Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JackyH80

eb en vloed tafel 92x92

Recommended Posts

Hallo  ik ben van plan om weer te beginnen met binnenkweken  na jaren alleen nog maar buiten heb liggen te growen. 

Heb vroeger binnen alleen op aarde gedaan, daar wil ik deze keer verandering in gaan brengen. Heb een eb en vloed tafel gekocht van  http://thehydrocompany.co.uk/product_info.php?products_id=307   , ik verwacht 'm binnenkort.

* Ben me hier al een paar dagen aan het proberen in te lezen (en heb langzaam een punthoofd)  en wil gaan voor een medium  a la mapito ofzo. Maar ben hier nog niet zo ver dat ik die keus al gemaakt heb. Ook de grote van de potten niet.  Het ene moment neig ik naar 4 of 5 grote potten van  18 of 25 liter , en de andere keer  als ik me realiseer dat ik dan  minimaal 3 of 4 weken moet gaan laten  "groeien" voordat ik de klok kan omzetten neig ik naar kleinere maar meer plantjes.

* Ook staat het voor mij voor mij als een paal boven water  dat het deze keer op LED gaat worden. Ook hier zit ik heel erg in dubio , wordt een leuke 540w lamp van spectrabox of g-leds ofzo of toch de 750 Kind led 5 ?    Ben erg aan het twijfelen ivm de stroomverbruik. Niet zo zeer voor de kosten maar heb altijd in het achterhoofd dat ik op geen enkele manier wil opvallen en als je opeens in een jaar 2500-3000kwh meer gaat verbruiken dan wordt daar toch eventueel door iemand de wenkbrauwen over gefronst.   Bij een 540w Led is dit toch op een jaar gezien stukken minder. (.....maarja de opbrengst is natuurlijk ook minder,  lees altijd over dat je 1 gpw moet kunnen draaien, haha lukte ons vroeger niet echt geloof ik)        Maar goed hoe dan ook dit is nu de volgende stap in de planning om hier een keuze in te maken.  

* daarnaast  is mijn ook mijn vraag  Hoe groot moet mijn tent zijn?    Mijn ep en vloed tafel is 92x92   .    Zal ik gewoon ene van 100 x 100 pakken  of   voor iets extra ruimte kiezen en een 120 x 120 pakken??    Is er een nadeel aan als ik een iets ruimere neem van 120 x 120 , ik zie ze niet in ieder geval?   

*daarnaast zie ik bij de compleet pakketten van tenten nooit een inlaat blazer erbij ,is dat niet nodig? 

 

Hopelijk heeft iemand tips   en meningen, alles is welkom!!  Ik ben meteen van plan om hier een verslag te maken want met hydro zal ik alle hulp nodig hebben.

groeten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, JackyH80 said:

* Ben me hier al een paar dagen aan het proberen in te lezen (en heb langzaam een punthoofd)  en wil gaan voor een medium  a la mapito ofzo. Maar ben hier nog niet zo ver dat ik die keus al gemaakt heb. Ook de grote van de potten niet.  Het ene moment neig ik naar 4 of 5 grote potten van  18 of 25 liter , en de andere keer  als ik me realiseer dat ik dan  minimaal 3 of 4 weken moet gaan laten  "groeien" voordat ik de klok kan omzetten neig ik naar kleinere maar meer plantjes.

Ik ben zeker geen deskundige, maar ga toch trachten om advies te geven. Misschien zit ik er dik naast, dus pin me er niet op vast.

Volgens mij geef je zelf al het antwoord over hoeveel potten. Wat meer dus.

Maar... minder planten is minder gedoe als ze eens langs komen. Alhoewel jouw installatie er zo profi uitziet, dat het geen wereld van verschil zal maken. 

Zelf zou ik op zo'n mooie tafel voor 9 of 16 en misschien zelfs wel 25 planten gaan. 

Weinig voorgroei en meteen vanaf stek in de bloei bij 25 stuks. Of een korte voorgroei bij 16 stuks.

Mapito of kleikorrels of Coco.... geen idee.

