Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

epiphone

Wietboter vs smoking... Iets misdaan of niet?

Recommended Posts

Hallo

Ik heb eens zelf wietboter gemaakt en dan koekjes. Echter versta ik niet goed waarom ik de indruk dat bij het roken de ervaring veel heftiger is. Ik heb er al enorm veel over gelezen en vermoed dat ik het op de juiste manier gedaan heb.

Wat ik gebruik is SUPER AMNESIA HAZE. Als ik daarvan 0,25 - 0,50 gram van rook ben ik vastgekluisterd aan mijn zetel.

- Ik heb daar dus 10 gram in kleine stukjes gedaan en op ovenplaat verspreid
- Daarna in oven gedurende 40 minuten op 110 graden
- Daarna 200gr boter in water laten smelten
- Daarna de "decarbed" wiet in de grinder en in de kookpot
- 3 uur laten sudderen op laag vuurtje en regelmatig eens roeren. Ook 1 keer water erbij gedaan omdat er al een groot deel verdampt was na anderhalf uur.
- Daarna laten afkoelen en inhoud in glazen pot gegoten door neteldoek
- Neteldoek nog eens extra uitpersen
- Glazen pot 16 uur in koelkast

Ik kreeg, zoals verwacht, een mooi groen wietboterklomp bovenaan. Daarmee heb ik 40 koekjes gemaakt in een oven van 180 graden

Dus mijn berekening is dan 10gr topwiet in 40 koekjes verdeeld en dus zou het 0,25 gram wiet moeten zijn per koekje.

Als ik er 1 eet voel ik niets.

Als ik er 2 dus 0,5gr eet voel ik wel wat na 2 uur maar zeket niet couch locked

Ik vermoed dat als ik er 3 of 4 van zou eten dat het wel heftiger zou worden maar ik vraag me toch af ofdat je bij het roken toch niet meer "bespaart" op wiet dan bij het koken. Ik zou het tegenovergestelde verwacht hebben :/

Of kan het zijn dat ik door mijn koekjes op 180 graden te bakken dat het psycho effect deels verdwenen is?

Zie foto's. Dit ziet er toch ok uit?

Groeten

 

 

 

2018-12-05 10.41.25.jpg

2018-12-05 10.43.18.jpg

2018-12-05 11.25.48.jpg

2018-12-05 13.38.08.jpg

2018-12-05 16.28.41.jpg

2018-12-06 12.27.13.jpg

2018-12-06 12.27.17.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik het lees is de bereidingswijze tussen de normen die op het internet te vinden zijn :D

Het verschil tussen roken en eten is dat bij roken je meteen die "slag in het gezicht hebt" bij het eten komt het langzaam tot een bepaald plateau (bij het consumeren van normale hoeveelheden edibles heb je ook niet snel die klop van de hamer)

Hangt er ook beetje vanaf, of het op een volle of lege maag geconsumeerd is. (Op een lege maag komt het toch iets harder binnen) en of je lichaam cannabinoiden goed of slecht opneemt (verschilt van persoon tot persoon)

Heb ook even aan het rekenen geweest (rekening houdend dat het thc % onbekend is voor mij een gemiddelde van 15% thc maar genomen)

10gram toppen =10000mg (aan 15% thc) = 1500mg thc in totaal

In theorie:

1500mg/200gr boter= 7.5mg/1gr boter

200gr boter/ 40koekjes= 5gram boter/ koek =7.5mg * 5gram = 37.5mg/koek

of gewoon 1500mg/40koeken= 37.5mg thc /koek :P

in praktijk is boter (ook nog naargelang welke boter of olie) ergens tussen de 30-60% efficiënt om cannabinoiden te "onttrekken" uit toppen,

dat maakt een realistische schatting van: 11.25mg - 22.5mg thc per koek (schatting bij 15% thc "start materiaal")

Hoop dat je hier wat aan hebt :lol:

 

 

 

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jouw reply. Het is "zogegegd" 22% thc. Wel heftig spul om te roken alleszins.

Maar ik verschiet wel een beetje van jouw zin 

18 minutes ago, alkaline said:

in praktijk is boter (ook nog naargelang welke boter of olie) ergens tussen de 30-60% efficiënt om cannabinoiden te "onttrekken" uit toppen,

Wel een serieus "verlies" tov roken dan toch? Ik dacht dat wietboter een beetje the golden standard was. Conclusie is dan het toch duurder uitkomt om edibles te maken dan het gewoon te roken.

Ik ga er vanavond eens 1 koeje VOOR mijn maaltijd nemen en 1 of 2 na mijn maaltijd opeten. Zien of het dan beter inkickt.

37,5mg is toch al niet mis als je hier naar kijkt --> Edibles-Dosing-Chart-v2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is inderdaad schrikken van de efficiëntie dat boter, cannabinoiden opneemt van toppen (Bron, Engelstalig)

22% thc is inderdaad een zeer mooi percentage (als het klopt) naargelang de berekening die er is gebruikt kan dit ook nog wel wat schelen (bv: thca+thc of (0.877*thca)+thc of al laatste en meest accurate (0.75*0.877*thca)+thc) 

vb van goochelen met cijfers :P naargelang de berekening: (dit is een maar om een voorbeeld te geven)

3%thc 19%thc-a
(Thc+thca)=22% totaal thc
(0.877*thca)+thc=19,663% totaal thc
(0.75*0.877*thca)+thc =15,49725% totaal thc

Dat zou de berekening/koekje ergens tussen de 16.5mg en 33mg maken dat zou dan ergens tussen een gemiddeld/gevorderde dosis zitten.

Het grote voordeel voor edibles is voor mij dan ook meer het gemak en stealth optie dan kostprijs.

In ieder geval veel succes, met het uitzoeken van je perfecte dosis alvast! :popcorn:

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk dat bij roken een groot deel verbrandt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...