Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jamesvrb

Hulp gevraagd eerste kweek

Recommended Posts

hallo iedereen .

ik ben gestart met 3 zaaden van Royal Queen Seeds .  deze zijn allemaal mooi  ontkiemd  na 4 dagen dat ik  het kopje boven zach heb ik ze in deze potjes gedaan met wat bosgrond.

nu staan ze 10 dagen onder een tl buis dit zijn mijn plantjes nu onderaan zie foto.

over 3dagen zou ik ze verpoten omdat de wortels onder de pot uitkomen ,  zou 7liter pot nemen met wat potgrond en perliet gemengeld. dan gaan ze in een tent met led licht en een tempratuur tussen de 20a25 graden 16uur licht en 8 uur donker .

doe ik het goed zo of wat zou ik kunnen veranderen of verbeteren 

dit is mijn eerste kweek Mvg MR Tree

sta ik er goed voor of doe ik iets verkeerd 

 

kan foto niet slepen werkt niet mijn plantjes zijn 15cm met 6 blaadjes die al beginnen groot te worden blad kleur licht groen maar niet geel zeker niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, jamesvrb said:

hallo iedereen .

ik ben gestart met 3 zaaden van Royal Queen Seeds .  deze zijn allemaal mooi  ontkiemd  na 4 dagen dat ik  het kopje boven zach heb ik ze in deze potjes gedaan met wat bosgrond.

nu staan ze 10 dagen onder een tl buis dit zijn mijn plantjes nu onderaan zie foto.

over 3dagen zou ik ze verpoten omdat de wortels onder de pot uitkomen ,  zou 7liter pot nemen met wat potgrond en perliet gemengeld. dan gaan ze in een tent met led licht en een tempratuur tussen de 20a25 graden 16uur licht en 8 uur donker .

doe ik het goed zo of wat zou ik kunnen veranderen of verbeteren 

dit is mijn eerste kweek Mvg MR Tree

sta ik er goed voor ? of doe ik iets verkeerd  ....

 

 

 

20181203_144741[1].jpg

20181203_144815[1].jpg

20181203_144842[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fietsenrek-wiet :rofl  

Hoe groot is je tent? 7 liter is wat aan de kleine kant namelijk.
Zijn het autoflowers? Dan gewoon 20 uur licht geven.
Wat voor ledlamp heb je? Waarom niet nu al in de tent?
Hoe is de temperatuur in je tent als de lamp uit is?

Succes in ieder geval.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fietsenrek wiet :P grapig wat ondersteuning maar deze mag weg.

mijn tent die komt morgen toe PROBOXINDOOR GROWTENT 120 120 x 120 x 200 cm NYLON 600D  

led licht dat komt vandaag toe Groeilamp paneel Bloeilamp paneel Kweeklamp Grow light panel LED 150watt

ik kan het licht dichter op de planten laten hangen .

Eco Mini Heater - Ventilator kachel komt vandaag toe het is winter wil plantjes niet laten bevriezen in tent kan temp instellen op 20a25c

  • 30x21,2 
  • 8,5 liter potten ben veranderd.

Clip ventilator 5W 15cM voor wat wind om de steeltjes dik  te maken

 

over 2 dagen ga ik ze verpotten en dan ook in de tent plaatsen 

aarde potgrond met perliet om te verpotten.

 

mijn plantjes zijn 10 dagen oud en de wortels komen al langs onder uit de pot tijd om te verpotten of nog niet ? 

staan mijn plantjes er goed voor ?  

MVG James

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou even wachten, wortels onderaan pot is leuk en aardig maar als je ze er nu uit haalt valt de boel volgens mij direct uit elkaar, te weinig wortel in de pot zelf om de boel vast te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

potgrond moet ik nog kopen  , nu zitten ze in Bos aarde  met klein beetje perliet 

ga ze vrijdag verpotten naar 8.5 L met potgrond en perliet en wat lava bolletjes  .

 

 

 

20181204_203944.thumb.jpg.0746d99ec9ed04f6c9d3cdf363aed948.jpg

 

 

20181204_204014.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de blaadjes gaan omhoog ,maar heb de tempratuur wat lager gezet nu staan ze weer mooi :rolleyes:heb nog geen foto genomen zal dit morgen doen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

120x120 tent maar dan slechts 150watt verlichting??, zou een andere (sterkere/zwaardere) lamp halen.

Daarnaast zou ik ze ook in grotere potten zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een 1.20 bij 1.20 ook paar plantjes in gekweekt met 150 watt. En dat ging prima hoor geen problemen. Mooie dikke toppen en goede opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bol is een heel slechte growshop:ph34r:

Die lamp doet niks en ook is de ruimte die je ermee wil gaan belichten veel te groot voor de lamp.

Slecht begin wat alleen maar op velerlei fronten tot teleurstelling gaat leiden want ik denk dat je net een ons aan wiet onder je 150W vandaan gaat halen als je dat al haalt met die Bol lamp^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog onderdelen zoekt voor je lamp, heb er hier nog ergens 1 liggen. Die ging nog niet 1 ronde mee... :lol:
Succes dus!

Dat je blaadjes omhoog gaan staan is prima, dan zijn ze tevreden. Probeer dat zo te houden, heeft voornamelijk met je watergift te maken.
Ze zijn wel aan het strekken, kan de lamp wat lager?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...