22 hours ago, JackyH80 said:

* Ook staat het voor mij voor mij als een paal boven water  dat het deze keer op LED gaat worden. Ook hier zit ik heel erg in dubio , wordt een leuke 540w lamp van spectrabox of g-leds ofzo of toch de 750 Kind led 5 ?    Ben erg aan het twijfelen ivm de stroomverbruik. Niet zo zeer voor de kosten maar heb altijd in het achterhoofd dat ik op geen enkele manier wil opvallen en als je opeens in een jaar 2500-3000kwh meer gaat verbruiken dan wordt daar toch eventueel door iemand de wenkbrauwen over gefronst.   Bij een 540w Led is dit toch op een jaar gezien stukken minder. (.....maarja de opbrengst is natuurlijk ook minder,  lees altijd over dat je 1 gpw moet kunnen draaien, haha lukte ons vroeger niet echt geloof ik)        Maar goed hoe dan ook dit is nu de volgende stap in de planning om hier een keuze in te maken.  

Ik denk dat als je voor LED gaat, dat je dan niet zo veel Watt nodig hebt.

Wietefras, prominent lid hier, weer alles over LED. Hij had het onlangs in een topic over strips van 112 cm lang.

Bij de laatste generatie van Samsung raadde hij volgens mij aan om 320 Watt per M2 te doen.

Bij een armatuur van 120 x 120 = 1.44 M2 kom je dan op 320 x 1.44 = ongeveer 460 Watt.

Volgens mij heb je dan 20 van die strips nodig en ik weet niet welke drivers precies.

 

22 hours ago, JackyH80 said:

daarnaast  is mijn ook mijn vraag  Hoe groot moet mijn tent zijn?    Mijn ep en vloed tafel is 92x92   .    Zal ik gewoon ene van 100 x 100 pakken  of   voor iets extra ruimte kiezen en een 120 x 120 pakken??    Is er een nadeel aan als ik een iets ruimere neem van 120 x 120 , ik zie ze niet in ieder geval?   

Er zijn wel ruimere tenten, maar ik denk dat 1.20 x 1.20 perfect is.

Dan zitten je wanden lekker dichtbij dus goede reflectie. En kunnen je planten toch over de randen van de bak groeien.

22 hours ago, JackyH80 said:

 *daarnaast zie ik bij de compleet pakketten van tenten nooit een inlaat blazer erbij ,is dat niet nodig? 

Passieve inlaat is voor zo'n kleine opstelling voldoende, denk ik.

 

Je zou eens kunnen denken aan mediumless kweken.

Dus netpotjes van 5 cm doorsnede met daarin alleen zo'n neopreen schijfje. Geen korrels voor de rest, niks.

Op je bak maak je dan een deksel van bijvoorbeeld kunststof en daar boor je 25 gaten in van 5 cm doorsnede.

Daarin zet je de netpotjes met de aangeslagen stekken in.

Ik experimenteer daarmee en het werkt (ik heb het niet zelf bedacht, maar op Amerikaanse forums zie je het wel eens)

Je zet je pomp op een timer, bijvoorbeeld 15 minuten aan en 45 minuten uit.

Edited by Kees A
Lengte van strips aangepast van 120 naar 112 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je Kees!   Ik ga me weer verder inlezen.  Ben echt van plan voor Led te gaan dus moet hier goed over nadenken.     En ik heb altijd zoiets van goedkoop is duurkoop!    De kind led 5 leek mij het beste wat er is maar helaas is de zwakste de 750w en dit lijkt me idd te veel. 

Ik ga Wietefras eens lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf bouwen.

Maak je hem precies op maat naar je eigen wensen.

Kost je de helft en misschien nog wel minder en je hebt de laatste compenenten.

