Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dio

De ideale moederplant (stekken)

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben op zoek naar de beste indica soort die goed groeit en goed te stekken is. De hoogte van de plant mag max. 1.6m zijn.

Ik heb nu een aantal zaden van Barneys Farm aan het ontkiemen en uit ervaring weet ik dat ze de 1m halen en als je ze stekt is dat een flinke aderlating voor de moederplant. hhmm lange zin

Je zou kunnen denken aan de witte soorten, maar ik wil graag van anderen horen welke zij de beste inidca soort vinden om mee te stekken.

Gegroet Dio

ps op sommige seedsshop is de hoogte van planten die 1.5m halen niet te vinden of moeilijk dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indica stekt volgens mij vaak makkelijker dan sativa, qua uitval.

Hoe goed je stekken overleven hangt echt van je opstelling af en je eigen kennis.

1.5 meter behalen heeft er meer te maken met hoelang jij ze laat voor groeien ipv het soort.

Indica is vaak wat struikeriger dan sativa deze worden wat meer kerstboom achtig.

De meest gekozen indica of gemixte stek soorten zijn nog wel sneeuwwitje - power plant(pp) - bepaalde kush soorten.

Afghaan is een goed soort en kan goed tegen warmte en kou en word echt een struik en geeft compacte toppen.

Dit soort zie je niet veel meer, meeste soorten zijn ook geen pure indica of sativa maar bv 60% indica 40% sativa.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, elke soort die je zelf wilt. De ene wortelt wat sneller/makkelijker dan de andere, maar als je klimaat in orde is dan maakt het niet uit welke je pakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...