

Recommended Posts

Beste mede forumgebruikers,

Ik was vandaag van plan deze materiaal aan te schaffen, maar in Brussel kreeg ik te horen dat vanaf 1 januari mij dit 130euro zou schelen ivm de SOLDEN in België.

Nu Ik toch een weekje moet wachten had ik toch graag wel wat meningen willen horen over deze setup.

Mijn plan is om met 1 tot max 3 planten te gaan werken. En mik op een opbrengst van 500gr of meer, het liefst met 1 plant in de tent!

Ikzelf zat er al wel aan te denken om een andere afzuiging te plaatsen ipv die er nu bij staat geschreven. 1 die veel stiller is.

De setup is als volgt:

KWEEKTENT

1 x Secret Jardin Dark Room 150 * Professional Collection * 150 x 150 x 235 cm

ASSIMILATIE

2 x Master Gear 600 Watt voorschakelapperaat 2 x Spiegelkap Reflektor 50cm 2 x GE Lucalox High Output 600 Watt lamp 1 x Aansluitsnoer +/- 11 meter (3 x 1,5 mm2)2 x Stekker met snoer +/- 2 meter (3 x 1,5 mm2)2 x Lighthanger (tot 5 kg)

KLIMAATBEHEERSING

1 x Can Lite koolstoffilter 800m3/h flens 200mm 1 x Steekverbinding 200mm voor flens 1 x Verloop 160-200mm 1 x Slang Combiconnect Ø 160mm - 10 meter3 x Slangklem 60 - 165mm 1 x Buisventilator Can Fan RK160L max 780m3/h 1 x Fan Controller met thermostaat 1 x Ventilator Clipfan 15cm 1 x Hygro-thermometer digital min/max

 

Graag hoor ik van jullie

Edited by upheaval
Spaties juist gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of t een juiste setup is ik dacht er aan dat t wat overdreven is 2 lampen of kan dat geen kwaad? 

Ik zou er een bom van een plant uit willen halen die de volledige ruimte van de tent bezet.

Geduld heb ik genoeg de kweek hoeft van mij niet snel te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles kan, duizend en een mensen doen het, of het voor jou werkt moet jij bepalen, anders doe je 1 lamp en een scheidingswand, zou toch moeten als je plant klein is, je bent met 1 plant zo wel een jaartje bezig :ph34r:

zou wel 20cm slang gebruiken hoor

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat is waar. Daarom dat ik er maar ook aan ga beginnen.. kost me maandelijks al genoeg aan hasj en wiet. 1 maand komt overeen met de aanschaf van deze materiaal:D:D

Bedoeling is een haze soort te kweken wil m +- 12weken laten bloeien.

Goed idee een scheidingwand. Zou ik dan de andere gedeelte kunnen gebruiken voor te voorgroeien? Of moet dat beter in eeen aparte ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker, en eer je "een plantje" hebt ben je ook al weer twee weken verder, en je kunt pas leren (fouten maken) als je bent begonnen, dus ik zeg altijd, het leven begint met een zaadje! Zelfs van een peper in het venster leer je een belangrijke basis, neit te veel water geven bijvoorbeeld, maar jij gaat hardstikke veel ervaring op doen in 1 jaar tijd met jouw plannen :verrygood

Let wel dat als je gaat voorgroeien je 2 plantjes hebt, en of jouw huishouden dat toestaat want ook een kiempje telt als een plant 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat is waar. Daarom dat ik er maar ook aan ga beginnen.. kost me maandelijks al genoeg aan hasj en wiet. 1 maand komt overeen met de aanschaf van deze materiaal:D:D

Was even afwezig afgelopen dagen maar ondertussen heb ik White Rhino en Kalashnikova (Greenhouse Seeds) feminized zaadjes besteld. Maandag of dinsdag moeten ze er zijn.

Morgen ga ik een Superbox Evolution tent halen van 120cmx120cmx200cm met verhoogstuk van 40cm voor de zekerheid, een 600watt lamp, een EVSA (denk een lumatek plug & play), een afzuiger (weet niet welk model maar t was er 1 in een houten kist ivm geluidshinder) en de rest van de materiaal filter, slangen, ph meter, etc.. 

Zodra alles opgebouwd is en de zaadjes binnen zijn zal ik een verslag gaan bijhouden en zijn de nodige tips wel welkom.

Is het beter om een andere lamp te gebruiken voor de groei periode? Ik ga er vanuit dat de meeste minder wattage gebruiken ivm stroomverbruik.. of heb ik het mis?

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen naar de growshop gegaan en bijna alle materiaal ingeslagen. Ben duurder uitgekomen dan ik dacht maar toch lijkt me de moeite dik waard..

Superbox evolutionair 120cmx120cmx200

Verhoogstuk van 40cm was niet op voorraad is besteld.