Wie een beetje handig is en niet in zijn hand boort, kan het zelf bouwen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar ten eerste heb ik 2 linkse handen en ten tweede hou ik van kwaliteit. Daarom ga ik zo min mogelijk zelf klooien anders erger ik me dood aan m'n eigen prutswerk. Daarnaast wil ik gewoon een goede kant en klare optie ipv dalijk nog tig  stroomkabelen hebben lopen  en weet ik wat allemaal. Het moet gewoon goed zijn en plug and play.   (ook één van de redenen dat ik voor led kies is dat je geen voorschakelapparaten hebt als ik het goed begrijp)  . 

Zoals het er nu uitziet ga ik voor de G-leds 560.   volgens hun>   Door de eenvoudige schakelaars aan de G-led, is het mogelijk om meer blauw/wit of rood licht aan het spectrum toe te voegen en zo kan je dus inspelen of de fase waarin je zit.    Ik geloof dat niet al deze lampen dat kunnen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook maar de vraag of dat zin heeft met dat gedoe met blauw en rood. Als ik de foto's bekijk, ziet het er nogal kermis uit.

Er is nogal wat discussie over. Ik denk dat Wietefras ook daar een antwoord op heeft.

Kenners willen eigenlijk nooit iets te maken hebben met die panelen zoals Mars en andere waar van die blauwe en rode ledjes door elkaar zitten.

Die gaan gewoon voor witte leds.

 

https://www.gpleds.com/nl/bridge-premium.html

Dit armatuur is zeker niet de allergoedkoopste, maar als je er hiervan 2 zou nemen, past het precies in je tentje.

De toegepaste leds en drivers horen tot de top van de markt.

 

Wat ik wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf te beweren is dat deze armaturen van gpleds het armatuur G leds 560 dik zullen verslaan.

Ik zie nu trouwens ook dat de 2 armaturen van gpleds samen goedkoper zijn dan de G leds 560. Maar misschien kijk ik niet goed.

 

Led heeft geen voorschakelaar nodig, maar wel een driver. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Kees A said:

Het is ook maar de vraag of dat zin heeft met dat gedoe met blauw en rood. Als ik de foto's bekijk, ziet het er nogal kermis uit.

Er is nogal wat discussie over. Ik denk dat Wietefras ook daar een antwoord op heeft.

Kenners willen eigenlijk nooit iets te maken hebben met die panelen zoals Mars en andere waar van die blauwe en rode ledjes door elkaar zitten.

Die gaan gewoon voor witte leds.

 

https://www.gpleds.com/nl/bridge-premium.html

Dit armatuur is zeker niet de allergoedkoopste, maar als je er hiervan 2 zou nemen, past het precies in je tentje.

De toegepaste leds en drivers horen tot de top van de markt.

 

Wat ik wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf te beweren is dat deze armaturen van gpleds het armatuur G leds 560 dik zullen verslaan.

Ik zie nu trouwens ook dat de 2 armaturen van gpleds samen goedkoper zijn dan de G leds 560. Maar misschien kijk ik niet goed.

 

Led heeft geen voorschakelaar nodig, maar wel een driver. 

 

Hoi Kees dank je , ooh...  ja mij zelf lijkt het verhaal dat een plant in de groei cyclus hele andere kleuren nodig heeft dan in de bloeiperiode heel logisch. Daar zijn in Amerika toch hele onderzoeken naar geweest?

 

Heb even gekeken naar de Bridge  , het ziet er interessant uit, maar denk niet interessant genoeg,kwa prijs zitten ze ongeveer gelijk maart die van Gleds  zijn veel krachtiger   kwa lumen .  Daarnaast verbruikt de Bridge 50 watt meer.  GLeds 360W  Bridge 410W.   En ik zie niet goed voor hoeveel watt de Bridge staat. Zie alleen dat ze 210w  verbruiken.  Ook kwa geluid zie ik niks staan. Heb  de fabrikant gemaild hoeveel decibel geluid hij produceert maar nog geen mailtje terug ontvangen. De gLeds zegt zelf 1 van de stilste te zijn en zegt onder de 35 decibel te zitten.  Ik vermoed dat de Bridge hier ver overheen zit.

 

Kun je me wat meer informatie sturen over het mediumless kweken? Ik snap het niet helemaal. Kom meer op het Deep Water Culture uit, en dat zal je niet bedoelen he? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je bij Leds weten hoeveel PPF.

