Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DAVIDO

Wat kan de oorzaak hiervan zijn

Recommended Posts

Hallo mede-growers,

 

Ik heb gister van onder de planten de volgende bladeren mogen plukken. Ze zijn heel droog en hebben een brons/geel kleur.

Sommige bladstengels zijn paars van kleur dus Ik dacht zelf aan overvoeding.

Ik had zelf voor de kweek nog korrels gestrooid  16 + 8 + 12 (+ 2 + 5) met boor, koper, ijzer, mangaan, molybdeen, zink, magnesium en zwavel. 
Gebruik op het moment aan voeding:

- Hypro Epic Boost 
- Hypro Hydro A+B
- Zelfgemaakte voeding bestaande uit wateroplosbare fulvinezuur, humuszuur, aminozuur, zeewierextract en PetersProfessional 13-5-20+7CaO+2MgO+TE *(met een totale EC Waarde van 0.3) Dit gebruik ik niet i.c.m. de vorige 2 producten en tot nu toe maar 2 x meegegeven in week 4 en 5 als clean water/conditioner. (in totaal EC 0.9 met kraanwater).

Ik zelf vermoed aan te hoge fosfor en kalium in de grond vanwege de korrels waar ik geen rekening mee heb gehouden bij het bewateren. wat denken jullie?

 

Foto's van de gehele plant volgt nog. Ben zelf van plan om schoonwater te geven met een PH van 6.5 

 

Binnenkweek

 

Soortje: Amnesia Haze

Week Bloei / Groei : Bloei Week 5

Zaaiing of stekje: Stekje

Medium(aarde/mapito enz): Aarde

pH van het medium : Ph water : 6,2

EC van het medium : EC voeding week 5 : 1.5

Temperatuur : 20 - 30

Luchtvochtigheid : 30-40

20181204_194007.jpg

20181204_194033.jpg

Edited by DAVIDO
typefout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat prima toch?

 

Bladeren aan de onderkant eraf gevallen lijkt me?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, bosrand said:

Gaat prima toch?

 

Bladeren aan de onderkant eraf gevallen lijkt me?

Ja, aan de onderkant vanzelf en
van een paar plantjes vanuit het midden, maar die heb ik zelf eruit getrokken die waren nog niet verschrompelt en waren compleet geel gekleurd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar waar geen/niet genoeg licht komt, laat de plant de bladeren vallen nadat ze leeggetrokken zijn.

Als ze bovenin verkleuren of aan de licht groene kant zijn, dan voeding iets verhogen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, bosrand said:

Daar waar geen/niet genoeg licht komt, laat de plant de bladeren vallen nadat ze leeggetrokken zijn.

Als ze bovenin verkleuren of aan de licht groene kant zijn, dan voeding iets verhogen.

 

Bedankt voor het bericht, dus niks om zorgen over te maken. Ik zag vanochtend toen ik binnenkwam in de ruimte dat ik iets te veel water heb gegeven gezien de krulling in de uiteinde van de bladeren. 

Zal dan bij de volgende bewatering mijn normale schema aanhouden. Top.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten!

Super!!

Edited by Sunbeam
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kindertjes staan nu 6 weken en 2 dagen in de bloei. De bladeren beginnen nu naar boven toe geel te worden bij sommigen. Kan het toch een voedingsprobleem zijn?
Heb nog nooit eerder dan week 7 de bladeren zien vergelen door rijping. Voor Sativa is dit toch te vroeg?

 

 

 

 

20181213_143717 - kopie.jpg20181213_143728 - kopie.jpg

20181213_194316 - kopie.jpg

20181213_194255 - kopie.jpg20181213_194257 - kopie.jpg

20181213_194247 - kopie.jpg20181213_194240 - kopie.jpg

20181213_194233 - kopie.jpg

20181213_194206 - kopie.jpg

20181213_194214 - kopie.jpg

20181213_194144 - kopie.jpg

20181213_194151 - kopie.jpg

Edited by DAVIDO
meta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lusten graag nog een heeeeel klein beetje N en  best nog wel wat K.
Komt doordat ze nu zwaar aan het bouwen zijn en spul nodig hebben,want het gaat er sneller door.
 

Je kan je voeding doses verhogen.
Of frequenter voeding toedienen,want blijkbaar zijn ze door de voorraad heen telkens.

Je hebt wel een mooi veldje met amnees toppen,duidelijk herkenbare soort.
 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Collie Weed said:

Ze lusten graag nog een heeeeel klein beetje N en  best nog wel wat K.
Komt doordat ze nu zwaar aan het bouwen zijn en spul nodig hebben,want het gaat er sneller door.
 

Je kan je voeding doses verhogen.
Of frequenter voeding toedienen,want blijkbaar zijn ze door de voorraad heen telkens.

Je hebt wel een mooi veldje met amnees toppen,duidelijk herkenbare soort.
 

bedankt voor je reply, ik dacht juist dat ik te veel aan voeding in de grond had. maar heb wel een aantal keer plain afgezuurd water (6.2) gegeven via het druppel systeem en niet afgezuurd via de bodem. 

misschien kan het daardoor zijn dat de voeding is weggespoeld, ja. Heb nou net basisvoeding Hydro A+B en Aptus Topbooster met EC 1.6 gegeven. Hopen dat ze lekker aanpappen. :D

Edited by DAVIDO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook wel aardig wat verschillende dingen door elkaar gegooid, wellicht is hierdoor een onbalans ontstaan in aarde.

