Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

60x haze 3x600 watt gavita biogenetic

Recommended Posts

Hé, wat zeg je? :lol:

Gaat lekker daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh nee 4 berichten waren achter elkaar van mijzelf haha.

Dankje zelf ook wel tevreden, even kijken hoe de nacht temp wordt met het weer dalende temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zij zitten nu in de 7e week bloei.

6 volle weken en 3 dagen.

Deze staan er mooi bij, ik ben al iets in de voeding aan het zakken en je ziet dat zij ook iets lichter worden van kleur.

Zij hebben 100liter gekregen.

Hier zat 150ml flower finisher in , 100ml mineral boost (bevat ook fulvine en humuszuur) en 100ml regulator.

Ze staan er mooi bij zie al de eerste paar rode haartjes.

De foto's maak ik altijd in de nacht, hierdoor staan de bladeren ook wat meer in de rust stand.

Overdag staan deze mooi schuin omhoog.

Volgende ronde toch eens testen met bacteriën die alg verwijderen zodat ik druppelsysteem mooi schoon houdt, ondanks de bio voeding.

Er komt al genoeg thc op, als ik een paar planten met de sproeilans achter wat extra water geeft plakt mij broek al aardig erna.

NOg even de ventilator aanpassen, zie hier en daar toch een klauw blaadje.

20181217_160309.jpg

20181217_160159.jpg

20181217_160238.jpg

20181217_160144.jpg

20181217_160136.jpg

20181217_160117.jpg

20181217_160338.jpg

20181217_160516.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes hebben het uitstekend naar hun zinnetje, mooie plaatjes zo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa staan er lekker bij, 1 plant word iets lichter van kleur en krijgt wat harder blad.

IK zal hier even een foto van maken de rest is nog lekker groen en happy.

Wel grappig dat je dit gewoon met je telefoon kan maken, eerder was je een dikke canon camera nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie hier op het forum maar zelden zo’n mooie donker groene, niet over/ondergevoedde planten zo laat in de bloei. 

Zeer netjes man

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/17/2018 at 4:59 PM, Fatamorgana said:

NOg even de ventilator aanpassen, zie hier en daar toch een klauw blaadje.

Staan er idd fantastisch bij, complimenten hoor.

Denk je niet dat het klauwblaadje her en der, misschien door iets teveel aan N komt, gezien de kleur van je gewas. Misschien iets teveel groeivoeding gebruikt vooraan in 12/12 ?

Waarom denk je dat het door de ventilatie komt ?

Als je wilt, zou je eens met de duim en wijsvinger onder op de stam 'knijpen'. Wellicht dat de stam 'iets' zachter, of minder hard aanvoelt dan je zou denken/verwachten.

Edited by greentjeonatrip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, pekingeend said:

Merk je al veel verschil nu je de bio lijn gebruikt ten opzichte van je cocos?

Ja wel zo verre in het gemak.

Ik geef 1 keer in de 3/4 dagen water, ik kweek redelijk droog op aarde vaak geven mensen teveel na mijn idee.

En ik hoef geen pH bij te stellen en EC te controleren en drain bij te houden dus water geven gaat in dat opzicht wel vlot.

Bij hydro heb ik ook wel mooie compacte toppen, hier heb ik deze wel vrij vroeg dat ze al hard zijn.

Ik ga even experimenteren om iets tegen alg groei te doen met de bio voeding zodat dit gewoon met de sprinklers kan worden gegeven zonder enkele verstoppingen.

Dan ben ik helemaal in 10 minuten klaar.

De opbrengst is natuurlijk even afwachten, maar gezien de hoeveelheid toppen en de grote en hardheid komt dit wel goed.

2 hours ago, Wiekspiet said:

Zie hier op het forum maar zelden zo’n mooie donker groene, niet over/ondergevoedde planten zo laat in de bloei. 

Zeer netjes man

Bedankt voor het compliment, het was even kijken wat de goede verhoudingen waren.

