Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dampkring

verlichting in de groei fase

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

had een vraag over de verlichting. Ik gebruik normaal altijd me dimlux met een bloei bulb.

nou is me vraag heeft het nut om in de groei fase me armatuur van me zeebak te gebruiken dat is 2x150w 16000kelvin en 2xt5 54w reef blue

Volgens de spectrum tabel zit ik dan tussen 400 en 500 nm. of kan ik beter toch me dimlux 600w blijven gebruiken in de groei.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cmh of cdm? laatse heeft stuk lager lumen per watt maar ja het spectrum is beter en je kunt misschien wat stroom besparen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een aqua medic 2x150 en 2xt5 die 2x150 is een bulb zoals een bouwlamp aan 2 kanten klik je die erin.

weet niet of dat cmh of cdm is staat er niet op. merk wel dat de groei een stuk beter gaat dan normaal met me dimlux over 2 weken schakel ik om dames zijn nu zon 25cm groot en de internodes dicht op mekaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je Dimlux op 50% en sta versteld van de 'bloeilamp' die zeer geschikt is om elke fase mee te belichten.

Er zit geen 2000K HPS bulb in je Dimlux (GreenPower achtig zit er in) en als je dimt verschuift het spectrum wat naar blauw waardoor je 2 vliegen in 1 klap slaat.

Ga je van diffuus licht (wat T5 is) naar Dimlux (HID) moet je niet gek staan te kijken als ze heel erg gaan strekken.

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet allleen t5 licht er zitten ook 2 bulbjes in van 150 wat en die zijn 16000k

ik dimde altijd me dimlux in het begin, maar vindt wel dat de groei nu beter gaat of dat lijkt maar zo 

maar voor me gevoel gaat de groei nu sneller en beter en de dames staan er mooi bij. Het is niet zo dat de groei met me dimlux slecht is maar vond het leuk om het verschil te zien nu met dat blauwe licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HQI heten die buisjes. Heeft wel wat weg van HPI.

Of de groei nu beter gaat kan alleen jij bepalen en als je tevreden bent (ook nadat je ze straks onder HPS hebt staan) vooral blijven doen dat opkweken met die andere lamp.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dames zaten nu op de hoogte van het rek. Heb het rek plat gelegd de de dames gefimd.

denk dat ik nog een week wacht en dan omschakel naar 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames die er staan zijn headcheese en l.a cheese.

Zal proberen een verslag bij te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat me ook opvalt is dat er totaal geen stres is of laat ik het zo zeggen er is er geen 1 die paarse symptonen heeft.

Had ik in sommige rondes wel hier en daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles boven de 9500 k is te blauw geloof ik.
Helemaal die zee aquarium lampen zijn te blauw voor ze,dat simuleert licht wat bijna helemaal is terug gebroken tot bijna alleen blauw/uv/ zoals het zonlicht door het zeewater reist en al het rood etc. verliest.
Blauw is wel belangrijk voor planten,in combo met andere kleuren vh spectrum natuurlijk en dus niet solo blauw.
 

Het zou misschien voor extra THC zorgen als je naast de hps ook deze blauwe kleur gebruikt in de bloei vanwege de extra uv?
Volgens mij zijn die lampen ook rijker aan uv.
Maar om onder voor te groeien zijn alleen die blauwe dingen niet afdoende denk ik.
 

Maar dat is alleen maar hoe ik erover denk, pin me er niet op vast a.u.b.:lol:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rood is juist de enige kleur die je behoud, daarom hoog investeren in andere kleuren die wel gefilterd worden

wrshake.jpg

net als wij niet investeren in geel/groen want die efficientie is voor de plant zo hoog dat ze dat al redden

ik gooi in de groei liever uv omhoog voor de synthase maar in de bloei liever niet voor de oxidatie :nerd

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee de lamp is niet te blauw spectrum voor de groei ligt rond de 460 de lampen die ik nu gebruik ligt tussen de 420 en 450.

in de bloei hang ik me dimlux weer terug met de master greenpower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra blauw is goed voor de extra aanmaak van harsklieren mbt terpenen.

In principe zou max 6500 K al genoeg zijn.HPS is rond de 2100 K.Sommige gebruiken ook een combinatie van 3000 K met 5000 K.

user242989_pic1881774_1536270513.jpg.be7d7d54dc16fafc0d0205ea4be12518.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er wel heel mooi bij in de blauwe manenschijn:lol:
 

@HUFFnPUFF Ik wist wel dat het zo zat alleen zei ik het omgekeerde,heb je dat ook weleens? 
hahahaha:lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaterdag schakel ik over naar 12/12 en hang ik de dimlux er weer boven.

maar moet zeggen ze doen het niet verkeerd onder deze verlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...