Wat mij wel op viel is dat een aantal planten aan het revegge zijn, dit kan zijn dat je lampen te laag hangen, hok te warm is, of de ec in de pot te hoog(verhouding vocht/voeding) of je tijdsklok niet helemaal in orde.

Je kan hier eens naar kijken misschien lost het iets op wat je over het hoofd hebt gezien.

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Fatamorgana said:

Je hebt ook wel aardig wat verschillende dingen door elkaar gegooid, wellicht is hierdoor een onbalans ontstaan in aarde.

Wat mij wel op viel is dat een aantal planten aan het revegge zijn, dit kan zijn dat je lampen te laag hangen, hok te warm is, of de ec in de pot te hoog(verhouding vocht/voeding) of je tijdsklok niet helemaal in orde.

Je kan hier eens naar kijken misschien lost het iets op wat je over het hoofd hebt gezien.

 

 

Over dat revegge klopt dat er 2 of 3 planten hier last van hebben, maar dat komt door mijn stomme nieuwsgierigheid. Net een uur of twee voordat de lampen aangaan betreed ik de ruimte en doe de lamp aan om te controleren. Heb wel vorige week een rgb led verlichting gekocht met groen licht.

Temp : Dag 30 Nacht 19

De lampen kunnen helaas niet meer omhoog de planten zijn aardig gegroeid, afstand is wel 40 - 55cm, de volgende keer ga ik sproeien met anti celstrekking spul.

Hopen dat het compact blijft, ben een beetje bezorgd dat het misgaat. Vorige kweek was ook niet zo denderend :cry

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van afentoe water geven in de donker periode of keer kijken gaan ze niet zo erg revegge.

Aarde kweken en kunstmest is altijd lastige combinatie, hoe langer zij staan hoe moeilijker het is om deze groen te houden.

Ik zou volgende keer organische voeding gebruiken op aarde, of overschakelen naar hydro.

Het is waarschijnlijk een combinatie de lamp er te dicht op, te vaak kijken in het donker, onbalans in de voeding.

Ik denk dat het complexer ligt dan wat meer of minder voeding maar misschien kan iemand anders hier wat zinnigs over zeggen?

 

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk idd ook te warm en lage LV, i.c.m een te hoge ec wellicht. Daar krijg je ook van die rare toppen vol 1 vingerig blad van.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij lijkt het op een blokkade qua voeding. ( wel verbrande punten en die typerende kleur van blad.

Door alles wat je hebt toegevoegd moeilijk om te zeggen wat precies, maar geef je wel genoeg water ?

Ik denk dat het geen kwaad kan om nu een keer te plompen en dan over een week of 1,5 nog een keer ofzo om alle voeding wat er bijgevoegd is ook een keer lekker op te laten nemen.

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga nou even de potten doorspoelen met schoon water, laat het over een week wel weten, Bedankt voor alle berichten. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re veggen is niet best bro,dat heeft met licht-issues te maken.
Het verschilt per soort hoe snel de reveg inzet bij lichtstress,maar lichtstress is een opbrengst killer.
En licht stress gaat ook niet zomaar weg als het erin zit.
 

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/15/2018 at 8:24 PM, Collie Weed said:

Re veggen is niet best bro,dat heeft met licht-issues te maken.
Het verschilt per soort hoe snel de reveg inzet bij lichtstress,maar lichtstress is een opbrengst killer.
En licht stress gaat ook niet zomaar weg als het erin zit.
 

 

 

 

Bedenk me net dat ik nieuwe lampen heb gezet de Lumatek multi spectrum 600w, Kan het komen door het aantal wit en groen licht in de lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist fresh water gegeven met EC 0.6 (kraanwater) en PH 6.5. Heb vervolgens het water van onder opgevangen en een meting gedaan. Hierbij was de Temp. 22 graden, PH waarde 6.7 en de EC waarde 2.3 (OMG :o)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gebruik je hydro voeding op aarde?

Als er veel water onder uit je pot loopt bij wateren van boven op aarde dan staat je medium of te droog of je geeft veel te veel water met alle (blokkade) gevolgen van dien. Ik kweek al jaren op aarde, bij mij loopt er zelden veel water uit de pot. Hoeveel water geef je per dag.?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Plantformer said:

Waarom gebruik je hydro voeding op aarde?

Mag dat niet dan?

Zouden meer mensen moeten doen, hydro voeding op aarde gebruiken,

Hadden ze gedurende de kweek een stuk minder problemen:withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, lostchild said:

Mag dat niet dan?

Het is een vraag Lostchild, ik zeg toch niet wat wel of niet mag? Of mag dat niet.?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

al gooi je er een fles azijn in alles mag !

:punk:

Edited by macerror
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DAVIDO

Lichtstress word niet veroorzaakt door het spectrum licht wat je geeft.
Dat komt gewoon door het doorbreken vd nachtcyclus,kan komen door foute tijdschakelaar instelling of gewoon vals licht of ff gauw kijken terwijl ze slapen en fotonen vd kamerlamp zoeven zo je tent in:lol:
Ze zeggen groen licht nemen ze niet waar niet maar daar zou ik geen gok op nemen en gewoon niet doen.
Als ze slapen slapen ze en hebben ze rust nodig.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...