Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Dagboek van een breeder

Recommended Posts

Het originele topic starte in 2006 en is nu 12 jaar oud en een hele opgave om door heen te worstelen wat de leesbaarheid niet echt bevorderd, daarom dit nieuwe topic over de vooruitgang van het maken van onze soorten en wat er in de toekomst is te verwachten.

Alle zaden van Sanniesseeds zijn gemaakt door Sannie en Knutsel !

Knutsel is mijn vriend en rechterhand breeder en heeft de afgelopen jaren niet stil gezeten, op zoek naar de perfecte plant is Knutsel een kruising van hemzelf tegen gekomen welke zich al snel uitzonderde en de eigenschappen heeft waar naar gezocht werd zoals een narcotische uitwerking en algehele verschijning van deze plant. De keuze is ontstaan uit de volgende kruising Hashplant / Double strawberry diesel X Killingfields ( naam voor deze plant komt later ).

Deze combinatie bleek een schot in de roos te zijn en na gedegen selectie zijn er planten geselecteerd welke voldeden aan de hoge eisen welke we stellen aan onze ouder planten. De absolute winnaar gebruiken we als bestuivende factor en volgende kruisingen zullen met deze plant gemaakt worden : Madkush X Hashplant / Double strawberry diesel X Killingfields  en  Hashplant / Double strawberry diesel X Killingfields S1 zaden

Madkush geselecteerde feno uit reguliere zaden en worden op dit moment bestoven :

 

Madkush feminized zaden bestoven top bud

Hashplant / Double strawberry diesel X Killingfields

De buds zijn bestoven en ik hoop de zaden met een week of 4-6 klaar te hebben.

hashplant / double strawberry diesel X killingfields bestoven bud

Dit is de omgebouwde  Hashplant / Double strawberry diesel X Killingfields welke zal zorgen voor feminized nakomelingen.

hashplant / double strawberry diesel X killingfields omgebouwde vrouwelijke cannabis plant

Sannie's jack feminized bloei ruimte zal nog een week of 3 door bloeien voordat ze bestoven kan worden.

Sanniesjack feminized zaden bloei kamer

Killingfields regulier zal nog een week of 3 bloei nodig hebben voordat ze bestoven kan worden.

killing fields reguliere zaden bloei ruimte

Chemdawg X Heribei zal spoedig bestoven worden.

Chemdawg top klaar om bestoven te worden met Heribei

We zitten ook midden in het proces van het maken van Madscientist feminized en Sugarpunch zaden om voorraad te kunnen garanderen. Zoals is te zien werken we er hard aan om nieuwe en laag voorraad soorten te maken.

Ondertussen ben ik ook nog bezig met het verbeteren van mn foto skills en dan met name de super macro kant hiervan en zal af en toe eens een foto delen in dit topic.

Trichoom van cannabis super macro fotografie

Dit topic zal regelmatig geüpdatet worden

 

greets sannie

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie de plant op de 2e foto heeft een paar bladpunten met zo'n krulletje op het einde, komt dat voort uit de genen van de Hashplant of heeft dat een andere oorzaak?

Altijd leuk om kweekjes van jou/jullie te zien, net als de foto's! Super vette macro pica :wub:
Ik kan al haast niet wachten op de update :wOOt

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, vakman said:

@sannie de plant op de 2e foto heeft een paar bladpunten met zo'n krulletje op het einde, komt dat voort uit de genen van de Hashplant of heeft dat een andere oorzaak?

Altijd leuk om kweekjes van jou/jullie te zien, net als de foto's! Super vette macro pica :wub:
Ik kan al haast niet wachten op de update :wOOt

Succes!!

De plant staat relatief dicht bij een 1000 watt double ended bulb en vermoed dat die het een beetje warm heeft gehad

 

greets sannie

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soortjes in de maak :-]! Volg met interesse en kom zeker even bij je shoppen voor de volgende kweek.

De foto's zijn trouwens echt top :tu. Die super macro pic is echt om van te kwijlen :wub:.

Greetz red

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgend foto is van een Madkush pistil welke net is bestoven en te zien is dat deze aan het verkleuren is om volledig zwanger te raken.

pollinated cannabis pistil from madkush

Als je goed kijkt kun je de stuifmeel korrels zien vast plakken aan de rtrichomen

 

greets sannie

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tandjes, dikke vette pica weer!! :wub:
Keep m coming :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste paar maanden waren enkele van de drukste die ik heb mogen ervaren, afwerken van de shop orders, email en verpakken is al een hoop werk maar dan ook nog eens twee nieuwe winkels in twee talen met volledig nieuwe teksten en foto's is misschien wel iets teveel van het goede.