Maar heb wel het idee dat de planten het klimaat en de voeding aangenaam ervaren.

De mineralen met fulvine&humuszuur en de groeihormonen geven na mijn idee wel een gunstig effect op de plant en de opname van de basis voeding.

1 hour ago, greentjeonatrip said:

Staan er idd fantastisch bij, complimenten hoor.

Denk je niet dat het klauwblaadje her en der, misschien door iets teveel aan N komt, gezien de kleur van je gewas. Misschien iets teveel groeivoeding gebruikt vooraan in 12/12 ?

Waarom denk je dat het door de ventilatie komt ?

Als je wilt, zou je eens met de duim en wijsvinger onder op de stam 'knijpen'. Wellicht dat de stam 'iets' zachter, of minder hard aanvoelt dan je zou denken/verwachten.

Nou omdat het precies een beetje voorkomt in het gedeelte waar hij blaast, beetje windstress doelde ik op.

Ik ga deze v/d week even anders maken zodat hij er boven blaast en de plant niet raakt.

Het zal inderdaad meespelen dat er misschien nog wat teveel stikstof in de aarde aanwezig is.

Dit is wel iets waar je moeilijk aan ontkomt bij bio voeding.

Minerale voeding is makkelijker te ontwikkelen met specifieke elementen erin voor een bepaald stadium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hier wat meer uitleg over groeihormonen en fulvinezuur voor de mensen die het leuk vinden.

Bij het tweede filmpje is de kwaliteit wat minder,maar wat ze zeggen en uitleggen is zeer interessant.

http://eurofins-agro.com/nl-nl/expertise/bemesting/artikelen/silicium-stimuleert-plantengroei.

En nog een stukje over waarom silicium belangrijke is om te gebruiken in je kweek.

Edited by Fatamorgana
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik biovin voor de silicium en diamond nectar 1 of 2x voor fulvinezuur.

Heeft ook niet voor niets de naam 'perfect start'. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biovin is druiven most dat is wel iets anders dan silicium, het bevat ook geen silicium bekijk de datasheet maar.

Waar ik op doel is silicium si02 wat is lavameel en bentoniet zit en nog een aantal andere dingen

Maar wat nog veel beter is Si04 silicium deze is direct opneembaar, die andere moeten eerst allemaal omgezet worden.

 

Diamond nectar is wel oke, alleen het bevat alleen humuszuur en geen fulvinezuur.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf gebruik ik Bac silica, vind de regulator van aptus stervens duur voor hetzelfde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Fatamorgana said:

Biovin is druiven most dat is wel iets anders dan silicium, het bevat ook geen silicium bekijk de datasheet maar.

Waar ik op doel is silicium si02 wat is lavameel en bentoniet zit en nog een aantal andere dingen

Maar wat nog veel beter is Si04 silicium deze is direct opneembaar, die andere moeten eerst allemaal omgezet worden.

 

Diamond nectar is wel oke, alleen het bevat alleen humuszuur en geen fulvinezuur.

Dan heeft sannie het ook verkeerd want ook hij beweert dat er silicium in zit..... si02 zegt me eigenlijk niks.

Biovin
Een biologische bodemverbeteraar en organische meststof met silicium.

En op sannies site:

Tevens is de anorganische vorm van Silicium in dit product aanwezig welke direct opneembaar is voor de plant. 

En dat je beweert in nectar geen fulvinezuur bevat, spreekt de beschrijving ook tegen;

Diamond Nectar is een mengsel van zuren dat in het bijzonder het niveau van fulvinezuren bevordert, maar ook veel fulminezuren bevat, vandaar de lichtjes bruinachtige kleur. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klik de datasheet maar aan op hun website dat zie je alle elementen die erin zitten er staat geen (Si) silicium bij, geen enkele variant. 

Dit staat bij pdf downloads van biovin, wil niet zeggen dat het slecht is ofzo maar er staat niks over silicium.

Alleen in de tekst staat het, maar hecht toch meer waarde aan lab uitslagen dan tekst persoonlijk.

