Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wwmaker

Wie kan mij vertellen wat er gaande is

Recommended Posts

Help 

ik zit in de het begin van de 6de week bloei en heb kleine bruine vlekken op mijn bladeren! Aan de onderkant van mijn blad zijn het gele vlekken(lijkt op celsterfte)

ook heb ik zwarte vlekjes bovenop het blad zitten!

 

ik kweek op lightmix

mijn voeding is van plagron

mijn ec van me water hangt tussen 1,7 tot 1,8

mijn ph van me water is ong 6,3

temp licht aan 27,5 tot 28,5

licht uit 22,5

opgekweekt uit zaad!

soort WW

Graag een beetje help aan deze kant!

4E38D13A-0136-4437-82D3-BED21F87BC1B.jpeg

8E995DDE-C89E-4B8B-9016-C4A507B7C3DD.jpeg

F5E9A34D-7BD0-40B0-B0E6-E14BEA6AD0B0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wwmaker,

Eerste wat mij opvalt is dat je blad behoorlijk groen is en glimt, wat duid op te veel stikstof. 

2de wat mij opvalt is dat je een hele lage ph geeft op grond.

Is dit je eerste kweek?

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee @Xaim, 

Dit is mijn 2de kweek! Dus ben zeker nog aan het leren!

zou het glimmen ook kunnen komen door residu van blad voeding en insecten spray?

eind 3de week bloei laatste keer gegeven!

heb al last gehad van overbesting! Heb toen me ec naar beneden gesteld voor een goeie week!

hoor het graag!

Edited by Wwmaker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Wwmaker said:

Hee Xaim, 

Dit is mijn 2de kweek! Dus ben zeker nog aan het leren!

zou het glimmen ook kunnen komen door residu van blad voeding en insecten spray?

eind 3de week bloei laatste keer gegeven!

heb al last gehad van overbesting! Heb toen me ec naar beneden gesteld voor een goeie week!

hoor het graag!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wwmaker,

Leuk dat je de hobby hebt opgepakt.

Ik denk niet dat het door de spray of bladvoeding komt, maar gewoon veel voeding.

Als ik mij zo beetje herinner zou White Widow ongeveer 8 á 9 weken moeten. Het is sowieso niet erg als een plant iets geel wordt, helemaal als die op z'n einde aan het lopen is.

Heb je toevallig ook foto's van de gehele plant(en)? 

Een Ec van 1.7/1.8 vind ik zelf nog best hoog, maar het belangrijkste is dat je naar de plant kijkt en het schema als "guide line" gebruikt. 

Probeer de ph iets op te laten lopen naar 6,8, doe dit wel geleidelijk zodat de plant hier geen "klap" van krijgt. 

Je kan ook een hoop leren in de "Indoor Kweekverslagen", dit is mijn verslag en kan je ook zien dat mijn planten aan het einde ook gelig zijn.

Het kan ook handig/makkelijk voor je zelf zijn om ook een kweekverslag bij te houden zodat mensen je op de voet kunnen volgen, en misschien tips kunnen geven. Helemaal omdat je nieuw in de hobby bent:innocent:

Gr, X 

Edited by Xaim
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Xaim said:

@Wwmaker,

Leuk dat je de hobby hebt opgepakt.

Ik denk niet dat het door de spray of bladvoeding komt, maar gewoon veel voeding.

Als ik mij zo beetje herinner zou White Widow ongeveer 8 á 9 weken moeten. Het is sowieso niet erg als een plant iets geel wordt, helemaal als die op z'n einde aan het lopen is.

Heb je toevallig ook foto's van de gehele plant(en)? 

Een Ec van 1.7/1.8 vind ik zelf nog best hoog, maar het belangrijkste is dat je naar de plant kijkt en het schema als "guide line" gebruikt. 

Probeer de ph iets op te laten lopen naar 6,8, doe dit wel geleidelijk zodat de plant hier geen "klap" van krijgt. 

Je kan ook een hoop leren in de "Indoor Kweekverslagen", dit is mijn verslag en kan je ook zien dat mijn planten aan het einde ook gelig zijn.