Maar het is gelukt en hiermee valt er een gewicht van mijn schouders.

De forums en winkels draaien nu op de nieuwste software en zijn klaar voor de toekomst waardoor ik me nu meer kan focussen op wat ik wel leuk vind en dat is met planten bezig zijn en fotograferen.

Update over wat we nu aan het doen zijn :

De Madscientist regulier en feminized  en Killingfields regulier zaden zijn niet gelukt vanwege koude problemen oftewel kwekers fouten.

Op dit moment liggen de Sanniesjack feminized zaden te drogen en zullen spoedig in de shop weer verkrijgbaar zijn.

Sanniesjack feminized zaden

Goede vriend en mede breeder Knutsel kreeg een aantal jaren terug een clone van NAW (poldergrower) : Hashplant/double strawberry diesel X Killingfields en was van het eerste moment al onder de indruk en weet nog goed dat die zei dat die nog beter zou worden met een vleugje Killingfields (sanniesjack X The One). Dit vooral om de grapefruit diesel te versterken welke ook in The One (Blueberry Sativa X NYCD/Killerqueen) is te vinden, de NYCD kan de diesel versterken en de KQ de grapefruit. Dit is niet zomaar een kruising maar een weloverwogen en onderbouwd project.

Zo gezegd zo gedaan en nadat de zaden waren gemaakt is er direct een selectie door Knutsel uit gevoerd. Rond week 6 bloei kreeg ik een belletje van Knutsel dat ik maar eens snel moest komen kijken want hij had de motherlode gevonden. Nieuwsgierig als ik ben stond ik dezelfde dag nog voor de deur en zag al snel waarom hij zo onder de indruk was van de planten. Hij liet me de geselecteerde plant zien en daar stond een plant in perfecte symmetrie met hoofdbud en een kroon van kleinere buds om haar heen, de kleur was licht groen met rose tinten in de bloemen.

De geur was zeer grape/diesel dominant en Knutsel vertelde dat in de vroegere bloei er meer fruitige invloeden waren maar dat dit ws in einde bloei weer omhoog komt. De buds waren bezaaid met kristallen trichomen en ik was al aan het weg dromen bij het maken van de foto's.

Motherlode trichome met kleuren

De tweede plant welke hij wou laten zien was een groene plant met een meer hoofdbud type groei en wat minder omliggende kleinere budjes, maar de geur van deze plant was niet van deze wereld zo fruitig met in tegenstelling tot de andere plant heeft deze een onderliggende diesel/grape geur, een prachtige combinatie van old school geuren.

Knutsel was als een kind in een snoepwinkel en vertelde dat die klonen had gemaakt van deze planten zodat we een feminized versie kunnen maken met ideaal matchende planten, duidelijk had die dit al goed door dacht. Na maanden de complete strain line up te moeten vermelden (hashplant/doublestrawberrydiesel X Killingfields) omdat we nog geen naam hadden begon ik aan te dringen dat er een goede naam moest komen en tijdens het roken van deze strain kwam de flashback dat die me heeft gebeld met de mededeling dat die de Motherlode heeft gevonden en zo was de naam geboren. Soms moeten dingen gewoon op hun plek vallen

Motherlode hoofd bud vol met kristallen trichomen

Ik was erg onder de indruk en dan vooral van de eerste feno en wou zien wat Knutsel ervan zou vinden om enkele soorten welke we hebben en geschikt te gebruiken om deze motherlode mee te kruisen. Na meerdere gesprekken hadden we allebei een aantal voorkeuren welke we graag zouden willen gebruiken. We hebben besloten een aantal kruisingen te maken en deze aan te bieden in de breeders choice sectie, deze sectie is bedoeld voor nieuwe kruisingen. De soorten worden eenmalig gemaakt maar mocht er een absolute winnaar tussen zitten dan kunnen we de soort opnieuw maken. Onze Madscientist is ook ontstaan in de breeders choice en is nu een Sanniesseeds soort. ( alleen niet op voorraad).

Madkush X Motherlode

Skunk afghaan/killingfields  X Motherlode

Heribei F3 X Motherlode

Alle 3 de gebruikte klonen hebben hun diensten al bewezen en wij vermoeden dat hieruit zeer mooie dingen kunnen ontstaan.

Deze soorten zullen deze week en aankomende weken beschikbaar worden in sanniesshop.

Madkush bestoven door Motherlode :

Madkush bestoven door Motherlode stuifmeel

Updates volgen

 

greets sannie

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi sannie! Nog steeds lekker bezig met zaden. Site werkt ook optimaal. Succes met je breeding projects!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunk Afghaan/Killingfields x Motherlode , dat klinkt als een thc-BOM :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...