Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ppkk

Bovenste blad problemen!

Recommended Posts

 

Iemand bekent met dit probleem?

 

hier eerst even wat info:

 

9 dagen voorgroei 13e dag bloei

15liter potten plagron light mix nieuwe grond

lampen op 1.80cm hoog dimlux 1000w

Huidig wattage ongeveer 600watt/m2

Met kraan water zonder voeding ingewaterd , laatste 10 dagen ec 1.3 hypro terra

700 ppm vanaf dag 10 bloei

temp 21/23   28-29 

rh overdag 45-55 gemiddelt

 

 

 

 

 

 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zijn wat onduidelijk....

 

de naar beneden gekrulde dunne blaadjes boven in de plant voelen ook een beetje droog aan...

 

image.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hitte/windstress

te veel n

te veel water

koude grond

loop het een en ander maar na 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen op 180 ?
Hoe oud zijn je bulben?

80-100cm met 1000W

Geef eens fatsoenlijk water en sla een voedingsbeurt over en als je met co2 wilt kweken check dan of het wat toevoegt en niet zoals bij jouw een remmende factor wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor je reactie!

hitte windstrress is uitgesloten vanwege opticlimate / top klimaat

teveel water is ook uitgesloten omdat een jonge plant op aarde moeilijk verzuipbaar is , en mocht je dot voor elkaar krijgen ook grotere bladen krom gaan hangen .

 

Koude grond onmogelijk met 23gr nacht temp

te veel N zet me aan het denken, normaal geef ik hypro terra ... Dit keer gaf ik op dag 5 bloei ec 1.3-1.4 bionova groei voeding met 7 procent N , de laatste water bak heb ik vanwege de sterk donkergroene kleur hypro terra gegeven met ec 0,7. 

 

Ik hoop dat het bij zal trekken..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, lostchild said:

Lampen op 180 ?
Hoe oud zijn je bulben?

80-100cm met 1000W

Geef eens fatsoenlijk water en sla een voedingsbeurt over en als je met co2 wilt kweken check dan of het wat toevoegt en niet zoals bij jouw een remmende factor wordt.

Lampen op 1.80cm inderdaad, aangezien 80 cm van het gewas af ideaal is. Aangezien dit niet een tentje is waar je je lampen gedurende kweek kuntverstellen zullen ze gelijk op gewenste hoogte gehangen worden, dit heeft me overigens in 8 jaar kweken nog nooit complicaties gegeven zelf niet met 600w even als een laag CO2 gehalte . Een beetje onzin dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een complete waterbeurt zonder voeding zou ik kunnen proberen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulb leeftijd onbekend, maar als het moet kan ik 900watt/m2 belichten wat niet gebeurt overigens. Dus licht kan er voldoende zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al niet weet hoe oud je bulb is hoe kun je dan stellen wat je doet met je w/m2?

Weet je wat co2 met je planten doet en wat je nu net even beter niet met je gestresste dames kunt doen?

8jr ervaring zegt 0,0 en je bent nooit te oud om te leren.

Edited by lostchild
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt, maar dit probleem heeft niets met nieuwe of 2e hands lampen te maken, zo ver ik weet neemt een flink gebruikte bulb iets van 10 procent af ofzo. Lijkt me sterk dat dit iets te maken heeft met mijn blad probleem. Te veel licht misschien eerder maar meer als 600w/m2 is niet belicht geweest. En dan ook nog te bedenken dat ik met boeren hs2000 armaturen met ontelbaar aantal branduren 1op1 gedraait heb. Die nu nog steeds hangen en goed opleveren.

de temperatuur word gemeten door sensor van opticlimate , en door sensor van dimlux maxicontroller. Ik meet deze op hoogte van mijn Bovenkant plant.

de CO2 staat nog niet zo lang aan, begonnen op 600 langzaam opbouwd naar 800.  Ik zal deze vanavond uit zetten tot het bladprobleem wegtrekt inderdaad.

 

ik hoopte eigenlijk dat hier een specifieke verklaring voor was. Maar er valt weinig over te vinden. Het viel mij meteen op aan de plant . Dit is de eerste keer dat ik zoiets zie aan de dames ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je gelezen hebt dat jonge planten niet te verzuipen zijn maar dat kan zeer zeker wel, en daar lijkt het wel aardig op

Het is niet dat zij teveel water opnemen maar dat er te weinig zuurstof bij de wortel komt en daardoor gaan zij hangen.

Huffnpuff geeft het antwoord al, te koude bodem - teveel stikstof(N) - en teveel water.

Co2 zou in alleen toepassen bij gezonde planten anders gaan zij nog sneller achteruit, doordat alle processen binnen de plant versnellen.

Her gebruikte grond?

Edited by Fatamorgana
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nieuwe plagron light mix.

planten zijn ingewaterd met kraanwater 1,5 liter  per plant op een 15 liter pot zonder voeding. de eerste keer zijn ze volledig droog getrokken , tot de aarde zowat los getrokken van de randen van de pot staat En enorm licht is. Ik heb dit nergens gelezen dat een jonge plant op aarde moeilijk te verzuipen is maar ik hanteer altijd dezelfde werkwijzen op meerdere locaties en ben dit in geen jaren  nog nooit tegen gekomen.  Na het inwateren geef ik van onderen 2 liter per plant als waterbeurt.

dan ga ik bij deze de nacht temperaturen naar 24 zetten, de planten goed droog laten trekken en vervolgens een waterbeurt zonder voeding geven, en de CO2 uitzetten tot het probleem verholpen is.

wel vraag ik me af als ik ze zo droog laat trekken of dit het N probleem ten goede komt aangezien stijgende EC in droog medium...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk  te veel N , te weinig lucht circulatie rondom de potten.  Er zijn er voldoende op wf die “natte voetjes” “nat kweken” hanteren 

dat nat kweken gaat wel mits voldoende zuurstof bij de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zojuist nog even naar de GS geweest , de beelden laten zien aan de beste man , en hij concludeerde zonder verdere informatie dat het een teveel aan voeding is!

Net ook even de etiketten van de voedings kannen vergeleken en nu blijkt in de bionova 7procent N te zitten en in hypro 2 procent. Dus duidelijk een overschot aan N

Iedereen bedankt voor de hulp!

ze worden vandaag voorzien van water zonder voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per jaar gaan je kap en bulb 4% achteruit.
Stel je hebt 3 lampen van 1000W en draait 1-1..

12% van 3kg is 360gr wat je misloopt per kweek:o

Relatie licht en strek van 20cm tussen top en node eronder is waarom ik over je licht begon, niet het bladprobleem wat een andere oorzaak heeft:search:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...