Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RudyCamion

Een nieuw begin

Recommended Posts

Bon, een nieuw begin dus. 

We beginnen aan een super amateur kweek met een goedkope chinese led lamp. 't mocht niveel kosten. Een BESTVA 600w elite, een foto van de lampen vind je bij het voorsteltopic mocht je er into zijn. 

Er staan er 6 nu in een DS60 kweektent van 60x60, 3 Critical-Kush, 3 autoflowers van vorige terraskweken die soms al wel eens zaad willen geven. 

De auto's zijn rond de 15e geboren, de CK's 7 dagen geleden. 

De rest van het kweekpakket dat ik in den tijd kocht staat ook al klaar, nl nen afzuiger en de koolstof filter zou eigenlijk nog nieuw moeten zijn want ik vond dat toen niet zo hard stinken, enkel bij het knippen is het wel louche. 

Den ballast hoef ik niet meer te gebruiken, en de schakelkast heb ik er voor het gemak voor gezet. (potten heb ik weggesmeten bij mijne vorige verhuis)

En een ventilator, dat zou ook tof zijn. De min/max thermo is doorheen de jaren gesneuveld en ik heb er nog geen nieuwe kunnen bemachtigen, ik heb vandaag een thermo gekocht die enkel de nu-temperatuur meet, en met de lamp ist een goeie 27°, de planten gaan er ni heel slecht op. 

Een ph en ec meter komen er aan, ook super cheap natuurlijk, 20 €

 adb71d25-132f-4401-b22e-d8ba1553ee9e.thumb.jpg.3e19444701cdc6071df422cb3869ca8d.jpg

Ik heb ze dus ontkiemd, allemaal in van die compostpotjes gestoken en gewacht. Op de foto staan de auto's vanvoor, die hebben nen achterstand opgelopen omdat ik er de eerste week eigenlijk niveel om gaf en ik nog op die lamp aan't wachten was. 

Nu staken er bij het thuiskomen al wel bij 2 planten wortels door het potteke. De CK rechtsboven had het moeilijk omdat ik vergeten was dat ik 3 zaden had ontkiemd, en de wortel dus al goed in de keukenrol zat, en dan heb ik dieje nog al ongelukkig in de pot gestoken, maar dus ondanks die mishandeling en met het laag vullen van da potteke is dat een van de planten wiens wortel al door da potteke zat. De andere is de auto eronder.

Ingegraven dus in 2 loempe potten die ik mr voor de veiligheid al gekocht had, maar van't weekend dus nr het tuincentrum voor andere. En misschien een zakske grond. En een termo. Nog wat sfeerbeelden. 

IMAG0005.thumb.jpg.93547ddcba67a2d0fa72421695be98d3.jpg

 IMAG0004.thumb.jpg.eeb6f0c2f37729830bd2bfca378f27c3.jpgda's diejen auto dus, en den andere erin is de CK

IMAG0003.thumb.jpg.cfe621bc0d564655545ce624c878b00f.jpg

De andere CK's staan vlak onder de lamp, eens zien of ze dat tof vinden, en dan die andere 2 auto's als crackhoeren langs de kant.

Denken jullie eigenlijk da dieje koolstoffilter na 4 jaar niks mee gedaan te hebben nog macheert? Da vraag ik mij dan weer af.

Groetjes! 

Ah ja, iedereen mag 1 ne keer afgeven op mijn cheap chinees brol licht, ma nooit geschoten is altijd mis. Die "dode" led-jes zijn trouwens infrarood *fancyyyy* en da zou beter zijn!  :verrygoodIMAG0007.thumb.jpg.b485fee6cc8091d6c5a1db85645bd884.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze voldoende licht krijgen. De output van dit soort lampen is kwa lumen niet zo hoog, kwa spectrum zit het wel goed. Dit gaat sowiezo wel wat worden. Mocht je een keer wat anders willen is een 600w osram hps lamp met (dimbaar)ballast een goed(koop) aternatief. 600 watt hebben de hoogste lichtopbrengst van de reeks (60,250,400,600,1000 watt) hps lampen. 

Zelf ga ik nog zoiets proberen: Driverless cob 50w met een Heatsink.

