Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Plantformer

Kosher Kush met een vleugje Pineapple OG

Recommended Posts

Waarom gooi je de aarde weg i.p.v hergebruiken?
Geef je iedere waterbeurt silicium mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden van niet hergebruiken is simpel Ik krijg het beste resultaat met verse aarde en ik ga niet bezuinigen op aarde. Ik gebruik Atami bi grow (medium bemest) met wat toevoegingen en mijn planten vinden het heerlijk.  Ik werk nu 1,5 jaar op deze manier, heel veel geprobeert de jaren daarvoor maar deze samenstelling werkt heel goed voor mij.  Ik geef elke beurt 1ml silicium op 10ltr water. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo het schiet lekker op inmiddels 10 weken 12/12. Het zaad begint nu uit te harden en de gewenste donkere kleur komt eraan. Ik zit nu op 4.5 week na bestuiving dus gemiddeld genomen nog 1.5 week voordat de boel omgaat. Ik heb inmiddels het filter vervangen, de vorige heeft meer dan 1 jaar gehangen en was compleet verzadigd. Ff wat foto's voor de liefhebbers.

Groet PF

IMG_20190123_232424.thumb.jpg.ab65a03d2d1109c107473efbf2bb3e66.jpgIMG_20190123_232618.thumb.jpg.32db41bda051166f2aee82a3c58d3b45.jpgIMG_20190123_232558.thumb.jpg.2a2ade05b7c66f00f29205f26cc01a1b.jpgIMG_20190123_232524.thumb.jpg.07221fe93fc87c18b280f3e18a41ae35.jpgIMG_20190123_232701.thumb.jpg.3e5679cf558081cba1fdcb9168603bfb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie een naakt zaadje:lol:
Mooie soort is dat PF mooi wit ook:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is er eentje uit mijn eigen keuken Collie, gg#4 x Somari;), ik heb haar Medic8 genoemd. Volgende run ga ik haar weer zetten, (weer uit zaad) maar dan worden ze getopt, en ga ik meer pinchen om de lengte groei/strek tegen te gaan, want  ze groeit 4 weken door na 12/12, denk dat het een echte killer is maar ze zit nog in de testfase, de geur is aards en citrusachtig en de thc productie begint net als bij de gg#4 zodra de eerste bloemen komen, sugarleaves all over! Deze plant is nu weer gekruist met een Pineapple OG en zal de komende run weer in de tent staan, GG#4 x Somari x pineapple OG, ben benieuwd!

Gr. PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hasjtikke mooi nog steeds, je planten staan er nog prachtig bij voor de leeftijd. Spannend nu, de laatste loodjes. Succes verders!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha PF, hoe gaat het hier, is de boel al om?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, boel is om, gescheiden en geteld. Resultaat, ruim 15000 zaden van 15 bestoven planten. Ik ben tevreden, alhoewel de verwachting hoger lag, denk dat de kou het resultaat wat heeft beinvloed. Volgende run toch maar weer 18 potten en een andere oplossing voor het kacheltje. Scheelt al snel 2 tot 3 duizend zaden.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi toch, geen slecht resultaat man. Je kanarie heeft de komende maandjes weer lekker eten in zijn bakkie.:popcorn:

Misschien ligt het ietwat tegenvallende resultaat wel aan je te hoge verwachting? Volgende keer wat meer plantjes, temperatuur beter regelen én je verwachting wat naar beneden bijstellen. Wedden dat je dan tevredener zult zijn met je resultaat?:)

Hoe doe jij trouwens het schoonmaken, scheiden van zaad en restmateriaal, vanaf oogst tot aan het zaad netjes schoon in een zak?

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schoonmaken doe ik met kurk droge wiet,, tuinhandschoenen met grove handpalmen aan en fijn maken. Dan door een grove zeef, takjes er uit en scheiden met een machine, zaden door een telmachine... Klaar! Schoonmaken is bewerkelijk maar het rendement uit 1.5 m2 en 1 lamp is zo hoog dat ik het er graag voor over heb. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant grondje wat jij gebruikt PF. Lekker luchtig ook zo te zien.

