Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maestro123

Bladproblemen

Recommended Posts

Wat is er aan de hand met me blad 

ik geef gewoon voeding volgens het schema nooit problemen mee gehad

ik geef 1 liter om de dag, ph tussen de 6.0 en 6.3

CA5E9CC3-0B53-43EF-93BF-0711025D4430.thumb.jpeg.06bac0e11559d986eb72ba3a65732d80.jpeg8FDEC418-B017-43D4-B212-3E7C42FBE27A.thumb.jpeg.c6b32e73697d4d94a01874ac9d5b2424.jpegDE6E7440-95BC-44EE-ADCD-5F51B3A482BF.thumb.jpeg.bb9da70824558fa53b3372e9cb2a34fb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

fosfor koude nachten toevallig?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, HUFFnPUFF said:

fosfor koude nachten toevallig?

Fosfor: geef elke water beurt 50ml pk 13-14 mee

nachtentemperatuur is 17/18 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worteltemperatuur omhoog brengen. Planten nemen bepaalde voedingsstoffen slecht op bij een te lage worteltemperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk soortje is het en hoeveel weken staan ze nu?

Staan ze op grond?

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, bosrand said:

Worteltemperatuur omhoog brengen. Planten nemen bepaalde voedingsstoffen slecht op bij een te lage worteltemperatuur.

Hoe krijg ik die omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Xaim said:

Welk soortje is het en hoeveel weken staan ze nu?

Staan ze op grond?

Gr, X

PP staan nu 7 weken bloei 1 week groei

staan in 25 potten van 18 liter aarde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je planten zo zie zal het niet heel lang meer duren voor ze klaar zullen zijn (2 á max 3 weken)

Je bladeren zien er ook behoorlijk overvoed uit (ondanks het tekort, ALS het een tekort is:rolleyes:), je bladeren glimmen namelijk donker groen. Ik zou nu wel stoppen met de pk voeding, deze is namelijk het beste in wk5-6 (als het al echt iets toevoegd). 

Het valt mij ook op dat je Ph van je water behoorlijk laag is (6/6,3). Het kan zijn dat door de zuurte andere mineralen slechter opgenomen kunnen worden. Het zou ook de koelere temperatuur kunnen zijn, maar ik vermoed dat het voeding is. Ik heb dit ook in meerdere kweken gehad met Northern Light maar nooit geen nadelen van onder vonden.

Mijn advies: geef water met een ph van 6,5/7 van een temperatuur rond de 21/22 graden. Geen voeding geven, want heb het idee dat de aarde vol met voeding zit en je begint toch al op het einde te lopen. Probeer de nacht temperaturen iets op te hogen (19-20 graden).

Je zou in mijn topic kunnen kijken, daar zie je namelijk ook dit verschijnsel.

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortel-, bodem- en temperatuur van het voedingswater is slechts 1 onderdeel van het klimaatsturen, maar wel een hele belangrijke en hangt vooral van jouw eigen inbreng af. Misschien heb je wel een vleesthermometer in de keukenla liggen. Prik die eens voorzichtig in je medium en meet, wanneer je lamp aangaat. Wellicht heb je ook een temp/hygrometer met sensorkabel, hang die eens in je inlaat en kijk wat de aanvoertemperatuur is (mooi wanneer deze 20-22 graden zou zijn). Dit klimaatsturen hangt ook af, in hoeverre jij je setup bijvoorbeeld geïsoleerd hebt. De 1 volstaat met een piepschuimplaatje onder zijn potten, de ander wikkelt zijn potten in met bubbelfolie geloof ik. Weer een ander zorgt ervoor dat de ruimte waaruit aangezogen wordt, op 20 graden staat en er zijn kwekertjes die in hun kweekhok gebruikmaken van een warmtematje, kacheltje of warmtekabel. Er zijn vast nog meer opties, maar ik denk dat jijzelf diegene bent, die het beste kan inschatten wat voor jouw en je dametjes het beste werkt, maar wellicht breng ik je iig op een idee. Good luck !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...