Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

60x haze 3x600 watt gavita biogenetic

Recommended Posts

Hey, succes met je kweek alvast, wat voor spul heb je gespoten tegen meeldauw?

Had je stekkenboer niet verteld welke haze het is dan? :P 

Zien er verder gezond uit 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een bio mengseltje gekregen om te proberen tegen meeldauw werkt wel goed, en geen witte vlekken na de hand haha.

Nee je kunt kiezen haze powerplant kush

Dan kies je er 1 in dit geval haze.

Over de genetics is niet zoveel bekend, echter heb ik deze al vaker gebruikt het is een soort silver haze of s5 haze wellicht.

Weet zo niet wat het verschil is kwa top, snap dat de genetics anders zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk maar even een update erachteraan plakken

Ze staan nog steeds in de 4e week.

Ik heb een vat aangemaakt met 100 liter water.

Hier heb ik 200ml blossom stimulator biogenetic aan toegevoegd

100ml regulator en 50ml magnesium en 100ml mineraal boost.

Ik zie nergens een magnesium tekort maar geef dit toch even mee om het voor te zijn.

Calcium zit wel in de lavameel die ik toevoegt heb dit houdt de bodem in balans.

Dag temp: 26c en in de nacht: 20 de LV zit rond de 50%.

Er staat nu een zwaardere kachel in en nu blijft alles mooi constant.

 

De rhizo heeft wel gezorgd voor een goede start, de volgens keer wil ik er nog mychorrhiza er aan toevoegen.

Dan is het schimmel en bacterie niveau in de bodem nog optimaler verwacht ik.

Het leek mij wel een sport om het geheel biologisch te houden daarom gebruik ik de silicium niet.

Deze heeft zit in andere kweekjes al ruimschoots bewezen en er zit ook silicium in de lavameel.

Echter dit is de si02 variant deze moet eerst omgezet worden tot si04 voordat deze opneembaar word.

Dat is dan het voordeel van silicium h4si04 oftewel ortho-kiezelzuur.

Het word wel gewonnen uit de aarde echter om het stabiel te houden is een non organische bewerking genoodzaakt.

Ik maak nog wel een keer een verslagje hier over.

 

 

20181126_134308[1].jpg

20181126_134316[1].jpg

20181126_134336[1].jpg

20181126_134345[1].jpg

20181126_134357[1].jpg

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat je ze veel te rijk voed. De blaadjes zijn helemaal donker groen. 

Ga je ook nog spoelen op het eind? Raad aan om iets met enzymen te doen met spoelen, dan krijg je die voeding nog wel uit dat blad met 2 weken spoelen op het eind(afgezuurd water; pH5.5).

Groeten,

Hannesh

Ps.

Check de foto

 

KRuFnY4-1022x1024.jpg

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er mooi groen bij man, zeker netjes voor een hydro kweker :p zou mij niet lukken op aarde.

ik kreeg de Temp ook niet geregeld met Cv stoken, heb een Zibro kacheltje gehaald, dat ding stookt het lekker warmpjes en ook nog wat co2tjes :). Verbruik valt ook wel mee..  1 liter op 24u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat er niks mis is met groene bladeren.

Ze zijn mooi licht van binnen en donker van buiten.

Dit is organische voeding dus als de plant behoefte heeft om wat meer te nemen.

Dan zal hij dat wel lekker vinden ik zie nergens verbranden bladpunten of draaiende randen.

Spoelen doe ik altijd of ik nou of aarde of steenwol kweek.

Het blad word toch niet opgerookt hannesh en als je richting het einde komen worden ze vanzelf wel lichter en als je spoelt nog wel meer.

PH bijstellen naar 5.5 is nergens voor nodig dit is geen hydro kweek of minerale voeding, en als dat het wel zou zijn zou ik nog niet op 5.5 spoelen.

Als je dit al zou doen dan zou je die pH naar 6.3-6.5 moeten bijstellen op aarde.

Volgens mij heb je de klok horen luiden maar weet je niet waar de klepel hangt.

Ik ken het schema.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/22/2018 at 10:45 AM, Fatamorgana said:

De leuke reacties worden gewaardeerd

Moet wel zeggen dat ik moeite heb om de ruimte op temperatuur te houden omdat het buiten vriest.

Gezien de stroom niet gratis is wordt 2 kachels een beetje te gek.

