Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Trevor Philips

150x Amnesia Dimlux 8x600w

Recommended Posts

Op zich zou haze 29.5 wel aan moeten kunnen maar lijkt wel of je planten moeite hebben met verdampen.

Als je water hebt gegeven til eens een pot op en laat deze even uit druipen en vang het laatste water op.

Wel benieuwd wat hier uit komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur van 29.5 is ook boven de lampen als ik de foto zie. Voel je geen weerstand met prikken van stokken? Ik denk altijd dat je de wortels beschadig en hang daarom altijd een netje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update week 6:

Temperatuur overdag blijft hangen rond 29/30. Heb de thermo al een paar dagen op de potten geplaatst in plaats van boven de lampen opgehangen.

Vatje gemaakt van 150L

Ph: 5,8 EC: 1,75

Topbooster: 35ML

Super-PK: 75ML

Enzym+: 40ML

Atami A+B: 200ml/200ml

Bladeren zijn nog steeds wat lichtgroen van kleur vind ik. Wil niet nu al te hoge EC aanhouden in week 6. Toppen zien er overal redelijk mooi en groot uit (zie foto's).

Lampen zojuist helemaal omhoog geplaatst. Tenthoogte is 215cm. Ik weet niet of dat nog effect zal hebben, maar toch even gedaan!

 

Snapchat-488121754.jpg

Snapchat-1234861320.jpg

Snapchat-723013005.jpg

Snapchat-563081359.jpg

Edited by Trevor Philips
Tikfoutje gecorrigeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de foto's te zien hebben je planten een serieus verdampingsprobleem. Het bladwerk krult omhoog en de kartelranden van de bladeren krullen naar binnen. Het zogenaamde kanoblad is te zien op de foto's. De plant geeft aan geen vocht kwijt te willen, en wordt verstoord in zijn processen. Het klimaat in je tent is niet ideaal. Maar dat wist je al. Ik raad je aan om de volgende run sowieso van begin af aan sylicium  toe te voegen aan je voedingslijn. Je planten zullen minder snel reageren op (warmte) stress en worden meer bestand tegen temperatuurschommelingen en je planten kunnen goed voedingsstoffen opnemen. Beter natuurlijk is om je klimaat op orde te krijgen. Uiteindelijk wil je gewicht op je weegschaal toch? Je kan toch gewoon dimmen om de temperatuur te laten zakken, beter minder resultaat dan geen resultaat. Succes nog de laatste paar weken! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang je thermometer is netjes op hoogte van het bladerdek met een kapje erover en kijk dan nog is naar de temperatuur.


En wat fata hier boven vermeldt heeft meet je drain is ik denk met al die topbooster en pk wat je geeft + een verdampings probleem dat je ec al aardig oploopt.

 

succes met de laatste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Travor,

Im happy to see an Amnesia grow here...

Ur setup is perfect and you use very good nutrient also...

But you cant make a good environment for your plants.

I would say IT IS NOT YOUR FAULT:) But if u dedicated to improve you need to be brave to change when it is needed!!!

First and biggest problem in this grow was that the TEMPERATURE was way too much for the young plants at the beginning.

possible reason in wintertime: u cant use the outdoor cold air.. you cant open a window...even with a window shutter??

if u cannot get enough cold air.. your plants cant use as much PHOTONS as well....

so till they dont get stronger... NEXT TIME u can switch off the left 4 than next day the right 4 dimlux 600W.

All other problems comes from this... so I think: Lets survive this grow and learn from this small mistake.

if u will be able to control the climate better hope you will get plants at least as happy as here:

 

amnesia at DAY 58

 

 

 

day58.jpg

day58fromnet.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice photos hidronesia.

And this is on mapito or coco peat?

Dont want to be you if you get caught with this in england haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan de interne ventilatie niet zachter? als dat een stevige storm is ipv een briesje gaan ze dat ook niet waarderen, de temp opzich lijkt mij niet de grootste oorzaak, dan zou ik zeggen dat het 6 graden heter moet zijn

anderzijds kun je ook dimmen en verlagen ipv hoger hangen, intensiteit blijft dan hetzelfde maar wattage gaat naar beneden, en misschien kun je het 'reveggen' stoppen door minder uren licht, lijkt wel minder dan eerst maar ik zie nog steeds ronde blaadjes vormen

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for the tips guys!