Dus niet Watt of zoiets. Voor mij ook redelijk Hocuspocus, dus ik raadt je aan om daar zelf nog wat meer over te lezen.

Ik heb wel op een andere Nederlands Weedforum een verslag gelezen van een kweek met de G-leds 560. Ongeveer 1 gram per Watt.

 

Je hebt Eb & vloed waarin mensen potten (gevuld met cocos, korrels, mapito, etc.) erin zetten en dan het water laten stijgen en weglopen. Dat wil jij volgens mij gaan doen.

Anderen vullen de hele bak met bijvoorbeeld korrels en laten dan het water stijgen en weglopen.

Maar er zijn er ook die maken op de bak een deksel. Een stuk plaatmateriaal.

In dat plaatmateriaal maken ze gaten van bijvoorbeeld 5 cm doorsnede. In die gaten laten ze netpotjes met daarin een stek met wortels zakken.

In die netpot zit dan vaak korrels. Dan laat je het water in je bak stijgen, de korrels worden nat en de wortels die er inmiddels onderuit komen ook.

Nu kun je ook bij deze laatste manier geen korrels gebruiken, maar alleen maar zo'n neopreen schijfje (net een ijshockey puck) met daarin de stek met wortels.

Als dan het water stijgt, worden de wortels nat. Net als bij elke eb & vloed.

Je moet er dan wel veel per M2 zetten, want anders worden je planten te groot/hoog en kieperen ze naar verloop van tijd omver.

Maar 16 of 25 in jouw bak kan makkelijk.

Voordeel is dat je geen medium nodig hebt, dat je dus geen zakken met zooi hoeft aan te slepen, niets hoeft te spoelen.

Na afloop van je kweek, schraap je de wortels bij elkaar, laat ze een beetje drogen, propt het in een AH-zak en duwt het in een ondergrondse kliko.

Nadeel is dat als je pompje het niet doet of de stop eruit knalt, je wortels al snel een paar uur droog staan voordat je het in de gaten hebt.

Bij korrels, Mapito of coco heb je dan wat meer reserve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die KIND en G-tools leds moet je ze zeker niet aan beginnen. Die zijn echt veel te duur voor de slechte kwaliteit. Zijn wel wat verslagen van te vinden en qua g/W komen die niet boven een HPS uit. Daar betaal je je geen berg geld voor om een led lamp te kopen.

Spectrabox is ook niet heel veel efficienter dan HPS.

Let er ook op dat ze je bedotten met die umol waardes. Ze meten dan op het felste punt midden onder de lamp de lichtsterkte. Dat is een puntmeting (PPFD in umol/s/m2 in plaats van PPF in umol/s). Vergelijkbaar met lux in plaats van lumen.  Die "lumen" waardes die ze noemen zijn ook helemaal geen lumen waardes, maar lux. Lumen is niet afhankelijk van afstand tot de lamp. Echt schandalig zoiets.

Bij de Bridge geven ze je de echte lumen waarde. Dat is de totale hoeveelheid licht die de lamp uitstraalt en niet de nietszeggende waarde van één puntje onder de lamp. Die waardes zijn totaal niet met elkaar vergelijkbaar.

Het is een beetje vergelijkbaar met de inhoud van een emmer water. Er zit bijvoorbeeld 10 liter water in. Dat is dan de "lumen"/PPF waarde. De diepte van het water is afhankelijk van het oppervlak waarover je het verdeelt. Dat is vergelijkbaar met de lux/PPFD waarde. Bijvoorbeeld een emmer met een doorsnee van 10cm geeft bij 10l water een veel hoger waterniveau dan een emmer met een doorsnee van een meter. Dat waterniveau is in ons geval irrelevant. Het gaat erom dat je je planten 10 liter water geeft en niet of dat nou 100cm of 10mm hoog is in de emmer.