Op de website van GHE zit ik alleen humic acids staan?

https://generalhydroponics.com/diamond-nectar

Net als van alle elementen heb je sub varianten, si02 is silicium dioxide.

Omzetbaar voor een plant in sio4, deze toepassen sla je een stapje over.

Net als bv fosfor voor planten is diy vaak in de vorm fosforpentoxide P2o5 ipv gewon fosfor(P).

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wel een tip, mix volgende keer flink wat Lavameel door je aarde, daar zit alles in qua mineralen en spoor elementen!
https://wormenkwekerijwasse.nl/product/eifelgold-lavameel/
 

Volgens mij de goedkoopste en ook meest volledige oplossing!

Product samenstelling

Siliciumdioxide   S i02   40-45
Aluminiumoxide   Al203   11-15
Calciumoxide   Ca0   10-15
IJzeroxide   Fe203   10-12
Magnesiumoxide   Mg0   2,9-7,1
Koolstofdioxide   CO2   1
Titaandioxide   Ti02   2-3
Fosforpentoxide   P205   0,4-0,8
Zwaveldioxide   S03   0,06-0,07
Chloor   Sl   0,1
Kaliumoxide   K20   2,9-5,0
Natriumoxide   Na02   4
Koper   CU   28-50mg/kg.
Nickel   Ni   60-71mg/kg.
Chroom   Cr   ca.115mg/kg.
Zinc   Zn   50-60mg/kg.
Borium   B   13-17mg/kg.
Kobalt   CO   28-32mg/kg.
Selenium   Se  

ca.20mg/kg.

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel eigenaardig dat er in de beschrijvingen dingen beweert worden die niet waar zijn.

Dat sannie zegt dat er silicium in perfect start zit, en phc het in zijn tekst over biovin zet zou dan niet kloppen? In de datasheet lees ik ook niks over silicium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lavameel ben ik ook wel over te spreken.

Si02 silicium is echter niet opneembaar voor planten, 42% lijkt wel mooi.

Een gedeelte zal moeten worden omgezet in silicium zuur.

Het bevat wel heel veel soorten sporenelementen dat is de voornaamste reden dat ik het erbij gooi.

Zodat de grond mooi veel soorten mineralen bevat.

Deze zet het langzaam om voor de plant als je bodem in orde is.

Mycorrhiza en rhizo zijn ook leuke bodemverbeteraars voor de bio telers.

Ik was de mycorrhiza vergeten, rhizo wel toegepast.

Biovin/druivenmost is vooral voor de mineralen en bacterien denk ik als ik de inhoud zo zie.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

De microben en schimmels, met andere woorden het bodemleven, die maken het beschikbaar voor de plant.
Kijk ja je moet het durven, het leven in je kweekhok brengen, maar goed de factor 'leven' is wel een belangrijke factor in het aarde kweek verhaal.
Als je aarde niet of weinig biodivers is, zowel qua samenstelling als qua bodemleven (en daar zit natuurlijk een lang verhaal aan vast),
dan moet je met andere stoffen gaan werken, die direct opneembaar zijn, en dan reist bij mij ook de vraag, waarom op aarde kweken?

Als je echt van de voordelen van aardekweek wil genieten dan ga je all the way is mijn insteek, en het werkt best goed, is mijn ervaring met mijn huidige kweek, door dat bodemleven krijg je die voordelen waar je op zat te wachten, minder gebruik van minerale voeding of helemaal niet meer, een uitstekende smaak en terpenen productie, schoon brandende wiet, èn sterke planten zonder ziektes of plagen.

Terwijl het kweken op aarde zonder bodemleven juist de kans op problemen vergroot!

Even kort door de bocht hoor.
Maar Lavameel is een lange termijn middel dat echt meer dan voldoende zou moeten zijn.
Maar goed dan zit het verwerkt in je 'biotoop', dan gaat het via de composthoop, of zat het in ieder geval al meteen vanaf het begin van je kweek door je aarde.
Dan gebruik je mega potten met veel cover crop en wormen, dan composteer je zelf. Mijn potten zijn niet groot genoeg en daarom ben ik toch maar gaan bijvoeren, of nou ja de planten vroegen er om, maar de microben voer ik hoofdzakelijk. Of daar wil ik naar toe. Niks synthetisch meer.