Daarom heb ik bij mijn kweek de dag en nacht omgewisseld. De lampen staan nu in de koude periode (nacht) aan en overdag doet de kachel zijn werk. Dat gaat een stuk beter met het regelen van de temperatuur in mijn hok...

Laat maar, niet goed gelezen, stomstomstom...:execute

Edited by gnaffel

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/27/2018 at 1:57 PM, Wiekspiet said:

Staat er mooi groen bij man, zeker netjes voor een hydro kweker :p zou mij niet lukken op aarde.

ik kreeg de Temp ook niet geregeld met Cv stoken, heb een Zibro kacheltje gehaald, dat ding stookt het lekker warmpjes en ook nog wat co2tjes :). Verbruik valt ook wel mee..  1 liter op 24u

Mag ik vragen welke kachel je hebt gehaald, klinkt interessant namelijk... Hoor het wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan je planten er een stuk lichter op dan wordt het nog fun vanaf week 5 met magnesium en N maar ook met de topopbouw wat later.

Is niks mis met je planten, degene die stelt dat dit een probleem is mag van mij terug naar de hoe lees ik een plant klas:search:

 

 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een korte update.

Ik heb de planten gisteren 75 liter water geven met 100ml regulator en 50ml blossom.

Keertje schoon water kan ook geen kwaad.

In het echt zijn ze ietsje lichter dan op de foto dit komt door de flitser.

Liever iets te donker dan geel natuurlijk.

Zolang ik geen verbranding zie voed ik rustig door bij een paar bladeren zoals op de foto zie ik een paar verkleurde puntjes verder is alles groen.

Een keer gewoon water vinden ze ook wel lekker.

De slang van de in blazer heb ik overal sneetjes in gemaakt zodat de verse lucht mooi verdeelt wordt over de ruimte.

Voor de mensen die zich afvragen waarom de kabel van de lamp zo hangt.

De kabels van de gavita zijn geen normale kabels maar met een plug-in zoals bij een computer.

Op deze manier kan ik de lampen makkelijker omhoog en omlaag doen omdat als ik hem vast maak de kabel onder spanning komt.

 

 

20181129_171304[1].jpg

20181129_171345[1].jpg

20181129_171358[1].jpg

20181129_171432[1].jpg

20181129_171535[1].jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker toch, zie geen stress, geen meeldauw meer gezien? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, gnaffel said:

Mag ik vragen welke kachel je hebt gehaald, klinkt interessant namelijk... Hoor het wel...

Deze had ik me gehaald https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/verwarming/bijverwarming/petroleumkachels/qlima-elektronisch-petroleumkachel-sre3230tc-2-3-0-kw/5455056

ding stookt het goed warm hoor :) stelt de temp in en daar houdt ie em ook op. Verbruik ligt eraan hoeveel je afzuigt natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel een mooi kacheltje inderdaad, wat verbruikt de petrolium kachel aan stroom t.o.v. een normale kachel?

Ik heb nu zelf een 2kw kacheltje gewoon op stroom staan in het hok maar hij hoeft niet op volle kracht.

De meeldauw die onderin zat bij een paar planten is helemaal weg/ opgehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig hebben we dat net uitgerekend, omdat ik ook naar die petroleumkachel heb gekeken...

Petroleumkachel kost rond de € 0,30 cent per KW.

Stroom kost hier ongeveer € 0,21cent per KW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kan van 20L kost 50 euro.. dezelfde petroleum kost in belgie 80c per liter (16euro voor 20L) aan de pomp.

ik heb hem nu een week aan staan en hij heeft 5 liter verbruikt +-. Ligt natuurlijk ook aan hoeveel je afzuigt, grootte van de ruimte enz.

mijn mening is wel ik betaal liever 100 euro cash aan de kassa dan 20 euro van de rekening af :p zoals stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ook van het scenario of de stroom wel of niet betaald wordt.

Daar zit dan wel veel verschil in tussen Nederland en belgie qua prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Wiekspiet said:

Een kan van 20L kost 50 euro.. dezelfde petroleum kost in belgie 80c per liter (16euro voor 20L) aan de pomp.

ik heb hem nu een week aan staan en hij heeft 5 liter verbruikt +-. Ligt natuurlijk ook aan hoeveel je afzuigt, grootte van de ruimte enz.

mijn mening is wel ik betaal liever 100 euro cash aan de kassa dan 20 euro van de rekening af :p zoals stroom

Er spelen met stroomkosten altijd meer dingen mee ook, lijkt mij. Wekt iemand op wat voor manier dan ook zijn eigen stroom op? Windenergie, zonne-energie, enzovoort.  Dat scheelt ook een bak natuurlijk... B)

Het grote voordeel van een petroleumkachel is dat er ook CO2 vrijkomt in het hok, wat natuurlijk weer zeer bevorderlijk is.