Het kan ook handig/makkelijk voor je zelf zijn om ook een kweekverslag bij te houden zodat mensen je op de voet kunnen volgen, en misschien tips kunnen geven. Helemaal omdat je nieuw in de hobby bent:innocent:

Gr, X 

Hee Xiam,

heeft even geduurd maar uiteindelijk is me hobby toch werkelijkheid geworden!

veel voeding is geen ramp tenzij de bladeren verkleuren en of verbranden?

jep 8 tot 9 weken, van plagron gebruik ik ook sugar royale, wat de bloei met max een week zou kunnen verkorten! Dus zitten indd al aardig tegen het einde aan! 

Heb ook al de eerste bruine THC haren gespot!

schema indd als guide line maar toch verteld de plant nog het meest! Zoals je zelf al aangeeft!

De ph opkrikken met ph plus van plagron doen om ook binnen de zelfde voedings lijn te blijven!?

zal de volgende ronde zeker een verslag doen en ben dan zeer benieuwd wat voor tips en tricks ik krijg!

hier nog een paar foto’s van de huidige situatie!!

thanx!!

heb de lampen al iets hoger gehangen,

5BA21A30-8794-4F50-9FFE-80BAF79EC326.jpeg

C6CDFF21-5D85-42E7-A9E8-680AF7D8763B.jpeg

EE5F4AD2-9469-4EC2-82F3-78B75042A531.jpeg

3F9F976A-5D2D-4FAD-981A-14C1CA2A5843.jpeg

DB2DF365-6E96-401D-9249-070CEEEAB398.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je calc gezeik krijgt, zou ik toch lekker minder voeden hoor, dat tel ik gewoon als 'problemen' 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, HUFFnPUFF said:

als je calc gezeik krijgt, zou ik toch lekker minder voeden hoor, dat tel ik gewoon als 'problemen' 

Beste HUFFFnPUFF,

mag ik vragen waar je uit opmaakt dat het een kalk probleem is aangezien dat nog niet naar voren is gekomen, evt met onderbouwing 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wwmaker,

@HUFFnPUFF heeft hier waarschijnlijk gelijk in, ik denk dat namelijk ook.:rolleyes2:
Doordat je zoveel voeding geeft en de plant veel N (stikstof) opneemt, kan het zijn dat de plant moeite heeft om Ca (calcium) op te nemen.
Doordat je bladeren donker groen zijn en glimmen geeft aan dat de plant zat/te veel voeding krijgt.
Te veel voeding LIJKT niet slecht omdat de bladeren niet persé hoeven te verbranden, maar het kan wel de opname van andere soorten voeding belemmeren.
Ook kan te zure grond er voor zorgen dat bepaalde mineralen moeilijker opgenomen kunnen worden (Calcium b.v.)

Probeer de voeding wat minder te geven, en de ph rustig aan op te laten lopen, waarschijnlijk gaan je planten zich wat beter voelen.
Hou ook in de gaten dat de planten niet te nat staan:innocent:

planten zien er voor de rest mooi gezond uit voor begin week 6:tu

hoe koud wordt het minimaal in je hok als de lampen uitstaan?
En hoe warm wordt het als de lampen aan staan?

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Xaim said:

@Wwmaker,

@HUFFnPUFF heeft hier waarschijnlijk gelijk in, ik denk dat namelijk ook.:rolleyes2:
Doordat je zoveel voeding geeft en de plant veel N (stikstof) opneemt, kan het zijn dat de plant moeite heeft om Ca (calcium) op te nemen.
Doordat je bladeren donker groen zijn en glimmen geeft aan dat de plant zat/te veel voeding krijgt.
Te veel voeding LIJKT niet slecht omdat de bladeren niet persé hoeven te verbranden, maar het kan wel de opname van andere soorten voeding belemmeren.
Ook kan te zure grond er voor zorgen dat bepaalde mineralen moeilijker opgenomen kunnen worden (Calcium b.v.)

Probeer de voeding wat minder te geven, en de ph rustig aan op te laten lopen, waarschijnlijk gaan je planten zich wat beter voelen.
Hou ook in de gaten dat de planten niet te nat staan:innocent:

planten zien er voor de rest mooi gezond uit voor begin week 6:tu

hoe koud wordt het minimaal in je hok als de lampen uitstaan?
En hoe warm wordt het als de lampen aan staan?

