Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JackyH80

vraag hoeveel inlaat flenzen heb je nodig voor genoeg frisse lucht?

Recommended Posts

Hallo ik heb een tentje van secret jardin

Secret Jardin DR 120 3.0 Revision 120x120x200 cm

 

gekocht en heb onder 2 inlaat/ uitgangen  en boven heb ik ook nog in totaal 4 openingen/ uitlaten. Nu is mijn vraag hoeveel kan ik als inlaat gebruiken? Boven gebruik ik ene voor de afzuiging dus heb ik er nog 4 over. Mij lijkt dat ik aan die 2 onder voor frisse lucht genoeg heb toch?  

Moet ff uitleggen dat mijn tentje in een apart hok kom die helemaal met antie detectie folie ingepakt is. Dus moet ik een aantal luchtslangen aanleggen en ik neem aan dat als ik voor drie openingen frisse lucht aanleg dat dit ruim genoeg is of niet? Denk zelfs voor alleen de 2 onder misschien al genoeg maar kan er beter van te voren ene extra aanleggen dan achteraf ene te weinig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarnaast ga ik een ander hokje  (ongeveer 2 x 1)  gebruiken als voorgroei hok / drooghok.  Is mijn theorie goed dat als ik begin met een nieuwe cyclus voorgroeien dat ik dan het beste m'n koolstoffilter eraf kan halen? Want die is toch in principe niet nodig tijdens de groei (weinig geur) , en dan is hij met die hogere lv niet zo snel kapot. Toch? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal openingen zegt meer iets over de verdeling van de inkomende lucht. Het totale oppervlakte van de openingen over de hoeveelheid onderdruk die je bij een bepaalde hoeveelheid afzuiging krijgt en hoeveel je je zuiger dus gaat afknijpen.

De onderste openingen zijn hiervoor bedoeld dus je zou er vanuit moeten kunnen gaan dat dit voldoende is. Als je toch een opening bovenin wil gebruiken zal je die, ervan uitgaande dat je van boven afzuigt, eerst met een slang naar beneden moeten halen. Anders gaat de verse lucht van boven direct je afzuiger in zonder je tent te koelen. Dan zou je beter een actieve inlaat kunnen gebruiken voor het verlagen van de onderdruk, maar ook dat lijkt me dus niet zo nodig.

Dat hele idee van tent in hok lijkt me wat omslachtig. Voor een 120x120 tentje hoef je je echt geen zorgen te maken om de detecteerbaarheid van je warmte. Enige waar het handig voor kan zijn is het zorgen dat er geen licht in je inlaat schijnt, maar daar zijn veel makkelijkere oplossingen voor.

1 hour ago, JackyH80 said:

Is mijn theorie goed dat als ik begin met een nieuwe cyclus voorgroeien dat ik dan het beste m'n koolstoffilter eraf kan halen?

Ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...