Temperatuur probleem is inderdaad omdat ik de ramen niet zomaar de hele dag open kan laten. We hebben geen zin dat de buren mee kunnen gluren natuurlijk! Veiligheid gaat voor uiteraard!

Ik heb 2 lampen uitgezet. Dus vanaf nu de laatste weekjes zal ik met 6 lampen draaien. Hopend dat de temperatuur wat zakt en wat betere resultaat behaal einde van de rit! Ik zit nu in week 6 dus nog 3 volle weken te gaan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, HUFFnPUFF said:

kan de interne ventilatie niet zachter? als dat een stevige storm is ipv een briesje gaan ze dat ook niet waarderen, de temp opzich lijkt mij niet de grootste oorzaak, dan zou ik zeggen dat het 6 graden heter moet zijn

anderzijds kun je ook dimmen en verlagen ipv hoger hangen, intensiteit blijft dan hetzelfde maar wattage gaat naar beneden, en misschien kun je het 'reveggen' stoppen door minder uren licht, lijkt wel minder dan eerst maar ik zie nog steeds ronde blaadjes vormen

Er staan momenteel 3 ventilatoren aan. Ik zal dan eentje uitzetten en de andere 2 op de laagste stand zetten. Temperatuur probleem wordt hopelijk opgelost, heb nu even 2 lampen uitgezet.

De lampen dimmen kan ook inderdaad maar dat wilde ik in week 8 doen. Ik wil daar nog even mee wachten. Heb begrepen dat de toppen wat harder en compacter worden wanneer je in de laatste 2 weken de lampen laat dimmen. True of false?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@trevor if clones wont wait to plant in.. you should count at least 1-2 weeks extra because heatproblems slow down flowering, and make higher plants as well... you can belive me... I made myself so many bad grows:)

if u dim Dimlux will give u more Blue light...

Edited by Hidronesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind week 6:

 

temperatuur overdag blijft rond 30 graden ondanks 2 lampen uitgezet. Temperatuur in de nachturen ligt rond de 20.

Hier wat foto's in de nachturen:

 

Snapchat-1908046933.jpg

Snapchat-2026930293.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combinatie van waarschijnlijk.
Ik zou wel proberen om de dag en nacht temperatuur wat dichter bij elkaar te brengen, beter tegen de schimmels ;) 
Hoe hoog/laag is je LV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

k vind zelf al 400 watt genoeg per 1.2x1.2 meter. Verder kan je 600 watt beter gebruiken boven 1.6x1.6m.  Het gaat eigenlijk om de juiste hoeveelheid lumen(lichtintensiteit(hier zijn verschillende maten voor die weer in elkaar om te rekenen zijn)) per oppervlakte.  Een 400 watt genereerd 46000 lumen, een 600 watt genereerd 95000 lumen. Je moet je lumen delen door je oppervlakte delen om zo appels met peren te kunnen vergelijken.  Voorbeeld: hoe grote oppervlakte heb ik nodig om dezelfde lichtintensiteit per oppervlakte te krijgen als bij de; 400watt (46000lumen) 1.2m×1.2m setup? 46000:(1.2×1.2)=31994lumen/m. Nu delen 95000 door dit bedrag; 95000:31994= 2.97 m2. Daar de wortel van geeft ons een ruimte van: 1.72×1.72meter voor de 600 watt lamp. 1.6×1.6meter zou dus niet zo verkeerd uitpakken.  Jij hebt nu 600 wat op meer vermogen staan en ook nog een keer veel meer licht per oppervlakte dat nodig is.  Een rekensom: 2.4x3.6= 8.64m2, de juiste lichtintensiteit zou met 3 lampen bereikt zijn: 8.64:2.97= 2.90 lampen en dus 3 lampen.  Ik denk dat je goed af bent om gewoon 3 lampen te plaatsen of 4 en dan niet helemaal vol uit blazen er mee. 4 zou wel alles egaler belichten. Scheelt je de helft aan stroom. Als je 4 nietvertrouwd. Ik zou gewoon 4 doen. 6 is al erg veel. 8 600watt is absurt. Met deze 8 kan je 8x1.6x1.6= 20.48m2 belichten. Dan krijg je waar voor je geld. Dat is een kamer van 4.5x4.5meter.  Nou denk er nog maar over na. Dit is de wiskunde.  Verder zou ik niet beginnen aan pk13/14 dat is voor afbloeien. En dus niet later dan de laatste 2 weken geven. Ergens later in ieder geval. Hoeveel weken bloeit deze amnesia? Dan kan je in plannen wanneer het te geven als je het al wilt geven..       Geef gewoon de goedkoopste dutch pro bloei a+b, of gewoon je bloeivoeding a+b en zuur het boeltje af naar pH5.5 nadat je ook enzymen hebt toegevoegd. Laag beginnen met voedingswaarden(de laagst opgegeven waarde van je bloeivoeding) verhogen kan altijd nog. Kijk de bladkleur een tijdje aan. Dit is goed: (zie:healthy leaf in het plaatje, wel onder daglicht of tl bekijken anders krijg je een vertekendbeeld).  Mijn tip: lees de verpakkingen nog eens goed van je voeding. Bedenk ook dat er een maximumwaarde is voor je ec en dat de plant het nog leuk vind. Te veel additiven hoeft dus niet perse beter te zijn. De juiste waarden wel! Meten is weten! Groeten, Hannesh   

