Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RudyCamion

De Rudy

Recommended Posts

Hallo, 

Zoals gebruikelijk stel ik me effe voor als de Rudy. 

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb enkele jaren gelezen met de opgedane kennis zelf een klein tentje gekocht met een 250HPS lamp. Deze stond de laatste jaren stof te vangen in de kelder, maar met die nieuwe LED lampen raakte ik terug geprikkeld om dat eens te proberen. Met HPS zat ik altijd als ik niet thuis was naar een rookpluim in de horizon te speuren omdat ik dacht dat mijn kot in de fik ging vliegen. En dan is LED wel chiller. 

Aangezien die lampen nogal kostelijk zijn, heb ik op Ali gaan speuren naar een goedkope, en heb ze gevonden.

Een BESTVA 600watt elite. Ik wou vooral een schakelaar voor groei en bloei. Kostte me met douane bij 130 €.  Volgens de fabrikant haalt die het rendement van een 400HPS maar dat neem ik met een grote schep zout. Het zou mooi zijn als ik het resultaat van mijn eerste HPS kweek evenaar, dat was toen tussen de 50-75 gr. (zonder Ph en Ec meter, maar wel gedreven en elke dag ermee bezig) Nadien zag ik dat het zo ook wel groeide en ben ik lakser geworden, tot ik gestopt ben :-) 
Een ph en ec meter komt er deze keer wel aan. 

Ik ben ook geen professional en heb daar ook geen ambitie toe, ik probeer er gewoon het beste van te maken :-)

Maar omdat LED gewoon graaf maar toch iets anders denk ik 

Klein vraagje ivm het opkomend kweekverslag van bovenstaande: 't is een tent van 60x60, met dan bovenvermelde lamp erop. Steek ik dat in Micro/Fluo of gewoon indoor? 

Groeten! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo 

Die Chinese meuk is nou niet zo erg betrouwbaar qua stroomstoringen en zo...

Het is niet voor niets zo goedkoop natuurlijk. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een foto'ke van de lamp ter illustratie, is maar zo makkelijk. 

Ik had het al gelezen dat hier geen fanbase voor chinese meuk is :lol::lol: Maar ik wil er geen 250 - 500 euro's aan kwijt zijn nu. Misschien dat ik erna nog wel voor iets beters ga, we zien wel. Die 2 andere lampen, daar ga ik een auto onder zetten die samen met de gewone feminized nu aan't voorgroeien is. Die auto is nog oud zaad dat ik had van een op het terras bevruchte auto, geen idee wat daaruit gaat komen. 

Een stroomstoring kan natuurlijk altijd, maar ze hangt nog aan de timer/schakelkast die ik met de HPS gebruikte, kreeg best goeie reviews van oa kwekers in Spanje, ...

Ik kan het maar proberen, en jullie kunnen zien of het iets wordt of niet? Het zullen 2 tot 3 critical Kush-en worden, er is er al 1tje dat het moeilijk heeft omdat ik dat zaadje ondersteboven in de grond had gestoken :lol: Absoluut geen pro dus en amateurisme troef. :D 

image.png.221446780e0f6e0830702241df5439c7.pngimage.png.50561c5374264a2da31f6471e6ba3539.png

Edited by RudyCamion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom, ben benieuwd naar je verslag.
Je zit een beetje op het randje micro/indoor, kies welke je leuk vind en waar jij denkt dat het thuis hoort:D

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rudy,

ik ben zelf ook bezig met zo'n Chinees dingetje, was een gegeven paard. Zal de resultaten t.z.t. wel delen. B)

Edited by Onrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...