 

Gr, X

Klinkt als een goeie onderbouwing en een duidelijk plan! 

Wat minder voeding aan welke ec waarde moet ik dan denken?

Met de lampen aan kom ik max op 28,3 

en de lampen uit op 21,5.

gr Ww

Edited by Wwmaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wwmaker,

Geef de tijden dat je normaal ook water geef, maar dan met 1.4/1.5EC en naar je planten blijven kijken, elke dag.
Als ze niet lichter worden of de glans van de bladeren gaat er niet af rustig aan verder afbouwen.
Kijk met 1.4/1.5 een weekje aan, dan zou er al wel wat zichtbaar moeten zijn.
Als je denkt dat 1.4/1.5 nog te veel is weer wat minder geven, je begint namelijk het einde te naderen.

Je kweekt op grond dus er kan nog een hoop voeding in de grond zitten die de planten nog moeten gebruiken voor ze afgebloeid zijn.
Als er nog veel voeding in de bodem zit, ga je dit proeven in het eind product, dus dat zou zonde zijn.

Zoals ik al eerder zei, als ze op het einde wat geler worden is niet erg, de plant loopt dan aan het einde van zijn levenscyclus.
Je kan het vergelijken met een boom in de herfst die zijn blad laat vallen, alleen is de wietplant een 1 jarige plant:innocent:

De temperaturen zijn mooi, dat zit wel goed.

Enige vraag wat ik nog heb: Heeft elke plant paarse stelen?
Dit is namelijk stress, dit KAN door de overvoeding komen.

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Xaim said:

@Wwmaker,

Geef de tijden dat je normaal ook water geef, maar dan met 1.4/1.5EC en naar je planten blijven kijken, elke dag.
Als ze niet lichter worden of de glans van de bladeren gaat er niet af rustig aan verder afbouwen.
Kijk met 1.4/1.5 een weekje aan, dan zou er al wel wat zichtbaar moeten zijn.
Als je denkt dat 1.4/1.5 nog te veel is weer wat minder geven, je begint namelijk het einde te naderen.

Je kweekt op grond dus er kan nog een hoop voeding in de grond zitten die de planten nog moeten gebruiken voor ze afgebloeid zijn.
Als er nog veel voeding in de bodem zit, ga je dit proeven in het eind product, dus dat zou zonde zijn.

Zoals ik al eerder zei, als ze op het einde wat geler worden is niet erg, de plant loopt dan aan het einde van zijn levenscyclus.
Je kan het vergelijken met een boom in de herfst die zijn blad laat vallen, alleen is de wietplant een 1 jarige plant:innocent:

De temperaturen zijn mooi, dat zit wel goed.

Enige vraag wat ik nog heb: Heeft elke plant paarse stelen?
Dit is namelijk stress, dit KAN door de overvoeding komen.

 

Gr, X

Thanx voor het schema gaan we zeker volgen zal begin volgende week nog even nieuwe foto’s droppen!

ja alle planten hebben de zelfde paarse blad steeltjes! 

Gewf water via druppel systeem! Alle planten krijgen evenveel en even vaak! 

Water 2 uur nadat de lampen aan zijn! Echter wel elke dag!

18 18l potten en dan elke dag 10 liter

gr Ww

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet goed gaan, ik wacht de foto's af:tu succes!

Gr. X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Xaim said:

Dat moet goed gaan, ik wacht de foto's af:tu succes!

Gr. X 

Thanx man! We gaan ervoor!!

Buds up!!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph 6.3 op aarde is toch gewoon gangbaar?

Zou idd gewoon wat zakken in de voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie, in principe is er ook niks mis met de pH,

maar het kan zo zijn door de lage pH dat andere mineralen niet/moeilijk opgenomen kunnen worden, vandaar dat ik aangeef om de pH iets te verhogen (6.8).