Ik heb die Arctic koelers van de bridge zelf ook en die maken nauwelijks geluid: https://www.quietpc.com/ac-arctic-f9-pwm

 

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Wietefras said:

Die KIND en G-tools leds moet je ze zeker niet aan beginnen. Die zijn echt veel te duur voor de slechte kwaliteit. Zijn wel wat verslagen van te vinden en qua g/W komen die niet boven een HPS uit. Daar betaal je je geen berg geld voor om een led lamp te kopen.

Spectrabox is ook niet heel veel efficienter dan HPS.

Let er ook op dat ze je bedotten met die umol waardes. Ze meten dan op het felste punt midden onder de lamp de lichtsterkte. Dat is een puntmeting (PPFD in umol/s/m2 in plaats van PPF in umol/s). Vergelijkbaar met lux in plaats van lumen.  Die "lumen" waardes die ze noemen zijn ook helemaal geen lumen waardes, maar lux. Lumen is niet afhankelijk van afstand tot de lamp. Echt schandalig zoiets.

Bij de Bridge geven ze je de echte lumen waarde. Dat is de totale hoeveelheid licht die de lamp uitstraalt en niet de nietszeggende waarde van één puntje onder de lamp. Die waardes zijn totaal niet met elkaar vergelijkbaar.

Het is een beetje vergelijkbaar met de inhoud van een emmer water. Er zit bijvoorbeeld 10 liter water in. Dat is dan de "lumen"/PPF waarde. De diepte van het water is afhankelijk van het oppervlak waarover je het verdeelt. Dat is vergelijkbaar met de lux/PPFD waarde. Bijvoorbeeld een emmer met een doorsnee van 10cm geeft bij 10l water een veel hoger waterniveau dan een emmer met een doorsnee van een meter. Dat waterniveau is in ons geval irrelevant. Het gaat erom dat je je planten 10 liter water geeft en niet of dat nou 100cm of 10mm hoog is in de emmer.

Ik heb die Arctic koelers van de bridge zelf ook en die maken nauwelijks geluid: https://www.quietpc.com/ac-arctic-f9-pwm

 

Thanks wietefras

Maar bij de bridge kun je geen kleuren apart instellen, hoe denk je hier dan over? Of heb je hier zelf nooit gebruik van gemaakt?  In de tuinbouw wordt dit toch ook vaak toegepast? Die werken toch ook niet met 1 kleur?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de tuinbouw verplaatsen ze de planten van ruimte naar ruimte als ze groter worden. Dan hangt er desnoods ook een andere lamp boven. Datzelfde kun je ook doen door er een voorgroei lampje bij te kopen. Heb je ook twee kleuren.

Als de bloei er eenmaal in gaat dan heb ik de hele kweek dezelfde kleur. Eerlijk gezegd groei ik ook voor onder 3000K (mijn bloei kleur dus). Voorheen onder 6500K T-neon. Voorgroeien onder 3000K leds gaat ook prima. Dat is al vrij "koel" (meer blauw in het spectrum) vergeleken met HPS.

Heb nog wel eens wat geprobeerd met wat extra verrood erbij om de bloei duur te verkorten, maar dat gaf wisselend succes. Mogelijk was de kweek korter, maar had ook minder opbrengst en ook wel meer strek tijdens de bloeiomschakeling.

Zag laatst wel weer een side-by side test van iemand die veel extra foto rood had toegevoegd. Dat gaf wel mooiere toppen doordat de rood kant sneller ging in de bloei, maar ik heb daar het eindresultaat niet van gezien. Vaak trekt de "koelere" kant namelijk wel weer bij op het eind en is een kweek die een week langer duurt, maar meer op brengt ook niet zo'n probleem en soms zelfs een voordeel.

Dat hele spectrum verhaal is allemaal nog zo onduidelijk. De kleine hobby kweekjes maken het ook heel moeilijk om iets zinnigs te zeggen over de uitkomst. Er zit sowieso namelijk vaak al veel variatie in het kweekresultaat zelfs als je meerdere keren hetzelfde doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vergt inderdaad heel wat om conclusies te kunnen trekken uit de resultaten , dan zul je meerdere dezelfde hokken op hetzelfde moment moeten starten met dezelfde stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zijn de meningen gesteld over anti detectie folie   in verband met  ledlampen?  Is dit totaal onnodig?   

