Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JackyH80

Uitleg over een relaiskast en of het wel nodig is voor een klein hok/tent?

Recommended Posts

Kan iemand me wat uitleg geven over zo'n relaiskast wat er te koop zijn?

Ik heb zelf dalijk maar 2 ledlampen lopen verdeelt over 2 tenten. Heb die dan wel nodig of kan ik ook gewoon een tijdsschakelaar op een verlengsnoer zetten? 

Daarnaast snap ik niet goed hoe die schakelborden of kastjes werken. Loopt de afzuiging daar dan ook gewoon op of..? 

En als ik 2 tenten heb moet ik dan ook weer 2 van die relaiskastjes aanschaffen? Of kan ik dit ook via 1 doen? Lijkt me niet he?    Haha het laatste hok wat ik had staan (een jaar of 10geleden ) toen liep dacht ik gewoon 3 voorschakelapparaten naar een verlengsnoer die weer op een timer stond. Ja ik weet was erg dom. Maar nu leek het me bij Led een ander verhaal, omdat ze geen hoge piekstroom hebben en zo.  

Wil best zo'n relaiskast aanschaffen, of twee, maar zit met het probleem dat er maar 1 stopcontact op deze kamer zit dus dan wordt dat weer zo'n hutjemutje gedoe met 1 of meerdere relaiskastjes op een verlengsnoer.

Heb 2 tenten gepland waarbij er 1 een voorgroei en droogtent wordt dus daar zijn de lampen geen constante cyclussen aan.   Dus daarom mijn vraag of het allemaal wel nodig is. Is namelijk geen extreme stroompieken en zo met een 560 en 280 watt lamp

Hoop dat iemand een beetje dit warrig  verhaal begrijpt en zn mening geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles heeft een piekje, alleen led een stuk minder, kwaliteitstimer kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger was het zo met die dikke magneet vsa's , als je die op zo'n goedkope schakelaar drukte dat de relais zich bij de schakeling vast smolt op het contactplaatje waardoor die niet meer open en dicht ging.
Ik zou op je bloeitent gewoon een davin doen puur uit vertrouwen zodat die niet midden in de bloei de lampen aan laat staan, en op je kleinere tent zo'n goedkoop praxis ding.
 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...