Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

1 hour ago, bruinevingers said:

 

Ik kan ze best wat langer laten staan desnoods, maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat ze niet te groot worden? 

 * Toppen

*  Hogere nachttemps insturen http://www.just4growers.com/stream/ventilation-and-environmental-control/how-raising-nighttime-temperatures-helps-to-keep-plants-squat-and-mildew-free.aspx

en https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/4835-houd-uw-internodes-kort-door-hoge-nachttemperaturen/

* Supercroppen 

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heb besloten ze er uit te trekken. 

Vandaag was de deadline, maar uitgroei heeft nog steeds hetzelfde probleem. 

ga ze allemaal eruit halen en per bak 50 liter nieuwe all mix erin gooien en dan maar weer 40 nieuwe :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een overdosis aan bac wortelstim dit kunnen veroorzaken? 

Het is het enige wat ik kan bedenken, en het is het enige wat ik dit keer niet netjes met een doseerspuit heb afgemeten. 

edit: het viel mij overigens op dat na een week voorgroei toen ik de kluit eruit trok, de wortels niet veel verder zijn uitgebreid dan de kluit die ik er in eerste instantie instak. 

Misschien zegt dat ook iets voor iemand. 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dosering van Lavameel
Lavameel is zeer fijn zodat u relatief weinig nodig heeft.
Potgrond:  10 - 50 kg per m3 (= 1000 liter).
Gazon:      1 kilo per 10 m2 per jaar.
Bomen:     0,5 - 2 kilo per 10 m2 per jaar.
 
U kunt altijd met een lage dosering beginnen.
Afhankelijk van het resultaat kunt u later meer Lavameel toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ellende begint gewoon weer opnieuw met nieuwe planten. 

Ga toch een beetje bijvoeden proberen.. Vraag me af of ik dat eifegold ook kan oplossen in water en kan meegeven? Denk toch dat er iets met die aarde is. 

Ik zie dat de planten over het algeheel lichter van kleur zijn. 

Zo niet flikker ik alles weg weer, inclusief de aarde dit keer. 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar.

 

Als het met all mix al “fout” gaat lijkt het eerder op een ander probleem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH problemen? 

grond te koud? 

Wat veroorzaakt deze ellende :(

Ben maar gaan voeden met groei voeding 5 ml op 10 liter bac
schepje bacto's nog steeds

wat yuka. En wat eifelgold lavameel erbij gedaan, kijken of het zich oplost, zo niet begin ik met alles opnieuw aarde en al, en ander soortje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeit ook een groen witte mos raar spul op de aard oppervlakte, lijkt me door de mycos. Heb dat ooit eerder gehad, PG melde toen dat het juist door de mycos kwam. 

Vreet dat spul niet gewoon alle voeding weg ofzo? 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte schimmeldraden aan het oppervlak krijg je als je myco over je aarde strooit, als je het goed mengt heb je dat niet.
Groene alg groeit normaal alleen onder vochtige/donkere omstandigheden.

Het vreet je voeding niet op.

Als je nu weer nieuwe zet zou ik kuiltjes maken en daar wat lightmix ingooien en daar de stekken in zetten, maar die tip heb ik je al eens gegeven volgens mij ;) 
Welke allmix gebruik je?

 

Edit: heb je ergens mee gesproeid of glimmen ze zo van zichzelf?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde stekken/genetic? 

stop andere soort in die aarde/losse pot etc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman ik begrijp wat je zegt, maar de vorige keer waren ze voorgegroeid in potjes en hadden ze al een heel sterk wortelstelsel voordat ze er in gingen.

ze glimmen zo van zichzelf. Je ziet duidelijk aan de onderstebladeren dat ze mooi donker groen waren totdat ze in de grote bak gingen. 

 

@HUFFnPUFF

ja weer zelfde soortje, gaat nu voor de derde keer fout, het grappige is dat hij bij anderen gewoon goed gaat.

Heb zelf zitten nadenken, heb een temp logger in de tent gezet en naast de tent op de vloer

De vloer word heel erg koud hier (13 tot 12 graden) snachts

Maar steek net me vinger in de aarde, en de aarde is gewoon warm, die is dus zeker meer als 12 graden ( kan ook niet anders met 24/7 2x 1000 watt) 

 

dus dat probleem heb ik ook uitgesloten  (dacht mss wortels te koud, hij kan niet uitbreiden) 

 

A2EF8161-11EA-4218-83CE-970F562E2DE2.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor logger is dat??

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, bruinevingers said:

het grappige is dat hij bij anderen gewoon goed gaat.

