Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BOMBASTICK

Tikkende hps lamp

Recommended Posts

Iemand ervaring met tikkende HPS lampen? Het klinkt bijna alsof de draden binnenin de lamp als snaren van een chinese gitaar worden bespeeld. het klinkt hetzelfde als dat geflikker van een tl-buis als je het net hebt aangezet, alleen is het bij mij geen geflikker maar eenmalige tiks achter elkaar, om de 2 seconde, onregelmatig. Nadat ik de lamp uitzet gaat het getik sneller achter elkaar en blijft nog 3 minuten (aflopend) door. dit was de eerste keer dat ik de lamp aan had staan (om te testen) ik heb eerst de kabeltjes gevestigd aan de fitting en dit heb ik volgens instructies op de juiste manier gedaan.

Ik heb gelukkig geen gezoem/geruis. Alleen getik

Ik gebruik een lumatek dual spectrum lamp met een elektronische ballast van lumatek

Iemand enig idee? Thanks

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt of er een kabeltje los zit of in ieder geval ruimte tussen zit.

Ik zou alles even na lopen en aandraaien wellicht helpt dit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Fatamorgana said:

Klinkt of er een kabeltje los zit of in ieder geval ruimte tussen zit.

Ik zou alles even na lopen en aandraaien wellicht helpt dit.

Ik heb een geheel nieuwe kabel en plug aangelegd maar het verschijnsel blijft zich voordoen.

Heb alles nog even extra aangedraaid. Als er een kabeltje los zit dan zou die toch niet aan moeten gaan, toch?

Ik zette de lamp vandaag aan puur om even te testen (dit deed ik zonder relaiskast rechtstreeks in de muur, natuurlijk wel met de evsa ertussen) het lijkt erop dat er iets in de lamp beweegt op het moment dat het geluid zich voordoet (kon een paar seconde met een zonnebril naar de lamp kijken).

Het lijkt erop dat de interval groter wordt naar mate de lamp langer aan staat, het kan dus zijn dat de metalen in de lamp zichzelf uitzetten door de warmte totdat de lamp op temperatuur komt?? 

Ik heb nooit eerder een HPS lamp gebruikt of gezien dus het kan ook zijn dat dit een normaal verschijnsel is. Maakt jou lamp nooit een tikkend geluid? De onregelmatigheid lijkt op het geluid van de verwarming/radiator in het huis, erg onvoorspelbare ritme. 

Als de lamp niet goed is dan maakt het me niet al te veel uit maar de evsa zou wel echt rot zijn. Kan een evsa volgens jou dit probleem ook veroorzaken? Die is wel gewoon stil

Ik stoor me overigens niet aan het geluid, het gaat me voornamelijk om mijn veiligheid. Daarnaast denk ik dat er ook energie verloren kan gaan, maar dat zal wel minimaal zijn.

2 hours ago, al green said:

zou 'm lekker niet gebruiken..

De lamp niet gebruiken bedoel je? De evsa zal het niet zijn toch?

Edited by BOMBASTICK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is maar net hoe je het beschrijft denk ik, als de vsa warm wordt wil hij wel eens brommen maar mijn lamp maakt nooit geluid.

Hooguit een soort rinkel van t glas wanneer ze aanspringen maar houdt dan ook weer op.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitzetten krimpen 

autos tikken ook wel eens een half uurtje na op de parkeerplaats

gezond is het denk ik niet

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon nieuwe lamp kopen, dat zijn de kosten ook niet.

Heb je in iedergeval weer meer zekerheid:innocent:

Gr, X 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Fatamorgana said:

Is maar net hoe je het beschrijft denk ik, als de vsa warm wordt wil hij wel eens brommen maar mijn lamp maakt nooit geluid.

Hooguit een soort rinkel van t glas wanneer ze aanspringen maar houdt dan ook weer op.

Rinkel is precies het woord waar ik naar zocht.  

 

12 hours ago, HUFFnPUFF said:

uitzetten krimpen 

autos tikken ook wel eens een half uurtje na op de parkeerplaats

gezond is het denk ik niet

Ja, heb wel eens gelezen over buigende draden in de bulb, zou het best wel kunnen zijn. Vrees ik

5 hours ago, Xaim said:

Gewoon nieuwe lamp kopen, dat zijn de kosten ook niet.

Heb je in iedergeval weer meer zekerheid:innocent:

Gr, X 

ja, dat ga ik doen thanks allemaal :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/9/2018 at 10:55 PM, Fatamorgana said:

Bij mij rinkelen ze ook weleens.

Rinkelen ze bij jou tussendoor ook wel eens? (nadat je de lamp al bijv. een uur aan hebt staan) heb je hierdoor wel eens problemen ondervonden? ivm met veiligheid, levensduur of output?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste problemen komen voor wanneer de lampen opstarten.

Als je de lamp uit doet, en gelijk weer aan willen zij soms wel raar gaan doen dan moet je even wachten.

Mocht jij het niet vertrouwen kun je een andere lamp kopen, de kosten vallen wel te bezien.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Fatamorgana said:

De meeste problemen komen voor wanneer de lampen opstarten.

Als je de lamp uit doet, en gelijk weer aan willen zij soms wel raar gaan doen dan moet je even wachten.

Mocht jij het niet vertrouwen kun je een andere lamp kopen, de kosten vallen wel te bezien.

Klopt, dat heb ik gemerkt, ik heb een nieuwe lamp gekocht, alles is opgelost, thanks mate en de rest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...