Ik ben zelf aan het denken om een groot hok te maken  in een kamer ,bekleed met anti detectie folie waar makkelijk 2 tentjes in passen.   Is dit onzin?  Ben zelf iemand die het zekere voor het onzekere neemt. 

Graag meningen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het enige dat de folie zou kunnen doen, het warmtebeeld dusdanig verspreiden dat je een beetje minder duidelijk beeld krijgt als je met een warmte-camera zou filmen.

Maar waar die hitte blijft, heb ik nooit begrepen. Lijkt me een natuurkundige onmogelijkheid om zoiets met folie te bewerkstelligen.

Denk ook dat dan elke tank of voertuig van het leger wel in dat soort folie verpakt zou worden.

Daarnaast denk ik dat als jij 500 Watt ophangt, in een tent en deze staat in je huis, achter een redelijke muur, dat dit ook niet opvalt.

Misschien zien ze wel wat oplichten, maar mijn bakoven is warmer. 

Pas als je hele zolder volstaat en daar staat 6.000 Watt te loeien... ja, dat is iets anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK

 Zoals iedere koekenbakker weet geven die LED kweeklampen veel minder warmte af dan de ‘traditionele’ lampen en dus kan de popo ze niet meer opspeuren met hun vermaledijde infrarood warmtecamera’s. Komt bij dat ook de stroomrekening door LED en tenten stukken lager is, wat betekent dat via de energieleverancier ook al minder eenvoudig kan worden opgesnord wie er wellicht wiet kweekt…

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, lostchild said:

KLIK

 Zoals iedere koekenbakker weet geven die LED kweeklampen veel minder warmte af dan de ‘traditionele’ lampen en dus kan de popo ze niet meer opspeuren met hun vermaledijde infrarood warmtecamera’s. Komt bij dat ook de stroomrekening door LED en tenten stukken lager is, wat betekent dat via de energieleverancier ook al minder eenvoudig kan worden opgesnord wie er wellicht wiet kweekt…

Dit was ook wat ik altijd dacht,daarom ook één van de twee hoofdredenen waarom het perse met LED moet worden deze keer, maar als je dan een beetje zoekt in de forums dan zijn de meningen hier toch nog enorm over verdeeld. Ik zoek gewoon zekerheid, geld speelt hier voor mij geen rol in.   

Dus een Ledlamp is 100% niet op te sporen met warmtecamera's? Mijn plan is om uiteindelijk met 2 tenten te gaan draaien en daarom wil ik eigenlijk die hele kamer als een soort Maroushka poppetje gaan verkleinen. Warme lucht wil ik laten uitblazen in m'n huis ,frisse  lucht vanuit de kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk is een ledlamp wel op te sporen. CNNBS lult maar wat door het zo stellig te maken.

1 Watt warmte van een ledlamp is evenveel als 1 Watt warmte van een HPS lamp.

Het ligt er gewoon aan hoeveel Watt warmte jij produceert. Of je dat nou met led, HPS, bouwlamp of weet ik veel doet.

Alles is op te sporen. De vraag is of er iemand met een warmtecamera langs jouw huis gaat rijden en dan maar steeds kijken wat er aan de hand is.

Het verschil tussen een HPS lamp en ledlamp is dat het warmtebeeld er anders uit zal zien. iets verspreider, minder een geconcentreerde vlek.

Dus de politie zal het beeld dat een ledlamp geeft, minder snel herkennen. Een 600 Watt HPS geeft nogal een herkenbaar beeld.

Daar was die folie ook voor bedoeld. Die verspreidde dat hotspot punt iets meer. 

Maar achter de muur van jouw huis zal dat allemaal niet zoveel verschil maken. Zeker als die kamer ook nog eens niet aan de straatkant ligt.