Welke aarde gebruiken hun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat een vriend zijn aarde hergebruikt, geen id verder hoe of wat maar hij gebruikt gewoon groei en bloei voeding (geen schimmels, bacto's en waardeerd volgens mij ook niet op) 

De ander zal ik vragen. 

Ik gebruik een netatmo weer station om te loggen en voor real time data. 
Heb een anoniem 4g kaartje in een mifi router gestopt, die maakt vervolgens verbinding met het weerstation. De router weer met het netatmo netwerk en die streamt het vervolgens op mijn tel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je goed tevreden over dat weerstation? Al lang in gebruik?
Had ze al eens gezien maar vond m vrij prijzig...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, vakman said:

Ben je goed tevreden over dat weerstation? Al lang in gebruik?
Had ze al eens gezien maar vond m vrij prijzig...

Heb hem nu paar weken en ben er wel tevreden over. 

VBT prijs moet ik je helemaal gelijk geven. Heb geloof ik 150 betaald, maar dan had ik wel meteen een extra module erbij (zodat ik dus binnen en buiten de tent kan meten) 
Maar het werkt prima, krijgt mooie grafieken en je kan lekker troubleshooten met je temperaturen ;)

Ik heb hem vooral gekocht omdat ik een CO2 meter zocht (goede) en die waren ook prijzig. Toen dacht ik; dan gooi ik er wel 70 euro bovenop en kan ik meteen alles meten en loggen real time. 

Het enige dingetje wat me dus dwars zit is dat je via de netatmo server werkt, maar het is een Amerikaans bedrijf, dus verwacht geen gedonder en voor de zekerheid dus een anoniem 4G kaartje gebruikt. Hij verbruikt verder weinig data. Nog geen gig per maand volgens mij. 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, vond hem idd ook interessant omdat er een CO2 meter opzit.

Mogen die amerikanen je temperaturen niet weten dan? :P  Zie het probleem niet echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha het is meer dat er een GPS locatie systeem op zit om wereldwijd informatie te verzamelen over temperaturen. (kan je overigens in de instellingen uitzetten)

Die buitenmodule, heb ik in me tent geplaatst, dus dacht misschien als ze dan zien; he, hoe kan het daar in Nederland 29 graden zijn terwijl het februari is, dat ze mss verder gaan zoeken of graven. 

Haha misschien ben ik wel te paranoia hoor. 

Maar het voordeel denk ik is vooral dat als 'ze' binnen komen en ze gaan gegevens opvragen aan netatmo naar welke telefoon er gestreamt word, dat die amerikanen dikke middelvinger opsteken en zeggen fuck you want privacy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bruinevingers said:

De vloer word heel erg koud hier (13 tot 12 graden) snachts

Maar steek net me vinger in de aarde, en de aarde is gewoon warm, die is dus zeker meer als 12 graden ( kan ook niet anders met 24/7 2x 1000 watt) 

dus dat probleem heb ik ook uitgesloten  (dacht mss wortels te koud, hij kan niet uitbreiden) 

Hoe zit die bak in elkaar?
Ligt er een laag piepschuim onder of komt het vijverfolie direct op de vloer zonder isolatie?

Als de bak niet geïsoleerd is tegen optrekkende kou van de vloer is de onderste helft veel te koud en zou zomaar wel het probleem kunnen zijn wat jij uitsluit nav je vinger meting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Hoe zit die bak in elkaar?
Ligt er een laag piepschuim onder of komt het vijverfolie direct op de vloer zonder isolatie?

Als de bak niet geïsoleerd is tegen optrekkende kou van de vloer is de onderste helft veel te koud en zou zomaar wel het probleem kunnen zijn wat jij uitsluit nav je vinger meting.

Nee, geen enkele vorm van isolatie. Dan denk ik dat we het probleem gevonden hebben niet? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thermometertje er in douwen? ;) of evt tussen 2 potten klemmen als je er geen met externe voeler hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, cannarie said:

Thermometertje er in douwen? ;) of evt tussen 2 potten klemmen als je er geen met externe voeler hebt

Ik heb nog een goedkoop dingetje met externe voeler, die kan ik dus gewoon in de aarde duwen? Dan ga ik dat zo direct doen! 

Gvd wat een hoop gezeik, maar troubleshooten is ergens ook wel weer leuk. Jammer dat ik alleen al 3 weken kwijt ben aan deze ellende :") 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, mocht het probleem de kou zijn. Is het dan nog te redden en recht te trekken? Of weer overnieuw beginnen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...