Groeten,

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/3/2018 at 3:51 PM, Hannesh said:

Ik hoop dat ze voldoende licht krijgen. De output van dit soort lampen is kwa lumen niet zo hoog, kwa spectrum zit het wel goed. Dit gaat sowiezo wel wat worden. Mocht je een keer wat anders willen is een 600w osram hps lamp met (dimbaar)ballast een goed(koop) aternatief. 600 watt hebben de hoogste lichtopbrengst van de reeks (60,250,400,600,1000 watt) hps lampen. 

Zelf ga ik nog zoiets proberen: Driverless cob 50w met een Heatsink.

Groeten,

Hannesh

Zeg gewoon lekker niks.

In een ander topic zeg je dat een 400 Watt HPS uitermate geschikt is voor een 120 x 120 tentje. Misschien zelfs wel teveel licht.

En nu adviseer je een 600 Watt HPS voor een tentje van 60 x 60....

Wie kan dit soort adviezen nu serieus nemen.

 

'Lumen' doet er niet zo veel toe voor een plant, maar ok, we gebruiken allemaal allerhande licht-termen door elkaar. Zelf zit er ook wel eens naast.

Maar waarom denk jij dat het spectrum van deze lamp wel goed is? Waarop baseer je dat?

 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Kees A said:

Zeg gewoon lekker niks.

In een ander topic zeg je dat een 400 Watt HPS uitermate geschikt is voor een 120 x 120 tentje. Misschien zelfs wel teveel licht.

En nu adviseer je een 600 Watt HPS voor een tentje van 60 x 60....

Wie kan dit soort adviezen nu serieus nemen.

 

'Lumen' doet er niet zo veel toe voor een plant, maar ok, we gebruiken allemaal allerhande licht-termen door elkaar. Zelf zit er ook wel eens naast.

Maar waarom denk jij dat het spectrum van deze lamp wel goed is? Waarop baseer je dat?

 

Had de 60x60cm niet gezien. Een 600 watt geeft nu eenmaal de hoogste lichtopbrengst van de hps lampen. 

Rood licht en blauw licht zijn het spectrum wat de plant nodig heeft voor fotosynthese. Ik geloof 350nm(blauw), 700nm(rood). Dat zit op die lamp dus kwa spectrum prima. 

Beter ook niet meer zeuren. Je weet niet met wie je praat. Zeg dit soort dingen maar niet tegen mensen die je in het echt ziet. Sommige pikken zo een grote bek echt niet. 

Groeten,

Hannesh

 

100w-led-grow-light-full-spectrum-integrated-grow-led-chip-cover-380nm-840nm-best-for-hydroponics.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote:

Beter ook niet meer zeuren. Je weet niet met wie je praat. Zeg dit soort dingen maar niet tegen mensen die je in het echt ziet. Sommige pikken zo een grote bek echt niet. 

Grappenmaker, je zit op een forum, als je niet tegen kritiek kan blijf dan weg. Als jouw "adviezen" worden opgevolgt is succes uitgesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Hannesh said:

Beter ook niet meer zeuren. Je weet niet met wie je praat. Zeg dit soort dingen maar niet tegen mensen die je in het echt ziet. Sommige pikken zo een grote bek echt niet. 

:rofl :jump: :wacko: :no
#FLAPPDROL

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Hannesh said:

Had de 60x60cm niet gezien. Een 600 watt geeft nu eenmaal de hoogste lichtopbrengst van de hps lampen. 

Rood licht en blauw licht zijn het spectrum wat de plant nodig heeft voor fotosynthese. Ik geloof 350nm(blauw), 700nm(rood). Dat zit op die lamp dus kwa spectrum prima. 

volgens mij brengt een 1000 HPS meer op, maar dat is vast niet wat je bedoeld.

 

Om je argument over het ideale spectrum kracht bij te zetten kom je met een afbeelding die regelrecht afkomstig is van de fabrikanten van kerstmis- en feestverlichting.

Alle serieuze kwekers weten inmiddels allang dat deze armaturen niet voldoen. Hoog Tell Sell gehalte. Maar jij neemt het gewoon als waarheid aan.

Is dat je misschien ook verteld door die kennis die planten studeert (jouw tekst) in Wageningen?

Je snapt het allemaal niet helemaal. Geeft niks. Ik ook niet. Maar daarom hou ik op bepaalde momenten ook mijn grote bek en laat de adviezen graag aan anderen over die er wel kijk op hebben of ervaring mee hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbele post

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...