Daarbij zoals ik al schreef... de politie heeft helemaal niet de mankracht om door straten te gaan rijden met een warmtecamera.

Dat doen ze pas als ze iemand op het oog hebben, of op industrieterreintjes met een slechte naam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie hele teksten maar zal me beperken tot je vragen die je stelde.

ik zou voor een 120x120 dan kun je de planten beter verdelen plus je kan ze ook in de hoeken zetten.

zodat de planten ook nog wat naar de bak kunnen hangen ipv direct tegen de tent aan voorkomt weer meeldauw en betere circulatie.

Led lampen nooit zo in verdiept om te gebruiken maar zowel rood als blauw lijkt mij het makkelijkst ook goedkoopst in de afschaf ervan ipv 2 stuks.

De grote van de poten hangt er maar net vanaf zoals jezelf als zegt hoelang je wilt voor groeien en hoeveel planten jij erin wilt zetten.

Dat met warmte camera's valt wel mee voor zoon klein tentje en het gebruik ook wel, tv stofzuiger alles heeft wel een piek stroom rond dat verbruik van 500 watt is niks speciaals.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% bestaat niet maar met een tent en een LED lamp kom je een heel eind tov HPS kweken in een hok met z/w folie op je zolder.

Mooi stukje uitleg van een specialist over warmte ontwikkeling bij LED zonder dat het te technisch wordt.

@Fatamorgana

Wasmachine
Sinds een jaar of vier is bij telers de zogeheten kweektent in opkomst. Dit zou de daling in cijfers kunnen verklaren. Er zijn kweektenten die niet meer energie verbruiken dan een wasmachine. Kwekers hoeven zo geen onveilige constructies met stroomaftap meer te bedenken.
Deze tenten hebben sterke ledlampen en luchtfilters, waardoor omwonenden de sterke wietgeur niet ruiken. Daardoor wordt de pakkans aanzienlijk verkleind. Want agenten zoeken vaak met warmtesensoren. Doordat de lampen in die tenten geen warmte afgeven, is het voor de politie een stuk lastiger vinden. Kweektenten worden 'stekkerklaar' voor een paar honderd euro legaal aangeboden op internet. 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, lostchild said:

Want agenten zoeken vaak met warmtesensoren.

Onzinbericht.

Agenten zoeken zelden met warmtesensoren. De politie gaat pas met een warmtesensor op pad als ze een tip heb gekregen, omdat alleen een tip niet voldoende is. De politie weet heus wel dat in sommige Vogelaarwijken er heel veel woningen staan waarin gekweekt wordt, maar ook daar gaan ze niet met een warmtebeeldcamera de straat op. 

Deze berichtgeving past wel in het straatje van het OM om mensen schrik aan te jagen ''o jee, ze kunnen je plantage zien''. 

Valt in dezelfde categorie als die Cannachopper. Die deed het niet en is ook al lang niet meer in gebruik. Maar wat waren er een hoop mensen bang voor dat ding.

En dat is wat het OM wil; Angst aanjagen zodat mensen er niet eens aan gaan beginnen.

Je moet ook niet denken dat de politie met een gewone helicopter over woonwijken gaat vliegen met een warmtecamera. Pas als er een verdenking is zullen ze dat misschien doen. Helicopter in de lucht houden kost bakken met geld.

En als jij dan 1 HPS op zolder hebt, dan geeft die misschien wel een beeld, maar een verwarmingsketel die staat te loeien, geeft misschien wel net zo'n beeld. Moeten ze dan bij iedereen gaan aanbellen? Of moeten ze al die huizen noteren en dan door de politie laten afleggen? Gebeurt niet. Kost te veel geld en mankracht en het is met hagel schieten.

De reden waarom de meeste mensen gepakt worden zijn in grote lijnen tweeledig:

1. Verraden, want we leven nu eenmaal in een land van NSB'ers.

2. Domheid van de kweker. Kraan open laten staan, vonken die uit de meterkast slaan, bezuinigen op een filter. Scooter, auto en elke 2 weken nieuwe jas, terwijl je in een uitkering loopt.

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...