 

 

Dit is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb 12 vierkante meter 6 lampkes erop :p minimaal 12 en als je het afgezogen krijgt gaan er meer op en lummen is het licht wat wij kunnen zien het gaat om de umols lummen zegt niks en als je dimlux hebt hangen kun je beter opticlimate pakken en 4 lampen bij schroeven tempratuur 32 a 33 graden en co2 erop houd er rekening mee dat je waneer je co2 toevoegt en tempratuur omhoog moet en lv na +-70 % 

Luister niet naar die onzin van hannes 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff 1 vraag over de lucht waar blaas je uit meteen recht na buiten ? Zoja met welke maten je moet je slang nooit smoren als je met 315 uit de afzuiger komt ook zorgen dat je met die 315 na buiten kan dua niet een 200 of 250 van maken want vindt het raar dat je met een 3250 geen 8 lampen fatsoenlijk kwijt kunt met deze buiten tempraturen heb je ook inblaas die je kunt aanzetten ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Valentinaspecia said:

Ff 1 vraag over de lucht waar blaas je uit meteen recht na buiten ? Zoja met welke maten je moet je slang nooit smoren als je met 315 uit de afzuiger komt ook zorgen dat je met die 315 na buiten kan dua niet een 200 of 250 van maken want vindt het raar dat je met een 3250 geen 8 lampen fatsoenlijk kwijt kunt met deze buiten tempraturen heb je ook inblaas die je kunt aanzetten ? 

 

Lucht die wordt afgevoerd gaat direct naar buiten, ja. Slang van 315mm. Het is gwn te warm in de kamer waar de tent staat. Ik kan geen raam open laten (ook niet op een kiertje), anders kunnen de buren zo meekijken.

Hierna meteen een opticlimate aanschaffen voor de perfecte klimaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Valentinaspecia said:

Zijn over het algemeen alle planten gele bladeren of enkele maar ?

Niet alle plantjes. Ongeveer een kwart zijn wat te licht van kleur of zelfs geel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, vakman said:

Combinatie van waarschijnlijk.
Ik zou wel proberen om de dag en nacht temperatuur wat dichter bij elkaar te brengen, beter tegen de schimmels ;) 
Hoe hoog/laag is je LV?

LV is altijd rond 50%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die opticlimate is 10x beter je kunt die boost van 720 pas gebruiken als je opti met co2 hebt maar als je dat doet zorg dat je tempratuur omhoog gooit en je lv anders heb je niks aan je co2 er zijn jongens die er 900 gram de vierkante meter afsnoepen maar die lv na +-65 a 70 is belangrijk met co2 en opti en zorgen dat waneer je lampen uitstaan dat je goed ventileert want toprot komt nooit waneer de lampen aan staan altijd in de fase dat ze uit staan 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als te warm wordt lampen helemaal boven hangen kapstand verstellen 

Maar ik zou de volgende x als ik jou was als je haze in tentje wil zetten ven 2 meter hoog dan zou ik ze voorgroeien op startblokken en toppen en meteen op 12 uur haze mag niet groter worden dan 1 meter binnen en getopt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...