Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peterpangroen

Eerste keer scroggen 120x120

Recommended Posts

Beste leden,

Na een eerste basic kweekje wil ik toch een stapje maken om te gaan scroggen. Ik wil hiervoor een tent van 120x120x200 aanschaffen met een 630W CMH lamp in plaats van mijn 600 HPS.

Ik wil er niet meer dan 5 in hebben ivm de blauwe petten. 

Mijn vraag is: als ik 5 potten kwijt wil voor dit oppervlak, hoeveel liter potten is de beste keuze? Ik heb een oogje op de SuperRoots air-pots en deze komen in de maten 22,5L en 38L. Of is een tussenmaatje beter geschikt?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de potten zo groot mogelijk nemen, zodat je er NET 5 neer kunt zetten, zodat je niet de grond aan het belichten bentHoe meer ruimte ze hebben hoe sneller ze groeien, dat kan wel fijn zijn om de 1.20/1.20 dicht te laten groeien :tu

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Xaim said:

Ik zou de potten zo groot mogelijk nemen, zodat je er NET 5 neer kunt zetten, zodat je niet de grond aan het belichten bentHoe meer ruimte ze hebben hoe sneller ze groeien, dat kan wel fijn zijn om de 1.20/1.20 dicht te laten groeien :tu

Gr, X 

Dus in dit geval dan 5 maal die 38L? En gaat het nu niet extreem lang duren om dit oppervlak voor te krijgen met 5 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peterpangroen,

Het kan wel even gaan duren, ligt er ook al welke je soorten neemt. Indica wordt vrij compact over het algemeen, sativa zou wat mooier uitpakken op die afmetingen. 

Zet ze in iedergeval meteen in de grote pot. Dan groeien ze het snelst. Ik gok dat je zo 4 weken moet voorgroeien, neem dan wel een sativa soort. Als je graag Indica dominant wilt, dan zit je denk wel aan 6-8 weken.

Andere optie heb je denk ik niet aangezien je je aan het 5 planten beleid wilt houden (niks mis mee hoor! :tu)

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Xaim said:

@Peterpangroen,

Het kan wel even gaan duren, ligt er ook al welke je soorten neemt. Indica wordt vrij compact over het algemeen, sativa zou wat mooier uitpakken op die afmetingen. 

Zet ze in iedergeval meteen in de grote pot. Dan groeien ze het snelst. Ik gok dat je zo 4 weken moet voorgroeien, neem dan wel een sativa soort. Als je graag Indica dominant wilt, dan zit je denk wel aan 6-8 weken.

Andere optie heb je denk ik niet aangezien je je aan het 5 planten beleid wilt houden (niks mis mee hoor! :tu)

Gr, X 

Thanks, en wil voor een 50/50 indica sativa gaan (the Ultimate van dutch passion). En welke maat raad je aan voor 5 ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peterpangroen,

Als ik de planten een beetje zie zijn ze vrij lang en niet zo bossig, het zou mooi zijn als die ook fiks breedt wilt worden, maar de plant keuze laat ik aan jou over :innocent: Ik heb ze zelf nooit gegroeid dus kan er niks zinnigs over zeggen :P

Waarom heb je voor deze soort gekozen?:rolleyes:

Ik zelf gebruik nu deze potten nu, 4 op mijn 1m2 tentje, als je het wilt zien kan je ze hier bewonderen.

Gr, X 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, Xaim said:

@Peterpangroen,

Als ik de planten een beetje zie zijn ze vrij lang en niet zo bossig, het zou mooi zijn als die ook fiks breedt wilt worden, maar de plant keuze laat ik aan jou over :innocent: Ik heb ze zelf nooit gegroeid dus kan er niks zinnigs over zeggen :P

Waarom heb je voor deze soort gekozen?:rolleyes:

Ik zelf gebruik nu deze potten nu, 4 op mijn 1m2 tentje, als je het wilt zien kan je ze hier bewonderen.

Gr, X 

Zo dat zijn fikse bakken! Zien er goed uit ook. Ga je deze ook later scroggen?

Soortkeuze meer vanwege dat die goed staat aangeprezen als een soortje die veel oplevert en beter tegen schimmels kan.

dat ze vrij lang op de foto's eruit zien kan je denk ik zelf wel trainen met wat toppen en eventueel croppen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker, zijn mooie bakken inderdaad maar ben er zeker tevreden over!

Ik vind zelf scroggen te veel werk, ik heb een andere eigen manier:whistle: ik laat de plant 1,5week op 12/12 en dan trek ik de hoofdtop schuin naar beneden, zodat 1 kant van de plant meer licht krijgt. Doordat ik de hoofdtop ombuigen gaan de zijscheuten harder groeien en krijg je een soort scrog, alleen met veel minder werk en stress voor de plant.

Niet elke plant vind het namelijk leuk om getopt/getraind te worden, dit KAN resulteren in makkelijke bloemen of geremde groei.

Maar uiteindelijk moet JIJ zelf kiezen welk soortje je het beste lijkt en welke methode je wilt toepassen. :D

Gr, X 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aarde bak te grote van je tent is ook nog mogelijk indien je maximaal de ruimte wil benutten.

Stuk pvc buis erin kun je zien of er geen water onderin staat.

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...