Verder is de petroleum die je van de pomp haalt absoluut niet hetzelfde als de petroleum die (duur) gemaakt is voor de kachels. Dat scheelt een behoorlijk stuk in de geur de vrijkomt vanuit de kachel. Weet niet in hoeverre dat iets doet met de planten, maar dat is wel iets om over na te denken, lijkt mij...

5 liter per week is dus € 12,50 per week wat je betaald aan petroleum. Dat red je met een beetje degelijke elektrische kachel bij lange na niet, zeker niet als je er 1 hebt waar je ook de temp op kan instellen. Maar goed, ieder zijn ding uiteindelijk...

De CO2 krijg je er dan wel weer bij, das weer een mooie bijkomstigheid natuurlijk...:tu

Edited by gnaffel

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, gnaffel said:

Het grote voordeel van een petroleumkachel is dat er ook CO2 vrijkomt in het hok, wat natuurlijk weer zeer bevorderlijk is.

Ligt er maar aan vanuit welk perspectief je dit bekijkt...

Bij mijn weten nemen planten 's nachts bijvoorbeeld, vooral zuurstof op en geen co²....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gnaffel je moet ook de juiste petroleum kopen.

Als je je stroom netjes betaald is het maar net wat je liever doet.. 2 dagen werken om je stroom te betalen of voor 10gr wiet een paar liter brandstof halen :p dan is de keuze zo gemaakt bij mij iig :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip  Daar heb jij weer gelijk aan, dan is dat voordeel niet echt heel erg aanwezig...

@Wiekspiet  Zoals al eerder gezegd, is de juiste petroleum wat mij betreft de petroleum die het minste stinkt en dus voor de kachels is geproduceerd. Normale petroleum stinkt als een malle, dan heb je dat in je hok... Ieder zijn eigen keus... Ik heb mijn andere voordelen in de kostendekking van de stroom, want ik wek mijn eigen stroom op. Dus wat dat aangaat is de keuze voor mij niet zo heel erg moeilijk... ;-)

 

Edited by gnaffel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbelpost, kan hier blijkt baar zelf geen berichten verwijderen...

Edited by gnaffel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wiet stinkt kun je hem altijd nog verkopen als New york petrolium ipv diesel.

Volgens mij nemen planten inderdaad snachts zuurstof op en overdag co2.

Met zoon dimlux co2 meter kun je ook wel zien dat de co2 waarde snachts hoger is in je hok dan overdag wanneer je niks toediend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies ja. De huidmondjes zijn 's nachts gesloten, maar je plantjes willen wel gewoon ademen en daarvoor willen zij zuurstof hebben en zeker geen co². Ik zal het ook even omdraaien.

Wanneer je 's nachts lekker co² gaat pompen in je hokje en je daarbij ook nog de afzuiging op standje 'laag' gaat zetten, is dit zeer zeker NIET bevorderlijk voor de nachtelijke processen in je plantjes. Het is juist de bedoeling dat die co² dan verwijdert wordt, wees je daar bewust van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de handige hobby kweker kun je ook nog een aftakking van de verwarming maken.

Indien je een verwarming hebt vlakbij.

En deze met flexibele buis tussen de planten door leggen dan heb je ook vloerverwarming.

Mij te veel werk,maar kost geen stroom en geen petroleum, wellicht iets extra gas maar met dit weer stook je toch wel.

Zo houdt je de wortels lekker warm en de warmte trekt wel omhoog.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of, afhankelijk van het aantal inlaten, in de koude periodes, de juiste maat tube heater kiezen https://www.greensell.nl/a-38422273/bodemverwarming/tube-heaters-eco-heat-kas-verwarming-45w/

en die onder je inlaat plaatsen. Temperatuursensor in je inlaat https://www.greensell.nl/a-36413973/bodemverwarming/biogreen-thermo-2-digitale-thermostaat/

En bij normale aanvoertemperatuur de heater en sensor bij je plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...