Welke compo bio korrels van schapenwol zijn dat precies, die je gebruikt ? Een handje per pot ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop ik bij de Praxis. Huidige run 2 handjes vebruikt

Huidige run staat er weer fantastisch bij. Super groen, geen spoortje van bladproblemen of wat dan ook. Deze mix is echt goed. Ik heb jaren van alles geprobeert maar deze samenstelling voorziet in alle behoeftes. Ik heb 5 weken voorgegroeid, ben net pas begonnen met bijvoeden ben nu 3 weken onderweg op 12/12. Het was eigenlijk niet eens echt nodig. Ik verwacht goed doorvoede planten tot het einde

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Plantformer said:

Koop ik bij de Praxis. Huidige run 2 handjes vebruikt

Huidige run staat er weer fantastisch bij. Super groen, geen spoortje van bladproblemen of wat dan ook. Deze mix is echt goed. Ik heb jaren van alles geprobeert maar deze samenstelling voorziet in alle behoeftes.

Planten staan er fantastisch bij PF. Waar voed je mee bij dan ?

Mooi dat je een goede mix te pakken hebt.

Ik had al eens gespiekt in die samenstelling van het grondje zelf.

Samenstelling

Atami Bi-Grow Mix bevat veenmosturf, blond veenmosturf, cocosvezels, mineraal kalk, NPK meststof (12-14-24), kalksalpeter en bemesting 11+27+8

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/9/2018 at 2:10 PM, Plantformer said:

 Ik gebruik de silicium van Aptus (white label dubbel geconcentreerd en niet te koop in de "winkel")

Is dat andere dan de regulator van Aptus? Is toch ook silicium .   Ik ben er zelf ook zwaar van onder de indruk die regulator. 

2 vragen:   ik hoorde dat als je het extra meegeeft (bijvoorbeeld ipv 1 op 6666 , 1op 3333)  je de groei kan remmen,wat is je mening hier van?  Bij mij groeien ze als kool en een beetje te heavy, dus ga het denk ik volgende ronde meer ga meegeven anders worden ze te hoog)

En andere vraag de regulator van aptus helpt ook tegen stress van te koud of warm, wat is er waar dat het ook kan helpen tegen schimmels als toprot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regulator die ik heb is een geconcentreerder variant,  doet hetzelfde maar ik gebruik de helft van een normale dosis. Of je de groei kan remmen weet ik niet, daar heb je celstrekremmers voor, werkt ook prima als je bijv: Am hebt staan en je de groeispurt een beetje in toom wilt houden. Teveel silicium vinden ze gewoon niet lekker en gaan minder goed voeding opnemen en heb ik het idee dat de waterhuishouding in de plant anders wordt , dan krijg je een doffe bladkleur en niet gezond ogende plant.  Als ze te hoog worden moet je wellicht eerder op 12/12 of de boel knakken, buigen en pinchen, werkt ook prima in een kleine set-up

Schimmel heb ik lang niet gezien in de tent en bij mij is 't echt niet ideaal qua klimaat. De sporen van meeldauw dringen binnen in de bladcellen en vinden daar voedingsbodem. Toprot is een ander soort schimmel maar ook die heb ik lang niet meer gezien. Daarom durf ik te concluderen dat silicium een grote rol speelt bij opbouw van resistentie. Celwanden zijn dikker en zijn lastiger aan te prikken. Spint heb ik gehad maar duurde lang voordat de spint zichtbaar schade maakte. Ook trips lijkt moeite te hebben met silicium. Gebruik van silicium kent voor mij alleen maar voordelen

Edited by Plantformer
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat die celwanden dikker worden merk ik aan alles.  Vooral aan dikke stammen en schitterende bladeren.  (Ik gebruik het nu pas  sinds week 3 van vorige ronde, maar zal nooit meer zonder gaan kloten)

Maak me alleen druk om de steeds te hoge lv verder zie ik niet zo heel veel beren op de weg. Hoop alleen dat het ook helpt tegen toprot haha.

Heb je een linkje van celstrekremmers, heeft aptus dat ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, JackyH80 said:

En andere vraag de regulator van aptus helpt ook tegen stress van te koud of warm, wat is er waar dat het ook kan helpen tegen schimmels als toprot?

In deze link staat iets over silicum.

Nu kan ik er geen touw aan vast knopen, maar misschien jij wel.

Bedenk ook dat het van een fabrikant afkomstig is, dus Wij van WC eend...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dat buiten kijf staat.

Er is alleen veel discussie over in welke vorm Silicum/Silica in welke vorm het beste is.

Door dat stuk van die fabrikant waar ik boven naar linkte, wordt het er niet duidelijker op. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie de vormen si2 en si4 als biologische en minerale voeding. Si2 moet eerst omgezet worden door het bodemleven, si4 is voor een bepaald percentage direct opneembaar net als minerale voeding/bemesting. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dan de si2 vorm niet in hydro kunnen gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...