En zoals je zelf ook al zegt is de voeding verlagen geen slecht idee:tu

 

Gr, X
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer! Er is een en ander veranderd! Een kleine korte toelichting, echter spreken de foto’s voor zich!!

een deel van de blad stengels heeft iets paarse kleur verloren maar niet bijzonder veel! Naar mijn mening is het blad niet lichter van kleur geworden.

ik heb bij een plant geconstateerd dat alle THC haren bruin zijn geworden, dit komt denk ik door Eem korte maar te droge periode! Mijn fout. We weinig water!

een plant is heel snel aan het verkleuren gegaan maar ook dat is te zien op de foto’s

zit nu met me ec op 1,3 ong.

ph 6.6

lv hangt rond de 50 hoop die nog wel wat lager te krijgen door middel van ondvochtiger.

temp max 28,2

temp min 20.5

gr Ww.

AC7740D7-04C0-4958-ADCD-397D653554D4.jpeg

1F38C70C-E5E8-4C67-A972-3EB3C084AA27.jpeg

229D0250-1C86-4362-8D17-246F47D3E707.jpeg

67F2C463-B8DC-40A2-AD5F-16179EED965E.jpeg

B69DFCC9-A6E9-47E8-A1B9-76034C732E65.jpeg

E73ACD08-ED51-4516-9C19-8CC3C2CB036A.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er inderdaad wel goed uit, alleen nog wel behoorlijk donker qua groen.

Maar je bent al lager aan het gaan, dus dat zal binnenkort wel wat zichtbaarder moeten worden :innocent:

Ik denk dat die ene met de bruine haren aardig aan haar einde begint te lopen. Dat kan een nadeel van zaad zijn, dat niet alles persè tegelijk klaar hoeft te zijn.

Hou haar goed in de gaten, misschien dat ze nog in een 2de bloei schiet zo niet moet je zeker oppassen dat ze niet gaat rotten/schimmelen.

Je zit nu in week 7 toch? 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp mag ook wel iets hoger lijkt het. De bladranden staan wat omhoog wat lijkt dat de planten het iets te warm hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Xaim said:

Zien er inderdaad wel goed uit, alleen nog wel behoorlijk donker qua groen.

Maar je bent al lager aan het gaan, dus dat zal binnenkort wel wat zichtbaarder moeten worden :innocent:

Ik denk dat die ene met de bruine haren aardig aan haar einde begint te lopen. Dat kan een nadeel van zaad zijn, dat niet alles persè tegelijk klaar hoeft te zijn.

Hou haar goed in de gaten, misschien dat ze nog in een 2de bloei schiet zo niet moet je zeker oppassen dat ze niet gaat rotten/schimmelen.

Je zit nu in week 7 toch? 

Gr, X 

Ik laat me verrassen wat de kleur doet zal voornamelijk voor de logende ronde meer op me ec gaan letten en niet te snel omhoog gaan.

die bruine kijk ik nog even aan anders gaat de schaar er in! Moet nog even een drooghok bouwen zodat ik met de rest nog even door kan bloeien! En wat ik zij, die heeft echt een klap gehad van droogte!

ja zit nu halverwege week 7!

Gr Ww

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, bosrand said:

De lamp mag ook wel iets hoger lijkt het. De bladranden staan wat omhoog wat lijkt dat de planten het iets te warm hebben.

Hee bosrand! Die krullende bladranden had ik ook geconstateerd en er ook al op gehandeld! 

Lampen hangen nu op 55 hoog!

moet tog prima zijn voor 600w

Gr Ww,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wwmaker,

7,5week kan er 1 klaar zijn hoor, staar je niet blind op de weken die de breeder aangeeft, want dat hoeft niet persè te kloppen :innocent:

De rest moet je zeker nog even de tijd geven om verder aan te dikken.

Als tip voor de volgende keer, hou een kweekverslag bij, zo kan iedereen mee kijken en je helpen problemen te constateren of tips te kunnen geven. Het kan ook handig zijn als je in de toekomst is terug wilt lezen.

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweelverslag gaat de volgende ronde ook zeker komen!

 Zal ook komende weken nog wat foto’s uploaden om de voortgang te delen!!

thanx voor alle info, tips en tricks!

Gr Ww 

Stay high and Buds up!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...