Het beste uit 2 werelden dat kan wel maar je moet dan 1 hoofd weg kiezen anders wordt het een zooitje.
Al is lava ALTIJD goed naar mijn weten, juist OMDAT het niet direct opneembaar is, wat weer precies aan sluit bij mijn levende aarde kweekstrategie. Die er van uit gaat dat de voeding, dat wat de plant daadwerkelijk eet, hoofdzakelijk geproduceerd wordt door het bodemleven, en het is dan ook het bodemleven dat op 1 staat, als een soort dierentuin die je te eten geeft, alles leeft, golft gonst.

Lavameel is een goeie om je over in te lezen omdat velen (veelal niet commerciele mensen) zeggen dat je al die ingewikkelde bemesting dan gewoon helemaal weg kan laten, want lava is een grondstof der grondstoffen en ja daar is natuurlijk ook geen speld tussen te krijgen het staat aan de basis van de basis van de aarde sja.

Een plant kan groeien op lava alleen door bacterien en schimmels, die enzymen produceren, door het leven in de 'bodem' dus.
Die enzymen kunnen steen oplossen waardoor de mineralen uit die steen vrij komen in 'eetbare' vorm. Er zijn dus gevallen van bomen die zo uit een rots groeien.. Of kijk naar een vulkanisch eiland.....
Heb je genoeg lava door je aarde, en het bodemleven goed op stoom, dan heb je die dure middeltjes ook niet meer nodig.
Athans das het verhaal he!
Alles wat je ongewijzigd uit de natuur haalt, werkt op de lange termijn beter en met minder bijwerkingen, of zelfs enkel goeie bijwerkingen. En is veel goedkoper en zal altijd meer in balans zijn, en het is makkelijk in gebruik, beter herkenbaar en verwerkbaar voor de plant/bodem dan welk door mensen gesynthetiseerde melange dan ook!
Is mijn filosofie...

Je kan er ook nooit 'te veel' van geven.
En verder, je hebt nog wel bemesting nodig (het liefst in organische vorm door je aardemix, compost), want ja wiet groeit wel heel hard en vreet veel,  (zeker onder LED) maar bemesting kan door de helft ofzo wordt gezegd door boeren, de rest wordt 'geproduceerd' door je biotoop, en dan vooral in je humuslaag als het goed is, je mix houdt ook alles vast/slaat het op, mede dankzij de lava, maar dat moet je wel willen en snappen hoe dat werkt, anders probeer je bijvoorbeeld te flushen en flush je het bodemleven mee weg, dat soort dingen wil je niet als je echt all the way gaat met aarde natuurlijk. En als je veel zouten toevoegt, dan wil je juist wel flushen, dus dan ja dan zou ik het weer anders samen stellen.

EEn bijvoorbeeld een schepje lavameel mee geven in de compost thee, want dan maak je het dus opneembaar tijdens het brouwen! Moet je wel compost of bacto toevoegen natuurlijk bij de start van je bubbelsessie anders gebeurt er weinig met de lava. En microben moeten wel gestimuleerd worden het op te eten want ze vinden het niet super lekker op zichzelf schijnt.

Je kan het ook mee-fermenteren met EM brouwseltjes, maar dat ben ik zelf nog aan het uitproberen, de rest ook trouwens :P

Edited by Sunbeam
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stukje. 

Lijkt mij dat als je met bacto mychoriza humus en de hele meut werkt je ook niet hoeft te bubbelen. Laagje lavameel over de aarde zou voldoende moeten zijn en wat meemengen bij de aanplant.

Zo'n thee is wel prachtig, maar zie je mij niet zo snel maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker compact uit fata, ben je al overtuigd van deze manier van kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...