Sonobox 35cmx35cm 550m3/h 160mm

Bullfilter 150x300  650m3/h

2x 30l potten

Adjust a ding enforcer medium + koker e40 scheelt een hoop draadjes werk

Ballast lazerlite 600W dimmable

PLAGRON TERRA GROW 1L,

PLAGRON LIGHTMIX 50L,

PLAGRON LEMON KICK 500ML.

Digitale ph meter 

Thermohygro meter

Digitale tijd schakelaar

Denk zo wel een beetje compleet te zijn voor nu. Besefte me tijdens het opbouwen fat ik een afzuiging heb enzo maar niets voor lucht naar binnen te voeren. Maandag maar even terug naar de shop of is dit voor de groei fase nog niet nodig?

Aanschaf van een hydro systeem vind ik op dit moment te duur en kom ervaring te kort, een sprong in het diepe meteen laat ik voor nu even zitten probeer over een 3 tal oogsten een diepe duik te nemen.

Babykamertje is zo goed als klaar enkel afzuiging aansluiten en alles op t stroom zetten. 

Nu wachten op de ooievaar die mijn babytjes komt brengen:rolleyes::wub:.

 

Ps. Is de keuze van materiaal een beetje een goede of heb ik fouten gemaakt? Laat maar gerust horen

20190105_180004.jpg

20190105_164950.jpg

20190105_164946.jpg

20190105_143132.jpg

20190105_180758.jpg

20190105_165005.jpg

20190105_180053.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet zo super veel verstand van tenten in elkaar zetten, maar lijkt me dat je het meeste nu wel hebt. Misschien een EC meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitale tijdschakelaar? Beter even iets meer investeren in een Davin schakelklok met relais. Zeker als je er 600 watt HPS mee gaat schakelen en je woning je lief is.

Verder heb je minimaal nog wel een flesje bloei voeding nodig in de bloei. Met groei voeding alleen red je het niet. Wellicht nog wat andere additieven zoals PK 13/14, Bloeibooster en Enzymen.

En heb je een klimaatregelaar of dimmer voor je softbox? Of wil je die sofbox voluit laten draaien constant. Goedkoopste budget oplossing is een variac alleen is deze niet temperatuur gestuurd dus iedere keer met het handje verstellen. Beste oplossing is een frequentie controller maar deze zijn wel prijzig. Zo'n goedkope controller zou ik niet kopen of jij en de buren moet goed tegen gebrom van een afzuiger kunnen dan is dat de goedkoopste optie.

Edited by Head Honcho

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/15/2019 at 8:56 AM, Head Honcho said:

Digitale tijdschakelaar? Beter even iets meer investeren in een Davin schakelklok met relais. Zeker als je er 600 watt HPS mee gaat schakelen en je woning je lief is.

Verder heb je minimaal nog wel een flesje bloei voeding nodig in de bloei. Met groei voeding alleen red je het niet. Wellicht nog wat andere additieven zoals PK 13/14, Bloeibooster en Enzymen.

En heb je een klimaatregelaar of dimmer voor je softbox? Of wil je die sofbox voluit laten draaien constant. Goedkoopste budget oplossing is een variac alleen is deze niet temperatuur gestuurd dus iedere keer met het handje verstellen. Beste oplossing is een frequentie controller maar deze zijn wel prijzig. Zo'n goedkope controller zou ik niet kopen of jij en de buren moet goed tegen gebrom van een afzuiger kunnen dan is dat de goedkoopste optie.

Ik gebruik  nu de LAZERLITE dimmable elec BALLAST 600w icm brennenstuhl schakekelaar voor de tijd. Maar ga na deze kweek zeker wat duurzamer materiaal aanschaffen. Ook nog een luchtinlaat om vers lucht te trekken van buiten vanaf maar als het weer wat warmer word. Ondertussen draait de boel al. En moet zeggen dat t me heel erg bevalt allemaal. Jammer dat ik dit niet zelf al eerder heb gedaan. Veel jaren verloren. Ga een kweek verslagje maken. Had er een maar nadat een vriend mij van een goeie sterke haze voorzien had werd ik een beetje paranoïde tijdens het roken en besloot ik me topic te verwijderen.. :blink:haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

13 hours ago, upheaval said:

Ga een kweek verslagje maken. Had er een maar nadat een vriend mij van een goeie sterke haze voorzien had werd ik een beetje paranoïde tijdens het roken en besloot ik me topic te verwijderen.. :blink:haha

Dat ken ik ja. Een klein beetje gezonde paranoia kan geen kwaad toch? ;) Laat het je er niet van weerhouden een verslagje te maken. Ik ben erg benieuwd namelijk wat je allemaal kan doen met 1 of 2 planten en jouw setup. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een klein beetje is gezond.. klopt ik ben ook benieuwd wat dit gaat worden. T zijn 3 plantjes. 1 van 3 is de helft kleiner dan de rest. En heb deze maar getopt, denk dat t een film is geworden.

Kweek verslag is er.

1e kweek 3x kalashnilova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...